Undra vad Senna tyckte om att bli uppkörd i röven? Dessutom förtjänade han ett straff bara pga sin arogans. Ungefär som cyklisten Ferrari som vinglade runt i spurten i Girot och skapade vurpa.Crazy F1 skrev:Tycker det är skandal att schumi får 5 platser i monaco!!! Jag har sett värre saker som domrarna inte bestraffar, typ som förra loppet men de är så inkonsekventa, detta är en raceincident och behöver inte ens bestaffas!
SPANIENS GP 2012 - CIRCUIT DE CATALUNYA. Lopp 5 av 20
-
-
-
- Varnad
Mig gör det inget att någon talar om för Schumi att han inte är större än den här sporten eller att den finns till för hans skull. Han har gjort det förr och inte fattat (Spa 99), så nästa steg är logiakt. Kör man in i någon bakifrån är man vållande.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det är väl inget att tjafsa om. Efter att ha sett den där incidenten känns det som ett vettigt straff. Man skulle lika gärna kunna argumentera för 10 platsers nedflyttning men eftersom nästa race är Monaco känns 5 platser som en bra kompromiss som är proportionerligt till regelbrottet.Crazy F1 skrev:Tycker det är skandal att schumi får 5 platser i monaco!!! Jag har sett värre saker som domrarna inte bestraffar, typ som förra loppet men de är så inkonsekventa, detta är en raceincident och behöver inte ens bestaffas!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Ställer mig på dom dömandes sida, vad gäller Schumi och bestraffningen. Visst slipstream och visst hade inte Senna en klar linje utan gjorde nya val, men marginalen som Schumi hade var i snålaste laget och det är ju sällan lätt att bortförklara faktumet att man kört in i en annan bil. Vad gäller nivån på straffet känns den inte halt galen.
Tar samtidigt och ställer fram min haka, tillsammans med övriga som ser ett mycket lovande säsongsavslut för Kimi. Behåller dom bara stabiliteten så...
Tar samtidigt och ställer fram min haka, tillsammans med övriga som ser ett mycket lovande säsongsavslut för Kimi. Behåller dom bara stabiliteten så...
-