Reklamavbrott
-
- Moderator
Att det inte går 26 timmar på ett dygn?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
LuckyStrike1 skrev:Att tro att man kan sälja reklamtid genom argumentet att reklamen sänds först när programmen är slut...
Det går alldelles utmärkt!
Tv 4 hade tidigare endast reklam mellan programmen. Under fotbolls VM så visas ingen reklam under pågående spel.
Dessutom är ju bilarna och läktarsdorna fulla med reklam!
Man behöver inte stympa sönder ett program / idrottsevanemang genom ständiga reklamavbrott.
Är man lite smidig och månar om tittarna (sina kunder) så kan man lösa det utan att ha 5-6 reklamavbrott under ett F1 lopp!!! De finns andra vägar.
Tex. Att en huvudsponsor av loppet innan säger tex. "vi sponsrar detta lopp, vi väljer att inte bryta för reklam för att du skall kunna njuta av detta lopp i sin helhet. Förästen vi är en av världens största däckstillverkare" Det däcket skulle jag omgående byta till nästa gång jag skulle köpa däck. Det kallas "good will" Funkar utmärkt i tex usa!!!!! Ford Motor co, Kodak, Coca Cola mfl gör så hyffsat ofta nu för tiden!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
-
-
Jag betalade för Canal Digitals suveräna Bernievision, har jag rätt att gnälla då eller måste jag också vara jublande glad över att 15% av loppen, eller vad det nu kan vara, försvinner p.g.a. reklam?LuckyStrike1 skrev:Det eviga tjatiga och tröttsamma gnället på reklamavbrott.
Välkomna till verkligheten - där finns det television som måste finansiera sina sändningar med att sända reklam. Köparna av reklamtid ställer vissa krav, som t.ex. att reklamen för deras produkter ska sändas under viss tid och när så många so möjligt tittar. De köper inte reklamtid för att det är skoj, utan för att marknadsföra sina produkter.
Det fanns just när det gäller F1 alternativ som Jari så tydligt påpekade. Dock var alltför många alltför snåla för att betala vad det kostade så det lades ner och nu finns det inga alternativ. Det är säkert samma personer som idag sitter och gnäller över att det är reklam.
Välkomna till verkligheten - där görs det reklam för blöjor, bilar och bindor. Gillar ni det inte, stäng av TV:n och ta en promenad istället.
Jag hoppas ju på en förändring, även om det är ett fåfängt hopp, så varför skall jag då vara tyst och nöjd?
Sönderhackandet av reklam är absolut en bidragande orsak till varför jag inte sett så många lopp direkt, då det helt enkelt blir en tråkigare upplevelse med allt sönderhackande.
Nu är ju inte det Blommans eller någon annan reklaminläggares fel, utan bara som det är med de givna förutsättningarna. Bara att hoppas att förutsättningarna ändras.
Angående USA börjar visst de klassiska reklamkanalerna som NBC, etc. få det allt svårare och reklamfria betalkanaler som HBO får allt fler tittare, eller åtminstone en del av deras program. Hoppas på liknande utveckling här.
-
Jag citerar mig själv och ställer därmed återigen frågan varför vi måste bli avbrutna av "icke-reklam" d.v.s. diverse information om kommande program...PC: skrev:Vi kan enas om att den betalda reklamtiden är oifrånkomlig.
Men varför måste vi upprepade ggr, under pågående race, få veta vilka fantastiska program vi kan välja att se lite senare på dagen eller senare i veckan på 3.an och Z?
Vem vet vi kanske kommer att, mitt under racet, bli påminda om att inte missa NÄSTA race...
Någon som har ett bra svar på detta...? Blomman, kanske...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Man vill väl kanske göra reklam för kommande program, vad tror du? Det är vad jag tror iallafall, men jag är bara kommentator....
PC: skrev:Jag citerar mig själv och ställer därmed återigen frågan varför vi måste bli avbrutna av "icke-reklam" d.v.s. diverse information om kommande program...PC: skrev:Vi kan enas om att den betalda reklamtiden är oifrånkomlig.
Men varför måste vi upprepade ggr, under pågående race, få veta vilka fantastiska program vi kan välja att se lite senare på dagen eller senare i veckan på 3.an och Z?
Vem vet vi kanske kommer att, mitt under racet, bli påminda om att inte missa NÄSTA race...
Någon som har ett bra svar på detta...? Blomman, kanske...?
-
Jodå. Det tror nog jag med, men...
Vi som sitter och följer F1 har knappast så dåligt minne att vi måste ha exakt samma information uppkörd i ----- 4-5 ggr under ett och samma race. Frustrerande är bara förnamnet.
När racet upprepade ggr blir avbrutet för informera om vilket program som kommer senare, ja då känner åtminstone jag att den j-la skiten tänker minsann jag inte titta på, jag sitter och försöker följa DET HÄR programmet, det som pågår här och nu!
Fast, det kanske bara jag som är osedvanligt gnällig...
Vi som sitter och följer F1 har knappast så dåligt minne att vi måste ha exakt samma information uppkörd i ----- 4-5 ggr under ett och samma race. Frustrerande är bara förnamnet.
När racet upprepade ggr blir avbrutet för informera om vilket program som kommer senare, ja då känner åtminstone jag att den j-la skiten tänker minsann jag inte titta på, jag sitter och försöker följa DET HÄR programmet, det som pågår här och nu!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
Jag kan egenltigen bara hålla med om "intern"-reklamen. Det är en sak att visa den i samband med avbrott i eftersända program, tv-serier och annat, en annan att göra det medan det pågår någonting för fullt i bakgrunden. Skulle önska att Viasat slutade med det. I ärlighetens namn gjorde TV4 detsamma.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Det finns en viss skillnad mellan TV4:s och Viasats "internreklam" (eller vad det nu kallas). TV4 lade ofta in såna där snuttar inför kommande program i tablån, typ "på måndag klockan åtta snickrar Martin Timell ett träkors", men det gör inte Viasat under F1-sändningarna. Nej, MTG-ägda Viasat pumpar ut annonser för andra Viasatkanaler, olika Viasatabonnemang och diverse MTG-ägda bolag. Jag vet inte hur många gånger vi fick lyssna på Shakiras dynga för att vi skulle köpa den där skitskivan av CDON.com, men många gånger var det. (Tack och lov slapp vi höra hur roliga (sic) de är på RIX Morgonzoo.)JTarnstrom skrev:Jag kan egenltigen bara hålla med om "intern"-reklamen. Det är en sak att visa den i samband med avbrott i eftersända program, tv-serier och annat, en annan att göra det medan det pågår någonting för fullt i bakgrunden. Skulle önska att Viasat slutade med det. I ärlighetens namn gjorde TV4 detsamma.
Tärnström
Så Viasats "internreklam" är ju snarare ett varumärkesstärkande flyttande av pengar mellan olika MTG-bolag än TV4-aktiga tablåpuffar (eller vad de nu kallas).
-
Att TV4 bara visade reklam mellan programmen berodde ju på att det var reglerat i lagen. Marknadskrafterna har självfallet inga samvetskval när det gäller hur mycket reklam som bör visas.Gösta skrev:Det går alldelles utmärkt!LuckyStrike1 skrev:Att tro att man kan sälja reklamtid genom argumentet att reklamen sänds först när programmen är slut...
Tv 4 hade tidigare endast reklam mellan programmen.
-
Vill vi att kanaler som sänder från Sverige endast får visa reklam mellan programmen då har vi den politiska möjligheten att lagstifta om det!ANFRAN skrev:Att TV4 bara visade reklam mellan programmen berodde ju på att det var reglerat i lagen. Marknadskrafterna har självfallet inga samvetskval när det gäller hur mycket reklam som bör visas.Gösta skrev:Det går alldelles utmärkt!LuckyStrike1 skrev:Att tro att man kan sälja reklamtid genom argumentet att reklamen sänds först när programmen är slut...
-
- Utvisad
När började du bry dig om lagstiftningen?Gösta skrev:Vill vi att kanaler som sänder från Sverige endast får visa reklam mellan programmen då har vi den politiska möjligheten att lagstifta om det!ANFRAN skrev:Att TV4 bara visade reklam mellan programmen berodde ju på att det var reglerat i lagen. Marknadskrafterna har självfallet inga samvetskval när det gäller hur mycket reklam som bör visas.Gösta skrev: Det går alldelles utmärkt!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Jag sa inte att jag brydde mig om lagstiftningen, jag sa att man kan lagstifta om det! GENI!!!!EnzoF1 skrev:När började du bry dig om lagstiftningen?Gösta skrev:Vill vi att kanaler som sänder från Sverige endast får visa reklam mellan programmen då har vi den politiska möjligheten att lagstifta om det!ANFRAN skrev: Att TV4 bara visade reklam mellan programmen berodde ju på att det var reglerat i lagen. Marknadskrafterna har självfallet inga samvetskval när det gäller hur mycket reklam som bör visas.
-
- Utvisad
Du svarade inte på min fråga?Gösta skrev:Jag sa inte att jag brydde mig om lagstiftningen, jag sa att man kan lagstifta om det! GENI!!!!EnzoF1 skrev:När började du bry dig om lagstiftningen?Gösta skrev: Vill vi att kanaler som sänder från Sverige endast får visa reklam mellan programmen då har vi den politiska möjligheten att lagstifta om det!
Vad ska vi med en lagstiftning till om man inte behöver följa den?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Vilken fråga var det du tyckte att du hade ställt???? GENI!!!EnzoF1 skrev:Du svarade inte på min fråga?Gösta skrev:Jag sa inte att jag brydde mig om lagstiftningen, jag sa att man kan lagstifta om det! GENI!!!!EnzoF1 skrev: När började du bry dig om lagstiftningen?
Vad ska vi med en lagstiftning till om man inte behöver följa den?
-
- Utvisad
Nu har du två frågor att svara på:
1. När började du bry dig om lagar?
2. Vad ska vi med lagar till om man inte behöver följa dem?
Jag börjar bli orolig för din intellektuella kapacitet. Är det Alzheimers kanske?
Tyvärr kan jag inte kalla dig Geni tillbaka. Jag kommer inte ihåg exakt var gränsen går, men den är definitivt över IQ 100.
Jag börjar bli orolig för din intellektuella kapacitet. Är det Alzheimers kanske?
Tyvärr kan jag inte kalla dig Geni tillbaka. Jag kommer inte ihåg exakt var gränsen går, men den är definitivt över IQ 100.
-
För att även du med ytterst begränsat intellekt skall förstå så får du mina uttömmande svar här.EnzoF1 skrev:Nu har du två frågor att svara på:
1. Har alltid brytt mig om de lagar jag funnit motiverade.
2. Ändra dom.
Du är inte så smart min gode E, inte alls särskilt smart!
-
- Utvisad
Men uppenbarligen smartare än du med tanke på hur jag bollar med dig intellektuellt! Jag gillar dig Gösta, för oavsett hur smart eller osmart jag är, så får du mig att framstå som en intellektuell gigant! Det plus de pengar din mamma ger mig för att umgås med dig gör samvaron med dig nästan uthärdlig!Gösta skrev:För att även du med ytterst begränsat intellekt skall förstå så får du mina uttömmande svar här.EnzoF1 skrev:Nu har du två frågor att svara på:
2. Ändra dom.
Kaffe nån dag?
-
-
Tror knappast det. Du är för den sanna intellektuella begåvningen vad det Italienska fotbollslandslaget är för "fair play".EnzoF1 skrev:Men uppenbarligen smartare än du med tanke på hur jag bollar med dig intellektuellt! Jag gillar dig Gösta, för oavsett hur smart eller osmart jag är, så får du mig att framstå som en intellektuell gigant! Det plus de pengar din mamma ger mig för att umgås med dig gör samvaron med dig nästan uthärdlig!Gösta skrev:För att även du med ytterst begränsat intellekt skall förstå så får du mina uttömmande svar här.EnzoF1 skrev:Nu har du två frågor att svara på:
2. Ändra dom.
Kaffe nån dag?
Du är efter din förmåga en verklig intellektuell GIGANT!
Min kära mor har tyvär inga pengar att ge dig, du får som alla goda italienska pojkar (det finns inga Italienska Män) gå till din egen mor för att få pengar, tvätten tvättad och maten lagad.
Samvaron med dig var ur min synvinkel outhärdlig!
Kaffe vilken dag som helst!
-
-
Inte alls! Men om ALLA gör det så tror jag dom kallar till styrelsemöte och funderar seriöst om dom gjort rätt!!!ANFRAN skrev:Ja, jag tänkte inte på det. Om jag säger upp mitt kabel-tv-abonnemang börjar Viasatcheferna förstås skaka av oro och funderar över reklammängden.Nisse skrev:Det är ju "vi" som är marknadskraften.
-
Om tillräckligt många gör det, så lär det nog bli så.ANFRAN skrev:Ja, jag tänkte inte på det. Om jag säger upp mitt kabel-tv-abonnemang börjar Viasatcheferna förstås skaka av oro och funderar över reklammängden.Nisse skrev:Det är ju "vi" som är marknadskraften.
Även om man har helt fri reklammängd finns det ju en smärtgräns när det inte lönar sig längre att peta in mer, eftersom ingen vill titta på reklam med korta programavbrott.
Själv föredrar jag ett enda långt avbrott istället för en massa små, eftersom en massa avbrott gör att man tappar flytet i vad som händer i loppet och till slut blir det som att man har det på i bakgrunden och tittar till ställningen ibland. Då är det för mig lika givande att spela in det och sedan snabbspola mellan de intressanta händelserna.
-
Mmm, och tamejfan, nu flyger det rosa grisar över Söders höjder!Gösta skrev:Inte alls! Men om ALLA gör det så tror jag dom kallar till styrelsemöte och funderar seriöst om dom gjort rätt!!!ANFRAN skrev:Ja, jag tänkte inte på det. Om jag säger upp mitt kabel-tv-abonnemang börjar Viasatcheferna förstås skaka av oro och funderar över reklammängden.Nisse skrev:Det är ju "vi" som är marknadskraften.
-
Jag tittar nästan alltid på reklamfinansierad TV i inspelad form. Klarar inte alla dessa oändliga avbrott. F1 funkar dock om man har parabol eftersom man oftast kan byta till andra kanaler när det blir reklam. I söndags missade man kanske en minut när reklamen råkade överlappa.AndersF1 skrev:Själv föredrar jag ett enda långt avbrott istället för en massa små, eftersom en massa avbrott gör att man tappar flytet i vad som händer i loppet och till slut blir det som att man har det på i bakgrunden och tittar till ställningen ibland. Då är det för mig lika givande att spela in det och sedan snabbspola mellan de intressanta händelserna.
-
Ditt svar är lite kryptiskt! Skulle du kunna förklara vad du menar.ANFRAN skrev:Mmm, och tamejfan, nu flyger det rosa grisar över Söders höjder!Gösta skrev:Inte alls! Men om ALLA gör det så tror jag dom kallar till styrelsemöte och funderar seriöst om dom gjort rätt!!!ANFRAN skrev: Ja, jag tänkte inte på det. Om jag säger upp mitt kabel-tv-abonnemang börjar Viasatcheferna förstås skaka av oro och funderar över reklammängden.
Det jag säger är att du som konsument kan påverka Viasat. Om tillräckligt många konsumenter säger upp sitt abbonemang, minskar reklamintäkterna. Minskade intäkter gör att ägaren tvingar företagsledningen att agera.
-
Vad som var lite oklart i helgen var det ganska långa blocket med reklam för Viasat, där de visade sportevenemang som redan har gått av stapeln, såsom US Open och så vidare.PC: skrev:Jodå. Det tror nog jag med, men...
-
- Varnad
Antingen är han just nu en aning överstimulerad runt prostatan så att belöningssubstansen dopamin i för stora mängder får honom att hallucinera, eller:Gösta skrev:Ditt svar är lite kryptiskt! Skulle du kunna förklara vad du menar.ANFRAN skrev:Mmm, och tamejfan, nu flyger det rosa grisar över Söders höjder!Gösta skrev: Inte alls! Men om ALLA gör det så tror jag dom kallar till styrelsemöte och funderar seriöst om dom gjort rätt!!!
Det jag säger är att du som konsument kan påverka Viasat. Om tillräckligt många konsumenter säger upp sitt abbonemang, minskar reklamintäkterna. Minskade intäkter gör att ägaren tvingar företagsledningen att agera.
Han tror att sannolikheten för att svenskarna skulle ta till en så kraftig aktion mot marknadskrafterna är lika liten eller mindre än att rosa grisar flyger över södermalms högre belägna platser.
Det ni båda verkar ha glömt bort är att den finländska monsterhårdrocksgruppen Lordi vann eurovisionsfinalen med 292 poäng.
Detta skulle vara lika sannolikt som att helvetet frös till is.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
Allvarligt talat... Vem bryr sig om en töntig tävling där en töntig låt vann, framför av ett lika töntigt band utklätt i en ännu töntigare utstyrsel?Jari skrev:Det ni båda verkar ha glömt bort är att den finländska monsterhårdrocksgruppen Lordi vann eurovisionsfinalen med 292 poäng.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Nåja, nåt ska ju Finland få glänsa i. När det inte räcker till i motorsport, hockey eller fotboll så plockar man fram det hemliga vapnet... LORDI!Razor skrev:Allvarligt talat... Vem bryr sig om en töntig tävling där en töntig låt vann, framför av ett lika töntigt band utklätt i en ännu töntigare utstyrsel?Jari skrev:Det ni båda verkar ha glömt bort är att den finländska monsterhårdrocksgruppen Lordi vann eurovisionsfinalen med 292 poäng.
-
- Varnad
-"Mitt namn är Tony Rickardson..."Razor skrev:Allvarligt talat... Vem bryr sig om en töntig tävling där en töntig låt vann, framför av ett lika töntigt band utklätt i en ännu töntigare utstyrsel?Jari skrev:Det ni båda verkar ha glömt bort är att den finländska monsterhårdrocksgruppen Lordi vann eurovisionsfinalen med 292 poäng.
-
- Varnad
Det räcker väl till ganska väl i Motorsport?EnzoF1 skrev:Nåja, nåt ska ju Finland få glänsa i. När det inte räcker till i motorsport, hockey eller fotboll så plockar man fram det hemliga vapnet... LORDI!Razor skrev:Allvarligt talat... Vem bryr sig om en töntig tävling där en töntig låt vann, framför av ett lika töntigt band utklätt i en ännu töntigare utstyrsel?Jari skrev:Det ni båda verkar ha glömt bort är att den finländska monsterhårdrocksgruppen Lordi vann eurovisionsfinalen med 292 poäng.
Grönholm vann senast, Kallio har vunnit de två senaste gångerna och Kimi har minst en seger att ta i år i kungen av motorsporter.
Vart finns de svenska stjärnorna?
I en sandlåda i Kalrskoga?
-
-
- Varnad
Ja, det tror jag.Razor skrev:Vad menar du med det där då?
Tror du att jag är bitter över något så urbota fånigt som Eurovision Song Contest?
Ja, jävlar...
Du är vad jag brukar kalla en klassisk svensk "redneck".
När man sen fått Vikingarna, Thorleifs och Sven-Gunnars i modersmjölken kan det vara lätt att skylla ifrån sig, men ränderna sitter kvar.
-
-
Vilken människokännare du är...Jari skrev:Ja, det tror jag.
Jag har sett exakt två bidrag till nämnda tävling på de senaste 10 åren; det ena var just Lordis clowneri och det såg jag för att grannen ringde och sa att vi var tvugna att se det som höll på att få honom att garva ihjäl sig och det andra såg jag för att en barndomskamrat hade skrivit det svenska bidraget (vilket också var clowneri).
Däremot så verkar det svida i det finska skinnet när man talar om hur töntigt det finska bidraget var.
Jag utgår däremot från att övriga bidrag var minst lika töntiga, så Lordi var kanske värda att vinna tävlingen... vad vet jag?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
- Varnad
Ja gud vad det svider! Hårdrock regerar och det var inte bara de finska bidragen som var sämre. Hela europas bidrag var sämre.Razor skrev:Vilken människokännare du är...Jari skrev:Ja, det tror jag.
Jag har sett exakt två bidrag till nämnda tävling på de senaste 10 åren; det ena var just Lordis clowneri och det såg jag för att grannen ringde och sa att vi var tvugna att se det som höll på att få honom att garva ihjäl sig och det andra såg jag för att en barndomskamrat hade skrivit det svenska bidraget (vilket också var clowneri).
Däremot så verkar det svida i det finska skinnet när man talar om hur töntigt det finska bidraget var.
Jag utgår däremot från att övriga bidrag var minst lika töntiga, så Lordi var kanske värda att vinna tävlingen... vad vet jag?
Vad kan det bli nästa år? Ett nytt Led Zeppelin?
Det kan aldrig mer bli lika urlakat som de svenska bögarna velat ha det i alla fall.
-
-
Om jag ska vara riktigt ärlig så var det ganska kul att Lordi vann den där skiten så att det skakar om lite, men bra var det då rakt inte.Jari skrev:Ja gud vad det svider! Hårdrock regerar och det var inte bara de finska bidragen som var sämre. Hela europas bidrag var sämre.
Vad kan det bli nästa år? Ett nytt Led Zeppelin?
Det kan aldrig mer bli lika urlakat som de svenska bögarna velat ha det i alla fall.
Som hårdrock betraktat är allt Lordi riktigt dåliga... Det krävs lite mer än prepubertala gummimasker för att göra bra rock.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad