Marcus Ericsson

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Enligt Aftonbladet så hade Marcus blivit kontaktad av Mario Thiessen efter loppet. Inte helt fel person att imponera på enligt min mening.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Trist att det inte gick hela vägen, men en fjärdeplats är inte uselt och ett enda lopp, så inte hela världen. Men visst är det så att om Marcus kommer in i GP2 nästa år så gäller det att leverera hyfsat, även om man inte behöver vinna serien första året. Andra året skall man nog helst vara i topp-3 åtminstone och dessutom imponerat.

Däremot tror jag att Mortara blir ännu en i raden av Macau-vinnare som inte kommer att etablera sig i F1. Han fyller 23 om ett par månader och har inte vunnit någon serie hittills, samt knappt några racevinster heller, även om han blev tvåa i EuroF3 ifjol, men då med en enda seger. Han verkar dock snabb i Macau, tvåa ifjol och pole, vilket väl var hans karriärs enda pole. Nej, jag skulle bli förvånad om han tar sig till F1, annat än som paydriver, ifall han råkar ha pengar.

Bianchi var en liten besvikelse, han känns däremot mer lovande för en F1-karriär. Tjugo år, massor av segrar och poles, samt vunnit både EuroF3 i år samt franska FR 2007, under sitt första år i formelbil. Gjorde, liksom Marcus, väldigt bra ifrån sig när han hoppade in i brittiska F3.

Ricciardo är en annan bra förare som det inte gick allt för bra för i Macau.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

I sig är ju en fjärdeplats ingen dålig placering med det motståndet men Macau är ju en sådan tävling där endast seger räknas. Marcus har inte försämrat sina chanser inför framtiden, å andra sidan stärkte han dem inte i förhållande till en del konkurrenter. Visserligen hade han ett visst motorhandikapp men säg den racerförare som inte kan komma med en ursäkt, så vad gäller det så lär han inte vara ensam.

Jag är dock inte orolig. Jag tycker att Marcus har visat en tydlig utveckling över de senaste två säsongerna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

JTarnstrom skrev: Jo, men nu befinner sig Ericsson i ett läge när den typen av förklaringar inte kommer att stärka hans aktier. Det kan man göra fram till en viss punkt men den är nu passerad för hans del. Lite som Alx. det gick att klättra vidare och vinna förtroende trots att resultaten inte låg på topp men efter segern i WSR så fanns inget annat än ännu bättre resultat på högre nivå. Tyvärr fanns inte resurserna för att ta honom vidare. Det var nära, men när man inte har mer resurser än att man måste lägga alla ägg i samma korg och någon tappar korgen så tar det stopp.

Det är ingen idé att lura sig själv och tro att det kommer att räcka med femte-, sjätteplatser för Ericsson. Varje gång är det tre, fyra andra förare som stjäl rampljuset.
Så sant ursäkter funkar inte på den här nivån. Tyvärr var det lite av buuhuu Folkvagn hade så mycket bättre motorer. Kanske inte från Mattias med från många andra. Tycker man istället ska säga varför hade inte Toyota lika bra motorer? Kul serie som tillåter skillnader mellan bilarna, något för F1 att ta efter kanske ;)
Användarens profilbild
SunnyRikard

GP2-ASIA

Inlägg av SunnyRikard »

I år verkar Marcus ha bättre grejer, iaf verkar starten i GP2-Asia lovande. Med en fjärde och en tredje plats är han trea i serien efter de två första loppen
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm