Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Baldur skrev:
MGRacing skrev:Jag, som bor i lägenhet och har Tele2 som "leverantör", kikade in på Tele2's sida för att se vad jag har för valmöjligheter och vad det skulle kosta.

Kom fram till följande (har jag rätt?):

TV-avgiften (http://www.tele2.se/tv-start-tvavgifter.html)
24 mån 0:- 0:- (lån) Fritt i 24 mån
Frakt: 0 kr (värde 99 kr), Faktura: 24 kr/mån (vid autogiro 0 kr)

Alltså gratis så långt....

Själva Viasat-paketet (http://www.tele2.se/digitaltv-tillvalspaket.html)
Viasat 1-3
De stora sporthändelserna, en renodlad fotbollskanal samt kamp- och motorsport.
99:-/mån

Om jag tecknar ett 2 års avtal så kostar det mig bara 99:-/månad (ca 3,30:-/dag i 2 år)? Inga andra tilläggsavgifter? :-?
Har precis som du men det jag kan se så krävs det detta:

Först måste du välja ett Intressepaket á 69 kr/mån
Sedan kan du välja Viasat Sport 1-3 för 59 kr/mån

Summan av kardemumman blir 128 kr/mån

http://www.tele2.se/files/Tele2_Kanalmeny_TVKMd.pdf
http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... iasatsport

Telia tar 79 kr i månaden.... :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

olag skrev: http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... iasatsport

Men tillkommer inte Engångsavgift 495:- och Kort/krypteringsavgift 249 kr/ halvår oxå då? http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... _tv_priser
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

MGRacing skrev:

Men tillkommer inte Engångsavgift 495:- och Kort/krypteringsavgift 249 kr/ halvår oxå då? http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... _tv_priser
Jo tyvärr gör det det..
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Synd att Telia inte är ett alternativ för min del. Dels för att jag använder ganska bandbreddskrävande applikationer på min lina som det redan är och dels för att jag har luftburna kablar till mig. Om de går av kan det dröja två månader innan de lagas(baserat på tidigare erfarenhet). Därför bedömer jag att tv via telenätet nog inte är ett bra alternativ för min del.

Viasats hemsida är ju ett enda stort skämt, man förstår ingenting, något som lär vara en uträknad strategi från Viasats sida. Det blir nog att ringa och pruta istället... i mars 2009, innan dess blir det ITV.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

olag skrev:
MGRacing skrev:

Jo tyvärr gör det det..
Dagspriset blir ju bara strax över 5 kronan så det blir ju inte så farligt dyrt ändå.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

JTarnstrom skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Har också upptäckt att ett byte från Boxer till Viasat innebär att Discovery försvinner. Ungefär 70% av mitt tv-tittande är idag på discovery... :cry:
svårt val... Deadly Catch eller F1? Det är fan i mig lika spännande.
Deadly vadå? Jag tittar på motorprogram.
Fredrik i Trollhättan

olag skrev:
Baldur skrev:
Danska TV2 sänder också F1, ett tips för er som inte kanske vill ha RTL :D
Dom sänder kvällsloppen på tv2 sport :( och jag tror att nästa säsong ska bli på tv2 sport för det är lite sura toner på deras hemsida....
Visst var det så att Viasat även köpt sändningsrätten för F1 i Danmark?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fredrik i Trollhättan skrev:
JTarnstrom skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Har också upptäckt att ett byte från Boxer till Viasat innebär att Discovery försvinner. Ungefär 70% av mitt tv-tittande är idag på discovery... :cry:
Deadly vadå? Jag tittar på motorprogram.
Skulle vilja se F1-förarna ha lite mer av krabbfiskarnas stake ibland. Inte för att jag tror att sjöbussarna är så intresserade av påsättning av F1-fröknarna, men ändå... ni fattar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Fredrik i Trollhättan skrev:Visst var det så att Viasat även köpt sändningsrätten för F1 i Danmark?
Danska TV2 Sport är en Viasat-kanal.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Viasats jävla pirat fasoner, jag är mållös :o :down:
Jag undrar om dom verkligen för gör hur dom vill?.
Nu flyttar dom F1 till en ny motor kanal när det är två lopp kvar (kriminellt), sen när säsongen 2009 drar i gång så inser dom att det var ingen bra ide. Kanske tittar siffrorna sjönk för det var inte så många som nappade på att köpa parabål. Fan också vi flyttar tillbaks till 6an eller sätter in det i ett annat paket
Tänker för innan ni investerar i en ful parabål på taket, jag tänker inte gör det i alla fall. Det får bli nättet för mig. :evil:
Fredrik i Trollhättan

Razor skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Visst var det så att Viasat även köpt sändningsrätten för F1 i Danmark?
Reklamfinansierad då eftersom den går att tjuvtitta på...?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Razor skrev:
Reklamfinansierad då eftersom den går att tjuvtitta på...?
Nej det tror jag inte. I år sänds F1 i danska TV2, men nästa år ska det sändas i danska "TV2 Sport" som är en helt annan kanal. Eller har jag fattat fel?
Bild
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du har fattat rätt.
TV2 Sport är Viasat Sport på danska, i Norge heter den Sport N och de går inte att se på med ett svenskt Viasat-abonnemang.
Däremot kan man se norska och danska TV3 och TV3+.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Mika

Inlägg av Mika »

Kommer sändningarna vara reklamfria?
Vilken kanal sänder GP2? Eurosport?
Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

JTarnstrom skrev:
Inte en chans jag vill missa Sig o grabbarna...Problemet är att jag har allt jag vill ha via Canal Digital, förutom F1 som jag fixat via en boxer till sovrummet. Släpper aldrig Canal Digital o har redan så pinsamt många kanaler jag inte tittar på (som Canal Digital tvingar mig att ha, lika goda kålsupare i hela branschen) så ett stort paket till för att få se kval o lopp känns tungt just nu. Efter Japan blir det ingen mer F1 i år för mig...

Det som fascinerar mig är hur fruktansvärt arrogant Viasat agerar med de sista loppen. Jobbar själv i ett serviceyrke och innan man gör förändringar av den här digniteten så brukar punkt ett på dagordningen vara, kunderna får inte bli lidande. Är ju liksom grunden för all affärsmässig verksamhet att ha nöjda kunder..

Jag tycker synd om Blomman som får ta emot min o andras kritik för ett beslut som du säkert inte haft mycket inflytande över. Det är likadant på mitt jobb, bra betalt ska cheferna ha men när kritiken kommer är de märkligt osynliga i debatten. Lärde mig en gång i tiden att man kan delegera arbete men aldrig ansvar....
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Razor skrev:Du har fattat rätt.
TV2 Sport är Viasat Sport på danska, i Norge heter den Sport N och de går inte att se på med ett svenskt Viasat-abonnemang.
Däremot kan man se norska och danska TV3 och TV3+.
Men det är en systerkanal till danska TV2.

I fjor sändes alla lopp som starta kl 1400 i TV2 och kvälls och natt lopp sändes i Tv2 sport.

Kollar på dansk tv2 när tv6 har reklam. :up:
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Namninsamling till Viasat om att de ska sända säsongen ut i TV6.

http://www.teknikensvarld.se/motorsport ... /index.xml

Teknikens Värld verkar stå för den.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-AndersF1
PS

Inlägg av PS »

Konstigt att man kan hänga upp sig så mycket på Viasats paketlösning. Jag förstår verkligen inte problemet. Själv har jag abonnerat på Viasat Sport 1, 2, 3 i flera år (pris 99 kr/mån med Comhem kabel-TV) men jag har ALDRIG tittat på Viasat Sport 2, eftersom det bara är fotboll där.

Jag har en massa kanaler som ingår i Comhems "mediumpaket" som jag heller aldrig tittar på men jag ser det inte som ett problem. Jag valde en paketlösning som passade mig och, som jag tyckte, till en rimlig kostnad. Är man så principfast att man inte kan tänka sig att betala för en paketlösning där fotboll och andra sporter ingår får man skylla sig själv. Det verkar närmast barnsligt att resonera så.

Å andra sidan, hittar man en annan leverantör (t.ex. RTL) som man tycker erbjuder en bättre produkt då ska man naturligtvis välja den istället. Det är ju en fri marknad. Jag är i alla fall jäkligt nöjd med både Comhem och Viasat och ser fram emot den nya Motorkanalen! :up:
PS

Inlägg av PS »

Mikka skrev: Har med comhem men egen box, måste endå betala 99:- i månaden extra om jag vill se F1. Å det är inte comhems fel, det är Viasat.

Mikka
Tråkigt att du inte har råd med de 99 kronorna, speciellt eftersom du verkar genuint F1-intresserad sedan väldigt många år.

Men finns det ändå inte något du kan dra in på? Familjen och barnen måste prioriteras absolut, men om du bara kollar på dina egna kostnader? Kanske promenera, cykla eller samåka med någon till jobbet och därmed spara 99 kr i bensinpengar? Kanske dra in på ölen eller spriten? Ta med sig hemlagad mat till jobbet istället för att köpa färdig mat? Avsluta någon tidningsprenumeration man inte behöver? Köpa lite billigare kläder och skor? Sluta lägga pengar på tips eller trav? Bara några exempel på saker i vardagen som man kan dra in på, kanske något passar in på dig?

Lite uppoffring kan det ju vara värt när man vet att man för 99 kr/mån har direktsänd Formel 1 och annan motorsport att se fram emot! :)
Fredrik i Trollhättan

olag skrev:Men det är en systerkanal till danska TV2.

I fjor sändes alla lopp som starta kl 1400 i TV2 och kvälls och natt lopp sändes i Tv2 sport.

Kollar på dansk tv2 när tv6 har reklam. :up:
Det var i fjol det. Nu går väl allt i Tv2 Sport....
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Japans Grand Prix
Søndag den 12. oktober

TV 2 06.25: Japans Grand Prix, direkte fra Fuji Speedway

Kinas Grand Prix
Søndag den 19. oktober

TV 2 08.50: Kinas Grand Prix, direkte fra Shanghai

Brasiliens Grand Prix
Søndag den 2. november

Starttidspunktet endnu ikke besluttet: Brasiliens Grand Prix, direkte fra Sao Paulo

Om man får in Dansk tv kan man se slutet gratis :up: :up:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag blev alldeles nyss uppringd av Viasat och vi hade en intensiv diskussion. Jag försökte förklara för dem att de skulle vinna på att sända årets två avslutande lopp direkt i TV6. Efter mycket argumenterande tror jag de började förstå våra synpunkter.

Jag menade att de skulle passa på och göra reklam för sin fina satsning under säsongens tre sista lopp då fansen verkligen kan se den. Förutom fler kunder till mars 2009 skulle de få ett positivare omdöme. Personen i fråga verkade till slut ta till sig mina argument och skulle föra dem vidare internt.

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas de tänker om!
Senast redigerad av Pastis den tor okt 09, 2008 11:50, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Även Teknikens Värld har dragit igång en namninsamling.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:Även Teknikens Värld har dragit igång en namninsamling.
Ja, menthol har nämt den ett par texter upp på denna sida. Desto fler desto bättre!
Bild
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Pastis skrev:Jag blev alldeles nyss uppringd av Viasat och vi hade en intensiv diskussion. Jag försökte förklara för dem att de skulle vinna på att sända årets två avslutande lopp direkt i TV6. Efter mycket argumenterande tror jag de började förstå våra synpunkter.

Jag menade att de skulle passa på och göra reklam för sin fina satsning under säsongens tre sista lopp då fansen verkligen kan se den. Förutom fler kunder till mars 2009 skulle de få ett positivare omdöme. Personen i fråga verkade till slut ta till sig mina argument och skulle föra vidare dem internt.

Starkt jobbat! :up:
Då får vi se vad som händer. Blir det som du föreslagit blir du folkhemshjälte.
Och vi kommer att nominera dig hit. http://www.allersforlag.se/Sites/Pren/T ... ataID=2243
Sidan 2 där.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Christoffer skrev:
Pastis skrev:Jag blev alldeles nyss uppringd av Viasat och vi hade en intensiv diskussion. Jag försökte förklara för dem att de skulle vinna på att sända årets två avslutande lopp direkt i TV6. Efter mycket argumenterande tror jag de började förstå våra synpunkter.

Jag menade att de skulle passa på och göra reklam för sin fina satsning under säsongens tre sista lopp då fansen verkligen kan se den. Förutom fler kunder till mars 2009 skulle de få ett positivare omdöme. Personen i fråga verkade till slut ta till sig mina argument och skulle föra vidare dem internt.

Starkt jobbat! :up:
Då får vi se vad som händer. Blir det som du föreslagit blir du folkhemshjälte.
Och vi kommer att nominera dig hit. http://www.allersforlag.se/Sites/Pren/T ... ataID=2243
Sidan 2 där.
Haha, jag betackar mig! :D Men tanken var fin, tack för det.
Bild
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Jag menade att de skulle passa på och göra reklam för sin fina satsning under säsongens tre sista lopp då fansen verkligen kan se den. Förutom fler kunder till mars 2009 skulle de få ett positivare omdöme. Personen i fråga verkade till slut ta till sig mina argument och skulle föra dem vidare internt.

Du ska hyllas ordentligt om detta beslut ändras. Tänk att konsumentkraft faktiskt kan visa sig ganska inflytelserik i alla fall.
-AndersF1
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

Ja då får man väll se dom 2 sista på RTL då, gud vad Viasat suger.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

WilliamsF1 skrev:Ja då får man väll se dom 2 sista på RTL då, gud vad Viasat suger.
Snabb som Fisichella...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

Viasat får sända Träningar och Kval i vilken kan dom vill MEN racet måste gå i en kanal som kan ses av alla så säger reglerna .
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Jaså, var står det? Har du läst det nya avtalet?

JB
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Bra jobbat Pastis, hoppas nu bara att Viasat fattar och fattar rätt beslut.
Har själv skrivit på Teknikens världs lista bla, och trycket är nog inte nådigt nu när det kommer ifrån alla håll å kanter i massor..

Hoppas Kinas & Brasiliens ambassadörer i Sverige protesterar oxå ! Öhhhh :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

Jag trodde att du var på våran sida Blomman men tydligen inte, ha så kul på viasat motor gud va ni kommer att tappa tittare.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Blomman skrev:Jaså, var står det? Har du läst det nya avtalet?

JB
Han kanske har skrivit en egen regelbok? :D
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Vilken begåvad kommentar! Du påstår saker du inte har en aning om och jag frågar var du fått uppgifterna från och jag skulle därmed INTE stå på F1-fansens sida.....

JB
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

WilliamsF1 skrev:Viasat får sända Träningar och Kval i vilken kan dom vill MEN racet måste gå i en kanal som kan ses av alla så säger reglerna .
Det där är inte sant. I deras nuvarande kontrakt som går ut i år så ska Formel 1 loppen visas i en "allmän" kanal. Men det finns inga krav på direktsändning, utan de kan sända sammandrag i efterhand om de vill. Ungefär samma kontrakt och villkor som TV4 hade.

I deras nya satsning för 2009-2011 bör det vara helt andra villkor och det vet vi inte ett dugg om. Bara att de får sända allt i en betalkanal.

Jag tycker satsningen är bra, men dåligt tajmad när det gäller årets säsong. Bland annat detta har jag tagit upp med dem:

Hej igen!

För att ytterligare förtydliga vår frustation med att missa årets säsongsavslutning i Formel 1 i TV6 ger jag här ett exempel.

Anta att Fotboll-VM sändes i TV3/TV6 fram till och med kvartsfinalen och sedan meddelar ni att semifinal och finalen kommer att sändas i en ny betalkanal. Skulle ni ens kunna tänka er tanken? Nej naturligtvis, men det är så här de svenska Formel-fansen upplever sin situation.
Bild
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

Blomman gud va du är fett och slut ska bli rätt skönt att slippa höra dej nu .
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vem har tvingat dig att höra på honom tidigare?

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

WilliamsF1 skrev:Blomman gud va du är fett och slut ska bli rätt skönt att slippa höra dej nu .
Äh, det där var lågt! Man kan vara sur och förbannad, men man behöver inte gå till personangrepp.
Bild
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

igen
Användarens profilbild
WilliamsF1

Inlägg av WilliamsF1 »

sorry blomman jag vet att det inte är ditt fel men just nu är jag så besviken på viasat.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

WilliamsF1 skrev:sorry blomman jag vet att det inte är ditt fel men just nu är jag så besviken på viasat.
Det var bättre det! Heder! :up:
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Viasat har ju fått en gratischans att vinna lite goodwill om de visar att de lyssnar på kunderna. Jag hoppas att de tar sitt förnuft till fånga, inser värdet i det och ändrar sig. Grundtanken är god, inget tvivel om det, men man kan inte behandla kunderna hur som helst.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Ursäkten godtas självklart...men det börjar o bli lite mycket nu.

Vad är det vi pratar om här? Det är ju inte så att vi raderat F1 från världskartan direkt....vi toksatsar och för att finansiera detta flyttar produkten över i betal-tv. Av olika skäl startar Viasat Motor samma helg som Kinas GP, antingen kan man välja att köra loppet paralellt i TV6 och VS motor med den påföljden att incitamentet att köpa kanalen efter säsongens slut är noll eller så flyttar man över helt i VS motor redan nu och "tvingar/lockar" över tittarna medan F1-säsongen i allra högsta grad lever.

JB
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman skrev:Ursäkten godtas självklart...men det börjar o bli lite mycket nu.

Vad är det vi pratar om här? Det är ju inte så att vi raderat F1 från världskartan direkt....vi toksatsar och för att finansiera detta flyttar produkten över i betal-tv. Av olika skäl startar Viasat Motor samma helg som Kinas GP, antingen kan man välja att köra loppet paralellt i TV6 och VS motor med den påföljden att incitamentet att köpa kanalen efter säsongens slut är noll eller så flyttar man över helt i VS motor redan nu och "tvingar/lockar" över tittarna medan F1-säsongen i allra högsta grad lever.

JB
Det sistnämnda ger i alla fall mig dålig smak i munnen. Då är det business före absolut allt annat och ingen hänsyn ges till de trogna tittarna som följt en spännande säsong.

Jag vet att F1 i TV inte är en rättighet, men jag skulle personligen aldrig kunna behandla mina kunder så. Jag hoppas verkligen att Viasat ändrar sig.
Bild
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Blomman skrev:Ursäkten godtas självklart...men det börjar o bli lite mycket nu.

JB
Tycker att Pastis poäng håller - kör loppen parallellt med hela paketet i Viasat Motor och gör reklam för detta i TV6 - visa vad som komma skall!
Gissar att satsningen är rätt så passa på.. :D
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

I min mening är man ingen "kund" till Viasat om man tittar gratis på TV6. Jag tycker Viasat gör helt rätt som börjar ta betalt för sig och dessutom är det ju superhärligt för alla racingfans att för 99 kr i månaden få se all typ av motorsport.
Senast redigerad av pulverapa den tor okt 09, 2008 17:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det är klart att det är business....jag säger inte att detta var skälet, men det kan vara så man resonerar. Jag är på er sida men har inte ett jävla dugg o säga till om, men jag kan förstå om man redan nu vill börja sälja abonnemang.

Nåväl, kampanjen kanske funkar...

JB
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Var tog diskussionen om reklamfria lopp vägen?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

pulverapa skrev:I min mening är man ingen "kund" till Viasat om man tittar gratis på TV6. Jag tycker Viasat gör helt rätt som börjar ta betalt för sig och dessutom är det ju superhärligt för alla racingfans att för 99 kr i månaden få se all typ av motorsport.
Man kan väl vara Viasatkund fast inte ha Sportpaketet? Aj fan...

För att inte tala om reklamen, de är vi tittare som betalar i slutändan, även gratis-TV. :o
Bild