Inför Montreal
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Malaysiern hade troligtvis inte hamnat inom 107% av Da Mattas tid om han hade suttit i en Cart kärra igår.
Troligtvis inte ens i en Newman-Haas kärra.
För övrigt så kan man väl säga att Lucy vann vår lilla gissningslek, även om du garderade dig väldigt mycket med gissningar som spred sig från 18,4 till 24
Men din initiala gissning var ganska rätt, det var när du började tänka logiskt som det gick åt pepparn
Toppfarterna var det väl ingen som fick nån kläm på.
Det blev ju inte så rättvisande eftersom teamen fegar i början med mer vinge än vad banan kräver.
Helt klart är att toppfarterna kommer att öka under nästa års kval.
På Cart.com's livesändning talade man om en publik på 80 000 på fredagskvalet, otroligt!
Troligtvis inte ens i en Newman-Haas kärra.
För övrigt så kan man väl säga att Lucy vann vår lilla gissningslek, även om du garderade dig väldigt mycket med gissningar som spred sig från 18,4 till 24
Men din initiala gissning var ganska rätt, det var när du började tänka logiskt som det gick åt pepparn
Toppfarterna var det väl ingen som fick nån kläm på.
Det blev ju inte så rättvisande eftersom teamen fegar i början med mer vinge än vad banan kräver.
Helt klart är att toppfarterna kommer att öka under nästa års kval.
På Cart.com's livesändning talade man om en publik på 80 000 på fredagskvalet, otroligt!
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre. Det var ju lite likadant på 80-talet i F1 att om man låg bakom någon så skruvade man tillfälligt upp trycket och var om. Båda lite konstlade sätt att få till omkörningar. I F3000 är det inte heller särskilt mycket omkörande och de har inte ens depåstopp.
Som sagt, Kenny, kvala bättre och kör ifrån de andra i starten så slipper du bli påkörd, alt. köra på någon.
Som sagt, Kenny, kvala bättre och kör ifrån de andra i starten så slipper du bli påkörd, alt. köra på någon.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu kvalade ju Kenny in rätt så bra, det var nog inte där skon klämde. Kenny var ju lite överdrivet försiktig i starten men det var nog inte det som blev hans fall. Han hade ju realtivt fritt framför sig. Enligt TRacy var det Dixon (Bräck - Tracy tog miste) som skar in framför Tagliani så att denne var tvungen att bromsa. TRacy i sin tur hann inte bromsa i tid och stötte till Tagliani så att Kenny åkte av. Tyckte nog att KEnny kanske låg lite väl nära Tagliani. Han hade ju inget att förlora på att ge lite mer utrymme men gjort är gjort. Kenny har inte marginalerna på sin sida i år.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Förra helgen på Elkhart Lake, som borde vara en bana med många omkörningstillfällen, var det likandant. Kan inte traction control också spela in? Alla accelererar lika snabbt ut ur kurvorna vilket gör att det blir svårt att komma ikapp innnan nästa böj.On 2002-08-25 23:46, AndersF1 wrote:
Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Förra helgen på Elkhart Lake, som borde vara en bana med många omkörningstillfällen, var det likandant. Kan inte traction control också spela in? Alla accelererar lika snabbt ut ur kurvorna vilket gör att det blir svårt att komma ikapp innnan nästa böj.On 2002-08-25 23:46, AndersF1 wrote:
Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre.
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 8575
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Fast han tog det alldeles försiktigt i starten och in i första kurvan, vilket indirekt faktiskt placerade honom i den där situationen. Kenny kan nog börja ligga lite farligt till inför nästa säsong tyvärr.
De gånger han faktiskt har klarat sig förbi första kurvan så har det ju inte gått alldeles lysande i loppen.
De gånger han faktiskt har klarat sig förbi första kurvan så har det ju inte gått alldeles lysande i loppen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8575
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm