KINAS GP 2011 - SHANGHAI. Lopp 3 av 19
-
Äh, Ferrari får fuska lite också.
F1 går ut på att fuska med det reglemente som råder (det är så jävla tvetydigt).
Just nu verkar RedBull vara bäst på att fuska. Förra året var Hamilton på hugget när han körde om Saftey Car, Brawn fuskade året innan. Ferrari och Skomakaren fuskade också. Tyvärr (för dem) blev de slutgiltiga fusken för synbara (parkeringen i Monaco).
Alla fuskar! Den som fuskar snyggast vinner. Vad vore F1 utan allt fusk?
F1 går ut på att fuska med det reglemente som råder (det är så jävla tvetydigt).
Just nu verkar RedBull vara bäst på att fuska. Förra året var Hamilton på hugget när han körde om Saftey Car, Brawn fuskade året innan. Ferrari och Skomakaren fuskade också. Tyvärr (för dem) blev de slutgiltiga fusken för synbara (parkeringen i Monaco).
Alla fuskar! Den som fuskar snyggast vinner. Vad vore F1 utan allt fusk?
-
Farbror Michael får väl fälla ner vingen lite tidigare nästa gång han är på ett superviktigt varv. Det är ju bättre att förlora tusendelar än tiondelar.Crazy F1 skrev:Jaha så fick man reda på att Bakvingen inte fungerade för MS senare delen av varvet och att han därför fick den stora sladden i slutet på långa rakan.
-
-
-
Det blev ju rätt skoj. Även om jag inte gillar alla depåstopp.
Har vi sett förut att Ferrari tjabblar bort pallplatser på dåliga strategier?
Webber, så dålig som han har vart tidigare i år, lika bra i dag. Från 18:e till tredje utan KERS Jag hade nästan gett upp hoppet.
Ett extra plus att inte gnällspiken vann såklart. Tack Lewis lille. Brajobbat - om nu bara Button kunde hålla i lite och stanna på rätt depåplats kanske det ser lite ljusare ut för Maccarna i år.
Har vi sett förut att Ferrari tjabblar bort pallplatser på dåliga strategier?
Webber, så dålig som han har vart tidigare i år, lika bra i dag. Från 18:e till tredje utan KERS Jag hade nästan gett upp hoppet.
Ett extra plus att inte gnällspiken vann såklart. Tack Lewis lille. Brajobbat - om nu bara Button kunde hålla i lite och stanna på rätt depåplats kanske det ser lite ljusare ut för Maccarna i år.
I was misled and that is the way it went
-
-
ANFRAN- jo visst men det är ju inte så lätt när man försöker fälla ner vingen och det inte fungerar helt då kan du fälla ner den varvet innan utan att det hjälper. . . ska du säga samma sak till Webber för att hans KERS inte fungerar eller? Vissa saker är förarnas fel andra inte och så enkelt är det, vingfel är knappast förarns fel.
Ett superlopp, jag är fan svettig ännu, så mycket action och mycket imponerad måste man vara av Hamilton men även av Webber som gjorde ett superlopp, fan vad många han körde om!
Rosberg gjorde det han skulle och ledde fan ett tag, vilket var kul att se men det saknas fortfarande några tiondelar i Merccan, jag är mycket förvånad över att de inte var mer efter faktiskt. Schumi gjorde ju också ett mycket bra lopp och hade han inte kvalat så jävla illa så hade han ju varit uppe på topp6 med sina starter för jag tror att han har bäst starter i fältet just nu.
Ferraris strategi var nog inte riktigt rätt även om de kanske inte hade så mycket val, men frågan är nog inte om de skulle gått för tre stopp.
En fråga, får man köra igenom en annans plats? Det kändes som att lika hårda som domarna var sist lika slappa var de idag, de straffade inget vinglande och inga övertramp på vita linjen och inte heller Button som försöker ta Vettels däck
Jag tycker det är kul med stoppen Cheever, de blir alltid action och rävspel i samband med dem.
Ett superlopp, jag är fan svettig ännu, så mycket action och mycket imponerad måste man vara av Hamilton men även av Webber som gjorde ett superlopp, fan vad många han körde om!
Rosberg gjorde det han skulle och ledde fan ett tag, vilket var kul att se men det saknas fortfarande några tiondelar i Merccan, jag är mycket förvånad över att de inte var mer efter faktiskt. Schumi gjorde ju också ett mycket bra lopp och hade han inte kvalat så jävla illa så hade han ju varit uppe på topp6 med sina starter för jag tror att han har bäst starter i fältet just nu.
Ferraris strategi var nog inte riktigt rätt även om de kanske inte hade så mycket val, men frågan är nog inte om de skulle gått för tre stopp.
En fråga, får man köra igenom en annans plats? Det kändes som att lika hårda som domarna var sist lika slappa var de idag, de straffade inget vinglande och inga övertramp på vita linjen och inte heller Button som försöker ta Vettels däck
Jag tycker det är kul med stoppen Cheever, de blir alltid action och rävspel i samband med dem.
-
Ferrari fick inte betalt för att de belastar däcken minst. Massa och Alonso var grymt snabba i slutet på första stinten, jämfört med Vettel och McLaren. Dock var ju Mercorna mycket snabbare med nya däck. Dvs det som belönades i fiol och på andra banor straffades. Tror inte Ferrari lyckats så mycket bättre med tre-stoppare. Kanske kunde de tagit Rosberg. Alonso förlorade också cirkus 10 sekunder på att sitta fast bakom en långsam Schumi.
-
-
-
-
-
Du sammanfattar det hela rätt bra! Jag är positivt överraskad av Mercedes. Katastrofal insats förra veckan, riktigt bra idag. Rosberg var ju t.o.m. med i segerstriden. Var hittade de farten?rejsbo skrev:Ett toppenrace, spännande rätt igenom.
Bästa lopp på länge.
Tom. skummis körde snyggt och bra.
Fjollonso fick den plats han fötjänade.
GRATTIS LEWIS, snyggt kört.
Sorry Nico, nästa gång, kanske....
Webber va grymt bra åxxå..
Skönt att de röda håller sig borta från pallen i år.
-
Ja Byrne också men det verkar ju inte som att det räcker med Brawn Schumacher!Crazy F1 skrev:Paketet Brawn, Todt, Byrne Schumi skulle jag nog vilja säga, det är nog historiens bästa kombination.
Det var det nog, i alla fall resultatmässigt!Crazy F1 skrev:det är nog historiens bästa kombination.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
Äh Ferrari behöver bara en race strateg. Visserligen är bilen avsevärt sämre i kval, men är fullkomligt konkurenskraftig i race. Blivit lite mycket strategi-schabbel dock.
Vad som skulle bli bättre om Schumi ersatte någon vet jag inte. Alonso är bland de bästa (om inte den bäste) föraren och duktig på feedback. Massa fungerar också. Dagens lopp var klart steg framåt för hans del.
Vad som skulle bli bättre om Schumi ersatte någon vet jag inte. Alonso är bland de bästa (om inte den bäste) föraren och duktig på feedback. Massa fungerar också. Dagens lopp var klart steg framåt för hans del.
-
-
-
Men jag jämförde med hur Ferrarin var 1995. Den hade inte vunnit ens med 2009 års Button, eller för den delen med 2009 års Barrichello!Pepparkvarnen skrev:Fast att Brawn vann 2009 berodde på speciella omständigheter.Krassegrand skrev:Ja men då var Ferrarin riktigt dålig! Brawn(/Honda) vann VM 2009.
-
-
Njaea...REP skrev:Eller paketet Senna, Prost och Ron Dennis måste vara historiens mest effektiva stallet eller hur ?. De vann allt inom ett år. Inte ens Ferrari med Schumi lyckades !Crazy F1 skrev:Paketet Brawn, Todt, Byrne Schumi skulle jag nog vilja säga, det är nog historiens bästa kombination.
Om Du tänker på 1988 så vann Berger i Italien men i övrigt vann McLaren alla loppen.
-
Ja, du har koll. Men fortfarande måste vara värsta i historien !Krassegrand skrev:Njaea...REP skrev:Eller paketet Senna, Prost och Ron Dennis måste vara historiens mest effektiva stallet eller hur ?. De vann allt inom ett år. Inte ens Ferrari med Schumi lyckades !Crazy F1 skrev:Paketet Brawn, Todt, Byrne Schumi skulle jag nog vilja säga, det är nog historiens bästa kombination.
Om Du tänker på 1988 så vann Berger i Italien men i övrigt vann McLaren alla loppen.
-
-
Ferrai kunde under lång period kan jag förstå.Krassegrand skrev:Ja, McLaren var mycket överlägsna ett tag men jag tror dock att man får erkänna (trots att jag inte gillar MC) att Ferraris period 2000 til 2006 var värre. Den sträcker sig över en längre period.
"Koll"? Det finns formula1.com
Men med namnet Senna, Prost och Dennis måste vara unik !
Kommer aldrig upprepa !
-
REP skrev:Ferrai kunde under lång period kan jag förstå.Krassegrand skrev:Ja, McLaren var mycket överlägsna ett tag men jag tror dock att man får erkänna (trots att jag inte gillar MC) att Ferraris period 2000 til 2006 var värre. Den sträcker sig över en längre period.
Kommer aldrig upprepa !
-
Man ska aldrig säga aldrig, det har historian alltid bevisat.REP skrev:Ferrai kunde under lång period kan jag förstå.Krassegrand skrev:Ja, McLaren var mycket överlägsna ett tag men jag tror dock att man får erkänna (trots att jag inte gillar MC) att Ferraris period 2000 til 2006 var värre. Den sträcker sig över en längre period.
Kommer aldrig upprepa !
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
När det gäller Button så förlorade han ju själv på manövern. Hade han kommit ut före Vettel hade det förmodligen bedömts annorlunda.Crazy F1 skrev:En fråga, får man köra igenom en annans plats? Det kändes som att lika hårda som domarna var sist lika slappa var de idag, de straffade inget vinglande och inga övertramp på vita linjen och inte heller Button som försöker ta Vettels däck.
Det där med allt tjat om den vita linjen förstår jag uppriktigt inte. På väldigt många banor korsas linjen rejält men bara när man fortfarande är inne i depån. Det är den vita linjen ute på banan som är "helig". Tror t.o.m. det är Eje och Blomman som någon gång har förklarat att det är förarna som tillsammans bestämmer vad som gäller angående vita linjen i depån från race till race.
Massa var långt ifrån ensam att göra det idag heller för den delen. Men bara för att producenten kör en repris tror alla att det var ett klockrent regelbrott.
-
Verkligen underhållande..rejsbo skrev:Ett toppenrace, spännande rätt igenom.
Bästa lopp på länge.
Tom. skummis körde snyggt och bra.
Fjollonso fick den plats han fötjänade.
GRATTIS LEWIS, snyggt kört.
Sorry Nico, nästa gång, kanske....
Webber va grymt bra åxxå..
Även om jag avskyr DRS,, har det trots allt den fördelen att "Trulli-block" inte fungerar längre
Säger som Webber,, att det var skönt att någon bröt Vettels segerrad..
Men med trestopps, skulle Vettel varit långt före alla andra, och jag är inte särskilt impad av Webber,, RedBullen är alltför överlägsen,,
,,visst är Vettel bra,, men vi ska nog vara tacksamma att RedBull inte har de bästa förarna..
Saknar de gamla mästarna...
-
-
Och vem syftar man på nu? Jag tycker alla vinglar mer eller mindre men ingen osjysst vad jag såg.
Jag tror nog att Vettel skulle vunnit med tre stopp men det var faktiskt skönt att se att RB inte är SÅ överlägsna så de kan köra vilken strategi som helst. Ferrari körde väl en 4stoppare i frankrike 04 och lyckades vinna på det sättet men jävlar vad Ferrarin gick fort i händerna på schumi det loppet!
Jag tror nog att Vettel skulle vunnit med tre stopp men det var faktiskt skönt att se att RB inte är SÅ överlägsna så de kan köra vilken strategi som helst. Ferrari körde väl en 4stoppare i frankrike 04 och lyckades vinna på det sättet men jävlar vad Ferrarin gick fort i händerna på schumi det loppet!
-
-
Titta på reprisen när Webber kör förbi, det var mer än en sidoförflyttning där... kanske inte avsiktligt dock, gamlingar blir lätt darrhänta...Crazy F1 skrev:Och vem syftar man på nu? Jag tycker alla vinglar mer eller mindre men ingen osjysst vad jag såg.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-