Räknas inte de då?Jari skrev:Funktionärer ja...
Indianapolis
-
-
Jari skrev: Det kallas naturligt urval. De dummaste barnen stryker alltid med, både bland människor som djur.
Jari skrev: Ni som inte minns hette funktionärerna Beveridge och Ghislimberti och deras död berörde mig minst lika mycket som de två barnens i Afrika.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Menar du nu den funktionär som dog i Australien, eller...Razor skrev:Det har hänt två stycken dödsolyckor i F1 under 2000-talet.
Vem den andra är kommer inte jag ihåg.
För övrigt undrar jag då osökt hur många som dött i hjärtattack då de besökt en F1-bana och skall även Enzo Ferraris och Gianni Agnellis bortgång räknas in här?
Upplys gärna oss okunniga istället för att bara slänga ur dig ofullständig information.
Vad jag vet så har inga förare förolyckats, men jag kan ju ha fel...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Monza och Melbourne Park är de två ställen där det skett dödsolyckor i F1 senaste åren.
Ghislimberti respektive Beveridge heter de två stackars funktionärerna, som träffades av flygande bildelar och däck. De måste givetvis räknas in i statistiken då de dog som en direkt följd av händelser på banan, och där det kan ske förbättringar i säkerheten som kan hindra den typen av olyckor i framtiden.
Deras död är minst lika tragisk som en förarens död, om inte mer tragisk. Det är också synd men ett faktum att en funktionärs död får mycket mindre uppmärksamhet än en förares död.
Ghislimberti respektive Beveridge heter de två stackars funktionärerna, som träffades av flygande bildelar och däck. De måste givetvis räknas in i statistiken då de dog som en direkt följd av händelser på banan, och där det kan ske förbättringar i säkerheten som kan hindra den typen av olyckor i framtiden.
Deras död är minst lika tragisk som en förarens död, om inte mer tragisk. Det är också synd men ett faktum att en funktionärs död får mycket mindre uppmärksamhet än en förares död.
-
Den funktionär (brandman?) som omkom i den stora kraschen på Monza 2000.PC: skrev:Menar du nu den funktionär som dog i Australien, eller...Razor skrev:Det har hänt två stycken dödsolyckor i F1 under 2000-talet.
Vem den andra är kommer inte jag ihåg.
Det har du inte... fel alltså.Vad jag vet så har inga förare förolyckats, men jag kan ju ha fel...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Nu förstår jag inte. Skulle han kört in i bilen framför som Montoya gjorde ?EnzoF1 skrev:Men hur länge ska den där finnen få hålla på? Nu bromstestade han sin egen stallkamrat och förstörde rejset för flera andra förare.
När det är kö in i en kurva är det mer regel en undantag att man måste bromsa tidigare en när man är ensam.
-
Och de räknas inte eller?
LS, jo det blir tufft, det krävs att Alonso bryter ett och schumi vinner det för att det ska bli riktigt drag i mästerskapet, men större mirakel har väl hänt...som sagt så var Mika väldigt överlägsen 98 men schumi jobbade sig sakta med säkert ikapp....Så krymper gapet till 9p så kommer nog alonso få fjärilar i magen och känna flåset i nacken och det är han inte så van vid att göra...och vem vet vad som kan hända då?
LS, jo det blir tufft, det krävs att Alonso bryter ett och schumi vinner det för att det ska bli riktigt drag i mästerskapet, men större mirakel har väl hänt...som sagt så var Mika väldigt överlägsen 98 men schumi jobbade sig sakta med säkert ikapp....Så krymper gapet till 9p så kommer nog alonso få fjärilar i magen och känna flåset i nacken och det är han inte så van vid att göra...och vem vet vad som kan hända då?
-
-
Jo, det stämmer bra.LuckyStrike1 skrev:Nej, ingenting är omöjligt. Även de båda McLarenförarna har väl fortfarande chans på titeln om jag inte räknat galet.
Ralf och Trulli är de bästa av de som inte ens har en teoretisk möjlighet att ta titeln så t o m Coulthard och Heidfeld har en teoretisk chans på titlen med sina 10 resp. 12 poäng.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Varnad
-
Bittert?EnzoF1 skrev:Lite bittert idag kanske?Tommi skrev:Du är rolig du Enzo!
/ Tommi
Tjaa så skulle man väl kunna säga om man orkade bry sig.
Jag har åter igen liksom förra säsongen tappat intresset för att följa cirkusen när det bara går åt h-e hela tiden.
Jag roar mig med motorcykeln istället.
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
- Utvisad
Har faktiskt inte Forza Motorsport vett att visa ett rött kort åt EnzoF1.
Han har förstört detta forum med sitt eviga gnäll på finländska förare och på andra skribenters egenskper...och annat skitprat.
Jag är helt säker på att en massa skribenter har lämnar forumet på grund av barnrumpan EnzoF1.
Idag slutade jag (igen) att läsa fortsättningen på denna tråd på grund av att EnzoF1 är helt klart ute bara för att producera skitprat och provocera.
Med förhoppning om en kvalitativt god/bättre formel1 forumsida.
Med hälsning från Gubben Guuben.
NB.
Ja, detta inlägg blev tyvärr ett personpåhopp på EnzoF1 (sorry) men inlägget är riktat egentligen till administratörerna för att det skall vidtas åtgärder för att återskapa en trevlig forumsida.
Han har förstört detta forum med sitt eviga gnäll på finländska förare och på andra skribenters egenskper...och annat skitprat.
Jag är helt säker på att en massa skribenter har lämnar forumet på grund av barnrumpan EnzoF1.
Idag slutade jag (igen) att läsa fortsättningen på denna tråd på grund av att EnzoF1 är helt klart ute bara för att producera skitprat och provocera.
NB.
Ja, detta inlägg blev tyvärr ett personpåhopp på EnzoF1 (sorry) men inlägget är riktat egentligen till administratörerna för att det skall vidtas åtgärder för att återskapa en trevlig forumsida.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
Ja om du försvinner, och gärna för gott, så är en stor del av min kamp över.guuben skrev:Har faktiskt inte Forza Motorsport vett att visa ett rött kort åt EnzoF1.
NB.
Puckon som du ska bekämpas med alla medel!
Hoppas du håller dig långt borta nu, men cancersvulster brukar ha en förmåga att komma tillbaka!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Instämmer - men han är tyvärr inte ensam om att dra ner nivån på forumet genom skitsnack och provokation.guuben skrev:Har faktiskt inte Forza Motorsport vett att visa ett rött kort åt EnzoF1.
NB.
-
Som en av representanterna för Forza Motorsport kan jag hälsa att det jobbas för fullt på en helt annan forumlösning än den nuvarande. Det tillåts dock ta lite extra tid för att säkerställa att det blir så bra som möjligt direkt.
Så fort det är klart och allting har lösts så kommer det att meddelas. Tills dess - hav tålamod och njut av den förbaskade högsommarvärmen.
Detta är förhoppningsvis allt som behöver sägas i detta avsteg från diskussionens huvudämne.
Så fort det är klart och allting har lösts så kommer det att meddelas. Tills dess - hav tålamod och njut av den förbaskade högsommarvärmen.
Detta är förhoppningsvis allt som behöver sägas i detta avsteg från diskussionens huvudämne.
-
Nu har du gått för långt! Jag (pastis) stänger av dig en tid!EnzoF1 skrev:Ja om du försvinner, och gärna för gott, så är en stor del av min kamp över.guuben skrev:Har faktiskt inte Forza Motorsport vett att visa ett rött kort åt EnzoF1.
NB.
Puckon som du ska bekämpas med alla medel!
Hoppas du håller dig långt borta nu, men cancersvulster brukar ha en förmåga att komma tillbaka!
-
-