KINAS GP 2012 - SHANGHAI. Lopp 3 av 20

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

platt skrev:Tycker nästan synd om Skummis, fast bara nästan
:up:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tror schumi byggt rätt bra saker men det är inte hans fel att vissa nötter inte skruvar på däcken ordentligt...sen kan han bygga världens bästa bil om de nu skulle vara så men det är svårt att köra på tre hjul även om han visade på SPA 98 att det tydligen går...
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

PC: skrev:
Krassegrand skrev:Kul att Nico fick en seger.
Däcken höll förvånansvärt bra! Nu kan Mercedes bli farliga! Deras problem har varit att däcken inte håller.

Jörgen
Nja... om Jensons meckar inte sneglat så mycket på Mickes så hade Nico fått det väl besvärligt...
Ja men till och med en andra plats hade varit ett fantastiskt steg framåt!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cheever skrev:Grattis Nico!

Riktigt skoj att det höll hela vägen :up:

Tur att åtminstone en i Mercedes-stallet låter bli att köra sönder materialet.
Nico har byggt sin bil bättre :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ett spännande lopp om inte annat.

Någon sa att Massa gjorde ett bra lopp, en 13:e plats och inga poäng när stallkompisen tar 9:e och det efter strategistrul och egna klantigheter tycker i alla fall jag inte är att beteckna som "ett bra lopp". Tycker att man kan begära mer av en andreförare i Ferrari.

Skoj att Nico tog sin första seger :up:

Ganska stort dessutom, aldrig direkt hotad även om Button säkert hade kunnat utmana om man inte klantat sig i depåstoppet.

Vettel kommer garanterat att bli livsfarlig igen, även när han är under isen som igår så kör han upp sig rejält. Och lyckades med det man inte lyckades med i Lotus och få däcken att hålla ända in.
Samtidigt skoj att Webber gör en stabil insats och kör om Gnällis på slutet. Dock skulle inte jag sätta några större slantar på att Webber är före sin stallkamrat i slutet på säsongen.

Efter två stabila insatser av Kimi blev det ett riktigt bottennapp. Utifrån såg det ut som enkel matematik. Man skulle gått in bakom Alonso och sett slaget förlorat och rädda vad som räddas kunde. Men man tog en chansning och det höll inte ända fram.
Det var inte nära att hålla ända fram, som det gjorde för Vettel, vilket förmodligen visar på skillnaden - i stall och förare...

Perez överkörde i absurdum, men ändå skoj att det går bra för Sauber tycker jag :up:

Lite besviken på Force India...

Button, stabilt :D Hamilton, inte lika stabilt. Skulle inte förvåna mig mycket om inte VM-ordningen ser ut så när vi avrundar F1-säsongen 2012.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari är inte bättre än att de knappt kan ta sig vidare till Q3 på egen kraft och hela mittfältet i F1 i år är jämnare än någonsin, dessutom utan något stall i toppen som klart dominerar utan mittfältet är en tiondel eller två från att vinna och dessutom bestående av fler team än på länge.

Med det som bakgrund och att Alonso körde ett riktigt bra race och gick i mål på näst sista poängplatsen och det endast var Bilbyggaren som bröt tcyker jag inte man ska vara för hård mot Massa.

En klar uppryckning från de två första helgerna.

Jag undrar bara om hans ingenjör Rob Smedley börjar bli lite kontraproduktiv i sin support och sitt arbete med Massa och dennes bil.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag blev lite ledsen när [Schumacher] bröt. Det har väl inte hänt sedan sommaren 1993.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Jag blev lite ledsen när [Schumacher] bröt. Det har väl inte hänt sedan sommaren 1993.

Haha, det blev inte jag. Inte direkt skadeglad heller, vilket förvånar mig själv. Jag bryr mig knappast vilket känns finfint. Han är och förblir en föredetting även om han skulle lyckas få till ett resultat.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Grattis, Rosberg! Alltid kul med en ny segrare. Ska bli intressant att se om detta var en engångsföreteelse eller om Mercedes kan fortsätta på denna linje och rentav utmana om mästerskapet. Jag är överraskad att de lyckades vända på steken så här fort, efter två dåliga helger.

Roligt att det går bra för Williams. De har verkligen gjort stora framsteg sedan ifjol. :up:

Detta ser ju för övrigt ut att bli en riktig kanonsäsong. Väldigt jämnt och tre olika segrare från tre olika team på tre race. En sådan sak att alla förare utom Massa och killarna i bottenstallen redan har tagit poäng säger ju en del. :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Behållningen av racet var Räkans genomklappning! 12 platser på 1 varv! Rekord??? :-)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Behålningen av denna dag är att Gösta hittade adren till forza :-) maersans besök på pallen var en engångsbelopp företelse.. glädjande nog är att McLaren ligger etta i konstruktions WM och innehar 1 &2:a plattsattning i förare WM!!! Jag är nöjd så nöjd man kan bli.
Det bästa i dag är att gnäll spicken inte svarade i radion på sista varvet. det gladde mig mycket.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag inser nu att man ska inte göra inlägg från telefonen. det kan bli va som helst i text ;-)
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag får väl också ställa mig till skaran och säga att det är sjukt jämnt i mitten av f1 men även jämnt i toppen om man jämför hur det varit innan. Det känns som att nu fyra team kan vinna om allt går deras väg, RB, MAlcaren, Merccan och jag tror även att Lotus kan vinna med lite flyt. De som klart är bäst på egen fart om det inte är några oförutsedda händelser är ju Maclaen men annars är det riktigt tigh och jag tror att Maclaren underskatta Mercedes idag. De verkade inte räkna med att Meccan skulle kunna bibehålla farten och blev nog lite tagna på sängen med strategin därför.

Jag själv får väl bara säga att jag hade fel då jag sa att mercedes var dumma som inte kom till första testet, de verkade som de visste vad de gjorde. Det enda som känns tråkigt är att MS inte fått visa vad han kan göra i ett lopp i år(och ja jag vet att vissa är glada över det) pga av alla missöden och 25 p tar man inte igen på nico i första hand.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Är fortfarande väldigt besviken men jag börjar lugna ner mig. Jag fattar dock inte hur MS kan vara så lugn, han borde ju vara rasande över att de slarvar med hans bil men det var likadant vid ett par tillfällen föra året, hans drs funkade inte i kvalet och detta hände aldrig Nico. Jag undrar om det bara är otur eller om de slarvar med MS men det är nog bara otur i ärlighetens namn. RB hade ju samma problem vid ett par tillfällen i Ferrari.

Hade det varit tvärtom som nu, att Nico hade haft problem med bilen så hade ju folk sagt att man satsade på ms....det fick man ju höra vid något tillfälle förra året då MS körde förbi rosberg i slutet av racet men nu är det minsann inga konspirationsteorier.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

platt skrev:Tycker nästan synd om Skummis...
Nä.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nico är tydligen nu femte eller sjätte finske medborgaren som vunnit ett F1-lopp och han tackade sina finska fans för allt stöd i Mtv3's intervju med honom efteråt.
Får vi se honom köra under finskt flagg snart, kanske?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tveksamt jari. . .
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Zwonk skrev:Jag är överraskad att de lyckades vända på steken så här fort, efter två dåliga helger.
Jag med men en sak som skulle kunna tyda på att de har hittat nåt är att MS sa (med andra ord) att de nu hade skjutit in sig, i Australien och Malasia "sköt" de över och under och nu träffade de rätt.
En sak som talar mot det är att det var rätt kallt i Shanghai och det gör att däcken slits mindre vilket ger fördel för en bil som sliter hårt på däcken å andra (tredje) sidan höll Mercedes däck bättre än för de flesta av teamen.
Jag vet inte vad jag ska tro!

Jörgen
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

ANFRAN skrev:Jag blev lite ledsen när [Schumacher] bröt. Det har väl inte hänt sedan sommaren 1993.
Har du inte varit ledsen sedan 1993 :o
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

platt skrev:Jag inser nu att man ska inte göra inlägg från telefonen. det kan bli va som helst i text ;-)
Neeeej! Fortsätt med det! Det var bästa inlägget på länge :D
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:
Zwonk skrev:Jag är överraskad att de lyckades vända på steken så här fort, efter två dåliga helger.
Jag med men en sak som skulle kunna tyda på att de har hittat nåt är att MS sa (med andra ord) att de nu hade skjutit in sig, i Australien och Malasia "sköt" de över och under och nu träffade de rätt.
En sak som talar mot det är att det var rätt kallt i Shanghai och det gör att däcken slits mindre vilket ger fördel för en bil som sliter hårt på däcken å andra (tredje) sidan höll Mercedes däck bättre än för de flesta av teamen.

Jörgen
Ross sa till BBC efter loppet att dom hittat sin sweet spot i Kina, och nu ska dom jobba på att få fönstret där bilen funkar att bli större. Hittar dom rätt även i Bahrain kan det bli åka av, men risken är att det blir för varmt.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

men det är ju ingen tvekan om att allt gick deras väg sen är frågan om de kan lyckas med det igen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Tveksamt jari. . .
Vad är?
Tveksamt med fem segrare?
Keke, Mika, Kimi, Heikki, den Salo skänkte bort och nu Nico?
Eller huruvida han är finsk medborgare?
Det skulle jag väl aldrig påstå om jag inte visste att han var?
Eller menar du kanske huruvida han kommer köra under finsk flagg? Det har han ju gjort förut och varför inte?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag menar att det e tveksamt att han kör under finskt flagg.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

And now for some words in your own language Nico

Ich bin ein Berliner.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Tyskt team med två stycken tyska förare
Jag tror att Nico till viss del är kontrakterad som just tysk förare
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:
Krassegrand skrev:

Jörgen
Ross sa till BBC efter loppet att dom hittat sin sweet spot i Kina, och nu ska dom jobba på att få fönstret där bilen funkar att bli större. Hittar dom rätt även i Bahrain kan det bli åka av, men risken är att det blir för varmt.
Just det den såg jag ju med!
Hoppas att han har (lagom mycket) rätt.
Det kunde vara kul om ett team till blandar sig i tätstriden.
Nu hoppas jag bara att Kimi och Lotus ska lyckas med strategierna med!
Kinas GP borde flaggats av 7 varv tidigare! :wink:

Jörgen
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:And now for some words in your own language Nico

Ich bin ein Berliner.
Like the one JFK said he was, and all the Germans went Whaaat? :D

Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

När kommer Baharaintråden!?
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Crazy F1 skrev:När kommer Baharaintråden!?
:up:
PerP

Inlägg av PerP »

Crazy F1 skrev:Det känns som att nu fyra team kan vinna om allt går deras väg, RB, MAlcaren, Merccan och jag tror även att Lotus kan vinna med lite flyt.
Extra imponerande av Alonso att vinna i Malaysia då eftersom han ju inte kan vinna.

Fortfarande frustrerad över att Alonso inte kom högre upp. Hade riktat mig in på minst fjärdeplats och hyste stora förhoppningar om att Webber och Hamilton skulle smälla ihop.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

PerP skrev:
Crazy F1 skrev:Det känns som att nu fyra team kan vinna om allt går deras väg, RB, MAlcaren, Merccan och jag tror även att Lotus kan vinna med lite flyt.
Extra imponerande av Alonso att vinna i Malaysia då eftersom han ju inte kan vinna.

Fortfarande frustrerad över att Alonso inte kom högre upp. Hade riktat mig in på minst fjärdeplats och hyste stora förhoppningar om att Webber och Hamilton skulle smälla ihop.
Vi får hoppas att de snart får lite fart på Ferrarin. Fernando behöver inte ha bästa bilen för att vinna. Det räcker med lite besvärliga omständigheter men man kan inte räkna med att det ska regna varje lopp.

Jörgen
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

PerP: Jag kan bara hålla med, han borde inte kunna vunnit men det lyckades han med ändå, fast det var mycket som gick hans väg det loppet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Rosberg en halvsekund snabbare än ms i3e , det är klart så att Nico har hittat något extra nu och med det självförtroende han har nu så är han nog poleman idag igen. Hoppas dock schumi kan ta p2, han hade en del små missar på sitt varv. Men schumi hade en sämre första sektor idag än i går, tre tiondelar och det är ju rätt mycket.