Vilket Lotus menar du?Eightball skrev:Synd att Lotus är så sopiga.
AUSTRALIENS GP 2011 - ALBERT PARK. Lopp 1 av 19
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Fy fan för trådlöst btele2 man kan gå ní pansion nmedans man väntar >ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Man vad jag förstår så ar det så att MaClaren vijnner som dom bruka´r göra i Aus
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Herregud!!!!!!!!!!!
Vettel är 2 sekunder före Mercedes och 1.6 sekunder före självaste Alonso....ingen kommer ha en suck om det är likadant i kvalet....Merceders verkar inte alls ha den fart man trodde och Renault är ju minst lika snabba, Maclaren verkar också ha mer fart än vad många trott och den bilen verkar gå som satan.
Vettel är 2 sekunder före Mercedes och 1.6 sekunder före självaste Alonso....ingen kommer ha en suck om det är likadant i kvalet....Merceders verkar inte alls ha den fart man trodde och Renault är ju minst lika snabba, Maclaren verkar också ha mer fart än vad många trott och den bilen verkar gå som satan.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja de är bra som fan, Merceders är ju fan inte ett skit bättre än förra året, Rosberg 8a nu och schumi missar q3 med 80 hundrdelar. Nu så hade han tydligen traffik på sitt näst sista flygande varv men inte fan ska bilen vara så dålig att det hänger på det. Jag fattar inte hur man kan vra så dålig.
"vi kommer vara med och slåss om podiei".....Yeehhh right!
"vi kommer vara med och slåss om podiei".....Yeehhh right!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 210
- Blev medlem: tis jul 10, 2007 23:28
- Ort: Silverstone
Snarare 80 tusendelar.Crazy F1 skrev:Ja de är bra som fan, Merceders är ju fan inte ett skit bättre än förra året, Rosberg 8a nu och schumi missar q3 med 80 hundrdelar. Nu så hade han tydligen traffik på sitt näst sista flygande varv men inte fan ska bilen vara så dålig att det hänger på det. Jag fattar inte hur man kan vra så dålig.
"vi kommer vara med och slåss om podiei".....Yeehhh right!
2 varv på den gummiblandningen med full attack fungerar som synes inte, speciellt inte om bilen fortfarande är långt borta från Vettel & Co.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Mycket bra av Maclaren av få det att fungera så fort!!! Till skillnad från Merceders som inte får något att fungera. . .
Hamilton är jag mycket imponerad av, hoppas han tar starten! Då kanske det blir racing i ett par varv iaf.
Nä det verkar inte som att däcken håller mer än ett varv och det kan man ju tänka sig iof sig. Så får man ett varv med trafik så är det kört om man inte kör RB.Crazy F1 skrev:
Ja de är bra som fan, Merceders är ju fan inte ett skit bättre än förra året, Rosberg 8a nu och schumi missar q3 med 80 hundrdelar. Nu så hade han tydligen traffik på sitt näst sista flygande varv men inte fan ska bilen vara så dålig att det hänger på det. Jag fattar inte hur man kan vra så dålig.
"vi kommer vara med och slåss om podiei".....Yeehhh right!
Snarare 80 tusendelar.
2 varv på den gummiblandningen med full attack fungerar som synes inte, speciellt inte om bilen fortfarande är långt borta från Vettel & Co.
Hamilton är jag mycket imponerad av, hoppas han tar starten! Då kanske det blir racing i ett par varv iaf.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ja jösses jävlar vad brottom Vettel hade runt banan.. Petrov pinnade på ganska bra, men det är långt upp till de stora pojkarna. RBR och McLaren i topp och Ferrari, Renault och Mercedes skvalpar där bakom..
Ska bli riktigt kul att se hur det håller i morgon..
Ska bli riktigt kul att se hur det håller i morgon..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Red Bull håller det hemligt om KERS ens fanns monterat på bilarna och om det fanns monterat, varför ingen av förarna använde det.
KERS är ju till mer hjälp i racesituationer än att sätta en snabb varvtid i ett kval, i och med att KERS är tyngre och även förändrar balansen i bilen.
Det kan ju vara att man inte är helt säker på att det fungerar och valde att inte chansa. Nick Heidfeld hade problem med KERS i sin bil och vad jag har förstått så använder Red Bull och Renault likadant KERS-system.
KERS är ju till mer hjälp i racesituationer än att sätta en snabb varvtid i ett kval, i och med att KERS är tyngre och även förändrar balansen i bilen.
Det kan ju vara att man inte är helt säker på att det fungerar och valde att inte chansa. Nick Heidfeld hade problem med KERS i sin bil och vad jag har förstått så använder Red Bull och Renault likadant KERS-system.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
LuckyStrike1 skrev:Red Bull håller det hemligt om KERS ens fanns monterat på bilarna och om det fanns monterat, varför ingen av förarna använde det.
KERS är ju till mer hjälp i racesituationer än att sätta en snabb varvtid i ett kval, i och med att KERS är tyngre och även förändrar balansen i bilen.
Det kan ju vara att man inte är helt säker på att det fungerar och valde att inte chansa. Nick Heidfeld hade problem med KERS i sin bil och vad jag har förstått så använder Red Bull och Renault likadant KERS-system.
Detta låter vettigt för Vettel kommenterade inte riktigt påståendet att han inte använde KERS. Däremot så hade tydligen Hamilton systemet men det fungerade inte. Button blev förvånad när det berättades för honom i en intervju efter kvalet.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Du har så rättCheever skrev:Jag har bestämt mig nu, jag hejar på Paul di resta i Australien. Ett udda val, jag vet. Men nu är det så.
platt, inte fyllesurfa på mobilt bredband, man blir lätt våldsam då
Annars ett bra val men Button tar det nog
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det har tidigare pratats om två till fyra tiondelar men det är bara spekulationer.
2009 var det inget som tydde på att det var sådana skillnader i varvtid.
KERS ger mer effekt under max sju sekunder på ett varv. Men har man KERS är bilen tyngre och har en annan viktfördelning och balans, vilket påverkar andra saker negativt vad gäller varvtid. Se på Red Bull, de körde utan att använda KERS eller kanske t.o.m. utan KERS installerat och var överlägsna.
Hamilton hade KERS men det fungerade enligt honom inte helt och hållet och han var tvåa.
KERS ger en fördel i racesituationer som i starten och längs raksträckorna gentemot en bil utan KERS.
Annars är det inte avgörande för en varvtid.
Jag tror inte att man kan ta en bil som har KERS som inte fungerar och sen säga att det hade gått X tiondelar snabbare om KERS hade fungerat.
2009 var det inget som tydde på att det var sådana skillnader i varvtid.
KERS ger mer effekt under max sju sekunder på ett varv. Men har man KERS är bilen tyngre och har en annan viktfördelning och balans, vilket påverkar andra saker negativt vad gäller varvtid. Se på Red Bull, de körde utan att använda KERS eller kanske t.o.m. utan KERS installerat och var överlägsna.
Hamilton hade KERS men det fungerade enligt honom inte helt och hållet och han var tvåa.
KERS ger en fördel i racesituationer som i starten och längs raksträckorna gentemot en bil utan KERS.
Annars är det inte avgörande för en varvtid.
Jag tror inte att man kan ta en bil som har KERS som inte fungerar och sen säga att det hade gått X tiondelar snabbare om KERS hade fungerat.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det senaste intressanta ryktet, vilket kan förklara Red Bulls hemlighetsmakeri, är att de har ett "start-only" KERS-system.
Ett system som kan laddas upp en gång innan starten och som bara används i starten och inte resten av racet. Självklart används det då inte heller i kval och träning.
Fördelen är att ett sådant system, som inte behöver laddas upp under racet varje varv, och som bara laddas upp innan start och används då är att det kan göras mycket mindre och lättare.
Det blir intressant att se om det blir tydligare imorgon men i så fall är det ju en rätt smart lösning.
Ett system som kan laddas upp en gång innan starten och som bara används i starten och inte resten av racet. Självklart används det då inte heller i kval och träning.
Fördelen är att ett sådant system, som inte behöver laddas upp under racet varje varv, och som bara laddas upp innan start och används då är att det kan göras mycket mindre och lättare.
Det blir intressant att se om det blir tydligare imorgon men i så fall är det ju en rätt smart lösning.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Ja jisses va överlägsna Redbullarna verkar vara,,
,,har väl inte sett nåt sånt sen Williams bilar på 90-talet, som en apa kunde vinna med (och gjorde)..
Om man inte visste bättre, kunde man tro att RB kör med aktiv fjädring,, är alldeles "lugna" medan alla andra studsar omkring på den ojämna Albert Park..
För övrigt är Hamilton något alldeles extra,, bara att konstatera..
,,har väl inte sett nåt sånt sen Williams bilar på 90-talet, som en apa kunde vinna med (och gjorde)..
Om man inte visste bättre, kunde man tro att RB kör med aktiv fjädring,, är alldeles "lugna" medan alla andra studsar omkring på den ojämna Albert Park..
För övrigt är Hamilton något alldeles extra,, bara att konstatera..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Batteriet brukar väl inte synas på grafiken om det inte är inkopplat vilket gör teorin om "start only" mer trolig. Det skulle även förklara en del varför Horner blev så besviken över att Mark missade andraplatsen eftersom det så gott som hade garanterat en RBR i ledningen efter T1, "start only" gör ju att de kan försvara sig bra i starten men det blir större problem att ta sig förbi sedan när man inte har någon extrakraft som Hamilton har.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Man kan ju fråga sig vad Barrichello höll på med???
Den killen har ju kört flest gånger på Albert Park av alla, och så gör han det mest simpla misstaget. Till och med Karthikeyan gjorde ett positivare intryck!
Men han är väl fortfarande skitnödig efter att Schumi hetsade honom lite i Budapest förra året.
Den killen har ju kört flest gånger på Albert Park av alla, och så gör han det mest simpla misstaget. Till och med Karthikeyan gjorde ett positivare intryck!
Men han är väl fortfarande skitnödig efter att Schumi hetsade honom lite i Budapest förra året.
Ferrari.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, helt rätt
Men sanningen å säga var ju inte Barrichello mycket till motstånd idag. Jag blir bara ännu mer övertygad om att han borde lägga hjälmen på hyllan och lämna styrningen till Hulkenberg eller någon annan nykomling.
Vad som hände Sutil missade jag, var det han som snurrade i direktsändning från inboardkameran?
Men sanningen å säga var ju inte Barrichello mycket till motstånd idag. Jag blir bara ännu mer övertygad om att han borde lägga hjälmen på hyllan och lämna styrningen till Hulkenberg eller någon annan nykomling.
Vad som hände Sutil missade jag, var det han som snurrade i direktsändning från inboardkameran?
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
Rubens har ju gjort ett stabilt jobb de senaste åren, men visst börjar det bli dags för honom att tacka för sig.Cheever skrev:Ja, helt rätt
Men sanningen å säga var ju inte Barrichello mycket till motstånd idag. Jag blir bara ännu mer övertygad om att han borde lägga hjälmen på hyllan och lämna styrningen till Hulkenberg eller någon annan nykomling.
Vad som hände Sutil missade jag, var det han som snurrade i direktsändning från inboardkameran?
Ja, det var Sutil.
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Tänkte nog mest på det gamla anrika NAMNET "Lotus" vilket borde vara så kallat "anrikt".LuckyStrike1 skrev:Lotus? Anrikt stall?Eightball skrev:Ska försöka kolla live i natt o morgon bitti...
Synd att Lotus är så sopiga.
Skulle vilja ha dem lite högre.
Hmmm. mest för att Lotus är ett gammalt anrikt stall och snygg bil.
Annars är dom helt klart för klena.
Skummis gjorde bra ifrån sig annars va det som väntat i toppen.... ungefär iaf...
Det är väl ett helt nystartat stall från Malaysia med gamla lokaler i England som hyrt rättigheten till namnet Team Lotus.
Eller tänker du på Renaultstallet ägt av riskkapitalbolaget och som sponsras av Lotus Cars ägt av Proton, Lotus Cars som skiljdes från Team Lotus redan på Colin Chapmans tid?
Om inte jag minns fel så körde vår största Svenska motorlegend för Lotus en gång i tiden och det va isf på 70-talet så nog fan är det anrikt!
Kod: Markera allt
Ronnie Petterson föd 14 Februari 1944.
1973
Ronnie har en fantastisk första säsong hos Lotus och vinner totalt 4 F1-lopp på 15 starter. Tyvärr slutar han endast trea i mästerskapet efter Jackie Stewart och stallkompisen Emerson Fittipaldi. Detta är också året då det första GP-loppet körs på Anderstorp i Sverige.
Fan! Jag har ibland svårt för den här mentaliteten där man ska vända allt man säger emot den som uttalar sig.
Du fattade nog vad jag menade, egentligen, eller?
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Team Lotus!ANFRAN skrev:Vilket Lotus menar du?Eightball skrev:Synd att Lotus är så sopiga.
Reunault är väl inte heller Lotus.
Konstigt det där ....
Ett stall startar upp och skaffar rätten att heta Lotus och sedan vill andra heta Lotus....
Pengar och mera pengar gör att du kan göra vad du vill.....
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Varför skulle det bli så mycket lättare om man har ett start-only? Oavsett så måste du ha en elmotor/generator och ett batteri. Skulle laddreläer väga så mycket?LuckyStrike1 skrev:...
Fördelen är att ett sådant system, som inte behöver laddas upp under racet varje varv, och som bara laddas upp innan start och används då är att det kan göras mycket mindre och lättare.
Det blir intressant att se om det blir tydligare imorgon men i så fall är det ju en rätt smart lösning.
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Det spekuleras..
Lutar åt att RB har en "engångs-kers" enbart för starten, dom laddar upp i garaget,,
,,kräver ej kylning eller uppladdning..
Dock, kers, innebär per definition återvinning av energi, vilket knappast detta kan sägas vara,, borde förbjudas direkt om detta skulle stämma..
Lutar åt att RB har en "engångs-kers" enbart för starten, dom laddar upp i garaget,,
,,kräver ej kylning eller uppladdning..
Dock, kers, innebär per definition återvinning av energi, vilket knappast detta kan sägas vara,, borde förbjudas direkt om detta skulle stämma..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Bernie har redan ett förslag på hur man ska undvika detta, för något måste ju göras. Banorna ska få senvägar, alltså motsatsen till genvägar. Nu undrar ni säkert: Vadå senvägar? Jo, förarna får en knapp på ratten med vilken de, när de så önskar, kan få banan att veckla ut sig och bli 250 meter längre vid två förutbestämda sektioner.Cheever skrev:Ja vad säger man, det kan bli en trist säsong.
RB förnekar sig inte som vanligt och vill antagligen avgöra VM tidigare i år
Säg att Alonso ligger 20 sekunder efter Vettel. Då trycker han bara på knappen, helst när Vettel är på väg till en senvägssektion, och då glider hela kurvpartiet ut över gräset. När Alonso närmar sig sektionen släpper han knappen och vips så är avståndet nere på 16–17 sekunder. Behärskar han systemet väl är han ikapp Vettel efter tre varv.
Systemet får i stort sett användas obegränsat, dock ej i regn eller under regnliknande förhållanden, ej heller om föraren som tänker dra nytta av knapptryckningen redan har tryckt på knappen 7,5 gånger oftare än föraren som skulle förlora på knapptryckningen (förutsatt att minst halva loppet har gått), ej heller tidigare än fyra varv efter att säkerhetsbilen har varit på banan, ej heller om det är dimma (men ej regnliknande förhållanden) eller om föraren som tänker dra nytta av knapptryckningen leder VM med tolv procent eller mer av VM-tvåans antal inkörda poäng och det återstår en femtedel eller mindre av säsongen (räknat i race-kilometer).
Nu behöver man bara hitta ett asfaltsliknande material som kan krympa och växa på väldigt kort tid. Och det måste gå fort, för F1 ska både vara högteknologiskt och spännande!
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Eftersom jag uppfattar ditt inlägg som starkt ironiskt, så håller jag med om alltihopa..ANFRAN skrev:Bernie har redan ett förslag på hur man ska undvika detta, för något måste ju göras. Banorna ska få senvägar, alltså motsatsen till genvägar. Nu undrar ni säkert: Vadå senvägar? Jo, förarna får en knapp på ratten med vilken de, när de så önskar, kan få banan att veckla ut sig och bli 250 meter längre vid två förutbestämda sektioner.Cheever skrev:Ja vad säger man, det kan bli en trist säsong.
RB förnekar sig inte som vanligt och vill antagligen avgöra VM tidigare i år
Säg att Alonso ligger 20 sekunder efter Vettel. Då trycker han bara på knappen, helst när Vettel är på väg till en senvägssektion, och då glider hela kurvpartiet ut över gräset. När Alonso närmar sig sektionen släpper han knappen och vips så är avståndet nere på 16–17 sekunder. Behärskar han systemet väl är han ikapp Vettel efter tre varv.
Systemet får i stort sett användas obegränsat, dock ej i regn eller under regnliknande förhållanden, ej heller om föraren som tänker dra nytta av knapptryckningen redan har tryckt på knappen 7,5 gånger oftare än föraren som skulle förlora på knapptryckningen (förutsatt att minst halva loppet har gått), ej heller tidigare än fyra varv efter att säkerhetsbilen har varit på banan, ej heller om det är dimma (men ej regnliknande förhållanden) eller om föraren som tänker dra nytta av knapptryckningen leder VM med tolv procent eller mer av VM-tvåans antal inkörda poäng och det återstår en femtedel eller mindre av säsongen (räknat i race-kilometer).
Nu behöver man bara hitta ett asfaltsliknande material som kan krympa och växa på väldigt kort tid. Och det måste gå fort, för F1 ska både vara högteknologiskt och spännande!
VM i knapptryckning,, exakt vad vi alla önskar oss..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Som jag har förstått det kan man i så fall göra hela systemet mycket mindre, därmed lättare, och mindre platskrävande. Så man sparar vikt, får bättre balans i bilen och mer utrymme och möjlighet att placera ballastvikter.Silverkatten skrev:Varför skulle det bli så mycket lättare om man har ett start-only? Oavsett så måste du ha en elmotor/generator och ett batteri. Skulle laddreläer väga så mycket?LuckyStrike1 skrev:...
Fördelen är att ett sådant system, som inte behöver laddas upp under racet varje varv, och som bara laddas upp innan start och används då är att det kan göras mycket mindre och lättare.
Det blir intressant att se om det blir tydligare imorgon men i så fall är det ju en rätt smart lösning.
Rent tekniskt så spekuleras det även i att i och med att det är ett system man kan ladda upp i depån innan man åker ut så behövs inte vissa delar som de andra KERS-systemen har heller.
Om det stämmer att det är vad Red Bull har lär vi nog snart höra mycket mer om det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Min lilla ironiska invändning rörde sig bara om att jag personligen inte ser det minsta anrikt i att ett nystartat team hyr rättigheterna till Team Lotus, eller att ett annat team sponsras av det faktiska Lotus.Eightball skrev:Tänkte nog mest på det gamla anrika NAMNET "Lotus" vilket borde vara så kallat "anrikt".LuckyStrike1 skrev:Lotus? Anrikt stall?Eightball skrev:Ska försöka kolla live i natt o morgon bitti...
Synd att Lotus är så sopiga.
Skulle vilja ha dem lite högre.
Hmmm. mest för att Lotus är ett gammalt anrikt stall och snygg bil.
Annars är dom helt klart för klena.
Skummis gjorde bra ifrån sig annars va det som väntat i toppen.... ungefär iaf...
Det är väl ett helt nystartat stall från Malaysia med gamla lokaler i England som hyrt rättigheten till namnet Team Lotus.
Eller tänker du på Renaultstallet ägt av riskkapitalbolaget och som sponsras av Lotus Cars ägt av Proton, Lotus Cars som skiljdes från Team Lotus redan på Colin Chapmans tid?
Om inte jag minns fel så körde vår största Svenska motorlegend för Lotus en gång i tiden och det va isf på 70-talet så nog fan är det anrikt!Kod: Markera allt
Ronnie Petterson föd 14 Februari 1944. 1973 Ronnie har en fantastisk första säsong hos Lotus och vinner totalt 4 F1-lopp på 15 starter. Tyvärr slutar han endast trea i mästerskapet efter Jackie Stewart och stallkompisen Emerson Fittipaldi. Detta är också året då det första GP-loppet körs på Anderstorp i Sverige.
Fan! Jag har ibland svårt för den här mentaliteten där man ska vända allt man säger emot den som uttalar sig.
Du fattade nog vad jag menade, egentligen, eller?
Andra kan självklart tycka att det finns något anrikt över Air Asia-teamet målat gränt och med hyrd rättighet till namnet Team Lotus.
Jag ser det bara som en lite sorglig marknadsföringsploj. För mig är det Air Asia F1.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tor feb 12, 2004 20:39
Nån mer än
mig som tror att Petrov bara tänker göra ett stopp till o därmed snyta Webber o Alonso på tredjeplatsen?
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
David Jefferies 1972 - 2003
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden