När jag såg BBC:s sändning hörde jag faktiskt vad han sa när han varvade Schumacher.
Webber sa:
- That feels good
Med tanke på hur ofantligt många gånger Webber blivit varvad av Schumi förstår jag att han känner tillfredsställelse om han får tillfälle att varva Schumi nån gång under karriären.
Det måste nästan klassas som årets prestation, vilken grej. Hur gjorde han det, egentligen?
Fantastiskt att Webber värdera Schumacher så högt att han blir så glad över att varva honom. För det är ju inte särskilt imponerade att varva en mittfälts bil med den överlägset bästa bilen i fältet.
Silverkatten skrev:Fantastiskt att Webber värdera Schumacher så högt att han blir så glad över att varva honom. För det är ju inte särskilt imponerade att varva en mittfälts bil med den överlägset bästa bilen i fältet.
Webber har stor respekt för Schumacher...han har sagt det ett antal ggr.
Detsamma har Schumacher för Webber.
Schumacher rankar Webber väldigt högt och har gjort det i många år och inte enbart nu på senare år när Webber sitter i en riktigt bra bil.
Men senast var väl i år i Monaco när Schumacher kommenterade Webber.
Jag minns vilka Schumacher räknade upp som förare år 2005 som han ansåg som de bästa i fältet och som han kan tänka sig hamna hos Ferrari.
Alonso, Kimi, Webber och Massa förstås som i stort sett redan var i stallet.
Silverkatten skrev:Fantastiskt att Webber värdera Schumacher så högt att han blir så glad över att varva honom. För det är ju inte särskilt imponerade att varva en mittfälts bil med den överlägset bästa bilen i fältet.
Sant, just därför måste [Schumacher] ha känt ofantlig glädje när han varvade Webber i Minardi.
Hmm...nya rykten om Webber till Ferrari nu.
Ett byte ryktas det om.
Massa till Red Bull och Webber till Ferrari.
Blir lite lättare stallkamrat att hantera för Vettel möjligtvis.
Eau Rouge skrev:Massa kanske får stryk av Vettel, men Webber lär ju åka på ännu mer stryk av Alonso.
Ja du... Webber skulle ju få dyngstryk av Vettel förra året också enligt nästan alla.
Han fick inte stryk alls utan var helt jämn med honom trots en skada första halvan av säsongen.
I år har Webber till och med varit ett snäpp bättre än Vettel...i alla fall under racen.
Jag tror inte man ska ta för givet att Alonso kommer att vara så överlägsen om de nu skulle bli stallkompisar.
Skulle vara kul att se den fighten i alla fall.
Men jag är lite tveksam till att de kommer köra för Ferrari samtidigt.
Fast å ena sidan varför inte....om nu Webber skulle vinna VM skulle det kanske vara en ytterligare utmaning att ha Alonso som stallkamrat.
De är ju riktigt bra kompisar så det kanske kan fungera med de båda.
Depeche skrev:
Han vill absolut inte vara andreförare hos Ferrari.
Däremot tror jag han gärna skulle ha Alonso som stallkamrat.
Vettel får det definitivt lättare att slå Massa än Webber.
Tror inte en sekund att Webber skulle få köra på lika villkor som Alonso i Ferrari. Men jag håller med om att vore kul att se farten mellan Alonso och Webber.
En mycket intressant tanke Gevalia, man undrar ju hur mycket som skiljer. Hamilton var väl lite snabbare än alonso fast i deras fall får vi nog prata tusendelar, de slutade ju på samma poäng i vm om jag inte minns fel men Hamilton hade en seger mer.
Hamilton och Alonso hade lika många segrar. Alonso hade fler tredjeplatser, en mer än Hamilton. Hamilton placerades före i tabellen tack vare att han hade fem andraplatser mot Alonsos fyra andraplatser.
För övrigt tror jag att Massa och Alonso kör på lika villkor hos Ferrari, dvs. de har samma uppdateringar på bilar etc. Men nu är Alonso deras enda realistiska kvarvarande hopp i VM-striden eftersom Massa redan innan Hockenheim halkat för långt efter.
Red Bull och McLaren skulle göra likadant om avståndet var lika stort mellan deras förare.
För övrigt ser jag inte var vare sig Webber, Red Bull eller Ferrari skulle ha att tjäna på ett sådant byte.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Eau Rouge skrev:Massa kanske får stryk av Vettel, men Webber lär ju åka på ännu mer stryk av Alonso.
Det är otroligt stor skillnad på Alonso och Webber som förare. Webber presterar inget i loppen, han bara konserverar en tursam ledning.
Alonso är en kompetent förare som visat det genom att bli dubbel WDC.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta skrev:
Det är sannerligen en prestation att varva Maestro med den bilen.
Ja jag tycker faktiskt att det var en hyfsad prestation från Webber i Ungern.
Varven han gjorde för att få över 20 sekunders försprång var inte dåliga.
Att varva Schumacher i den bil han kör nu är ju en betydligt större prestation än alla ggr Schumacher lyckats varva Webber i en Minardi, Jagga eller till och med i en Williams.
Det är otroligt stor skillnad på Alonso och Webber som förare. Webber presterar inget i loppen, han bara konserverar en tursam ledning.
Webber klarar i alla fall att vinna race utan att stå i pole.
Vettel klarar det knappt när han står i pole och står han inte i pole så blir det ännu värre för honom.
Han är ju totalt oduglig på att köra om på ett normalt sätt.
Det blir ju lite svårt att vinna från pole när bromsarna havererar eller när motorn lägger av. Men det kanske Webber brukar göra?
Vettels kvalsnitt är ju löjligt bra, och hade han inte klantat sig i Ungern hade ju segern varit en "walk in the park". Även Turkiet-incidenten förlorade Vettel massor på.
Webber ligger 10p före Vettel och då har han inte haft några uppenbara problem (förutom möjligtvis Valenica) utan han har inte varit tillräckligt snabb, helt enkelt
Webber klarar i alla fall att vinna race utan att stå i pole.
Vettel klarar det knappt när han står i pole och står han inte i pole så blir det ännu värre för honom.
Han är ju totalt oduglig på att köra om på ett normalt sätt.
Det är rätt skönt, nej faktiskt är det oerhört skönt att du är undantaget som bekräftar regeln gällande Webberfans.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Eau Rouge skrev:Det blir ju lite svårt att vinna från pole när bromsarna havererar eller när motorn lägger av. Men det kanske Webber brukar göra?
Vettels kvalsnitt är ju löjligt bra, och hade han inte klantat sig i Ungern hade ju segern varit en "walk in the park". Även Turkiet-incidenten förlorade Vettel massor på.
Webber ligger 10p före Vettel och då har han inte haft några uppenbara problem (förutom möjligtvis Valenica) utan han har inte varit tillräckligt snabb, helt enkelt
Jodå visst har Webber haft problem förutom Valencia då.
Han hade oljeproblem på Hockenheim och fick köra för att få bilen i mål bara.
I Kanada fick han en bestraffning och fick 5 platsers nedflyttning på gridden.
Sedan är jag fundersam till vad som hände i Kina när Webber plötsligt fick släppa både Vettel och Hamilton förbi på långa rakan.
Kan ha varit slipstream men åtminstone Vettels omkörning såg konstig ut.
Vad gäller Turkiet-incidenten så var väl Vettel inte den enda som tappade pga hans än en gång klantighet.
Webber tappade förmodligen segern där.
Bahrain: Vettel tappade från 1:a till 4:e efter motorstrul(13p), Mark gick i mål 8:a efter en rökpuff i början, förlorade kanske en placering på det (2p).
Australien: Vettel bryter från klar ledning (25p), Mark går i mål som 9:a.
Malaysia: Vettel vinner före Webber.
Kina: Ett kaotiskt lopp, Webber låg två placeringar före Vettel innan andra omstarten och slutade sedan två placeringar bakom. Kanske hade han slutat före, kanske inte, säg att han gjort det. Webber (8p)
Spanien: Webber vinner, Vettel trea. Hade blivit en dubbel om det inte varit för bromsproblemen. Vettel (3p)
Monaco: Webber vinner före Vettel.
Turkiet: Kollisionen, Webber föll från en 1:a/2:a plats till 3:e, Vettel bröt från en 1:a/2:a plats. Vettel tappade mest men hade störst skuld också.
Kanada: Webber kvalade in positionen före Vettel flyttades ner pga växellådebyte och hade haft möjlighet att slå Vettel i racet. Webber (2p).
Europa: Vettel vinner. Webber kraschar efter att han dalat genom fältet i början, svårt att säga hur mycket han förlorade och om det var på eget grepp eller inte. (18/2=9p)
Storbritannien: Webber vinner, Vettel får punka, svårt att avgöra skuldfrågan. (12/2=6p)
Tyskland: Vettel 3:a, Webber 6:a efter att ha tappat Button p.g.a. motorstrul (2p).
Ungern: Webber vinner, Vettel faller på eget grepp.
Vettel: 13+25+3+6 = 47p
Webber: 2+8+2+9+2 = 23p
Givetvis är det ju rent hypotetiskt men man får gå på vad som är sannolikt. Några grova fel?
Angående webber /vettel så vet ja inte vad jag ska säga. Vettel är nog snabbare men Webber verkar smartare.
Att varva schumi på en 11 plats i fältets suveränaste bil känns väl ungefär som en lika stor bedrift som det var när schumi varvade Mazzacane...kanske inte så stor med andra ord....
Det är tur att de inte tar med beteende i poängräkningen utan att det är placeringen i loppet som avgör. Jag tycker Vettels inställning är helrätt - ingenting annat än vinna duger. Gillar man att komma tvåa är kanske F1 inte rätt sport, och man behöver verkligen inte tycka om att andra vinner. Då blir man förmodligen inget stort heller.
Ja, Vettel är sämre i racen vilket nog kan tillskrivas alla de problem han haft. Men sett till poängskillnaden är nog inte Webber så himla mycket bättre.
Depeche skrev:Kul att se de race edits som finns på f1.com
Man får höra lite mer av radiotrafiken på dem.
Kan inte annat än att garva åt nollan Vettel när han frustrerat säger:
- How is Mark in front now...how is that possible ?
Snacka om att ha noll koll och att underskatta Webbers förmåga eller kanske veta i förväg att det är han som enligt stallet ska få vinna.
Webbers segrar den här säsongen har varit så sköna.
Ja, de är lite kul. Men Vettel sade faktiskt: "How the fuck is Mark in front now? How is that possible?" Jag förstår inte varför de följer gammal unken USA-moral och beepar bort alla "fuck".
Vettel sade också till stallet: "I fucked the restart. I'm sorry." Det tycker jag tyder på att han faktiskt satt och sov vid omstarten.
Men varför undrade Vettel hur fan Webber kunde ligga först? Min gissning är att han helt enkelt inte trodde det var möjligt att köra så långt och så snabbt på ett set mjuka däck.
ANFRAN skrev:
Ja, de är lite kul. Men Vettel sade faktiskt: "How the fuck is Mark in front now? How is that possible?" Jag förstår inte varför de följer gammal unken USA-moral och beepar bort alla "fuck".
Vettel sade också till stallet: "I fucked the restart. I'm sorry." Det tycker jag tyder på att han faktiskt satt och sov vid omstarten.
Men varför undrade Vettel hur fan Webber kunde ligga först? Min gissning är att han helt enkelt inte trodde det var möjligt att köra så långt och så snabbt på ett set mjuka däck.
Ja just det ja....de tar ju bort fuck.
Jag hade inte så hög volym på så jag hörde det.
Angående det han säger där om omstarten så verkar det ju som du säger att han klantade till den.
ANFRAN skrev:
Ja just det ja....de tar ju bort fuck.
Jag hade inte så hög volym på så jag hörde det.
Angående det han säger där om omstarten så verkar det ju som du säger att han klantade till den.
Du som hatar Vettel så mycket, han gjorde ju allt i sin makt för att Webber skulle kunna ta Alonso, och hade han inte fått straff så hade de hamnat 1a och 2a.
Men jag håller med dig, det var klantigt att ge webber så mycket hjälp.
FredrikE skrev:
Du som hatar Vettel så mycket, han gjorde ju allt i sin makt för att Webber skulle kunna ta Alonso, och hade han inte fått straff så hade de hamnat 1a och 2a.
Men jag håller med dig, det var klantigt att ge webber så mycket hjälp.
Finns inte en chans att Vettel gjorde sådär för att hjälpa Webber.
Han var helt enkelt klantig.
Webber vore den sista han skulle hjälpa.
Kan detta vara sista säsongen i Red Bull för Webber trots kontrakt nästa säsong ?
Känns som Webber vill bort från Red Bull med tanke på senaste utspelen i pressen.
Webber känner inte att han har stöd från stallet och har sagt att han tycker det är märkligt att Bergers uttalande om att Webber med vilje försökte krascha ut Alonso sändes i Red Bulls egna TV-kanal.
Precis som att Red Bull höll med Gerhard Berger.
Jag hoppas Webber bryter kontraktet med Red Bull eller tvärtom och att Webber hamnar i McLaren eller varför inte stallkompis med Kubica.
Webber gillar ju Kubica och Renault har alltid velat ha Webber.
Tja, det kan å andra sidan vara ett sätt att se till att man har samma förutsättningar. Det har hänt förr och kommer säkert att hända igen.
Sen vet jag inte vilka möjligheter han har i något annat stall, men jag är lite rädd att Alan Jones har rätt när han säger att det här är Webbers enda chans till en titel.
Jögga skrev:Tja, det kan å andra sidan vara ett sätt att se till att man har samma förutsättningar. Det har hänt förr och kommer säkert att hända igen.
Sen vet jag inte vilka möjligheter han har i något annat stall, men jag är lite rädd att Alan Jones har rätt när han säger att det här är Webbers enda chans till en titel.
Tror nog det finns stall som kan tänka sig Webber.
Hur som helst så tror jag också att Alan Jones har rätt.
Om nu Webber är kvar i Red Bull nästa säsong så kommer ju Vettel om möjligt få ännu mera fördelar från stallet.
Webber kommer antagligen inte ens ha en chans att vinna...det ser nog stallet till.
Jag tror också att det finns andra stall som kan tänka sig att signa Webber, frågan är vilka och när. Ska chanserna att ta en titel finnas behöver det ju vara ett toppstall och där finns inte så gott om jobb nästa säsong, så mitt tips är att han blir kvar i Red Bull där han ju är kontrakterad.
Jögga skrev:Jag tror också att det finns andra stall som kan tänka sig att signa Webber, frågan är vilka och när. Ska chanserna att ta en titel finnas behöver det ju vara ett toppstall och där finns inte så gott om jobb nästa säsong, så mitt tips är att han blir kvar i Red Bull där han ju är kontrakterad.
Ja McLaren kan vara ett alternativ tror jag men det är ju Button som får flytta sig då och tror inte att de sparkar Button redan efter en säsong.
Ferrari skulle kanske vara möjligt men Massa är ju rätt hemma i Ferrari så de kickar nog inte Massa heller.
Renault är nog mest troligt isåfall.
Inte helt fel men kanske inte ett stall han kan ta titeln i.
Jögga skrev:Jag tror också att det finns andra stall som kan tänka sig att signa Webber, frågan är vilka och när. Ska chanserna att ta en titel finnas behöver det ju vara ett toppstall och där finns inte så gott om jobb nästa säsong, så mitt tips är att han blir kvar i Red Bull där han ju är kontrakterad.
Ferrari skulle kanske vara möjligt men Massa är ju rätt hemma i Ferrari så de kickar nog inte Massa heller.
Jag kanske har rätt i mina spekulationer och Ferrari kanske är möjligt också med tanke på det Janne sa nu på practicen.
Sen har han en väldigt massa talang på att ta skrotbilar till placeringar där dom inte hör hemma. Minardi, Jaguar, Williams och för tillfället slåss han om VM med en bil byggd på delar som inte är bra nog för hans stallkamrat eller som stallkamraten redan kraschat sönder.
PeppeF1 skrev:Sen har han en väldigt massa talang på att ta skrotbilar till placeringar där dom inte hör hemma. Minardi, Jaguar, Williams och för tillfället slåss han om VM med en bil byggd på delar som inte är bra nog för hans stallkamrat eller som stallkamraten redan kraschat sönder.
Var ju en hel del grymma prestationer i Jaggan och i Williams.
Inte minst i Jaguar...glömmer aldrig de 2 kvalen Webber gjorde 2003 i just Brasilien.
1:a kval 1
3:a i kval 2
i den skitbilen.
Depeche skrev:Kan detta vara sista säsongen i Red Bull för Webber trots kontrakt nästa säsong ?
Känns som Webber vill bort från Red Bull med tanke på senaste utspelen i pressen.
Webber känner inte att han har stöd från stallet och har sagt att han tycker det är märkligt att Bergers uttalande om att Webber med vilje försökte krascha ut Alonso sändes i Red Bulls egna TV-kanal.
Precis som att Red Bull höll med Gerhard Berger.
Jag hoppas Webber bryter kontraktet med Red Bull eller tvärtom och att Webber hamnar i McLaren eller varför inte stallkompis med Kubica.
Webber gillar ju Kubica och Renault har alltid velat ha Webber.
Haha, Webber kommer inte hamna i något bättre stall och bryter han nu (om det inte redan varit klart länge?) så är det Kimi som tar över och Webber får finna sig i att köra där han hör hemma, i något mittfältsteam.
Sorry, deppan
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!