Mark Webber

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bra att Webber har fokus på rätt ställe så här i säsongsavslutningen med Alonso 11 poäng före ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev:
Haha, Webber kommer inte hamna i något bättre stall och bryter han nu (om det inte redan varit klart länge?) så är det Kimi som tar över och Webber får finna sig i att köra där han hör hemma, i något mittfältsteam.
Sorry, deppan ;-)[/quote]
Tydligen hamnar han inte i något sämre stall heller.
Webber är kvar i Red Bull 2011.
Sorry Jari men Kimi kommer inte tillbaka till F1.
Jag hade faktiskt önskat att han gjorde det men inte på Webbers bekostnad isåfall men det kommer ju aldrig att hända.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Depeche skrev:
PeppeF1 skrev:Sen har han en väldigt massa talang på att ta skrotbilar till placeringar där dom inte hör hemma. Minardi, Jaguar, Williams och för tillfället slåss han om VM med en bil byggd på delar som inte är bra nog för hans stallkamrat eller som stallkamraten redan kraschat sönder.
Var ju en hel del grymma prestationer i Jaggan och i Williams.
Inte minst i Jaguar...glömmer aldrig de 2 kvalen Webber gjorde 2003 i just Brasilien.
1:a kval 1
3:a i kval 2
i den skitbilen.
Har för mig att han kvalade in som trea någon annanstans också den säsongen? Kan det ha varit Ungern? Eller Malaysia?
Eller var det i Malaysia han stod tvåa med när det sedan sket sig i starten?
Ferrari.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev: Haha, Webber kommer inte hamna i något bättre stall och bryter han nu (om det inte redan varit klart länge?) så är det Kimi som tar över och Webber får finna sig i att köra där han hör hemma, i något mittfältsteam.
Sorry, deppan ;-)
Tydligen hamnar han inte i något sämre stall heller.
Webber är kvar i Red Bull 2011.
Sorry Jari men Kimi kommer inte tillbaka till F1.
Jag hade faktiskt önskat att han gjorde det men inte på Webbers bekostnad isåfall men det kommer ju aldrig att hända.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Eau Rouge skrev:Har för mig att han kvalade in som trea någon annanstans också den säsongen? Kan det ha varit Ungern? Eller Malaysia?
Eller var det i Malaysia han stod tvåa med när det sedan sket sig i starten?
Japp 3:a i Ungern.
2004 kvalade han in 2:a i Malaysia och 3:a i Japan.
marcusmuss

Inlägg av marcusmuss »

Och idag kvalade han efter vettel igen :o
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Jag hoppas att Vettel är mogen nog att hjälpa Webber till titeln, annars lär Alonso ta den.
Vettels tid kommer, Webbers går. I år eller aldrig.

Jag hoppas på Webber som mästare.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Webber jobbar bra när han får vara lite utav "under dog".
På nått sätt hittar han rätt motivation då.
För hans egen del hoppas jag att han stannar hos RB.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det verkar som Webber fortsätter att göra livet svårt för sig i teamet med märkliga saker från hans sida.

Nu senast har han plötsligt släppt en bok i vilken han påstår att han körde de sista fyra racet med en skadad axel efter en cykelolycka.

En skadad axel som han påstår han fick injektioner för smärtan inför racen samtidigt som han påstår att han inte hindrades av det.

Men tydligen har han inte sagt något till teamet, vare sig om skadan eller boken som nu kom ut.

Surt sa räven om rönnbären.

Christian Horner är lagom imponerad av Webbers hanterande:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/88608

En gång i tiden gillade jag Webber. Tyckte han verkade rak och uppriktig, inte kom med bortförklaringar och ursäkter. Men den här säsongen verkar det som att en lite mindre trevlig bild av honom har framträtt, och hittills har han bara själv förlorat på det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Gösta skrev:Webber är och förblir en dålig medelmåtta på gränsen till värdelös. Värdelös på så sätt att han inte tillför stallet något av värde utan sitter och håller en plats som skulle kunna tas av någon talangfull förare. Han kommer att harva i den bakre delen av startfältet i något år till, sen är han glömd av de flesta och kommer att kröna sin karriär med att köra en Holden V8 vars publik består av svettiga Australiensiska fårfarmare. Att kalla Webber en F1 förare är ett förakt mot alla riktiga F1 förare.
Personligen tycker jag att Gösta sa det bäst lite tidigare i tråden.

Att dessutom skriva en bok, och inte berätta det för stallchefen. Det är skandalöst på gränsen till åtalbart.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Cheever skrev:
Gösta skrev:Webber är och förblir en dålig medelmåtta på gränsen till värdelös. Värdelös på så sätt att han inte tillför stallet något av värde utan sitter och håller en plats som skulle kunna tas av någon talangfull förare. Han kommer att harva i den bakre delen av startfältet i något år till, sen är han glömd av de flesta och kommer att kröna sin karriär med att köra en Holden V8 vars publik består av svettiga Australiensiska fårfarmare. Att kalla Webber en F1 förare är ett förakt mot alla riktiga F1 förare.

Att dessutom skriva en bok, och inte berätta det för stallchefen. Det är skandalöst på gränsen till åtalbart.
Haha...kul att du drog upp det där inlägget.
Hade glömt det.
Snacka om att vara totalt off. Går ju knappast att ha mer fel. :D
En förare som i 2 säsonger i rad slagits om VM-titeln och i den senaste säsongen varit den som legat 1:a i tabellen flest ggr.
Japp...verkligen en medelmåtta och en som kommer harva i bakre halvan av fältet.
Webber kommer vara med och slåss om titeln nästa år också.
Finns ingen tvekan om det om nu bilen är bra också.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Depeche skrev:
Cheever skrev:

Haha...kul att du drog upp det där inlägget.
Hade glömt det.
Snacka om att vara totalt off. Går ju knappast att ha mer fel. :D
En förare som i 2 säsonger i rad slagits om VM-titeln och i den senaste säsongen varit den som legat 1:a i tabellen flest ggr.
Japp...verkligen en medelmåtta och en som kommer harva i bakre halvan av fältet.
Webber kommer vara med och slåss om titeln nästa år också.
Finns ingen tvekan om det om nu bilen är bra också.
Om han får behålla sin styrning..
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »