Blomman skrev:Hoppas nu att alla tycker det är värt att betala för den nya kanalen, vi kommer iallafall att verkligen slita för att få till bästa möjliga underhållning.
JB
Men snälla Janne, hur länge ska man blunda för kärnfrågan? Det finns många som inte har möjlighet att köpa kanalen med mindre att man skaffar två abonnemang. Bindningstider på 24 månader är inte ovanliga i tv-branschen. Längre framförhållning än 2 veckor är ett måste speciellt när hårdvara måste skruvas upp på fasaden.
Man snubblar på mållinjen. Hade man sänt de två sista racen i TV6 hade situationen varit en helt annan. Hela vintern skulle man kunnat ängna till parabolmeckande.
Vad för motorsport ska kanalen vissa på vintern när F1 och de flesta andra serier ligger nere?
Om man tecknar Viasat abonnemang, vad har man för garantier att man får se hela säsong 2009? Jag tror vi behölver det skriftligt från Viasat den här gången...
Jag blundar inte för någon kärnfråga, jag har helt enkelt inget med den att göra.......abonnemangsfrågor är verkligen inte mitt bord. Jag har enbart sagt vad jag tycker i frågan om en motorkanal i betal-tv.
Nej, jag tror inte du ligger bakom beslutet men då du är Viasats frontfigur när det gäller F1 riktas kritik mot Viasats agerande mot dig. Min förhoppning är att du tar upp saken i de möten jag antar att du har med kanalledningen.
Vad tycker man i ledningen om hur den här satsningen har mottagits? Förstår man att det är de två snuvade racen som här huvudproblemet för de flesta?
Vi får anta att Golfkanalen blivit en succé då. Om inte blir det här märkligt. Motorsportintresserade tror jag är än mindre intresserad av övrig idrott än vad golfintresserade är...
Tror inte jag sett en hel fotbollsmatch någonsin, landskamper inräknade.
Fredrik i Trollhättan skrev:Vi får anta att Golfkanalen blivit en succé då. Om inte blir det här märkligt. Motorsportintresserade tror jag är än mindre intresserad av övrig idrott än vad golfintresserade är...
Vad är det som säger att just du är representativ för den genomsnittlige motorsportintresserade då?
Jag har sett massor med fotbolls-, handbolls- och hockeymatcher... jag har t o m sett på friidrott.
Jag har dessutom spelat fotboll, hockey och handboll. Är jag mindre representativ för de som gillar motorsport?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
EnzoF1 skrev:
Fast det är ju klart att VS3 är den kanal som blir motorkanal. Det står ju redan angivet.
Var? Ge mig gärna en länk på det.
"Jag har idag endast Viasat Sport 3, vilken kanal får jag istället?
Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3."
viasatsport.se
Tack jag såg också det nu.
Då blir det precis som jag ville. När en säljare ringde och sålde paketet till mig i Februari så var det just för Motorsporten som jag valde silverpaketet. Jag har varit skitirriterad i ett halvår när den mesta motorsändningen förutom Nascar och tractorpulling har visats i VS1. Nu blir det efter vad jag beställde från början.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
EnzoF1 skrev:
Det tog mig mindre än 1 minut att hitta alla svar du sökte. Så jag vet inte var du sökte med ljus och lykta.
Då kanske du kan hjälpa mig?
Jag har ett Viasat silverabonnemang via bredbandsbolaget. Deras kundservice sa till mig igår att dom inte vet hur upplägget blir för oss abonnenter. Men om du vet så vill jag gärna veta. Jag är beredd att uppgradera till guld om det krävs. Vad jag inte gillar är ovissheten.
Jag vet att du fått svar men vill bara säga att jag också har viasat silver men utan någon sportkanal.
Jag ringde dom igår och jag kan lägga till alla sportkanaler för 70 kr/mån.
Så kommer det nog bli trots att jag inte gillar deras fibblande. Alla andra alternativ blir dyrare.
Har du parabol? Hur kommer det sig att inte alla viasatsilverabb. har en sportkanal?
Enzo: Är det okey att ladda ner loppen om jag har Viasat Motor?
EnzoF1 skrev:
Det tog mig mindre än 1 minut att hitta alla svar du sökte. Så jag vet inte var du sökte med ljus och lykta.
Då kanske du kan hjälpa mig?
Jag har ett Viasat silverabonnemang via bredbandsbolaget. Deras kundservice sa till mig igår att dom inte vet hur upplägget blir för oss abonnenter. Men om du vet så vill jag gärna veta. Jag är beredd att uppgradera till guld om det krävs. Vad jag inte gillar är ovissheten.
Jag vet att du fått svar men vill bara säga att jag också har viasat silver men utan någon sportkanal.
Jag ringde dom igår och jag kan lägga till alla sportkanaler för 70 kr/mån.
Så kommer det nog bli trots att jag inte gillar deras fibblande. Alla andra alternativ blir dyrare.
Har du parabol? Hur kommer det sig att inte alla viasatsilverabb. har en sportkanal?
Enzo: Är det okey att ladda ner loppen om jag har Viasat Motor?
Jag har det via Bredbandsbolaget. Jag antar att alla leverantörer har egna avtal. Men det blir ju förvirrande om samma namn har olika innehåll beroende vem man handlar av. http://www.bredbandsbolaget.se/wps/port ... /digitaltv
I.Kilmister
Razor skrev:Jag har sett massor med fotbolls-, handbolls- och hockeymatcher... jag har t o m sett på friidrott.
Jag har dessutom spelat fotboll, hockey och handboll. Är jag mindre representativ för de som gillar motorsport?
Fredrik i Trollhättan skrev:Vi får anta att Golfkanalen blivit en succé då. Om inte blir det här märkligt. Motorsportintresserade tror jag är än mindre intresserad av övrig idrott än vad golfintresserade är...
Vad är det som säger att just du är representativ för den genomsnittlige motorsportintresserade då?
Jag har sett massor med fotbolls-, handbolls- och hockeymatcher... jag har t o m sett på friidrott.
Vaknat på fel sida idag`?
Jag läste hans post helt annorlunda tror jag, men jag har också haft fel ibland.
Jag drog mer parallellen Viasat Golf/Viasat Motor och huruvida föregångaren gått så bra att man anser efterföljaren värd att satsa en hel del goodwillsförluster i.
Jag tittar också gärna på hockey, men jag vet inte om det har med detta att göra riktigt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jari skrev:
Jag läste hans post helt annorlunda tror jag, men jag har också haft fel ibland.
Jag drog mer parallellen Viasat Golf/Viasat Motor och huruvida föregångaren gått så bra att man anser efterföljaren värd att satsa en hel del goodwillsförluster i.
Jag tittar också gärna på hockey, men jag vet inte om det har med detta att göra riktigt.
OM du hade läst ordentligt så hade du sett att hans inlägg bestod av två delar, en som jag inte kommenterade eftersom jag inte ansåg att det fanns något att kommentera. D v s att det lär vara som han antog ang. Golfkanalen.
Den andra delen var den som jag kommenterade och då är min kommentar om hockey- och fotbollstittande högst relevant eftersom det handlar om intresse för andra sporter än motorsport.
Din kommentar om att du gärna kollar på hockey visar på exakt det som jag ville ha sagt, så tack för att du hjälper mig att föra fram min sak. (Det var allvarligt menat, inget dåligt skämt eller någon ironi.)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Razor har rätt. Jag ifrågasatte om det är samma människor som är villiga att betala för ViasatMotor som är villiga att betala för ViasatFotboll. Jag funderade på hur ViasatGolf har fungerat i det avseendet.
Det kan vara min bekantskapskrets som är ovanlig men kombinationen motorintresse och bollsportsintresse är där väldigt sällsynt.
Jag slog en pling till Viasat och frågade vad de ville ha för Formel 1, det skulle kosta 219:- i månaden, vilket jag tycker är lite för dyrt.
Någon som vet hur man får in t.ex. RTL istället? Den verkar finnas gratis på flera satelliter. Andra förslag? Canal Digital som jag har idag verkar inte kunna erbjuda varken Danska TV2, RTL eller någon annan kanal som sänder Formel 1.
dannew skrev:Jag slog en pling till Viasat och frågade vad de ville ha för Formel 1, det skulle kosta 219:- i månaden, vilket jag tycker är lite för dyrt.
Någon som vet hur man får in t.ex. RTL istället? Den verkar finnas gratis på flera satelliter. Andra förslag? Canal Digital som jag har idag verkar inte kunna erbjuda varken Danska TV2, RTL eller någon annan kanal som sänder Formel 1.
De måste ha trott att du frågade efter vad sändningsrättigheterna kostade. På Comhems sida kostar det annars 99:- i månaden.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
"Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3."
Huga. Om detta är sant så kan man ju undra om det blir mest "Demolition Derby" och "Monster Jam" i fortsättningen då...
80% av sändningstiden i VS3 upptas för närvarande av 10-20 år gamla boxningsmatcher och diverse andra "sporter" där man pucklar på varann å det grövsta...
Ska du börja från början och skaffa Viasat t ex via parabol vilket jag precis gjort, så kan man konstatera att det kostar 0 kr i installation, gratis burk om du tecknar dej på 24 månader och 239:-/mån, då får du grundpaket, dokumentär/barn och sportpaketet....är du redan viasat parabolkund men utan sportpaketet kostar det 99:-/ månad att få sportpaketet också...
PC: skrev:"Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3."
Huga. Om detta är sant så kan man ju undra om det blir mest "Demolition Derby" och "Monster Jam" i fortsättningen då...
80% av sändningstiden i VS3 upptas för närvarande av 10-20 år gamla boxningsmatcher och diverse andra "sporter" där man pucklar på varann å det grövsta...
PC: skrev:"Viasat Sport 3 ersätts med Viasat Motor, eftersom Viasat Motor har mest gemensamt med Viasat Sport 3."
Visserligen håller jag med om att det har varit alldeles för få boxningsmatcher av senare snitt men en hel del fajter är riktiga godbitar - att Viasat nu får sända gamla F1-lopp som utfyllnad tror jag att det kommer att bli en riktig hit bland oss entusiaster.
Visserligen håller jag med om att det har varit alldeles för få boxningsmatcher av senare snitt men en hel del fajter är riktiga godbitar - att Viasat nu får sända gamla F1-lopp som utfyllnad tror jag att det kommer att bli en riktig hit bland oss entusiaster.
Efter att ha haft blodtryckshöjning dom senaste dagarna börjar jag nu få ett litet belåtet flin på mina läppar. OBS! Jag har medlidande med dom som får problem med att se F1 i fortsättningen, det är bara så ovanligt att jag inte är den som drar nitlotten.
I.Kilmister
dannew skrev:Jag slog en pling till Viasat och frågade vad de ville ha för Formel 1, det skulle kosta 219:- i månaden, vilket jag tycker är lite för dyrt.
Om du kan rikta din parabol mot en annan satellit så finns det massor av F1 att tillgå. Alternativt investerar man några hundra i extra lnb:er eller utrustar parabolen med motor som jag har.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
De måste ha trott att du frågade efter vad sändningsrättigheterna kostade. På Comhems sida kostar det annars 99:- i månaden.
Ja, men det kostar ett par spänn att skaffa Com Hem också, gräva kabel är DYYYYRT. Detta gäller alltså med parabol.
Ja, men det kostar ett par spänn att skaffa Com Hem också, gräva kabel är DYYYYRT. Detta gäller alltså med parabol.
Har den största förståelse för din frustration. Det är stora pengar om man ser till årskostnaden.
Om du kan rikta din parabol mot en annan satellit så finns det massor av F1 att tillgå. Alternativt investerar man några hundra i extra lnb:er eller utrustar parabolen med motor som jag har.
Precis det jag vill veta mer om, vilka alternativ finns att tillgå, mer än massor Hur stor tallrik behöver man? Jag har ett par tallrikar runt metern, en klase LNB:ar och ett par dekoders, men skulle behöva en "F1 via satellit för dummies" eller en återförsäljare som man kan ge en hög pengar till så fixar de
Man borde få en hel del för de 2628:-/år som Viasat vill ha.
Precis det jag vill veta mer om, vilka alternativ finns att tillgå, mer än massor Hur stor tallrik behöver man? Jag har ett par tallrikar runt metern, en klase LNB:ar och ett par dekoders, men skulle behöva en "F1 via satellit för dummies" eller en återförsäljare som man kan ge en hög pengar till så fixar de
Man borde få en hel del för de 2628:-/år som Viasat vill ha.
Om du bor i Stockholmsområdet så verkar det finnas några här på forumet som har koll och borde kunna hjälpa dig.
I.Kilmister
Du kan ta in Premiere, RTL och DSF på Astra 19,2°Ö.
Premiere har ett liknande upplägg som Viasat Motor vad det gäller bevakningen av motorsport men paketeringen ser helt annorlunda ut.
Deras sändningar är utan reklamavbrott och av multikanaltyp i stil med det som Canal Digital hade för ett antal år sedan.
Expertkommentator är f d F1-föraren Marc Surer och nere bland garagen har man Keke Rosberg.
Premiere är på tyska, kostar pengar och har kodade sändningar men de är fantastiskt bra och har en jävla massa motorsport.
RTL har Niki Lauda som expert och är fullt med reklamavbrott och inte alls lika bra som Premiere men det är gratis.
DSF visar bara de fria träningarna och är, om jag minns rätt, gratis.
Med en lite större parabol (runt 110 - 120 cm) kan du ta in ITV/BBC fritt om du bor i området mellan Norrköping och Gävle inkl Mälardalen.
Razor skrev:Med en lite större parabol (runt 110 - 120 cm) kan du ta in ITV/BBC fritt om du bor i området mellan Norrköping och Gävle inkl Mälardalen.
Nu blev jag nyfiken. Menar du breddgraderna mellan norrköping och gävle? Trollhättan är ju i så fall på gränsen. Hur kan det vara ett så begränsat område? Betänk att jag helt saknar parabolkunskaper. Gillar verkligen ITVs sändningar....
Blomman skrev:gratis burk om du tecknar dej på 24 månader och 239:-/mån, då får du grundpaket, dokumentär/barn och sportpaketet....
Kan man lita på att förutsättningarna är oförändrade i 24 månader? Frågan är inte ett försök att vara näsvis utan ärligt menad. Finns det garantier på att man nu låter F1-övervakningen vara ifred?
Blomman skrev:gratis burk om du tecknar dej på 24 månader och 239:-/mån, då får du grundpaket, dokumentär/barn och sportpaketet....
Kan man lita på att förutsättningarna är oförändrade i 24 månader? Frågan är inte ett försök att vara näsvis utan ärligt menad. Finns det garantier på att man nu låter F1-övervakningen vara ifred?
Dom har ju skrivit ett långt avtal för sändningarna. Däremot får du räkna med att priserna "justeras" efter hand.
I.Kilmister
Jag vore en idiot om jag svarade ja på den frågan eftersom jag också vet att saker o ting har förändrats genom åren...men min bedömning är att vi kommer att bli kvar i betal-tv över rättighetsperioden.
Tycker det är helt okey med att ta betalt och är positiv till satsningen på Viasat motor. Däremot så får jag frispel på hanteringen från dem. Priset på 219 kr/månad som uppgetts brukar inte inkludera själva kortet som brukar kosta 295 kr/halvåret samt aviavgifter som brukar tillkomma.
Kollegan Canal Digital är inte ett strå bättre så det är ett branchproblem de delar med många andra brancher.
Facit på antal tittare och betalare av sportkanalerna har jag inte. Men tror att det effektivaste sättet att marknadsföra köpkanalerna skulle vara att ha en fortsättning av t.ex F1 på TV6 med en del av kvalet och loppen direkt men utan uppsnacket och givetvis skulle det få vara mer reklam. Och de loppen som skulle visas är de som inte går på primetime. På samma sätt kunde en del andra sändningar användas för att locka folk till (betalkanalerna)
Snacket om att nu satsar vi mera och det bästa som visats får man väl ta efter nästa säsong.
Razor skrev:Du kan ta in Premiere, RTL och DSF på Astra 19,2°Ö.
Premiere har ett liknande upplägg som Viasat Motor vad det gäller bevakningen av motorsport men paketeringen ser helt annorlunda ut.
Deras sändningar är utan reklamavbrott och av multikanaltyp i stil med det som Canal Digital hade för ett antal år sedan.
Expertkommentator är f d F1-föraren Marc Surer och nere bland garagen har man Keke Rosberg.
Premiere är på tyska, kostar pengar och har kodade sändningar men de är fantastiskt bra och har en jävla massa motorsport.
RTL har Niki Lauda som expert och är fullt med reklamavbrott och inte alls lika bra som Premiere men det är gratis.
DSF visar bara de fria träningarna och är, om jag minns rätt, gratis.
Med en lite större parabol (runt 110 - 120 cm) kan du ta in ITV/BBC fritt om du bor i området mellan Norrköping och Gävle inkl Mälardalen.
Visar inte DSF av de även tyska långlopp t.ex. ADAC 24h från Ringen?
Ingen aning, har inte koll på det, men det är mycket möjligt att de visar det.
DSF är ju en "vanlig" sportkanal som visar lite allt möjligt och de visar säkert mer motorsport än så.
Om jag vill se F1 framöver behöver jag teckna 12 månaders avtal hos Comhem. Billigaste alternativet för mig blir då.
Paket SMALL 39:-/mån
+ Viasat sport 99:-/mån
+ Boxen 995:- engångsavgift
+ Fakturavgift 35:-/mån (ej med e-faktura)
Summa 173:-/mån + 995:- för boxen.
Retar mig på att jag måste köpa paketet SMALL när jag redan har Comhems grundutbud i huset där jag bor och betalar det på månadsavgiften gemensamt med mina grannar. Det är kasst och det är Comhems fel.
Det värsta är nog ändå att det blir en fjärrkontroll till, en äckligt billig sådan i gråplast. Huhhh.
Senast redigerad av gasone den ons okt 08, 2008 15:01, redigerad totalt 1 gång.
gasone skrev:Om jag vill se F1 framöver behöver jag teckna avtal hos Comhem. Billigaste alternativet för mig blir då.
Retar mig på att jag måste köpa paketet SMALL när jag redan har Comhems grundutbud i huset där jag bor och betalar det på månadsavgiften gemensamt med mina grannar. Det är kasst och det är Comhems fel.
Har med comhem men egen box, måste endå betala 99:- i månaden extra om jag vill se F1. Å det är inte comhems fel, det är Viasat.
gasone skrev:Om jag vill se F1 framöver behöver jag teckna avtal hos Comhem. Billigaste alternativet för mig blir då.
Retar mig på att jag måste köpa paketet SMALL när jag redan har Comhems grundutbud i huset där jag bor och betalar redan det på månadsavgiften gemensamt med mina grannar. Det är kasst och det är Comhems fel.
Comhem suger nåt så ini helvete, men vad gör man? Tyvärr är marknadskrafterna satta ur spel så tillvida att slutkonsumenten har mycket få möjligheter att påverka, annat än att skita i att titta öht. De som klagar på Marita Ulvskog bör tänka på att hon var den som drev igenom det marksända digitalnätet. Det har åtminstone satt lite press på övriga operatörer.
Blomman skrev:Det är självklart förväntad ilska som kommit....minns att man hade samma turer med Golfkanalen.
Vi har redan framfört våra önskemål om årets säsong, som du förstår utan gehör..
JB
att gå över till en betalkanal är väl ok, alternativet kan ju vara att det inte finns någon tillgång till f1 alls. men gick golfkanalen också över helt i slutskedet av någon major (eller vad de nu heter) eller rätt innan ryder cup, fast än man tidigare utlovat att man skulle visat den på en annan kanal?
det är väl just brådskan och att man bara dumpar de två sista, och givetvis de mest spännande loppen så plötsligt som lett till den "förväntade ilskan"?
gasone skrev:Om jag vill se F1 framöver behöver jag teckna 12 månaders avtal hos Comhem. Billigaste alternativet för mig blir då.
Det värsta är nog ändå att det blir en fjärrkontroll till, en äckligt billig sådan i gråplast. Huhhh.
Huvudlöst av Viasat att påböra en satsning med att reta upp tittarna. Det känns väldigt arrogant. Visa F1 parallellt, plugga för nya satsningen i den gamla kanalen. Alla blir glada. Beslutet är förhastat. Det utgår från att alla tittare har möjlighet att ändra sina förutsättningar på nolltid. Min gamla farsa, 82 bast, vare sig kan eller vill hantera en digitalbox. Man går för snabbt fram, helt enkelt. Alla hänger inte med.
Fredrik i Trollhättan skrev:Har också upptäckt att ett byte från Boxer till Viasat innebär att Discovery försvinner. Ungefär 70% av mitt tv-tittande är idag på discovery...
Noterade samma sak.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Håller med Tärnström. Som att få en spark i skrevt som tillbehör till oxfiléten.
Så vitt jag vet så finns det väl inget svar på varför man drabbats av panik hos Viasat och stängt ute F1 i TV6 de två sista loppen. Är det ett försök att få folk att tekna abb innan vintern när allt kul är slut?
Ska se.. Om man bokar nu och betalar ca200kr/mån och sedan kommer F1 igång igen om ca 5 månader så blir Kina och Brasilien riktigt dyra lopp att se - ca 1200kr - alltså 600kr per race.
Nä jag väntar nog till Mars om det blir något - Kina och Brasilien löser jag ändå..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
MGRacing skrev:Jag, som bor i lägenhet och har Tele2 som "leverantör", kikade in på Tele2's sida för att se vad jag har för valmöjligheter och vad det skulle kosta.
Ringde och kollade... för "Intressepaket 3" innehöll ju Viasat Sport 3 enligt filen.. men de hade typiskt nog lyft bort den från det paketet.
Förhandlingar "höll på" sa de och kommer att uppdateras innan nyåret.
Inga prisuppdateringar var planerade, sa dom, så Baldurs sammanställning är billigast för oss som har Tele2 för tillfället.
Intressant.... eftersom dagskostnaden fortfarande är under "hela" 5:-.
Fredrik i Trollhättan skrev:Har också upptäckt att ett byte från Boxer till Viasat innebär att Discovery försvinner. Ungefär 70% av mitt tv-tittande är idag på discovery...
svårt val... Deadly Catch eller F1? Det är fan i mig lika spännande.