Kanske i systerstallet.Gurney skrev:Tro det, stallet är säkert missnöjda trots seger, Vettel är den som ska vinna VM har det sagts inför denna säsong och här kommer en lång cool kille från Australien och kör ifrån gullgossen.
Kommer Webber att få fortsätta nästa år i Red Bull tro trots kontrakt?
Mark Webber
-
FIA = Ferrari International Assistance
-
Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig? Tidigare var det Häkkinen och Räikkonen givetvis som var mina favoriter.Crazy F1 skrev:Tänk vad snabbt de kan ändras för en förare som första delen av han karriär ansetts som en medelmåtta till att nu aspirera på vmtiteln och nu i många ögon anses som en topp förare....
Medelmåtta har Webber inte ansetts vara, däremot ett löfte som tyvärr hamnade i de sämre stallen under början av karriären. Jaguar var direkt inte något man gärna tar upp i en CV och Red Bull bilen var definitivt inte konkurrenskraftig i början.
-
Jag dömer absolut ingen o håller absolut med er. De e ju lite komiskt för låt oss säga att Mercedersen skulle han en himla fart nästa år o ms skulle ta några vinster, då skulle de ju bli annat ljud i skällan på många... Vad jag vill ha sagt e att föraren (i mångas ögon) inte är bättre än sina senaste lopp oavsett vad han gjort eller har för potential. Sen så kan just förutsättningarna ändras snabbt!
-
- Varnad
Jag tycker fortfarande inte att Webber är världsmästarämne.Gurney skrev:Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig? Tidigare var det Häkkinen och Räikkonen givetvis som var mina favoriter.Crazy F1 skrev:Tänk vad snabbt de kan ändras för en förare som första delen av han karriär ansetts som en medelmåtta till att nu aspirera på vmtiteln och nu i många ögon anses som en topp förare....
Medelmåtta har Webber inte ansetts vara, däremot ett löfte som tyvärr hamnade i de sämre stallen under början av karriären. Jaguar var direkt inte något man gärna tar upp i en CV och Red Bull bilen var definitivt inte konkurrenskraftig i början.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det krisar på hos RBR
Det syntes igår att Webber inte tänker acceptera någon mer skit ifrån stallet, utan kör för sig själv och Vettel får nog passa sig om han försöker klämma sig förbi någonstans..
Allt som har hänt den senaste tiden har nog bara stärkt Webber i sin övertygelse om att visa att han inte är någon nickedocka som går med på vilken skit som helst.
Webber har stigit lika mycket i aktning som Vettel har sjunkit.
Det syntes igår att Webber inte tänker acceptera någon mer skit ifrån stallet, utan kör för sig själv och Vettel får nog passa sig om han försöker klämma sig förbi någonstans..
Allt som har hänt den senaste tiden har nog bara stärkt Webber i sin övertygelse om att visa att han inte är någon nickedocka som går med på vilken skit som helst.
Webber har stigit lika mycket i aktning som Vettel har sjunkit.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Varnad
-
Tror inte att Kimi är så intresserad av en comback i F1 - varför skulle han vara detJari skrev:Det bereds plats åt Kimi till nästa år, vänta och se =)
Vore kul om Hamilton och Webber kunde byta stall till nästa år och blir det tre bilar i teamen så vore det trevligt om Alonso ville göra Vettel och Hamilton sällskap hos RBR..
-
- Varnad
-
-
http://en.espnf1.com/redbull/motorsport ... 22990.html
Webber och Vettel skakar hand, inte de bästa vänner tydligen......
-
-
Nä de är inte direkt kompisar och det finns minst 2 till av de andra förarna som inte är direkt förtjusta i honom heller.Gurney skrev:http://en.espnf1.com/redbull/motorsport ... 22990.html
-
-
-
Med tanke på att Webber sa upp sig igår från sitt kontrakt, så är det väl inga problem för Vettel. Men det är mycket snack från Webbers sida just nu, återstår väl att se hur det låter när säsongen är slut.
Q. (Ian Gordon - News of the World) Mark, fantastic win, thoroughly deserved. Given Red Bull have said that whoever leads the championship will have priority, will you get the better bits on the car in Hockenheim?
MW: Should do. I should do. Yesterday was a really unique situation. It was the first time that the team had really had one component. Honestly I would never have signed a contract again for next year if I believed that that was the way it was going to be going forward. That's why I was disappointed yesterday and was honest with you guys. Let's see how it goes in the future but I just keep doing what I do and hopefully it's enough.
Q. (Ian Gordon - News of the World) Mark, fantastic win, thoroughly deserved. Given Red Bull have said that whoever leads the championship will have priority, will you get the better bits on the car in Hockenheim?
MW: Should do. I should do. Yesterday was a really unique situation. It was the first time that the team had really had one component. Honestly I would never have signed a contract again for next year if I believed that that was the way it was going to be going forward. That's why I was disappointed yesterday and was honest with you guys. Let's see how it goes in the future but I just keep doing what I do and hopefully it's enough.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
-
Jo det var långtidskontraktet jag syftade på, minns inte riktigt men det var väl ganska många år och det var väl på tapeten för bara några veckor sen..Eau Rouge skrev:Fast Vettel har väl redan ett kontrakt som sträcker sig till säsongen 2012?
Men du menar att de försöker locka till sig Vettel efter 2012 redan nu genom att fjäska så uppenbart?
-
Har Webber sagt upp sig - ifrån vaddå - sitt viasat abonnemangNisse skrev:Med tanke på att Webber sa upp sig igår från sitt kontrakt, så är det väl inga problem för Vettel. Men det är mycket snack från Webbers sida just nu, återstår väl att se hur det låter när säsongen är slut.
-
Precis...han sa upp Viasat efter att ha sett detta på youtube.Petrol skrev: Har Webber sagt upp sig - ifrån vaddå - sitt viasat abonnemang
http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8
-
http://www.totalf1.com/full_story/view/ ... ull_talks/
Här är en av källorna till rykterna om att sluta, som är ett rykte. Och så Vettels syn på livet:
http://www.totalf1.com/full_story/view/ ... _politics/
Här är en av källorna till rykterna om att sluta, som är ett rykte. Och så Vettels syn på livet:
http://www.totalf1.com/full_story/view/ ... _politics/
-
Whitmarsh anser att F1 skulle bli intressantare om Kimi kommer tillbaks:Jari skrev:Rätt bil och lön så kommer han direkt. Visst, det finns mycket mer kvar att lära sig om rally, men F1 är "the shit" inom motorsporterna.
http://www.totalf1.com/full_story/view/ ... _be_in_F1/
-
Vettel hanterar det hela rätt, det har inte med honom att göra utan det här är något mellan teamet och Webber. Han kan bara koncentrera sig på sitt.
Generellt tror jag aldrig det är bra, oavsett hur rätt man tycker att man har, att hota med att sluta i teamet, eller att man aldrig skulle ha fortsatt hos teamet eller anklaga teamet offentligt - särskilt inte om teamet också råkar vara huvudsponsorn.
Lika fel som det var av Marko efter Turkiets GP att gå ut offentligt och säga vad han tyckte och tänkte om vem som hade fel, var det av Webber att gå på som han gjorde över teamradion och på presskonferensen efteråt.
Kul för oss vid sidan om, men knappast det bästa man kan göra i Webbers situation.
Generellt tror jag aldrig det är bra, oavsett hur rätt man tycker att man har, att hota med att sluta i teamet, eller att man aldrig skulle ha fortsatt hos teamet eller anklaga teamet offentligt - särskilt inte om teamet också råkar vara huvudsponsorn.
Lika fel som det var av Marko efter Turkiets GP att gå ut offentligt och säga vad han tyckte och tänkte om vem som hade fel, var det av Webber att gå på som han gjorde över teamradion och på presskonferensen efteråt.
Kul för oss vid sidan om, men knappast det bästa man kan göra i Webbers situation.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Klart Kimi ska tillbaka...en grym förare.Gurney skrev:Whitmarsh anser att F1 skulle bli intressantare om Kimi kommer tillbaks:Jari skrev:Rätt bil och lön så kommer han direkt. Visst, det finns mycket mer kvar att lära sig om rally, men F1 är "the shit" inom motorsporterna.
http://www.totalf1.com/full_story/view/ ... _be_in_F1/
Men inte på bekostnad av Webber isåfall.
-
- Varnad
Nej, jag tror det finns plats hos åtminstone McLaren för en kille som Kimi om man får tro vad Whitmarsh sagt.Lemon skrev:Skulle väl vara om det blir en plats ledig hos Red Bull (Webbers då får man förmoda). Hos dom andra toppstallen har Kimi redan bränt sina broar.Jari skrev:Rätt bil och lön så kommer han direkt. Visst, det finns mycket mer kvar att lära sig om rally, men F1 är "the shit" inom motorsporterna.
Ferrari kan man ju både ha och mista en plats i.
Synd, det där.
Men visst är Red Bull förstahandsval just nu, se vem som är huvudsponsor i Rally VM.
-
Tyvärr förstår jag varför Vettel favoriseras, vem av förarna kommer gynna sponsorerna mest som världsmästare, kommer vettels fans dricka mer red bull än webbers fans?
Sponsorerna är ju inte dummare än de vill bygga upp ett jättenamn i Vettel som har chansen att bli mycket stor i framtiden.
Ta bara ferrari som tjänar mer på kepsar och tillbehör än på att sälja bilar, hur bra för dem var det inte de åren när Michael dominerade?
Sponsorerna är ju inte dummare än de vill bygga upp ett jättenamn i Vettel som har chansen att bli mycket stor i framtiden.
Ta bara ferrari som tjänar mer på kepsar och tillbehör än på att sälja bilar, hur bra för dem var det inte de åren när Michael dominerade?
-
FredrikE skrev:Tyvärr förstår jag varför Vettel favoriseras, vem av förarna kommer gynna sponsorerna mest som världsmästare, kommer vettels fans dricka mer red bull än webbers fans?
Så sant, pengar och politik styr Formel 1.
-
- Varnad
-
Nu sa han ju inte att förarna har samma status i stallet i och för sig, men du fick ju mer att haka upp dig på i alla fallDepeche skrev:Haha
I en intervju efter fredagsträningen sa Horner såhär:
“I think the most important thing for any driver is to know that he’s getting equality of equipment and priority.”
Vad hände på lördag då Horner ?
Han säger en sak på fredag och gör exakt motsatt på lördagen.
Fin kille den där Horner.
Ett annat argument han kommer med är:
Vi har ju gett Webber en toppbil.
Ok men då är det ju lugnt....Webber får köra en toppbil i alla fall.
-
-
-
Visserligen är han fortfarande en ung och mycket omogen pojke, men är han verkligen en sån supertalang? Han kör helt jämnt med Mark Webber som väl aldrig betraktats som en superstjärna?FredrikE skrev:Sponsorerna är ju inte dummare än de vill bygga upp ett jättenamn i Vettel som har chansen att bli mycket stor i framtiden.
-
Webber kanske inte har betraktats som en superstjärna men vilka är superstjärnor då i F1 ?Cuscino skrev:Visserligen är han fortfarande en ung och mycket omogen pojke, men är han verkligen en sån supertalang? Han kör helt jämnt med Mark Webber som väl aldrig betraktats som en superstjärna?
Alonso, Hamilton och Button kanske ?
Webber slåss med alla dessa herrar om VM-titeln i alla fall och han har så här långt tagit flest segrar.
Kan det kanske vara så att många har underskattat Webber och att han är bättre än vad många trott ?
Även om jag inte gillar Vettel för fem öre så finns det väl ingen tvekan om att han är en mycket bra förare.
Jag tycker i alla fall att det är lite konstigt att nedvärdera Vettel pga att han kör jämnt med Webber.
-
Long time no see folks!
Jag vet bara inte vart jag ska ställa mig i RBR-frågan... Jag gillar Vettels framfart och ungdomliga sköna stil och samtidigt kan jag inte sluta gilla Webbers lite mer slipade tillbakalutade stil. Som en slipad Eddie Irvine ungefär... Som tifosi tycker jag ju det är lite trist att tabellen ser ut som den gör men samtidigt gillar jag också att Red Bull är med och bråkar med McLaren.
/gringo
Jag vet bara inte vart jag ska ställa mig i RBR-frågan... Jag gillar Vettels framfart och ungdomliga sköna stil och samtidigt kan jag inte sluta gilla Webbers lite mer slipade tillbakalutade stil. Som en slipad Eddie Irvine ungefär... Som tifosi tycker jag ju det är lite trist att tabellen ser ut som den gör men samtidigt gillar jag också att Red Bull är med och bråkar med McLaren.
/gringo
-
Horner är väl i själva verket en mycket bra teamchef, det vittnar ialla fall alla om som har haft med honom att göra.Cuscino skrev:Ja, det kan inte vara kul att ha en sådan chef. Makalöst dåligt ledarskap.Depeche skrev:Det finns något att haka upp sig på i varje mening Horner säger.Jögga skrev: Nu sa han ju inte att förarna har samma status i stallet i och för sig, men du fick ju mer att haka upp dig på i alla fall
Horners problem är organisationen - Red Bull är styrt av Mateschitz och Marko och så har Horner uppdraget att styra. Det blir lätt rörigt då.
-
-
- Varnad
JAG tror att Dietrich är okej också och mer sekulär än Helmut, men det är en ren och skär gissning.LuckyStrike1 skrev:Horner är väl i själva verket en mycket bra teamchef, det vittnar ialla fall alla om som har haft med honom att göra.Cuscino skrev:Ja, det kan inte vara kul att ha en sådan chef. Makalöst dåligt ledarskap.Depeche skrev: Det finns något att haka upp sig på i varje mening Horner säger.
Horners problem är organisationen - Red Bull är styrt av Mateschitz och Marko och så har Horner uppdraget att styra. Det blir lätt rörigt då.
-
-
-
-
Exakt...han hanterade detta riktigt dåligt precis som Turkiet-incidenten.Cuscino skrev:OK, må så vara men han hanterade inte Webber-situationen på Silverstone på ett imponerande sätt.LuckyStrike1 skrev:Horner är väl i själva verket en mycket bra teamchef, det vittnar ialla fall alla om som har haft med honom att göra.
Sedan har han varit en katastrof i intervjuer också nu under Silverstone.
Enligt honom själv så var ju allt hans beslut dessutom och ingen högre upp hade med det här att göra.
Nä min respekt för Horner är helt borta.
-
För oss med lite arbetslivserfarenhet är det precis så här det blir när man har flera personer som ska vara chef över ett och samma område, vilket är fallet hos Red Bull.
Det är bara barnsligt att lägga skulden på en person eller "ta bort all sin respekt för personen".
Red Bulls problem är inte ett personproblem, det är ett organisatoriskt problem.
Det är bara barnsligt att lägga skulden på en person eller "ta bort all sin respekt för personen".
Red Bulls problem är inte ett personproblem, det är ett organisatoriskt problem.
-
Jag lägger i alla fall inte skulden enbart på en person.LuckyStrike1 skrev:För oss med lite arbetslivserfarenhet är det precis så här det blir när man har flera personer som ska vara chef över ett och samma område, vilket är fallet hos Red Bull.
Horner, Helmut Marko och Mateschitz är lika skyldiga allihop.
Vettel är absolut inte oskyldig i allt detta heller som vissa säger.
Det han säger i intervjuer gör mig bara ännu mer hatisk mot honom.
Inte nog med det han säger om Webber han antyder ju dessutom att Hamilton med vilje punkterat däcket för honom.
-
Hatisk ..... ja herre jösses.Depeche skrev:Jag lägger i alla fall inte skulden enbart på en person.LuckyStrike1 skrev:För oss med lite arbetslivserfarenhet är det precis så här det blir när man har flera personer som ska vara chef över ett och samma område, vilket är fallet hos Red Bull.
Horner, Helmut Marko och Mateschitz är lika skyldiga allihop.
Vettel är absolut inte oskyldig i allt detta heller som vissa säger.
Det han säger i intervjuer gör mig bara ännu mer hatisk mot honom.
Inte nog med det han säger om Webber han antyder ju dessutom att Hamilton med vilje punkterat däcket för honom.
Så då har du gjort det till ett personproblem då här ovan. Vad med Webber, låt mig gissa. Han är helt oskyldig
Nej, detta är inte Vettels fel och han är oskyldig i samma grad som Webber är oskyldig. Detta är varken ett förarproblem eller ett personalproblem, det är ett organisatoriskt problem hos Red Bull - ett ledningsproblem eller som det så fint heter på svengelska - ett managementproblem.
Det du skriver här ovan är ju enligt min åsikt bara barnsligt och inte särskilt insiktsfullt.
-
Hatisk var väl kanske att ta i lite väl kan jag erkänna.LuckyStrike1 skrev: Hatisk ..... ja herre jösses.
Så då har du gjort det till ett personproblem då här ovan. Vad med Webber, låt mig gissa. Han är helt oskyldig
Nej, detta är inte Vettels fel och han är oskyldig i samma grad som Webber är oskyldig. Detta är varken ett förarproblem eller ett personalproblem, det är ett organisatoriskt problem hos Red Bull - ett ledningsproblem eller som det så fint heter på svengelska - ett managementproblem.
Det du skriver här ovan är ju enligt min åsikt bara barnsligt och inte särskilt insiktsfullt.
-
Fasiken Lucy, nästan en hel post som jag håller med om, inte illaLuckyStrike1 skrev:För oss med lite arbetslivserfarenhet är det precis så här det blir när man har flera personer som ska vara chef över ett och samma område, vilket är fallet hos Red Bull.
I was misled and that is the way it went
-
Håller med om att det mest är media som försöker få det till ett bråk mellan förarna, vilket det givetvis inte är. Nog är det så att Vettel och Webber inte är bästa kompisar, men det är teamets fel och inte deras..
Låt Webber vinna så kan Vettel bida sin tid....
-
Jag är helt med dig vad gäller sista meningen.Petrol skrev:Håller med om att det mest är media som försöker få det till ett bråk mellan förarna, vilket det givetvis inte är. Nog är det så att Vettel och Webber inte är bästa kompisar, men det är teamets fel och inte deras..
Såg förresten BBC F1 Forum nyss...kanonprogram.
Riktigt kul att höra Martin Brundle, David Coulthard och Eddie Jordan snacka F1.
En del intressanta gäster och en riktigt bra programledare i Jake Humphrey.
Murray Walker sa faktiskt i programmet exakt det du säger i sista meningen.
Han vill att Webber ska vinna VM...Vettel har fler år kvar i F1.
-
En ganska bra intervju med Webber där han sågar Marco och ångrar uttalandet efter Silverstone, om man så vill
Jag gillar speciellt:
"Jag är en sketen fårfarmare från Australien som kämpat för att komma dit jag är och jag tar inte skit för vad som helst och framförallt inte från vem som helst"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85439
Jag gillar speciellt:
Översättning:I didn't grow up in Monaco with silk sheets, but I had a very good upbringing - very balanced.
"Jag är en sketen fårfarmare från Australien som kämpat för att komma dit jag är och jag tar inte skit för vad som helst och framförallt inte från vem som helst"
I was misled and that is the way it went
-
Spot on!Cheever skrev:En ganska bra intervju med Webber där han sågar Marco och ångrar uttalandet efter Silverstone, om man så vill
Jag gillar speciellt:Översättning:I didn't grow up in Monaco with silk sheets, but I had a very good upbringing - very balanced.