SPANIENS GP 2011 - CIRCUIT DE CATALUNYA. Lopp 5 av 19
-
Vi behöver knappast oroa oss för att det ska bli spännande i mästerskapet i år. Det bör ju vara avgjort nu. Har någon som vunnit fyra av de fem första racen någonsin lyckats tappa titeln?
För övrigt är det tragiskt att se det legendariska Williams-stallets insatser på banan just nu. Verkligen årets stora besvikelse.
För övrigt är det tragiskt att se det legendariska Williams-stallets insatser på banan just nu. Verkligen årets stora besvikelse.
-
Bra av schumi idag, om han kunde kvala bättre skulle han ju fan ligga topp 3 efter första varvet, tror nog att gubben iaf är bäst på något i fältet och det är att komma från startlinjen.
Men jag undrar lite hur det är med Merceders, igår fungerade inte KERS för MS och idag var det Nicos bakvinge som pajade efter halva loppet, schumi har ju också haft problem med bakvingen innan och uppenbarligen är inte Merceders vinge bra.
Intressant att samma människor som förra gången stod i depån och sa att MS skulle sluta och att han är så långsam idag sagt att han gjorde ett stabilt lopp och körde jämnt med teamkompisen. Nico var nog någon tiondel snabbare men det räcker ju inte för att ta sig om på denna banan.
Hamilton, fan vilken kämpa insats, hade de tagit in honom tidigare så tror jag fan han hade kunna vinna. Nu känns det dock som att han är den enda som kan utmana vettel även om Vettel tillslut drar det längsta strået. Fan vilken skapelse den bilen är alltså.
Webber, dagens besvikelse, jag trodde han skulle vinna faktiskt.
Men jag undrar lite hur det är med Merceders, igår fungerade inte KERS för MS och idag var det Nicos bakvinge som pajade efter halva loppet, schumi har ju också haft problem med bakvingen innan och uppenbarligen är inte Merceders vinge bra.
Intressant att samma människor som förra gången stod i depån och sa att MS skulle sluta och att han är så långsam idag sagt att han gjorde ett stabilt lopp och körde jämnt med teamkompisen. Nico var nog någon tiondel snabbare men det räcker ju inte för att ta sig om på denna banan.
Hamilton, fan vilken kämpa insats, hade de tagit in honom tidigare så tror jag fan han hade kunna vinna. Nu känns det dock som att han är den enda som kan utmana vettel även om Vettel tillslut drar det längsta strået. Fan vilken skapelse den bilen är alltså.
Webber, dagens besvikelse, jag trodde han skulle vinna faktiskt.
-
-
-
Jag börjar få en andledning att hurra fram en ny idol här i vardagsrummet.
Petrov! jag blir mer och mer imponerad över hans brist av respekt av hans kollegor på banan, fortsätter han så här så kanske han får bytta plats med Button till min stora glädje.
Petrov! jag blir mer och mer imponerad över hans brist av respekt av hans kollegor på banan, fortsätter han så här så kanske han får bytta plats med Button till min stora glädje.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Tack för ni har besvarat mina frågor om Catalonya.
Nu är det andra gången jag är på en F1 banan !
Sist var det Anderstorp 1975 !
Jag har glömt härliga ljudet från olika motorer !
Jag kan tipsa att om att man vill att köpa endast fredags tidsträningen kostar 500 kr per person. Och då får man gå till vilken läktare som man vill ! Man kan gå till vilken som helst läktare eller gräsmattan man vill under tiden tidsträningen! Billigt vill jag säga !
Vi gick till flera läktarna och gräsmattor. Bästa stället är läktaren på slutrakan av den långa banan. Oj oj vilken ljud och där framför finns jätte stor bildskärm. Mycket bra plats rekommenderar jag
Otroliga upplevelse att se bilarna bromsar ner från 300 till ca 100 inför kurvan! Oj otroliga ljjuddet det med !
Nu är det andra gången jag är på en F1 banan !
Sist var det Anderstorp 1975 !
Jag har glömt härliga ljudet från olika motorer !
Jag kan tipsa att om att man vill att köpa endast fredags tidsträningen kostar 500 kr per person. Och då får man gå till vilken läktare som man vill ! Man kan gå till vilken som helst läktare eller gräsmattan man vill under tiden tidsträningen! Billigt vill jag säga !
Vi gick till flera läktarna och gräsmattor. Bästa stället är läktaren på slutrakan av den långa banan. Oj oj vilken ljud och där framför finns jätte stor bildskärm. Mycket bra plats rekommenderar jag
Otroliga upplevelse att se bilarna bromsar ner från 300 till ca 100 inför kurvan! Oj otroliga ljjuddet det med !
-
-
En av de viktigaste egenskaperna som racingförare är att vara duktig på att få ut max av däcken och få dem att hålla. Så det är inte tråkigt, det är viktigt vad du än tävlar i som har däckKrassegrand skrev:JA!Dagon skrev:Har detta blivit VM i däcksbyten istället för racing?
Tråkigt!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Fast det blir fortfarande trist om däcken inte håller mer än 2½ varv. Och mer oberäkneligt. Om däcken höll i låt säga 15-20 varv, skulle en förare som var duktig få ut betydligt mer och kunna vinna något på det. Som det är nu lyckades knappt Button med konststycket att göra 43 depåstopp istället för 44 som alla andra och plocka en pallplats.LuckyStrike1 skrev:En av de viktigaste egenskaperna som racingförare är att vara duktig på att få ut max av däcken och få dem att hålla. Så det är inte tråkigt, det är viktigt vad du än tävlar i som har däckKrassegrand skrev:JA!Dagon skrev:Har detta blivit VM i däcksbyten istället för racing?
Tråkigt!
I was misled and that is the way it went
-
Däcken borde i mitt tycke hålla lite längre. Valet borde stå mellan två och tre stopp, inte mellan tre och fyra. Stintar på nio, tio varv i Barcelona, det är ju ingenting...
Nej, det var inte bättre i fjol när däcken höll hur långt som helst. Det var faktiskt det enda som var dåligt med fjolårets säsong – och det enda som blivit bättre till årets säsong. Men jag skulle föredra ett mellanläge. Det får inte bli Hollywoodaction av det. F1 ska vara lite tråkigt, annars blir det aldrig kul.
Nej, det var inte bättre i fjol när däcken höll hur långt som helst. Det var faktiskt det enda som var dåligt med fjolårets säsong – och det enda som blivit bättre till årets säsong. Men jag skulle föredra ett mellanläge. Det får inte bli Hollywoodaction av det. F1 ska vara lite tråkigt, annars blir det aldrig kul.
-
-
-
Är benägen att hålla med till 100%Däcken borde i mitt tycke hålla lite längre. Valet borde stå mellan två och tre stopp, inte mellan tre och fyra. Stintar på nio, tio varv i Barcelona, det är ju ingenting...
-
Det ligger mycket i det. Jag personligen vill komma ifrån planerade depåstopp. Jag gillade Alonsos rejs i Monaco förra året när han gjorde 1 varv på det första setet däck och körde resten av loppet på ett set! Det var racing! 24e till 6e plats; och han hade placerat sig bättre om inte McLaren och Hamilton hade bytt sina däck tidigare än planerat för att hålla Alonso bakom sig.ANFRAN skrev:Däcken borde i mitt tycke hålla lite längre. Valet borde stå mellan två och tre stopp, inte mellan tre och fyra. Stintar på nio, tio varv i Barcelona, det är ju ingenting...
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Eftersom däck nu verkar kunna bli en bristvara.
Vad säger regelboken? Är däcken märkta som ett set. Alltså går det att plocka ihop en uppsättning av redan använda däck alltså t.ex bakdäcken från första stintet och framdäcken från andra stintet givetvis måste ett stint ha körts på en annan gummiblandning. Med den takt som däcken avverkas nu så kan det kanske gå att plocka ihop en uppsättning av resterna och på det sättet tjäna lite tid i stället för att köra på backelitpuckarna.
Kan ju även vara så att det blivit punka på ett däck tidigt och resterande kan vara helt okey.
Vad säger regelboken? Är däcken märkta som ett set. Alltså går det att plocka ihop en uppsättning av redan använda däck alltså t.ex bakdäcken från första stintet och framdäcken från andra stintet givetvis måste ett stint ha körts på en annan gummiblandning. Med den takt som däcken avverkas nu så kan det kanske gå att plocka ihop en uppsättning av resterna och på det sättet tjäna lite tid i stället för att köra på backelitpuckarna.
Kan ju även vara så att det blivit punka på ett däck tidigt och resterande kan vara helt okey.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
Kan man köpa andra teams däck på samma sätt som man kan köpa och sälja utsläppsrätter? Då skulle det bli lönsamt för ett team att spara sina däck och sälja dem till toppteamen!
Njae,,, hellre ta bort depåstoppen och ha däck som håller. Däremot vill jag har mera KERS och DRS!
Jörgen
Njae,,, hellre ta bort depåstoppen och ha däck som håller. Däremot vill jag har mera KERS och DRS!
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-