Montoya klar för Nascar 2007

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Montoya klar för Nascar 2007

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, bara att sätta igång och diskutera. Hur många gånger har det hänt att en förare av Montoyas kaliber har vänt F1 ryggen? Säger det något om F1? Eller om Montoya? Sätt igång!

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Vad säger man.. Nascar??? För oss européer verkar det sanslöst men det lär ju vara en riktigt stor serie i USA. Jag kan bara spekulera i att han har haft oerhörda problem med att hitta en acceptabel F1-sits nästa år och därför väljer en välbetald Nascar-körning..
Geer

Inlägg av Geer »

F1 har vänt Montoya ryggen.Har har inte någon chans till en bra körning nästa år och känner att han inte har vad som krävs.
SLC

Inlägg av SLC »

tufft beslut..... :up:

och kul att se om F1 övre halva av förare (som man nog ändå måste säga Montoya hör till) hänger med toppen i Nascar, fast det tror jag inte till en början.
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Är det här svaret på varför? "He [Montoya] said, 'I want to get back to racing'. The guy loves racing. And what better place than here? (Från Autosport).

Tror att tiden hos McLaren har gjort att lusten har försvunnit. Han vill nog vara någonstans där han kan vara sig själv och få rejsa på lika villkor. Nascar är ett sånt ställe. Där vill man ha profiler och det kan Montoya i högsta grad bli om han bara får vara sig själv. Kanske ingen man gillar, snarare en som man kanske älskar att hata och det är ju de som brukar bli stora.

Tärnström

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tror att det är lite som geer säger. Montoya hade förmodligen inga bra erbjudande i F1 inför nästa säsong. Att köra för vilket stall som helst, bara för att få köra F1 är nog knappast Montoyas melodi.

Lite tufft är det allt han ger sig på Nascar. Kanske kommer han att få sällskap av Villeneuve?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Montoya ska ha all heder av att han inte sällar sig till Trulli, Fisichella, Coulthard och de andra långnötarna. När karriären har börjat dippa, oavsett om det beror på faktorer som ligger utanför ens egen kontroll eller inte, så är man snart utdömd i F1.

Tärnström

Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

JTarnstrom skrev:Är det här svaret på varför? "He [Montoya] said, 'I want to get back to racing'. The guy loves racing. And what better place than here? (Från Autosport).

Tror att tiden hos McLaren har gjort att lusten har försvunnit. Han vill nog vara någonstans där han kan vara sig själv och få rejsa på lika villkor. Nascar är ett sånt ställe. Där vill man ha profiler och det kan Montoya i högsta grad bli om han bara får vara sig själv. Kanske ingen man gillar, snarare en som man kanske älskar att hata och det är ju de som brukar bli stora.

Tärnström
Det ligger nog mycket i det,"You don´t go to Mclaren to race and have fun,you only go there to become champion". Montoya fick aldrig en bil som han kunde bli WDC i,dessutom så var Kimi en hel åker av strån vassare än Montoya. Jag önskar honom all lycka i Nascar,hur det än är så har han satt sina spår i F1-historien med sina insatser. Frågan är om han får köra året ut eller om Pedro eller Gary får en chans,McLaren har ju sagt att man inte längre slåss om VM i år?
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Geer

Inlägg av Geer »

Jag tycker Trulli, Fisichella, Coulthard och de andra långnötarna skall ha all heder att dom lyckats hitta körningar. Montoya har ju tidigare öppet annonserat att han letat F1 körning i pressen. Det har inte lyckats.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

westerberg skrev:
JTarnstrom skrev:Är det här svaret på varför? "He [Montoya] said, 'I want to get back to racing'. The guy loves racing. And what better place than here? (Från Autosport).

Tärnström
Det ligger nog mycket i det,"You don´t go to Mclaren to race and have fun,you only go there to become champion". Montoya fick aldrig en bil som han kunde bli WDC i,dessutom så var Kimi en hel åker av strån vassare än Montoya. Jag önskar honom all lycka i Nascar,hur det än är så har han satt sina spår i F1-historien med sina insatser. Frågan är om han får köra året ut eller om Pedro eller Gary får en chans,McLaren har ju sagt att man inte längre slåss om VM i år?
Bättre att ta in Lewis. Ett gyllene tillfälle för McLaren att köra in honom under resten av säsongen.

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:Jag tycker Trulli, Fisichella, Coulthard och de andra långnötarna skall ha all heder att dom lyckats hitta körningar. Montoya har ju tidigare öppet annonserat att han letat F1 körning i pressen. Det har inte lyckats.
Självklart ska ingen skugga falla över förarna själva som lyckas hitta styrningar. Däremot tycker jag att stallen skulle vara lite modigare i sina val av förare. En del av dessa förare har ju bevisat att de inte är några vinnare. F1 ska inte bereda utrymme för en massa "journey men", F1 ska lämna plats för talanger.

Tärnström

Geer

Inlägg av Geer »

"His attitude towards racing was not seen as being very serious although it was clear that he had enormous natural talent."

Tror nog att det är så som många team ser Montoya.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Bättre att ta in Lewis. Ett gyllene tillfälle för McLaren att köra in honom under resten av säsongen.
Det beror på hur framtidsplanerna ser ut för Hamilton,jag tror att man gärna vill se honom vinna GP2-serien först.
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Ricky

Inlägg av Ricky »

Jag tycker Montoya har varit en frisk fläkt i F1....sen kom han till McLaren.
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

westerberg skrev:
Det beror på hur framtidsplanerna ser ut för Hamilton,jag tror att man gärna vill se honom vinna GP2-serien först.
Målet för Hamilton är Formel 1. Att vinna GP2 betyder ingenting i jämförelse med möjligheten att köra in honom redan nu. Han har redan bevisat att han är en vinnare i GP2 så på den punkten finns inget mer att göra. Och skulle han bli tvåa eller trea så förändrar det ingenting heller.

Tärnström

Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

JTarnstrom skrev:
westerberg skrev:
Målet för Hamilton är Formel 1. Att vinna GP2 betyder ingenting i jämförelse med möjligheten att köra in honom redan nu. Han har redan bevisat att han är en vinnare i GP2 så på den punkten finns inget mer att göra. Och skulle han bli tvåa eller trea så förändrar det ingenting heller.

Tärnström
Kanske om man vill ha honom i McLaren redan nästa år,men om man vill ge honom en F1-sits någon annanstans först så kanske det är värt nåt. Det var var väl risken att inte få ett "obefläckat CV" som höll honom borta från Macau förra året enligt många?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hamiltons CV räcker till som det är. Om McLaren vill odla Hamilton i ett annat team nästa säsong skulle han väl vara än mer intressant om han får köra in sig i klassen före nästa säsong?

Tärnström

Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

JTarnstrom skrev:Hamiltons CV räcker till som det är. Om McLaren vill odla Hamilton i ett annat team nästa säsong skulle han väl vara än mer intressant om han får köra in sig i klassen före nästa säsong?

Tärnström
Jo erfarenhet är väl aldrig fel,men samtidigt så är Hamilton ett oprövat kort i F1. Om jag vore R.Dennis eller framförallt N.Haug,så skulle jag nog inte vilja se honom pröva sina fösrta vingar i McLaren. Det är trots allt en stor risk att släppa en så stor talang direkt in i en toppsits,Williams & Rosberg gick ju bra,men hade det gått illa så..... Lewis Hamilton sitter ju dessutom i en ganska unik situation,alla vill till F1,Nico ville till F1 och bli framgångsrik men Hamilton SKA till F1,SKA bli framgångrik dessutom så SKA han bli det hos ett specifikt stall.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

McLaren kan bara vinna på att ta in Hamilton redan nu. Konstruktörsmästerskapet är förlorat. Förartiteln är nästan avgjord. Jämfört med en omotiverad Montoya tror jag inte att Hamilton direkt gör bort sig.

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rosberg har ju inte direkt gjort bort sig och det visar att det går att ta in nya förare direkt i toppstallen. Inte för att Williams är ett toppstall just i år, men i alla fall... Rosberg har i alla fall stått sig bra mot Webber. Finns ingen anledning att Hamilton skulle göra sämre ifrån sig än Rosberg. Allt är som sagt redan förlorat för McLaren i år. Att sätta in Hamilton redan nu är det bästa de kan göra. Montoya vill bli befriad från sitt kontrakt med McLaren före årets slut så att han kan göra debut redan i år i Nascar och det borde ge McLaren en utmärkt möjlighet att lösa ut Monotya i förtid utan att det kostar dem en spänn. Ju mer jag tänker på det, desto mer tycker jag att det är självklart att Hamilton ska in nu.

Tärnström

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag har ju svårt att se tjusningen med både vänstervarv och bilarna i Nascar, men jag är ändå glad för Montoyas skull. Jag läste lite av det som sades på presskonferensen de höll. På frågan om varför han gick med på en lönesänkning svarade han ”I don’t think you’re going to be happy getting more money and being miserable all day”.

Det är rätt tydligt att han har ledsnat helt på F1, vilket ju har märkts på honom under hela säsongen, och jag gissar att det inte enbart handlar om att McLaren/Montoya inte kan slåss om segrar. Det känns liksom djupare än så när han säger följande (det första är hans egen retoriska fråga):
What’s your ultimate goal? For me it’s racing. Formula One is very exciting cars and technology. I’ll take that away from Formula One, but anyone who watches the races knows it’s not the most exciting thing you can watch. How hard is it to pass a car in Formula One? You pass ’em and you touch wheels and you’re an animal.
Så tittar jag på den här bilden, och även om det bara är en otydlig stillbild kan jag inte minnas när jag såg Montoya le på det där sättet senast. Han ser så avslappnad ut, ungefär som att han har känt sig kvävd av F1-politik och McLarendisciplin och nu äntligen har befriat sig från all denna leda. Det hela känns så ärligt att jag blir rörd.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tror att Montoyas beslut att sadla om till nascar har helt andra bevekelsegrunder. Han försökte att skapa sig en karriär och marknad för sina tjänster / produkter i Europa. Detta medförde at han började tappa marknadsandelar på sin "hemmamarknad". Nu återvänder han till "kärnverksamheten" för att konsolidera verksamheten. Reguljärflygningarna mellan Bogotá och Miami eler New York (där flera nascarlopp för övrigt körs) är täta. Missar man en reguljärflygning så fnns det i Bogotá flertal mindere charterbolag som har små 2 motorige kärror som kan ta en ansenlig last osh vars piloter är specialtränade att flyga lågt då de ofta medför last och passagerare som kan tänkas lida av "höjdskräck".

Jag tror att Montoya blir en utmärkt nascarförare. Det där med att svänga både vänster och höger sammtidigt som man ibland kan tvingas bromsa blev lite för komplicerat för honom. En massa banor att behöva lära sig, besöka platser där efterfrågan på hans varor / tjänster inte är så utbredda skapar självfallet en viss frustration.

Många mindre bagare och bagerier i Florida välkommnar nog honom, och ser fram emot att trafiken mellan Bogotá och Miami nu äntligen kommer att öka efter några års stagnation. :up:

Misstolka nu inte mitt inlägg och tro att jag underförstått anklagar Montoya för "olaglig verksamhet"!! Så är ingalunda fallet. Montoya har ett bolag som tillverkar och säljer livsmedel och hygienartiklar så som pudersocker, rakblad, speglar och sugrör. (detta är inget jag med säkerhet vet, utan är bara trovärdiga rykten)

det lär finns ett statligt avtal mellan Montoya och usa. http://www.usdoj.gov/usao/fls/051118-01.html

Om detta är han själv eller hans kusin, framgår inte av texten. Men jag befarar små problem och kontrverser mellan den gode Juan Pablo och en racingokunnig passpolis / tulltjänsteman då han landar i Miami med reguljär / privatflyget från Bogotá. :D

Men jag blir lite orolig när jag läser denna beskrivning som FBI har av honom.

Description: Born January 11, 1958 or 1961 in Trujillo, Columbia, Montoya is six-foot, 230 pounds with black hair and brown eyes. Montoya has surgical scars on his lower back and legs due to injuries sustained in an automobile accident.

http://crime.about.com/od/wanted/p/montoya.htm
Senast redigerad av Gösta den mån jul 10, 2006 05:23, redigerad totalt 5 gånger.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
and you touch wheels and you’re an animal.
kan jag inte minnas när jag såg Montoya le på det där sättet senast. Han ser så avslappnad ut, ungefär som att han har känt sig kvävd av F1-politik och McLarendisciplin och nu äntligen har befriat sig från all denna leda. Det hela känns så ärligt att jag blir rörd.

Kunde ingen upplyst honom om att vi i Europa har en egen nascarserie?? Det har bara ett annat namn, "folkrace". Hjulkontakt är oftast inget problem. Det är inte alla gånger bilarna har 4 hjul som man kan ha kontakt med.

Klart som fan att grabben ser glad ut. Det hade du också gjort om du visste att du hamnade på ett ställe där efterfrågan på dina varor / tjänster är omättlig.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaså, 1,5 miljoner $ räckte inte för en detroniserad föredetting för att köra vidare?
Nåja, i Williams hade han ju bara fått pisk av ytterligare en finne så...
Hypen har i alla fall bleknat nu när fler börjar inse detsamma som jag sett från början...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Jag tror att Montoya blir en utmärkt nascarförare. Det där med att svänga både vänster och höger sammtidigt som man ibland kan tvingas bromsa blev lite för komplicerat för honom.
Man svänger till både höger och vänster även i Nascar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jaha, där dog F ytterligare lite för mig ialla fall då favoritföraren lämnar sporten. Men för mig som redan ser på NASCAR och älskar raicngen där, blir det ju å andra sidan dubbelt så roliga söndagskvällar nu. Och jag som redan gillade #42 innan detta.

Det blir besök på ett NASCAR-lopp samt Le Mans nu.

Tufft och modigt beslut av Montoya för övrigt - omställningen är enorm och svår.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"I had a couple of options with Formula One and they were completely open for me to sign," said Montoya. "I wanted to be with Chip and as he said we had a lot of success.and to be in America, I can't wait."

"It's not about a pay cut or not," said Montoya. "I don't think you are going to be happy getting more money and being miserable all day. I told Chip I wanted to get back to racing. He told me I needed to convince him and I said 'I wanted to be here. It's not about the many millions you're making, three years down the line will you be excited about what you're doing or not?"

"First of all I have to finish my Formula One season," commented Montoya. "When I talked to Chip about coming here I know I drove a road course when I drove Jeff's (Gordon) car. I think I will have decent winter.I want to finished the Formula One season and take it from there. We will do a lot of testing."

"I think it is going to be a lot tougher than people think. I think the challenge to drive a cup car is going to be tough," stated Montoya. "I think Chip has great guys on the team and I can't wait to join them."

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

LuckyStrike1 skrev:Jaha, där dog F ytterligare lite för mig ialla fall då favoritföraren lämnar sporten.

Tufft och modigt beslut av Montoya för övrigt - omställningen är enorm och svår.
Du som tycker att F1 är så bra?

Håller med om att det är ett ytterst modigt beslut och det ska bli jäkligt kul att följa Montoya i Nascar. Vi kan nog räkna med att han kommer att få ett hett mottagande av de etablerade förarna. De kommer att ge honom både en och annan lektion samtidigt som Montoya inte brukar vara sen att presentera sitt rätta jag. Det kommer att bli rubriker. Gordon och Kenseth kommer att få en kompis att gruffa med nästa år.

Tärnström

Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Jag tror att Montoya blir en utmärkt nascarförare. Det där med att svänga både vänster och höger sammtidigt som man ibland kan tvingas bromsa blev lite för komplicerat för honom.
Man svänger till både höger och vänster även i Nascar.

Ibland och på vissa banor. Är det 2 eller tre banor / sässong man gör det på? Dessutom en "nymodighet" som förarna har svårt att hlla sig på banan. Lättare att komma ihåg 2-3 banor än 15-20

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, jag tycker F1 fortfarande är ganska bra.

Men 1999 dog en stor del av det för mig, för då slutade Damon Hill. Igår kväll dog ytterligare en del av F1 för mig. Det finns ytterst få intressanta personligheter kvar i F1 på förarsidan och för mig är det oerhört viktigt med stora personligheter och profiler bland förarna. Välrepeterade företagsrepresentanter kan jag om jag skulle vilja se i affärspress och på ekonominyheterna ... om jag nån gång skullke intressera mig för det.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Där kom det. DAMON HILL!!! :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad var det som kom?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Vad var det som kom?
Tärnans granne kanske?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Din "hyllning" av den sopan. Lite Ville över honom.

Profiterar på sin salig faders namn / rykte. PARASIT.

Med den williamsbilen han körde -96 kunde en apa blivit WDC. (och blev det)

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Damon Hill var som en pojkbokshjälte. Det har alltid varit lite Biggles mot Röde Baronen över Hills kamp mot Schumi. En klar profil. Långt ifrån en blodfattig förarbroiler. En man. Han var ändå rätt gammal när han kom in i F1. 32 år. Lite skillnad mot dagens pojkvaskrar och föredettingar.

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Din "hyllning" av den sopan. Lite Ville över honom.

Du är bara bitter för att Fisichella aldrig kommer att bli WDC.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lucy har en märklig syn på saker och ting.

Inom musiken så är det inte vad man presterar bakom sina instrument som spelar roll, utan den image och liknande man uppbär, som att t.ex. skjuta skallen av sig - då är det bra musik.

Inom F1 så är det inte att köra bilen fort som spelar roll, nej det ska vara bra personligheter och liknande...

Lustigt vilka olika preferenser man kan ha...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och vad är det du försöker säga Gösta? Att jag inte får hålla på Hill då? Vilka får man hålla på då? Är det dig jag ska fråga innan jag skaffar mig en favoritförare och vilka kriterier ska ligga till grund för mitt val? Är det andra saker jag också bör fråga dig eller annan expert om innan jag skaffar mig en åsikt? Favoritmusik eller favoritmat t.ex.?

Jag har fyra favoritförare från F1, varav Damon Hill är det i särklass största favoriten. Stöttte honom i vått och torrt. Förutom Hill är Villeneuve, Montoya och Alonso mina stora personliga favoriter.

Att andra personer har andra favoriter skulle jag aldrig uttala mig negativt om. Vi har alla våra sympatier. Du har väl Schumacher som lite av en favorit? Det kanske är typiskt personer som håller på Schumacher att racka ner på andra personers val?

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JTarnstrom skrev:Damon Hill var som en pojkbokshjälte. Det har alltid varit lite Biggles mot Röde Baronen över Hills kamp mot Schumi. En klar profil. Långt ifrån en blodfattig förarbroiler. En man. Han var ändå rätt gammal när han kom in i F1. 32 år. Lite skillnad mot dagens pojkvaskrar och föredettingar.

Tärnström
:up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:Lucy har en märklig syn på saker och ting.

Inom musiken så är det inte vad man presterar bakom sina instrument som spelar roll, utan den image och liknande man uppbär, som att t.ex. skjuta skallen av sig - då är det bra musik.

Inom F1 så är det inte att köra bilen fort som spelar roll, nej det ska vara bra personligheter och liknande...

Jag tycker du är en idiot också, det är ju också en slags preferens.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:

Och vad är det du försöker säga Gösta? Att jag inte får hålla på Hill då? Vilka får man hålla på då? Är det dig jag ska fråga innan jag skaffar mig en favoritförare och vilka kriterier ska ligga till grund för mitt val? Är det andra saker jag också bör fråga dig eller annan expert om innan jag skaffar mig en åsikt? Favoritmusik eller favoritmat t.ex.?

Jag har fyra favoritförare från F1, varav Damon Hill är det i särklass största favoriten. Stöttte honom i vått och torrt. Förutom Hill är Villeneuve, Montoya och Alonso mina stora personliga favoriter.

Att andra personer har andra favoriter skulle jag aldrig uttala mig negativt om. Vi har alla våra sympatier. Du har väl Schumacher som lite av en favorit? Det kanske är typiskt personer som håller på Schumacher att racka ner på andra personers val?
Tja, hur ofta rackar inte du ned på Göstas val av Fisichella som favoritförare?!?!

Jag själv har bara så svårt att se Hill som en så rolig förare.... i synnerhet i jämförelse med min egna favorit Irvine.

Och ja, när det gäller musik så skulle du tjäna en hel del på att fråga sådana med lite mer kunskap om råd! :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Lucy har en märklig syn på saker och ting.

Jag tycker du är en idiot också, det är ju också en slags preferens.
Absolut! Men en idiot med god smak. Det är alltid nåt...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Formula One has very exciting cars and technology. I'll take that away from Formula One, but anyone who watches the races knows it's not the most exciting thing you can watch. How hard is it to pass a car in Formula One? You pass 'em and you touch wheels and you're an animal."

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

För att återgå till tärnans fråga, kan man inte säga att Häkkinen slutade i förtid. Han borde ju kunna ha haft några år till att ge, eller var han verkligen på väg nedåt?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu körde ju Hill fort. Det är oomtvistat. Dubbel världsmästare i mina ögon. Enda anledningen till att Hill inte blev mästare 1994 var ju att Williams valde att inte lämna in protest i Australiens GP. Och det berodde inte på att de tvivlade på Schumis skuld. Förmodligen hade protesten gått igenom. Schumacher och Benetton var inte populära hos FIA det året.

Tärnström

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Att omtala sig själv som en person med god smak är definitivt ett uttryck för det motsatta...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Saklander

Inlägg av Saklander »

Kalla fakta är att Montoyas stjärna dimpat ordentligt ner efter att han gång på gång förlorat mot sin stallkamrat. Första säsongen (speciellt 1:sta halvan) kan anses bero på "nytt stall" fenomen men inte mera andra. Och det har ju även märkts i Montys kommentarer och lopp att han är frustrerad, han har ju helt klart inte varit så atraktiv på marknaden som han själv önskat och då söker han sig av naturliga skäl till den nya kontinenten, där folk inte vet så mycket om F1 och kanske kommer ihåg honom från cart-serien. Med andra ord så är det nog lite mjölktåget tillbaka för den kolombianska racer-divan (som mina sydamerikanska vänner kallar honom)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är med viss sorg jag konstaterar att en av de mest lysande, färgstarka personligheterna i F1 har blivit så trött på F1 att han inte vill vara med. Det är också en av de mer talangfulla förarna som vi har sett - tycker jag. Men han hade otur att komma in i F1 under en era då man helst skulle köra Ferrari för att vinna VM - egentligen. Undantag 2003 - då han borde ha blivit världsmästare. Förra året - nytt stall - klart Kimi var bättre. Vad som har pågått i år bakom kulisserna vore intressant att veta.

Jag ser att en del verkar tycka han är dålig. Jag tycker inte det. Jag tror F1 har lyckats slipa bort hans körglädje - jag tycker han var bättre när han först kom in. Han tappade sugen lite efter 2003 - 2004 när han fick köra gaffeltruck. 2005 i nytt stall där han kanske inte trivdes så bra. I år...

Det är sorgligt att de färgstarka försvinner och F1 blir ännu gråare. Men det kommer kanske andra som fyller hans plats. F1 behöver personligheter. F1 behöver de som har carcontrol. F1 behöver mindre hjälpmedel och mer förare.

Jag tycker det är dåligt av staller som envisas med att kontraktera alla som nöter sig kvar - alla Coulthards, Heidfelds, Fisichellas m.m. som inte har talang i närheten av Montoyas. Det är min åsikt. De tråkar ut F1 fullständigt och jag kan villigt erkänna att de senaste 3-4 loppen har jag inte ids kollat klart på loppen. Jag har glad i hågen kollat lite i början och sen är det inte intressant längre. F1 behöver förändring och en annan inställning.

Det är synd om F1 som missar Montoya. Det är förjävligt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För övrigt - rent marknadsföringsmässigt i USA är ju citatet "I want to get back in racing" något att fundera på. Ifall man tar det som att Montoya känner sig utklassad eller något så tror man fel. Jag är helt övertygad om att han tycker F1 är för tråkigt. Och det är det ju också - ur racingsynpunkt händer det väldigt lite.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

El Scorcho skrev:

Jag tycker det är dåligt av staller som envisas med att kontraktera alla som nöter sig kvar - alla Coulthards, Heidfelds, Fisichellas m.m. som inte har talang i närheten av Montoyas. Det är min åsikt. De tråkar ut F1 fullständigt och jag kan villigt erkänna att de senaste 3-4 loppen har jag inte ids kollat klart på loppen.
Hurra! Jag är inte ensam.

Tärnström