UNGERNS GP 2011 - HUNGARORING. Lopp 11 av 19
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Enligt Mike Gascoyne alldeles nyss:Crazy F1 skrev:Regnar det ännu?
Pouring down with rain here now. Since the forecast said it would stop rain and the chance of further rain was decreasing its rained nonstop
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Krasse så trodde jag först men schumis växellåda gick sönder i kurvan och jag antar att bilen inte motorbromsade så mycket som den borde och därav snurren. Illa att schumi brutit två gånger pga tekniska problem medan Nico inte gjort det. Men det var ju tvärtom då MS var i Ferrari då hade RB otur medan schumis bil gick som en klocka.
Klantigt i Maclaren, de fick fel bil först helt enkelt och varför slänger man på IM-däck!!! Alonsos taktik var inte bra den heller och kanske hade han kunnat ta vettel med lite tur.
Klantigt i Maclaren, de fick fel bil först helt enkelt och varför slänger man på IM-däck!!! Alonsos taktik var inte bra den heller och kanske hade han kunnat ta vettel med lite tur.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
Fan, [Schumacher] är slut som föraren. Han tar in pengar hela tiden på meriter !Krassegrand skrev:I en intervju efter loppet sa Schumi själv att han var tvungen att sätta bilen i spinn för att inte "kontakta" Masa när han försökte att försvara platsen mot Massa. Sedan förlorade han en växel och bröt!
Har redan 10 miljarder ! och fortsätta så här ?
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag tyckte att hans röst var lite konstig under intervjun!Krassegrand skrev:I en intervju efter loppet sa Schumi själv att han var tvungen att sätta bilen i spinn för att inte "kontakta" Masa när han försökte att försvara platsen mot Massa. Sedan förlorade han en växel och bröt!
Jag tror att Schumis stolthet sårades så mycket av Massas omkörning att han smög in i ett gatt utan kameror och grät!
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Från f1-live.com
"As far as we know, this had nothing to do with the spin I had when fighting with Felipe which was mainly caused by avoiding contact. "
Om det är detta han sagt så är det ju inte riktigt det han säger men han antyder absolut att en anledning till snurren var för att han ville unvika kontakt. Jag tror han menar att han kom för snabbt in i kurvan och hade han inte svängt så mycket så hade han nog glidit in i massa istället försökte han svänga mer vilket resulterade i att bilen snurra istället.
Borde jag inte bli advokat killar
"As far as we know, this had nothing to do with the spin I had when fighting with Felipe which was mainly caused by avoiding contact. "
Om det är detta han sagt så är det ju inte riktigt det han säger men han antyder absolut att en anledning till snurren var för att han ville unvika kontakt. Jag tror han menar att han kom för snabbt in i kurvan och hade han inte svängt så mycket så hade han nog glidit in i massa istället försökte han svänga mer vilket resulterade i att bilen snurra istället.
Borde jag inte bli advokat killar
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Avoiding contact? Märklig formulering. Om [Schumacher] hade bromsat i tid hade det ju inte funnits någon risk för sammanstöning. Nu låter det som om han lägger skulden på Massa.Crazy F1 skrev:"As far as we know, this had nothing to do with the spin I had when fighting with Felipe which was mainly caused by avoiding contact. "
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Jo, Button är ju en trevlig snubbe,,Zwonk skrev:Alltid trevligt med Button-seger. Mästaren i våta förhållanden!
men någon regnmästare är han inte,, att han vann i dag ser i vart fall jag som mer eller mindre ren tur..
Att "Soft" var snabbare än "Super Soft" är ju minst sagt märkligt, och torde varit en total överraskning för alla inblandade..
Gladast som vanligt när Button vinner och McLaren klantar till det, är Vettel som körde taktiskt perfekt.
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 8574
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Okej då är jag med. Anna andersson på AB skriver att schumis hjärta fortfarande ligger hos Ferrari...Det är väl tveksamt men visst längtar han säkert tillbaka dit med tanke på hur det går i Merceders, den största skillnaden som jag ser är ju att Ferrari faktiskt gjorde stora framsteg då schumi kom dit, Merceders går ju bakåt....
Jag tycker det var en mycket bra lopp av Button och han är bra på när det är upptorkande förhållanden som i Canada men jag tvivlar på att han skulle vunnit om Maclaren inte klantat sig med strategin, känns sjukt att slänga på fel däcksort måste jag säga. Men visst som någon sa, det är ju ovanligt att det hårda gummit är snabbare.
Inget snack om hamiltons bestraffning här inne? Då anser väl alla att den var korrekt dömd, det tycker nog jag med faktiskt även om jag tidigare tycker att Lewis blivit hårt straffad vid ett par gånger.
Jag tycker det var en mycket bra lopp av Button och han är bra på när det är upptorkande förhållanden som i Canada men jag tvivlar på att han skulle vunnit om Maclaren inte klantat sig med strategin, känns sjukt att slänga på fel däcksort måste jag säga. Men visst som någon sa, det är ju ovanligt att det hårda gummit är snabbare.
Inget snack om hamiltons bestraffning här inne? Då anser väl alla att den var korrekt dömd, det tycker nog jag med faktiskt även om jag tidigare tycker att Lewis blivit hårt straffad vid ett par gånger.
-
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån aug 20, 2007 00:34
- Ort: Stockholm
Trots McLaren-seger känns loppet som ett bakslag. Det skulle ha blivit en dubbel.
Oturen grinar McLaren-förarna i ansiktet.
Silverstone: Mekanikerna klantar sig med Buttons hjul.
Nürburgring: Button tvingas bryta.
Hungaroring: Fel däckstrategi för Hamilton
Nu promenerar Vettel hem det här. 235 p redan och 8 lopp kvar.
Oturen grinar McLaren-förarna i ansiktet.
Silverstone: Mekanikerna klantar sig med Buttons hjul.
Nürburgring: Button tvingas bryta.
Hungaroring: Fel däckstrategi för Hamilton
Nu promenerar Vettel hem det här. 235 p redan och 8 lopp kvar.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Och Button säger själv att han var kallad till depån för byte till Intermediates men i näst sista kurvan blev stoppad för att Lewis var på väg in. Han säger också att han aldrig tänkt gå in för Intermediates eftersom han inte tyckte det var blött nog för det någon gång, och att han hela tiden tänkte stanna ute på slicks om det inte skulle komma mer regn.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Men då är det ju ändå lite skumt, Lewis säger att han tog beslutet själv medan Btton blev inkallad i depån. Då hade Maclaen olika strategier för sina båda förare. I Webbers fall så känns det väl som att det också var ett dumt beslut att ta men att det fanns tid att tjäna om det regnat mer men tom på tv bilderna såg man att det inte var så blött som i början av loppet.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
De var ju på olika strategier eftersom Hamilton valde ett nytt set option medan Button valde ett set prime för resten av racet.
Hamilton hade i kraft av bästa kvalare i teamet rätt att bestämma först och han valde att gå in för Intermediates. Något Button enligt egen utsago aldrig ansåg vara aktuellt, trots att teamet sagt att de var redo att ta in han för det, eftersom han ansåg att det inte var blött nog för intermediates och tänkte ignorera teamet när de ville ta in han för intermediates.
Hamilton hade i kraft av bästa kvalare i teamet rätt att bestämma först och han valde att gå in för Intermediates. Något Button enligt egen utsago aldrig ansåg vara aktuellt, trots att teamet sagt att de var redo att ta in han för det, eftersom han ansåg att det inte var blött nog för intermediates och tänkte ignorera teamet när de ville ta in han för intermediates.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det kan mycket väl vara så men Martin Brundle och David Coulthard som kommenterar på BBC sa att den som leder loppet får välja först! Eller i sånt fall ligger före den andre.LuckyStrike1 skrev:Hamilton hade i kraft av bästa kvalare i teamet rätt att bestämma först
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Det som verkligen är anmärkningsvärt är,,
,,varför McLaren chansade på en fyrstoppare för Hamilton när han låg i en bekväm ledning på 8 sek,,
,,fanns ju ingen anledning att chansa i det läget..
Att man senare screwade upp det hela ytterligare är ju inte så märkligt när dom konstaterat att beslutet var tokigt..
Sen när det diskuteras vem som tog beslut om regndäck eller inte så är det väl ändå inte någon som tror förarna sitter och tittar på väderkartor i bilen,, så klart får man lita på stallet..
,,varför McLaren chansade på en fyrstoppare för Hamilton när han låg i en bekväm ledning på 8 sek,,
,,fanns ju ingen anledning att chansa i det läget..
Att man senare screwade upp det hela ytterligare är ju inte så märkligt när dom konstaterat att beslutet var tokigt..
Sen när det diskuteras vem som tog beslut om regndäck eller inte så är det väl ändå inte någon som tror förarna sitter och tittar på väderkartor i bilen,, så klart får man lita på stallet..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Man fick väl höra Lewis ingenjör informera honom via radion att han skulle försöka få däcken att hålla minst 9 varv till bara några varv innan han gick in för sista setet supersoft. Dock vet man ju inte hur lång fördröjning det var från att det sades till att FOM la ut det i sändningen. Om det inte var alltför stor fördröjning får man väl anta att man ansåg att soft aldrig skulle hålla i mål med över 30 varv att köra varför man la på den sista omgången supersoft för att försöka öppna en så stor lucka som möjligt innan sista stoppet då de andra redan skulle vara klara i depån. Dock visade det sig att supersoft droppade av rätt snabbt och att soft var det snabbare däcket bara efter några varv och strategin var helt väck, så när det var dags att byta till soft chansade man istället på intermediates då det började regna en del och hoppades därigenom att strategiernan gentemot de andra skulle jämnas ut och att man fortsatt kunde slåss om segern.
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02