Inför Montreal

The American zone...
Användarens profilbild
G-town
Inlägg: 480
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad, då väl?

Inlägg av G-town »

Malaysiern hade troligtvis inte hamnat inom 107% av Da Mattas tid om han hade suttit i en Cart kärra igår.
Troligtvis inte ens i en Newman-Haas kärra.

För övrigt så kan man väl säga att Lucy vann vår lilla gissningslek, även om du garderade dig väldigt mycket med gissningar som spred sig från 18,4 till 24 :wink:

Men din initiala gissning var ganska rätt, det var när du började tänka logiskt som det gick åt pepparn :argh2:

Toppfarterna var det väl ingen som fick nån kläm på.
Det blev ju inte så rättvisande eftersom teamen fegar i början med mer vinge än vad banan kräver.
Helt klart är att toppfarterna kommer att öka under nästa års kval.

På Cart.com's livesändning talade man om en publik på 80 000 på fredagskvalet, otroligt!
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
G-town
Inlägg: 480
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad, då väl?

Inlägg av G-town »

Kenny toppade dagens varmup med en 1.20,6
vilket lovar gott inför loppet :youpi:
Life is a Drag,
Get a Grip!
Nilsson
Inlägg: 26
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Arvika

Inlägg av Nilsson »

Tiden var inte den bästa men han har varit med i topp nästan hela tiden så nog ser man fram mot ett bra lopp. Någon mer än jag som blir rastlös inför loppen? :crazy:

Någon som vet vad som hände med Dixon, bara 7 lap och 1:22.642?
Hjulupphängning?
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Herregud, i kurva två på det första varvet. Någon behöver lära sig att man måste ta sig i mål för att kunna vinna.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre. Det var ju lite likadant på 80-talet i F1 att om man låg bakom någon så skruvade man tillfälligt upp trycket och var om. Båda lite konstlade sätt att få till omkörningar. I F3000 är det inte heller särskilt mycket omkörande och de har inte ens depåstopp.

Som sagt, Kenny, kvala bättre och kör ifrån de andra i starten så slipper du bli påkörd, alt. köra på någon.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Nu kvalade ju Kenny in rätt så bra, det var nog inte där skon klämde. Kenny var ju lite överdrivet försiktig i starten men det var nog inte det som blev hans fall. Han hade ju realtivt fritt framför sig. Enligt TRacy var det Dixon (Bräck - Tracy tog miste) som skar in framför Tagliani så att denne var tvungen att bromsa. TRacy i sin tur hann inte bromsa i tid och stötte till Tagliani så att Kenny åkte av. Tyckte nog att KEnny kanske låg lite väl nära Tagliani. Han hade ju inget att förlora på att ge lite mer utrymme men gjort är gjort. Kenny har inte marginalerna på sin sida i år.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Att bara vara rätt så bra räcker tydligen inte.

Blir kul att se var Kenny finns nästa år.
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-08-25 23:46, AndersF1 wrote:
Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre.
Förra helgen på Elkhart Lake, som borde vara en bana med många omkörningstillfällen, var det likandant. Kan inte traction control också spela in? Alla accelererar lika snabbt ut ur kurvorna vilket gör att det blir svårt att komma ikapp innnan nästa böj.
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-08-25 23:46, AndersF1 wrote:
Förutom att CART-chaffisarna klantar till det lite oftare än i F1, så vete tusan om det är särskilt många fler omkörningar i CART nu sedan bränslesparandet inte gäller i lika hög grad längre. Känns nästan som det är färre.
Förra helgen på Elkhart Lake, som borde vara en bana med många omkörningstillfällen, var det likandant. Kan inte traction control också spela in? Alla accelererar lika snabbt ut ur kurvorna vilket gör att det blir svårt att komma ikapp innnan nästa böj.
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Så det var inte Kennys fel denna gång?
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8575
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Nej JBS, han var hyfsat oskyldig.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast han tog det alldeles försiktigt i starten och in i första kurvan, vilket indirekt faktiskt placerade honom i den där situationen. Kenny kan nog börja ligga lite farligt till inför nästa säsong tyvärr.

De gånger han faktiskt har klarat sig förbi första kurvan så har det ju inte gått alldeles lysande i loppen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8575
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Tidsjämförelsetopic...
I was misled and that is the way it went