Blomman skrev:Tror du att Kimi fick sin plats i WRC för att han var det snabbaste alterantivet?
Kimi är bara dum om han tror att han stil kommer att hålla i längden, men han har valt det själv och kommer så småningom att få ta konsekvensen. Räikkönenfansens försök att förklara bort hans beteende med blyghet är bara patetiska...
Kimi är grymt snabb....I F1! I rally är han bara en PR-kupp och borde uppföra sej därefter.....
JB
Nej, jag tror också att det hela är ett PR-jippo och såvitt jag förstår är det ett med ganska höga insatser. Jag tror till och med att det ryktats om att Wilson Co planerar att ta över världsherraväldet över motorsportsgrenarna. Något jag i och för sig betvivlar lite med tanke på vad de ska köra nästa år. Men visst är Kimi värt en hel massa publicitet för sporten, vilket också kunde ses i Värmland. Det lär bli ännu bättre när man lämnat janteland.
I ärlighetens namn och apropå Kimi, så tror jag att det är en mognadsgrej. Kanske ett litet bipolärt steg ifrån en ganska vanlig bokstavskombination. Det finns ganska många med liknande symptom bland finska ungdomar, men det blir sälla diagnostiserade för detta.
Däremot finns det människor som vet att om man vill visa sig tuff i unga år så finns det alltid en skidbacke nära dem, vill man få utlopp för agressioner kan man kasta spjut eller kula. Har man fullständigt gått över i dödsförakt kan man alltid köpa en gammal häck och ge sig ut i skogarna och köra rally.
Gör man det tillräckligt mycket blir man bra med lite anlag. Juha Kankkunen började så vid typ 13-års ålder. Han fick gömma sin bil hos en kompis en bit bort i Laukaa för att inte farsan skulle komma på honom.
Andelen singelolyckor utanför stadsplanelagda områden med dödlig utgång är, ska vi säga, en aning förhöjd i Finland.
Jag vill inte ge mig på en större diagnos, men blyg kan han ju faktiskt också vara, trots att han cirkulerat i rampljuset runt de stora arenorna i några år nu. Mika är ju lite likadan. Han kan också känna sig lite obekväm och tillbakadragen, trots att han som person är betydligt mer framåt och även innehar en viss social kompetens som kanske Kimi aldrig riktigt har övat upp.
F1 är en betydligt mer skyddad verkstad och jag hoppas att Kimi får med sig några bra egenskaper från denna kanske årslånga praotid här.
Men till syvende och sist så är det enda Kimi förmodligen tänker på sin egen utveckling och sina egna resultat. Empati vet han nog inte vad det betyder.