Canadas GP
-
84 poäng av 90 möjliga - Alonso är helt otrolig.
Medan Kimi får kärringstopp ("otur med kopplingen") och missar hårnålen två gånger, Schumacher gör fem avåkningar under racet, Fisichella tjuvar i starten och sen ser lite hal ut här och där och Montoya görbort sig (incidenten med Nico ser jag dock som 50/50) så tuffar Alonso bara på. Inte ens när en SC mot slutet tar bort hela hans jätteledning darrar han på manschetten.
Jag tror Farbror D jublar över att ha säkrat spanjorens tjänster, för Alonso är definitivt fältets bästa förare. I likvärdiga bilar tror jag inte att Schumacher av idag och Kimi skulle matcha honom över en hel säsong.
Fantastisk prestation.
För övrigt jäkligt synd för Villeneuve när Ralf tvekar och släpper i kurvan. Men bra kört av kanadensaren som sjunger helt ok också.
Trulli verkar stärkt av att få tre nya år med Toyota.
Men ingen stoppar Alonso i år.
Medan Kimi får kärringstopp ("otur med kopplingen") och missar hårnålen två gånger, Schumacher gör fem avåkningar under racet, Fisichella tjuvar i starten och sen ser lite hal ut här och där och Montoya görbort sig (incidenten med Nico ser jag dock som 50/50) så tuffar Alonso bara på. Inte ens när en SC mot slutet tar bort hela hans jätteledning darrar han på manschetten.
Jag tror Farbror D jublar över att ha säkrat spanjorens tjänster, för Alonso är definitivt fältets bästa förare. I likvärdiga bilar tror jag inte att Schumacher av idag och Kimi skulle matcha honom över en hel säsong.
Fantastisk prestation.
För övrigt jäkligt synd för Villeneuve när Ralf tvekar och släpper i kurvan. Men bra kört av kanadensaren som sjunger helt ok också.
Trulli verkar stärkt av att få tre nya år med Toyota.
Men ingen stoppar Alonso i år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Moderator
Som sagt, det tycker han nog själv också.
Men jag undrar mest över hur Renault resonerar. Var ska de hitta den där minuten per race som Fisichella behöver plocka in på Alonso till nästa säsong? Jag skulle inte bli förvånad över om det är Briatore som sitter i den andra Renaulten nästa år.
Tärnström
Men jag undrar mest över hur Renault resonerar. Var ska de hitta den där minuten per race som Fisichella behöver plocka in på Alonso till nästa säsong? Jag skulle inte bli förvånad över om det är Briatore som sitter i den andra Renaulten nästa år.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Med tanke på att han själv säger att han presterar som bäst under press, så finns det nog en stor risk att det inte blir ngn skillnad.Sami skrev:Alonso skulle behöva lite motgångar. Det skulle ge F1 en extra krydda samt att det skulle vara intressant att se hur Alonso agerar i en sådan situation.
När allt går hans väg blir han nästan lite tråkig.
Se på ifjol - McLaren och Kimi pressade honom hårt men han gjorde det som behövdes för att vinna och pressade McLaren och Kimi till misstag istället som på Nurburgring. Så press tror jag bara gör Alonso starkare.
-
Visst press tål han. Men jag menar mer när det går grus i maskinerit. I år känns det ju att det verkligen är hans år igen. Han sitter i rätt bil och har rätta självförtoendet och tacksamt nog en rätt medioker stallkamrat, som har en tendens att misslyckas i varje lopp trots bästa bilen.
Men vi får kanske se hur det går för Alonso i en bräcklig McLaren-Mercedes. Fast med hans tur så får dom väl till det nästa år.
Men vi får kanske se hur det går för Alonso i en bräcklig McLaren-Mercedes. Fast med hans tur så får dom väl till det nästa år.
-
-
Vad ligger poängrekordet över en säsong på?LuckyStrike1 skrev:84 poäng av 90 möjliga - Alonso är helt otrolig.
Alonso körde av ett par ggr han också.
-
- Utvisad
Och ändå vinner Alonso bara med ca 2 sek. Han får väl hoppas att konkurrensen inte slutar göra de där tidsödande misstagen för då är 2 sekunder snabbt uppätna...LuckyStrike1 skrev:84 poäng av 90 möjliga - Alonso är helt otrolig.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Max antal poäng på en säsong är 148 poäng satt av MS 2004 (148 poäng på 18 lopp) men den största procentuella poängskörden tror jag är knappt 85% av den maximalt möjliga; också det av MS men säsongen 2002 (144 på 17 lopp)AndersF1 skrev:Vad ligger poängrekordet över en säsong på?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Detta kanske ökar Kimis chanser att få anställning hos Scuderia, dock inte som förare!
En hård dom mot Kimi här vore på sin plats. Man skulle kunna tillämpa paragrafen "att inte bringa sporten i vanära" , samt ett rejält löneavdrag som generöse Ron Dennis ordnar.
En hård dom mot Kimi här vore på sin plats. Man skulle kunna tillämpa paragrafen "att inte bringa sporten i vanära" , samt ett rejält löneavdrag som generöse Ron Dennis ordnar.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
OK, så 153 p så slår Alonso båda rekorden, alltså 69 p under de 9 återstående loppen - ingen omöjlighet, om än inte lätt.Razor skrev:Max antal poäng på en säsong är 148 poäng satt av MS 2004 (148 poäng på 18 lopp) men den största procentuella poängskörden tror jag är knappt 85% av den maximalt möjliga; också det av MS men säsongen 2002 (144 på 17 lopp)AndersF1 skrev:Vad ligger poängrekordet över en säsong på?
Men slå 13 vinster som väl är Schumacher rekord över antal vunna lopp under en säsong, blir inte lätt.
-
- Utvisad
Men det vet du väl att MS inte har några riktiga segrar. Det förvånar mig att du av alla inte kände till det!?!AndersF1 skrev:OK, så 153 p så slår Alonso båda rekorden, alltså 69 p under de 9 återstående loppen - ingen omöjlighet, om än inte lätt.Razor skrev:Max antal poäng på en säsong är 148 poäng satt av MS 2004 (148 poäng på 18 lopp) men den största procentuella poängskörden tror jag är knappt 85% av den maximalt möjliga; också det av MS men säsongen 2002 (144 på 17 lopp)AndersF1 skrev:Vad ligger poängrekordet över en säsong på?
Men slå 13 vinster som väl är Schumacher rekord över antal vunna lopp under en säsong, blir inte lätt.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Pallplatser för Alonso i de fem nästföljande loppen och han har flest pallplatser i rad (20).AndersF1 skrev:OK, så 153 p så slår Alonso båda rekorden, alltså 69 p under de 9 återstående loppen - ingen omöjlighet, om än inte lätt.
Schumacher har 19 st raka pallplatser från -01/-02.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Razor skrev:Pallplatser för Alonso i de fem nästföljande loppen och han har flest pallplatser i rad (20).AndersF1 skrev:OK, så 153 p så slår Alonso båda rekorden, alltså 69 p under de 9 återstående loppen - ingen omöjlighet, om än inte lätt.
Schumacher har 19 st raka pallplatser från -01/-02.
Keep on dreaming!!!!
Alonso är SLUT som artist! En dagsslända är vad han är. I klass med Mika, Hill och Ville!!!! Mr. Nobody!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
-
- Varnad
-
-
Har aldrig kunnat begripa det heller att man kör en lång och sen två korta stintar istället för två lika långa??!Crazy F1 skrev:Intressant utvecling på loppet, jag tycker dock det är skumnt att så många inklusive Eje och Janne anser att det är Kimi som är den ända som kan utmana Alonso med tanke på att han är 55 ! poäng efter i mästerskapet och schumi är 25...Schumis placeringar i år är även de bättre än Kimi, men ändå är Kimi den ända som kan utmana, hur går detta ihop?
Jag satt och funderade på en sak till...Är Ferrari dumma eller?
Deras dåliga kval och start förklarades rätt snabbt med att de var blytunga och då funderar jag på varför SCHUMI INTE körde på ett stopp? Han var trots allt ute till 33 varvet och det hade bara behövts tre varv till för att ha kört halva distansen. På slutet visade ju även schumi att det fanns fart i bilen när han klämde i med en 1.15 runda. Med andra ord så var både han och DÄCKEN i mycket bra kondition.
-
-
- Varnad
Han hade två varvade bilar mellan sig och Kimi som Kimi inte fick köra om förrän efter linjen.Freddan skrev:Någon mer än jag som reagerar på att ingen kan hänga med Alonso vi omstarten? Trulli satt ju o sov, undrade säkert varför den blå bilen gasar så mycket och tappade halva start-mål rakan. Alonso måste skratta gött i cockpiten.
Såna jävla blåbär det finns inom F1.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
De kanske tänkt köra på enstoppare men valde att byta strategi när de insåg att den var långsammare?Crazy F1 skrev:Jag satt och funderade på en sak till...Är Ferrari dumma eller?
Deras dåliga kval och start förklarades rätt snabbt med att de var blytunga och då funderar jag på varför SCHUMI INTE körde på ett stopp? Han var trots allt ute till 33 varvet och det hade bara behövts tre varv till för att ha kört halva distansen. På slutet visade ju även schumi att det fanns fart i bilen när han klämde i med en 1.15 runda. Med andra ord så var både han och DÄCKEN i mycket bra kondition.
-
- Varnad
-
Det kan ju knappast ha kommit swom någon överraskning för någon. Sådan har ju reglerna varit i många herrans år.Jari skrev:Han hade två varvade bilar mellan sig och Kimi som Kimi inte fick köra om förrän efter linjen.Freddan skrev:Någon mer än jag som reagerar på att ingen kan hänga med Alonso vi omstarten? Trulli satt ju o sov, undrade säkert varför den blå bilen gasar så mycket och tappade halva start-mål rakan. Alonso måste skratta gött i cockpiten.
Alonso hade en jätteledning som försvann helt i samband med SC - inte gnäller någon för det. Sådan är verkligheten.
-
Hade Trulli två varvade bilar mellan sig och Kimi?Jari skrev:Han hade två varvade bilar mellan sig och Kimi som Kimi inte fick köra om förrän efter linjen.Freddan skrev:Någon mer än jag som reagerar på att ingen kan hänga med Alonso vi omstarten? Trulli satt ju o sov, undrade säkert varför den blå bilen gasar så mycket och tappade halva start-mål rakan. Alonso måste skratta gött i cockpiten.
-
Det jag försökte säga var att jag tycker att erfarna förare som Trulli borde ha bättre koll vid omstart (och inte bara han utan alla andra). Men det har han inte utan låter Alonso sticka iväg. Givetvis får inte Kimi passera varvade bilar förrän start/mål linjen. Blåbär är alla varvade stackare som inte har det lätt. Kan inte vara lätt att åka nära en bil vid omstart utan det är bäst att man ligger 200 m ifrån.
VM åt Alonso F1:s nye kung!!!
VM åt Alonso F1:s nye kung!!!
-Red Bull Racing