Reklamavbrott

Kungaklassen av motorsport...
D.C

Reklamavbrott

Inlägg av D.C »

Vad tycker ni om viasat och deras reklamavbrott i racen?
Vet ni att vi missade 10 av 56 varv senast i Malaysia!!!,det är ca 18% av
hela racet ,fördelat på 5...reklamavbrott...helt sjukt :evil:
Gissa hur många avgörande moment vi kommer att missa i årets säsong....
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Reklam betalar för sändningarna. Utan reklam, inga race.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Reklam betalar för sändningarna. Utan reklam, inga race.
Ja, eller så kunde vi betala 799:- eller vad det nu var för CD:s multikanalsändning...

Jag tycker också det är skit, blir bara sämre år för år... Med lite hopp kommer WaveFrontier-tallriken upp snart så ska vi se vad det finns för övriga kanaler att få in...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Zolti

Inlägg av Zolti »

I slutändan är det ändå vi som betalar! Överbatalda stjärnor som gör reklam för diverse produkter som de kan sälja till betydligt högre priser. Nike-skor som tillverkas för 15 SEK paret säljs för 1500 SEK men vi betalar ju gärna för det ju en NIKE! Köper vi en ny bil betalar vi 5000-10000 extra tack vare reklamen. Jämför gärna priset på t.ex. Euroshopper-produkter gentemot andra märkesvaror. Allt reklam som slängs i brevlådan varje år kostar runt 5000 SEK per hushåll.

Är det fortfarande någon som tycker att "tack vare reklamavbrotten" så är det gratis? Reklamavbrotten är det tyvärr vi som får betala, både med tid och pengar. Räkna ut hur mycket tid vi förlorar på all reklamtid mitt i filmer och TV-program, på att bläddra genom och sedan slänga all pappersreklam. Och hur mycket pengar per år reklamen kostar oss, hur många TV-kanaler vi betalar för som vi ändå inte hinner se mer än bråkdelen av...
rtr

Inlägg av rtr »

Hur mycket reklam har man inom fotbollen? Säkert inte 18% av matchtiden iaf...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ITV i Storbrittanien och RTL i Tyskland har som jämförelse ännu mer reklam än det här.

Bernievision bar sig inte, därför lades det ner. Det var inte tillräckligt många som var beredda att betala det som krävdes för att det skulle gå med vinst utan föredrog reklamfinansierade sändningar istället.

God morgon och välkomna till 2000-talet - reklamfinansierat har pågått ett tag ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:ITV i Storbrittanien och RTL i Tyskland har som jämförelse ännu mer reklam än det här.

Bernievision bar sig inte, därför lades det ner. Det var inte tillräckligt många som var beredda att betala det som krävdes för att det skulle gå med vinst utan föredrog reklamfinansierade sändningar istället.

God morgon och välkomna till 2000-talet - reklamfinansierat har pågått ett tag ...
Jo visst har det pågått, men det är ju inte idealiskt för det. Jag tycker det är synd att fler inte betalade för CD:s sändningar... Självklart är dagens sändningar bättre än ingenting, men det är långt ifrån perfekt och jag är knappast själv om att sakna CDs sändningar
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Helt osökt dyker ju frågan upp varför Viasat måste ha fem avbrott, då 4.an klarade sig med bara ett...?

Dessutom så innehåller ju avbrotten inte enbart reklam för diverse produkter och tjänster, vi blir upplysta om vilka andra program vi absolut måste se på 3.an och Z lite senare.

Och det fem ggr inom två timmar... :roll:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

TV4 hade å andra sidan längre avbrott...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Zolti

Inlägg av Zolti »

rtr skrev:Hur mycket reklam har man inom fotbollen? Säkert inte 18% av matchtiden iaf...

Jag tittar inte på fotboll men förmodar att de lägger all reklam i försnack-mellansnack-eftersnack delarna, själva halvleken varar 45 minuter ca. och så länge kan de hålla sig för sedan är det ju rätt så många minuters paus innan andra halvlek.

I kvalet har de ju nu fått in 2-3 naturliga reklampass mellan kvalpassen och innan presskonferensen. Kanske kommer Bernie på något smart sätt att dela upp loppen också i flera heat typ STCC och DTM där vinnaren av heat 1 får starta från 10:e plats osv... :D tankning och däcksbyte får ej ske i mellan heaten :D :D :D :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror att det skulle vara färre reklamavbrott under F1-loppen, om man som i fotboll delade upp det i två halvlekar med paus emellan ;) Eller som i hockey, i tre perioder ... ;)

Att jämföra TV-reklam i fotboll med TV-reklam i F1 blir lite grann som att jämföra apelsiner med saltlakrits ...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En rimlig kompromiss vore väl att de hade en liten ruta upp i högre hörnet eller så där man kunde följa vad som hände ändå...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PC: skrev:Helt osökt dyker ju frågan upp varför Viasat måste ha fem avbrott, då 4.an klarade sig med bara ett...?
TV4 hade väl åtminstone två reklamavbrott/lopp de sista åren?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Razor skrev:
PC: skrev:Helt osökt dyker ju frågan upp varför Viasat måste ha fem avbrott, då 4.an klarade sig med bara ett...?
Vare sig det var ett eller två avbrott så använde man sig av möjligheten att "frysa" loppet.

Vi missade inget, det blev bara några minuters fördröjning. (Kommer dock inte ihåg om man använde detta för alla direktsända race)

Å andra sidan fick vi ju bara ett sammandrag av racen utanför Europa, så allt är inte till det sämre nu...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PC: skrev:Vare sig det var ett eller två avbrott så använde man sig av möjligheten att "frysa" loppet.
Inte de senaste åren.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PC: skrev:
Razor skrev:
Vare sig det var ett eller två avbrott så använde man sig av möjligheten att "frysa" loppet.

Vi missade inget, det blev bara några minuters fördröjning. (Kommer dock inte ihåg om man använde detta för alla direktsända race)

Å andra sidan fick vi ju bara ett sammandrag av racen utanför Europa, så allt är inte till det sämre nu...
Att frysa loppen och inte sända dem direkt som TV4 gjorde ett tag (men inte de sista åren) anser jag vara en värdelös lösning. Särskilt för de som ser på loppet och tittar på livetimingen samtidigt ... livetimingen blir rätt meningslös i sådana fall.

Det bästa är förstås att allt är helt reklamfritt, men det är ju en utopi så länge SVT är helt ointresserade av motorsport.

Det näst bästa är pay-per-view men efterfrågan var helt enkelt för lite för att det skulle bära sig.

Så då har vi det vi har - reklamfinansierade sändningar som i sig är bra men kommer till priset av reklamavbrott.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vi var några som försökte köpa reklamfri F1, men för många valde att hellre snylta.
Tyskarna och finnarna har sina varianter på reklamfri F1 för dem som vill satsa en liten slant. I Finland kostar det inte ens längre utan man får det kort som behövs genom en intresseanmälan.
rtr

Inlägg av rtr »

LuckyStrike1 skrev:Att jämföra TV-reklam i fotboll med TV-reklam i F1 blir lite grann som att jämföra apelsiner med saltlakrits ...
Håller med, det var ett dåligt exempel. Men det är ändå intressant att se hur utvecklingen har gått i de "större" sporterna. Har sett några hockeymatcher och det ser riktigt lustigt ut när man vid givna signaler ställer sig och hänger vid båsen bara för att TV-sändningen gör reklamavbrott. Ett tydligt exempel på att kapitalet styr, kompromislöst! Men som sagt, intressant att se att sporterna faktiskt kan anpassa sig.

Men bara för det skulle inte jag vilja se Kimi och gänget stå och hänga i depån en stund mitt i loppet... :-?
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

LuckyStrike1 skrev:
PC: skrev:
Razor skrev: TV4 hade väl åtminstone två reklamavbrott/lopp de sista åren?

Att frysa loppen och inte sända dem direkt som TV4 gjorde ett tag (men inte de sista åren) anser jag vara en värdelös lösning. Särskilt för de som ser på loppet och tittar på livetimingen samtidigt ... livetimingen blir rätt meningslös i sådana fall.

Det bästa är förstås att allt är helt reklamfritt, men det är ju en utopi så länge SVT är helt ointresserade av motorsport.

Det näst bästa är pay-per-view men efterfrågan var helt enkelt för lite för att det skulle bära sig.

Så då har vi det vi har - reklamfinansierade sändningar som i sig är bra men kommer till priset av reklamavbrott.
Var hämtar man livetimingen och varför? Får ni inte ut tillräckligt från tv-sändningen?
F.V.H

Inlägg av F.V.H »

Synes også reklameinnslagene er alt for mange, og at det ødelegger helheten av løpet.

Det jeg gjør i år er at jeg bytter mellom Z-TV og norsk TV3, som sender løpet live samtidig. Heldigvis har de ikke sendt reklame samtidig hittil.
Ser fast på Z-TV, og med en gang det blir avbrutt av reklame bytter jeg bare over til norsk TV3 i 4 minutter, og bytter tilbake igjen. På den måten mister jeg ingenting.
Zolti

Inlägg av Zolti »

EnzoF1 skrev:En rimlig kompromiss vore väl att de hade en liten ruta upp i högre hörnet eller så där man kunde följa vad som hände ändå...

Eller varför inte hellre visa reklamen i den lilla rutan? Kollade på fredagsträningen imorse på Viasat 1, inte ett enda reklamavbrott.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag är ingen vidare ekonom, men jag kan inte tänka mig att annonsörerna betalar lika mycket för en liten ruta uppe i hörnet som för reklamfilmer med bild och ljud i fullskärm.

Och förmodligen kan Viasat inte sälja så många annonser till fredagsträningarna på Viasat Sport. Tittarsiffrorna är väl inte direkt skyhöga...
Användarens profilbild
Cuscino

Re: Reklamavbrott

Inlägg av Cuscino »

D.C skrev:Vad tycker ni om viasat och deras reklamavbrott i racen?
Vet ni att vi missade 10 av 56 varv senast i Malaysia!!!,det är ca 18% av
hela racet ,fördelat på 5...reklamavbrott...helt sjukt
Viasat är verkligen bedrövliga när det gäller reklamavbrott, vilket är orsaken till att jag nästan aldrig kollar på deras kanaler. Visst förstår jag att de måste dra in pengar men det går tveklöst ut över produktkvaliteten. Själv växlar jag över till RTL när reklamen kommer och byter tillbaka när tyskarna bryter för sin Werbung. De har dessutom vett nog att köra "split-screen"-reklam när loppet är inne i ett intensivt skede.

Sen är tror jag nog att det bara är en tidsfråga innan F1 blir som USA-racing - med konstlade pacecar-situationer som för reklambreak.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jag har för mig att man i Sverige inte får sända reklamen i split screen. Har ett vagt minne av att jag läst det i sydsvenskan, anledningen var att det finns förslag på att det skall ändras inom hela EU, så att alla EU-länder har samma regler (dvs. man får ha split screen).
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

form-ola1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
PC: skrev: Vare sig det var ett eller två avbrott så använde man sig av möjligheten att "frysa" loppet.

Var hämtar man livetimingen och varför? Får ni inte ut tillräckligt från tv-sändningen?
www.f1.com

Splittider, sektortider, etc ... mycket info som inte visas i TV:n. Blomman och Eje sitter och tittar på den när de kommenterar

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev:Och förmodligen kan Viasat inte sälja så många annonser till fredagsträningarna på Viasat Sport. Tittarsiffrorna är väl inte direkt skyhöga...
Framför allt som de inte visar reklam i Viasat Sport...

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Re: Reklamavbrott

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cuscino skrev: Sen är tror jag nog att det bara är en tidsfråga innan F1 blir som USA-racing - med konstlade pacecar-situationer som för reklambreak.
Det där är mest en myt.

Om du ser på pacecar-situationerna på ovalbanorna så sker det alltid av säkerhetsskäl: antingen att någon har snurrat, det ligger olja på banan eller annat skräp ... vilket vore livsfarligt att inte fixa på en ovalbana med de hastigheterna.

Jag skulle påstå att antalet konstlade situationer utan ett faktiskt och riktigt skäl, är närmast obefintliga. Man är också noga med att åtminstone i NASCAR faktiskt visa anledningen till gulflaggssituationen om den inte är så synbar som t.ex. en krasch. Det hamnar en hel del skräp på banan under ett lopp, och när det är i form av rätt stora delar från t.ex. bilar som kan orsaka punkteringar och annat måste man ta bort det.

Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Tänk vá bra det var på 70-talet två statskontrollerade kanaler, i skolan fick man lära sig att kommersialism och raklam var fult och ont och som grädde på moset fick man höra Ville,Valle och Viktor sjunga -en socialdemokrat han får inte vara lat. Uppenbarligen drömmen för det flesta skribenterna på den här tråden. :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Razor skrev:
ANFRAN skrev:Och förmodligen kan Viasat inte sälja så många annonser till fredagsträningarna på Viasat Sport. Tittarsiffrorna är väl inte direkt skyhöga...
Framför allt som de inte visar reklam i Viasat Sport...
Inte alls? Ja, då förstår jag att det blir svårt. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

hemin skrev:Tänk vá bra det var på 70-talet två statskontrollerade kanaler, i skolan fick man lära sig att kommersialism och raklam var fult och ont och som grädde på moset fick man höra Ville,Valle och Viktor sjunga -en socialdemokrat han får inte vara lat. Uppenbarligen drömmen för det flesta skribenterna på den här tråden. :D
:up: :aha: :up:

Särskilt kul är kopplingen: intresse för en av världens kanske allra mest kommersialliserade sporter och motviljan mot reklam :D

F1 består ju av 22 rullande reklampelare - som Frank Williams har beskrivit som en enda stor kommersiell affärsverksamhet som avbryts varannan söndag 17 gånger per år för lite sport i två timmar.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

hemin skrev:som grädde på moset fick man höra Ville,Valle och Viktor sjunga -en socialdemokrat han får inte vara lat.
Socialbyråkrat var det väl? :-?

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Vi kan enas om att den betalda reklamtiden är oifrånkomlig.

Men varför måste vi upprepade ggr, under pågående race, få veta vilka fantastiska program vi kan välja att se lite senare på dagen eller senare i veckan på 3.an och Z?

Vem vet vi kanske kommer att, mitt under racet, bli påminda om att inte missa NÄSTA race...
BrazilJack

Inlägg av BrazilJack »

rtr skrev:Hur mycket reklam har man inom fotbollen? Säkert inte 18% av matchtiden iaf...

I fotboll har man 100% reklam under matchtiden...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

hemin skrev:Tänk vá bra det var på 70-talet två statskontrollerade kanaler, i skolan fick man lära sig att kommersialism och raklam var fult och ont och som grädde på moset fick man höra Ville,Valle och Viktor sjunga -en socialdemokrat han får inte vara lat. Uppenbarligen drömmen för det flesta skribenterna på den här tråden. :D
:up: Nåt att nostalgiskt längta till!
Men nu är det ju inte så. Verkligheten är däremot att priset för sändingarna är satta efter efterfrågan och om inte TV3 hade visat nåt intresse hade kanske sändingarna varit kvar i TV4 med mindre reklam, eller kanske t.o.m. i SVT om de blivit riktigt billiga. Därför hoppas jag på sätt och vis att det går riktigt dåligt med reklamsäljandet så att efterfrågan blir mindre. :) Med alla kanaler vi har i Sverige nuförtiden så är det knappast troligt att det skulle bli helt noll i intresse ifrån TV-kanalerna.

Det skulle vara trevligt om man på samma sätt som med fotboll kan köpa sig en biljett till att se F1-sändningarna reklamfritt på nån betalkanal. Med 18% av loppet borta så börjar det bli lite mycket och lyckas de dessutom sälja mer reklam så är det väl snart uppe i närmare en fjärdedel av loppet. Blir väl snart som när TV3 sände Indy500 för en massa år sedan... Men då utgjordes sändningsbrotten åtminstone av en film.

Problemet med "Bernievision" var ju att det var så dyrt med massa TV-kanaler och dyr utrustning samt att tillgången till kanalerna var begränsat - inte så himla många som hade kiosk-kanalerna då. En annan sak om man sände samma sändning på nån av betalkanalerna, men utan reklamavbrott. Lär väl inte vara så himla många som kollar på film, eller vad det nu är, på söndag eftermiddagarna. Säg att det skulle kostar 35:-/gång eller 400-500:- för en säsong. Kan det ju vara värt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men alltså, i tid räknat tror jag inte att reklamen i TV3/ZTV tar upp mer av loppen än de gjorde i TV4. Avbrotten är fler, men mycket kortare. Dessutom kändes det som att det var färre avbrott under Bahrains GP i TV3 än under Malaysias GP i ZTV. Förhoppningsvis gör studioprogrammen i TV3 att reklamavbrotten kan portioneras ut så att de inte stör lika mycket av tävlingen. Och som jag skrev i en annan tråd: Hellre ett par extra reklamavbrott à två och en halv minut än TV4:s sexminuterspauser.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:Säg att det skulle kostar 35:-/gång eller 400-500:- för en säsong. Kan det ju vara värt.
För dem som har råd, ja, men många har inte det. Då blir de utan om det inte finns ett lättillgängligt alternativ, och det tror jag inte skulle finnas om ett svenskt bolag skulle köpa rättigheterna till Formel 1 och erbjuda dem i pay-per-view-format.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tror att ngn räknat ut att reklamavbrotten i total tid under Malaysias GP var ett par minuter längre än vad det var hos TV4.

När skillnaderna inte är större föredrar jag definitivt flera kortare avbrott än som TV4 två stycken stora, långa avbrott. Risken att man missar någon händelse blir ju större med ett par få men långa avbrott - dvs det blir ännu viktigare att det tajmas rätt vilket är svårt att förutse.

Vi såg ju dessutom att när TV3 också hade en studio att fördela reklam på så blev det ännu färre avbrott under loppet. Och studio kommer det att vara under alla Europalopp. Så totalt sett över säsongen känns det ju inte som en försämring mot vad TV4 hade.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:
AndersF1 skrev:Säg att det skulle kostar 35:-/gång eller 400-500:- för en säsong. Kan det ju vara värt.
För dem som har råd, ja, men många har inte det. Då blir de utan om det inte finns ett lättillgängligt alternativ, och det tror jag inte skulle finnas om ett svenskt bolag skulle köpa rättigheterna till Formel 1 och erbjuda dem i pay-per-view-format.
Jo, men min tanke var just att det skulle sändas parallellt, i t.ex. TV3 och nån av Viasats betalkanaler. Så kunde man sedan välja om man ville ha reklam eller inte. Nu är det ju möjligt att det skulle vara för få som valde betalalternativet, men kanske det kunde löna sig? Käns ändå inte som nån jättestor extrakostnad, om man kör med samma kommentatorer och alltså exakt samma sändning förutom reklamen.
Det är väl dessutom tveksamt om det går att köpa F1-rättigheterna och enbart sända dem i pay-per-view?
Tror nog att Bernie vill ha så många tittare som möjligt för maximal exponering av all reklam på bana och bilar, samt F1 som varumärke. Stort TV-intresse betyder ju även stort övrigt mediaintresse. Skulle inte F1 visas i svensk TV skulle det säkert skrivas mindre om det i tidningarna också.
Användarens profilbild
Palle

Inlägg av Palle »

Har under de senaste loppen suttit och retat mig på dessa ständiga reklamavbrott. Roade mig därför idag med att kolla TV6's pitstop. De var som följer:
19.15.00-19.18.30
19.38.10-19.42.00
19.53.55-19.56.02
20.06.45-20.09.40
20.21.30-20.25.10

Snacka om att fördärva en sändning! Och så sitter Janne Blomqvist i bästa Claes f.d.Åkesson stil och mantra:" Sitt kvar vi är strax tillbaka!". Och när sändningen kommer tillbaka:" Välkomna tillbaka. Ni har inte missat nånting". Nähä du , Janne! Efter det sista breaket så ser vi Villeneuve dåna in i muren. Men vad var det egentligen som hände? Ingen som vet, ingen som vet...Vi får en lite snubblande förklaring från Janne och Eje, men inga bilder. Tycker detta likna apskit!
Har knappt missat en F1-tävling på tv sen TV4 började sända i slutet på 80-talet, men nu är det slut. Kommer inte att förlänga mitt Boxer-abonnemang efter denna säsongen. Tänker inte betala för att se denna typ av "Kalle Anka"-tv!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tv 6 är avsevärt sämmre än vad tv 4 var! STÄNDIGA JÄVLA AVBROTT!!!!!

Kan inte Janne och Eje förklara för tv ledningen att så många reklamavbrott gör mer skada än nytta för kanalen. Tv 6 framstår mer och mer som en kalkonkanal. Visst förstår jag att dom behöver reklampengarna men detta är värre än i usa! Sänd 2 timmar reklam före loppet och 24 timmar efter loppet! Skaffa några öppna linjer dit man kan ringa och ställa en fråga för 20:- men hacka inte sönder ett F1 lopp på det viset.

TV 4 sänder inte ett enda reklaminslag under pågående VM match i fotboll! Det skulle dom inte våga!!!!!

SKITKANAL TV 3 och 6.

Janne, sök en seriös arbetsgivare som förstår sig på F1!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gärna en som har rättigheter att sända F1 och som förstår sig på att slå mynt av det medans man håller på...
Tacka vet jag kommunistiska länder, där får kapitalisterna inte ens sända sin konsumentupplysning för några pengar alls...

MTG har betalt dubbelt så mycket för dessa F1-rättigheter och måste därför sända dubbelt så mycket reklam för att få det att gå ihop.
Varför köpte ni som nu gnäller inte BernieVision, när ni hade chansen?
Hade alla som nu gnäller betalt när man hade chansen hade vi haft en överlägsen produkt kvar, men somliga vill visst både ha kakan men först efter de ätit upp den.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Å va fan ska jag säja då? Gå o kom inte tillbaka??? 8) Vi ska ha 12-14 minuter reklam som är insålt för att DU ska kunna se F1, var vill du ha den mellan 18.55 o 21.02 som var vår programtid? Då ska du veta att det inte ät tillåtet att gå till reklam efeter målgång innan förarna hunnit upp på pallen, jag bröt således mot reglerna förra året när jag försökte lägga TV4:as andra reklambrake utanför racet...Jag tar gärna emot förslag....
Nu sa jag inte att du INTE missat något vid näst sista braket, istället fick du direkt se vad som hänt uppspelat av från sthlm, jag har ännu inte blivit synsk och visste inte att det skulle hända. Kritisera gärna men håll dej till sanningen....

JB

Palle skrev:Har under de senaste loppen suttit och retat mig på dessa ständiga reklamavbrott. Roade mig därför idag med att kolla TV6's pitstop. De var som följer:
19.15.00-19.18.30
19.38.10-19.42.00
19.53.55-19.56.02
20.06.45-20.09.40
20.21.30-20.25.10

Snacka om att fördärva en sändning! Och så sitter Janne Blomqvist i bästa Claes f.d.Åkesson stil och mantra:" Sitt kvar vi är strax tillbaka!". Och när sändningen kommer tillbaka:" Välkomna tillbaka. Ni har inte missat nånting". Nähä du , Janne! Efter det sista breaket så ser vi Villeneuve dåna in i muren. Men vad var det egentligen som hände? Ingen som vet, ingen som vet...Vi får en lite snubblande förklaring från Janne och Eje, men inga bilder. Tycker detta likna apskit!
Har knappt missat en F1-tävling på tv sen TV4 började sända i slutet på 80-talet, men nu är det slut. Kommer inte att förlänga mitt Boxer-abonnemang efter denna säsongen. Tänker inte betala för att se denna typ av "Kalle Anka"-tv!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Blomman skrev:Å va fan ska jag säja då? Gå o kom inte tillbaka??? 8) Vi ska ha 12-14 minuter reklam som är insålt för att DU ska kunna se F1, var vill du ha den mellan 18.55 o 21.02 som var vår programtid? Då ska du veta att det inte ät tillåtet att gå till reklam efeter målgång innan förarna hunnit upp på pallen, jag bröt således mot reglerna förra året när jag försökte lägga TV4:as andra reklambrake utanför racet...Jag tar gärna emot förslag....
Nu sa jag inte att du INTE missat något vid näst sista braket, istället fick du direkt se vad som hänt uppspelat av från sthlm, jag har ännu inte blivit synsk och visste inte att det skulle hända. Kritisera gärna men håll dej till sanningen....

JB

Palle skrev:Har under de senaste loppen suttit och retat mig på dessa ständiga reklamavbrott. Roade mig därför idag med att kolla TV6's pitstop. De var som följer:
19.15.00-19.18.30
19.38.10-19.42.00
19.53.55-19.56.02
20.06.45-20.09.40
20.21.30-20.25.10

Börja sändningen med 14 minuter reklam. Se till så sändningen börjar ca 15 minuter innan starten går!!!!!! :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Men det är ju inte vad kunderna har betalat för.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Tv 6 är avsevärt sämmre än vad tv 4 var! STÄNDIGA JÄVLA AVBROTT!!!!!

Kan inte Janne och Eje förklara för tv ledningen att så många reklamavbrott gör mer skada än nytta för kanalen. Tv 6 framstår mer och mer som en kalkonkanal. Visst förstår jag att dom behöver reklampengarna men detta är värre än i usa! Sänd 2 timmar reklam före loppet och 24 timmar efter loppet! Skaffa några öppna linjer dit man kan ringa och ställa en fråga för 20:- men hacka inte sönder ett F1 lopp på det viset.

TV 4 sänder inte ett enda reklaminslag under pågående VM match i fotboll! Det skulle dom inte våga!!!!!

SKITKANAL TV 3 och 6.

Gnällspik utan koll på fakta innan gnället.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Varför kan inte Viasat visa reklam i halvtidsvilan?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det eviga tjatiga och tröttsamma gnället på reklamavbrott.

Välkomna till verkligheten - där finns det television som måste finansiera sina sändningar med att sända reklam. Köparna av reklamtid ställer vissa krav, som t.ex. att reklamen för deras produkter ska sändas under viss tid och när så många so möjligt tittar. De köper inte reklamtid för att det är skoj, utan för att marknadsföra sina produkter.

Det fanns just när det gäller F1 alternativ som Jari så tydligt påpekade. Dock var alltför många alltför snåla för att betala vad det kostade så det lades ner och nu finns det inga alternativ. Det är säkert samma personer som idag sitter och gnäller över att det är reklam.

Välkomna till verkligheten - där görs det reklam för blöjor, bilar och bindor. Gillar ni det inte, stäng av TV:n och ta en promenad istället.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bara nu inte F1.com-live timing börjar ta reklamavbrott också!
Ricky

Inlägg av Ricky »

Blomman skrev:Å va fan ska jag säja då? Gå o kom inte tillbaka??? 8) Vi ska ha 12-14 minuter reklam som är insålt för att DU ska kunna se F1, var vill du ha den mellan 18.55 o 21.02 som var vår programtid? Då ska du veta att det inte ät tillåtet att gå till reklam efeter målgång innan förarna hunnit upp på pallen, jag bröt således mot reglerna förra året när jag försökte lägga TV4:as andra reklambrake utanför racet...Jag tar gärna emot förslag....

JB

Jag fick ca: 1 tim och 48min inspelat på eran utsatta sändningstid alltså 2tim och 7 min = 19min reklam ?? eller?

OBS: Jag är en av dom som lätt kan tänka mig betala för F1...som på den gammla goda tiden på Canal+/Digital
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:Tv 6 är avsevärt sämmre än vad tv 4 var! STÄNDIGA JÄVLA AVBROTT!!!!!

SKITKANAL TV 3 och 6.

Gnällspik utan koll på fakta innan gnället.
Vad är faktafel????