Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
platt skrev:Håll i er nu Hamilton från start till mål!
Varför kan inte jag ge fan i att gissa/ tippa, det går åt helvet varje gång
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Jaha. Hamilton i garaget. Ska Räikkonen lyckas skrapa ihop en poäng mer än Kovalainen och snyta tredjeplatsen i konstruktörsvm? Den enda spänningen i det här loppet som jag ser det...
Fredrik i Trollhättan skrev:Jaha. Hamilton i garaget. Ska Räikkonen lyckas skrapa ihop en poäng mer än Kovalainen och snyta tredjeplatsen i konstruktörsvm? Den enda spänningen i det här loppet som jag ser det...
Han behöver 2 poäng mer, McLaren har vunnit fler lopp.
Jag vet inte om ja vågar. Ä spela roll. Han imponerar japanen go for it Ta Webber
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Zzzzz, vad som jag befarade! Gubbarna får fina hotell och andra anläggningar, men loppen blir allt tristare! F1 är snart rena döden om de håller på så här... Ids inte ens titta på skiten!
ANFRAN skrev:Då vet vi att det inte går att köra om här. Kul!
Dags att bygga en ny bana i Indien och skrota den här i Abu Dhabi. Sedan bygger vi en ny kass bana någon annanstans och flyttar dit och skrotar banan i Indien. Bra för världsekonomin, pengarna måste röra på sig!
ANFRAN skrev:Då vet vi att det inte går att köra om här. Kul!
Dags att bygga en ny bana i Indien och skrota den här i Abu Dhabi. Sedan bygger vi en ny kass bana någon annanstans och flyttar dit och skrotar banan i Indien. Bra för världsekonomin, pengarna måste röra på sig!
Tack o lov att skiten är slut för säsong!
Haha, du är ju värre än Tärnström!
Lövis hade verkligen rätt när han sa att det svänger åt fel håll efter omkörningsställena. Button hade ju slagit Webber på två ställen, ändå kom han inte förbi.
Utan någon praktisk erfarenhet av räcerbanor vågar jag påstå att en kuperad bana framkallar misstag av förarna vartefter vikt/däck/bromsar förändras och ge omkörningsmöjligheter. För 36 miljarder dollar skulle man väl kunna skotta upp sanden i högar...
Mitt i öknen, hur svårt är det att ta en grävmaskin och samla ihop lite sand och bygga en kulle för att skapa en kuperad bana
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan skrev:Utan någon praktisk erfarenhet av räcerbanor vågar jag påstå att en kuperad bana framkallar misstag av förarna vartefter vikt/däck/bromsar förändras och ge omkörningsmöjligheter. För 36 miljarder dollar skulle man väl kunna skotta upp sanden i högar...
Inbromsning i nerförsbacke brukar kunna bli intressant.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Webber ser ut som han behöver lite semester och få äta upp sig, han ser ut som värsta anorexi fallet i ansiktet.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
ANFRAN skrev:Valencia och slingan på Indianapolis. Annars ligger Tilke bakom alla nya banor sedan 1999?
Han har gjort banan i Valencias hamn också. Karln är bevisligen helt oduglig (att Turkiet blev ganska bra måste vid det här laget betraktas som en ren tillfällighet). Men är man kompis med Bernie så spelar inte kompetens någon roll...
Ännu en tråkig bana, behållningen var fighten mellan Webber och Button samt att Kobayashi kom före Trulli.
Ser ut som omgivningen med exlusiva hotell, stenrika gubbar, avancerad arkitektur och VIP-salonger är det som gäller för Formel 1 i framtiden. Själva sporten och tävlandet hamnar i bakgrunden för lyxbåtar, kändisar och annat löst pack, visst ja Formel 1 skulle ju bli mer attraktivt sägs det. Pastis har rätt, bygg menlösa banor runt om i världen, helst för stenrika gubbar att visa upp sig, dela ut medaljer och låtsas att det är spännande.
Kollade sedan på ESPN Classic och Formel 1 säsongen 72-73, det var då mer underhållande.
Problemet är väl att det bara är dessa stenrika gubbar som kan sluta avtal som Bernie är nöjd med. Bernie får massa pengar medan gubbarna får exponeringen det innebär med F1.
Dagens banor byggs ofta med tanken på att det skall vara en upplevelse på plats vilket för med sig läktare så nära banan som möjligt och gärna en så stor del av banan på en så liten yta som möjligt så man skall kunna se allt från dessa läktare. Och skymmande kullar och träd får inte förekomma. Det var väl detta som ledde till stympningen av Hockenheim och den nya slingan på Nürbrugring (stadiondelen vid Mercedes-läktaren alltså).
Häftig anläggning, men banan var ingen höjdare. Såg ju mer ut som en idrottsarena än en F1-anlägging.
Det enda positiva var att Vettel vann och att detta var Kimis sista race i Ferrari. Han klarar ju inte ens av att ta poäng längre, så klart att han skall bort.
Det är väldigt mycket klagomål på banan och visst, loppet var kanske inte något man berättar för barnbarnen om men jag tror att man gör det lite för enkelt om man bara skyller de tråkiga loppen på de nya banorna.
Loppet på Suzuka var t ex också ett rejält sömnpiller och det är ju en bana som alla verkar älska.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Som det ser ut hos Ferrari nu är det nog fler än Kimi ska bort, nu är inte Kimi den ende som fått sluta: Todt och Brawn är andra som fick gå tidigare. Och de var kärnan i Ferrrari i många år innan stallet började homogenisera sig till det misslyckande vi sett i år.
Kimi passade inte in i Ferrari och med årets bil tvivlar jag på att någon skulle ha kunnat gjort bättre än vad han och Massa uträttat. Tänk på att Ferrari slutade utveckla medan McLaren stadigt förbättrade sin bil.
Tror inte att Alonso kommer att bli den messias de söker, problemet ligger djupare i organisationen tyvärr men det ska bli intressant att få se rivaliteten mellan Massa och Alonso. Får se om Massa accepterar att bli hjälpryttare åt Alonso så att det inte blir lika som under McLarentiden för honom.
Gurney skrev:Som det ser ut hos Ferrari nu är det nog fler än Kimi ska bort, nu är inte Kimi den ende som fått sluta: Todt och Brawn är andra som fick gå tidigare. Och de var kärnan i Ferrrari i många år innan stallet började homogenisera sig till det misslyckande vi sett i år.
Kimi passade inte in i Ferrari och med årets bil tvivlar jag på att någon skulle ha kunnat gjort bättre än vad han och Massa uträttat. Tänk på att Ferrari slutade utveckla medan McLaren stadigt förbättrade sin bil.
Tror inte att Alonso kommer att bli den messias de söker, problemet ligger djupare i organisationen tyvärr men det ska bli intressant att få se rivaliteten mellan Massa och Alonso. Får se om Massa accepterar att bli hjälpryttare åt Alonso så att det inte blir lika som under McLarentiden för honom.
Du skriver som att de fick sparken. Ville de stannat hos Ferrari hade de nog gärna fått det.
Razor skrev:Det är väldigt mycket klagomål på banan och visst, loppet var kanske inte något man berättar för barnbarnen om men jag tror att man gör det lite för enkelt om man bara skyller de tråkiga loppen på de nya banorna.
Det är väl ingen som bara skyller på banorna, men om man nu bygger nya så kunde man väl anstränga sig för att göra dem intressanta och mer omkörningsvänliga. Tilke har dock inte fattat hur man gör det.
Fredrik i Trollhättan skrev:Utan någon praktisk erfarenhet av räcerbanor vågar jag påstå att en kuperad bana framkallar misstag av förarna vartefter vikt/däck/bromsar förändras och ge omkörningsmöjligheter. För 36 miljarder dollar skulle man väl kunna skotta upp sanden i högar...
Inbromsning i nerförsbacke brukar kunna bli intressant.
Precis. Varför inte salta med lite feldoserade kurvor också. Mer utmanande banor. Kurvor som utmanar både bil och förare men som bara betyder trasig bil om man misslyckas.