Kubica Skadad i rally krasch

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Logiskt och bra val, och kul för Nick dessutom.

Det finns ju inget annat alternativ för ett team som Renault. De kan ju inte direkt slänga miljoners miljoner i investering i sjön bara för att man vill se ett "skoj namn". Nick kan göra de resultaten Kubica skulle ha gjort.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:Logiskt och bra val, och kul för Nick dessutom.

Det finns ju inget annat alternativ för ett team som Renault. De kan ju inte direkt slänga miljoners miljoner i investering i sjön bara för att man vill se ett "skoj namn". Nick kan göra de resultaten Kubica skulle ha gjort.
Skillnaden är att Nick Heidfeld aldrig kommer kvala in som tvåa i Monaco, men visst är det vettigare att ta in Heidfeld än någon orutinerad (Hülkenberg) eller omotiverad (Kimi) eller oduglig (Senna) förare som kanske utvecklar bilen i fel riktning.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej men istället kanske han kan komma tvåa i racet i Monaco som han har gjort tidigare.

Jag tror det ger mer än att kvala in som tvåa.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Tänk om han studsar upp och utmanar om titeln? Släpper man då in Kubica mitt i säsongen? Hur är det med förar-vm, räknas förarpoängen om de tas i olika team?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ja det räknas oavsett team. Tvivlar dock på att man fimpar Heidfeld om han nu mot förmodan skulle ligga så bra till i VM.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:Tänk om han studsar upp och utmanar om titeln? Släpper man då in Kubica mitt i säsongen? Hur är det med förar-vm, räknas förarpoängen om de tas i olika team?
Varför skulle man släppa en chans på en VM-titel för att få en förare komma 14:e i VM?

Fredrik i Trollhättan

Det kanske finns ett avtal.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Scenariot är ganska ointressant eftersom jorden hinner gå under innan Heidfeld blir titelkandidat.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Hade inte riktigt räknat med att sitta och hålla på Heidfelt i år.. Men vad faan - kan Kubica inte köra så tror jag mer på honom än Petrov.. Vore ifs kul om han också kunde pinna på lite nu när han ändå har chansen..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Fredrik i Trollhättan

ANFRAN skrev:Scenariot är ganska ointressant eftersom jorden hinner gå under innan Heidfeld blir titelkandidat.
Jorden hinner gå under innan han får en sån här chans en gång till...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Varför ska man sitta i sin soffa och heja på 1:an när man kan heja på 7:an :o
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 8696749.ab

En kommentar har jag väntat på ett tag och detta är enligt mig inte roligt.
Han kommer inte till baks.
Han har fixat sin egen pension, vilken drummel...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Han ska ju vara jäkligt glad att han inte ordnade sin egen begravning, för det var ruggigt nära.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 8696749.ab

Istället för att läsa Aftonbladet ska du kanske ta och läsa andra publikationer som t.ex. Autosport för en lite mer balanserad bild.

Inget vet om han kommer tillbaka än eller inte - alldeles för tidigt att säga. Men enligt läkarna återhämtar han sig mycket bättre än väntat. Sen är det för tidigt att säga någonting om han kommer köra F1 i år eller nästa år.

Men han kan röra på ett par av fingrarna och handleden vilket ju är ganska fantastiskt efter omständigheterna.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 8696749.ab

Istället för att läsa Aftonbladet ska du kanske ta och läsa andra publikationer som t.ex. Autosport för en lite mer balanserad bild.

Inget vet om han kommer tillbaka än eller inte - alldeles för tidigt att säga. Men enligt läkarna återhämtar han sig mycket bättre än väntat. Sen är det för tidigt att säga någonting om han kommer köra F1 i år eller nästa år.

Men han kan röra på ett par av fingrarna och handleden vilket ju är ganska fantastiskt efter omständigheterna.
Det var roligt att höra att det går framåt för han.
Jag läser Pravdas sport sida för den är på svenska, lite lättare för os som inte är så begåvade i utrikiska, men du har rätt, Autosport brukar vara snabbare och ha mer sanna nyheter.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ni såg att Kubica lyckades bryta benet va?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/96958

Comebacken verkar längre och längre bort.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Ja, inte lär det hjälpa. Han lär inte köra nåt rejs den här säsongen, och det tror jag inte att han gjort utan den här skadan heller.

Frågan är hur det påverkar rehabiliteringen och om det ger ytterligare komplikationer.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Ni såg att Kubica lyckades bryta benet va?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/96958

Comebacken verkar längre och längre bort.
Tyvärr så tror/ vet jag att han kommer aldrig att göra någon comback, hur mycket han vill.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tror också det är kört för killen tyvärr. :cry:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

F1 blir nog i stort sett omöjligt. Om inte annat så för att han har varit borta för länge, hans namn är ju trots allt mindre värt än både Shumacher (så klart) och Kimi
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

En stallchef ser nog mer till prestationen än så, men den skada han bearbetar är enorm och risken rätt stor att han inte kan prestera som förr på grund av den.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant Jögga men jag har svårt att se att en stallchef ska välja en förare som inte kört på nästa 3 år då han kommer tillbaka och som dessutom inte fått testa något....Och det är som någon annan skrev, han har inte schumi meriter och då är frågan som någon vågar satsa på honom om han ev skulle bli i form igen.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Det är ju sant, men han lär inte få en styrning utan rejäl utvärdering först. Anser man att han klarar uppgiften bättre än andra kandidater så struntar dom nog i PR-värdet och siktar på resultat istället.

Själv har jag varit skeptisk till att Kubica skall lyckas komma tillbaka ända sedan olyckan, men hoppas förstås att han ska lyckas.