Monacos GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Monacos GP 2007?

Omröstningen slutade lör maj 26, 2007 11:57

1. Fernando Alonso - McLaren
5
13%
2. Lewis Hamilton - McLaren
7
18%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
0
Inga röster
4. Heikki Kovalainen - Renault
1
3%
5. Felipe Massa - Ferrari
7
18%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
14
35%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
1
3%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
1
3%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
1
3%
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
1
3%
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Alberts - Spyker
0
Inga röster
22. Takuma Sato - Super Aguri
2
5%
23. Anthony Davidson - Super Aguri
0
Inga röster

Antal röster: 40

Downforce

Inlägg av Downforce »

Jag tror inte Kimi är slut. Jag tror tvärtom att han fortfarande är i högsta grad med i spelet. Men jag tror också att han möjligen måste lära sig att ”bli en i teamet”, så att säga.

Det har spekulerats huruvida Schumachers närvaro i teamet stör Kimi. Man kan inte låta bli att få det intrycket lite grann. Kimi vill vara sin egen, och verkar demonstrativt avstå från alla tips från tysken. Massa verkar dock resonera annorlunda.

Jag har länge varit en fan av Kimi, och för mig tycks det som om hans bästa säsonger hittills varit 2003 och 2005 – inte bara om man ser till den slutliga VM-tabellen, utan även glöden i hans körning. 2006 verkade mest vara en väntan på att kontraktet med McLaren skulle komma till ända.

Talangen finns där tveklöst, men tror det störta riskmomentet kan vara att Kimi börjar känna sig lite mätt, medvetet eller omedvetet. Är han inte beredd att satsa 100 % så kommer han att halka efter. Men låt oss hoppas att så inte blir fallet.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Sami skrev:Vad vackert på något udda sätt ! Det viisar sig att Kimi bashers egentligen är Kimifans som låstas dissa honom, för att just jari har varit för enögd i sin dyrkan av kimi och andra finska förare... fram till nu.

8)
Vad ända in i glödheta är det som hänt här...??!
Här lämnar man stan för östgöta-slätten några dar, utan tillgång till internet, och finner ett Forza-forum i kris, förvirring eller förbrödring eller hur man nu skall tolka tongångarna.

Trots (eller kanske p.g.a) att det som sägs är eftertänksamt och sant, så känns detta lite "spooky"...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Efter att Räikkönen vinner på söndag, så kommer forumet bli lika ovänligt som det brukar :wink:

Monacos GP 2007
1. Räikkönen
2. Alonso
3. Hamilton
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Eftersom det finns chans / risk till regn på söndag, så tror jag att Raffe bjuder på en uppvisning, likt den hans bror gjorde 1997 - men förutsättningen är alltså att det blir regna.
Annars tror jag Massa tar tredje raka och att Kimi tar andraplatsen före Heidfeld och Kubica. Alonso´s nerver håller inte utan han kör av i Rascasse då Hamilton legat före och dragit iväg meter för meter.
Ferrari.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:En gång trode jag att jag hade fel, men jag misstog mig.
Det är ingen hemlighet att Kimi varit en stor talang och sitter kanske också därför i en F1-bil med hög lön. Jag är säkerligen inte ensam, ens bland "finnarna" att efterlysa lite resultat nu när allt börjat lägga sig till rätta. Att Massa och Kimi gjorde olika tider i försäsongstesterna kunde säkerligen förklaras med att de hade helt olika testprogram och olika material till sitt förfogande (olika evolutioner). Att samma avstånd mellan dem kvarstår i träningar och kval under de lopp som körts, bortsett från Australien och Malaysia där Massa själv ställde till det för sig är för mig tecken på något helt annat. Antingen är det så som jag tror, att han utvecklat ett svårt fall av PB, eller så är hans magi bakom ratten av en F1-bil helt enkelt slut eller på upphällningen.
Skulle det vara så, så in med Alx eller någon annan hungrig förare i stället....
Jari, jag och några andra, däribland din gode vän Enzo, har gått ihop och samlat in lite pengar så att du kan få vila ut på ett spa (Inte på Spa, alltså. Åk inte fel!). Samtalsterapi ingår också och du kommer att få genomgå ett tolvstegsprogram tillsammans med ett antal desillusionerade Kimi-fans som vill bli kvitt sitt beroende. Mer info kommer! Försök att härda ut så länge.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Frankie

Inlägg av Frankie »

Om man ska tro F1-live så beror Kimis liksom Alonsos problem på anpassningen till Bridegstone.
Undrar vem som anpassar sig snabbast?
Heja Kimi
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ingen aning. Fick bara en fundering.

I år har man alltså traction, hjälpmedel och däck som gör att man måste köra "mjukt". Som gjort för att förarna ska göra mindre skillnad än någonsin. Nästa år kommer troligen förarna spela mer roll än i år.

Snälla FIA - kan ni inte införa nästa års regler redan nu...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För visst var det så att nästa år blir mindre hjälpmedel.. :D

Jag tror Monaco blir första spännande loppet i år...bortsett från Australien då man tyckte det var spännande ett par varv.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Ingen aning. Fick bara en fundering.

I år har man alltså traction, hjälpmedel och däck som gör att man måste köra "mjukt". Som gjort för att förarna ska göra mindre skillnad än någonsin. Nästa år kommer troligen förarna spela mer roll än i år.

Trodde att TC (traction control) gjorde att man kunde kliva på gasen tidigare utan att riskera hjulspinn och därmed kunde köra "hårdare / agressivare" ??

Nästa år så tvingas man väl att vara lite lättare på foten för att inte få hjulspinn och därmed riskera överstyrning????

Någon som kan detta i detalj och orkar reda ut begreppen?
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:Ingen aning. Fick bara en fundering.

Du vet att man hade TC även ifjol, och året innan dess och året innan dess och ....?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Du vet att man hade TC även ifjol, och året innan dess och året innan dess och ....?
LOL YES...men tänkte mest på däcken och alla hjälpmedel kombinerade. förra året ska man tydligen kunnat köra mer aggro...

Tar de bort traction nästa år? Någon som kan upplysa...det vore ju mumma...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Trodde att TC (traction control) gjorde att man kunde kliva på gasen tidigare utan att riskera hjulspinn och därmed kunde köra "hårdare / agressivare" ??

Nästa år så tvingas man väl att vara lite lättare på foten för att inte få hjulspinn och därmed riskera överstyrning????

Du är rolig Gösta...antar du var ironisk...eller?

Med mindre hjälpmedel blir föraren ett viktigare inslag. utan t.ex. traction blir det en bedömning och känslogrej igen. Idag är det ju många förare som rent ut har sagt att man litar på bilen i snabba partier. Det vore skönt med mer körkänsla i F1.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Jepp, Monaco lär bli spännande faktiskt.
Där sållas ju agnarna från vetet...eller tvärtom kanske :-?
Heja Kimi
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:

Du är rolig Gösta...antar du var ironisk...eller?

Med mindre hjälpmedel blir föraren ett viktigare inslag. utan t.ex. traction blir det en bedömning och känslogrej igen. Idag är det ju många förare som rent ut har sagt att man litar på bilen i snabba partier. Det vore skönt med mer körkänsla i F1.
Ja, TC försvinner nästa år.

Vad gäller effekten av det, gå tillbaka till slutet av 90-talet och se då vad som hände när man tog bort TC. Svaret är: inte så himla mycket.

Lite mer däcksrök i starterna mot tidigare, annars var det ingen skillnad.

Jag tror inte det har den vansinnigt stora skillnaden. Det positiva är att vi vet att föraren kontrollerar mer av bilen utan TC än med TC. Men å andra sidan är det många förare idag som kör med väldigt lite TC - t.ex. Button som inte vill lita på TC i kurvorna.

Det är dessutom inte i snabba partier som TC är till hjälp utan i långsamma partier.

Möjligen kan nya förare få lite större problem i början, samt förare som Barrichello som kör med väldigt mycket TC. Men å andra sidan säger de flesta som kliver upp i F1 att det inte är kraften i accelerationen som är svår att kontrollera. Det är inbromsningarna som är det svåra att vänja sig vid i F1.

Så summa summarum tror jag att borttagande av TC har väldigt liten effekt på racingen och körningen.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Den största skillnaden lär nog märkas i ljudet för usch, vad illa TC låter.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

När det gäller Alonsos och Kimis problem så är det framdäcken det handlar om och där spelar inte antispinnsystemet någon roll.

Tärnström

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev:När det gäller Alonsos och Kimis problem så är det framdäcken det handlar om och där spelar inte antispinnsystemet någon roll.

Tärnström
Och varför inte det? Påverkas inte framvagnen av hur det skjuter på bakifrån, eller...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är dessutom inte i snabba partier som TC är till hjälp utan i långsamma partier.
Nja - jo självklart. :D jag är inte efterbliven även om man kan undra ibland...

Men jag tänkte mer på alla dessa citat man stöter på då och då av förare som säger att de litar på bilens system i snabba partier när det gäller att ta bilen genom kurvan. Jag antar det ligger en del i det. Att bilen känner när bakvagnen är på väg att tappa greppet t.ex.

När det gäller Alonsos och Kimis problem så är det framdäcken det handlar om och där spelar inte antispinnsystemet någon roll.

Tärnström
OK - Alonso vill väl ha grepp i framdäcken, men det spelar roll eftersom både Alonso och Kimi i alla fall teoretiskt sett har en bra bilkontroll. Traction för de andra förarna närmare dem om du så vill. I teorin alltså.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tar tillbaka min tipsrad.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Undra om det är någon som rår på Hamilton imorgon? Kanske Alonso då men resten är tämligen chanslösa.

Andra som var bra är Fischella och Rosberg.

Kovalainen var en katastrof. Lite hårt för Coulthard att få ett straff för att blockerat denna sengångare. Räikkönen var inte heller bra. Att göra en sådan konstig miss känns klumpigt värre. Han får be till vädergudarna om att dom ska visa sin barmhärtighet och se till att det blir en regnig söndag i Monaco.

Ser fram mot Duellen mellan Maccarna imorgon. Det kan bli riktigt kul att följa.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Heja Kimi! :down:

Han verkar inte klara av trycket i Ferrari...

Kanada passar Ferrarin som handsken och vinner han inte där och spöar skiten ur Massa så skriver jag ned honom till "ung talang som inte utvecklades vidare och gjorde många besvikna"... :wall:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Få se nu, varför har Ralf en av de högsta lönerna i F1? Vad är så bra och speciellt med honom?
Har han nån hållhake på nån Toyota-chef? Är hans fruga inblandad?

Jag tycker faktiskt allvarligt att Toyota skulle må bra av att ha Alx som förare istället för Ralf.

Inte för att jag egentligen vet hur han står sig i snabbhet och racepace mot Ralf, men så himla mycket långsamare kan han inte vara, snarare tvärtom med Ralfs nuvarande form. De skulle dock ha en klar användning av hans energi och entusiasm, som jag har svårt att tro att någon slår.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Få se nu, varför har Ralf en av de högsta lönerna i F1?
Han heter Schumacher i efternamn. Bara det höjer marknadsvärdet och lönen med ett par hundra procent gissar jag. Men trots det tror jag inte Ralf kör i F1 nästa år.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ralf kommer nog att köra lite bättre längre in på säsongen nr han kommit underfund med hur man får ut max ur däcken. Men det lär nog inte vara bra nog för att något stall ska betala honom en massor med stålar för att köra åt dom. Ett och annat skambud får han kanske från något sämre stall, men jag tror inte Ralf är den typen som vill vara kvar i F1 till varje pris.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pastis skrev:Heja Kimi! :down:

Han verkar inte klara av trycket i Ferrari...

Kanada passar Ferrarin som handsken och vinner han inte där och spöar skiten ur Massa så skriver jag ned honom till "ung talang som inte utvecklades vidare och gjorde många besvikna"... :wall:
För hög lön, hjältestatus redan innan säsongen börjat steg honom åt huvudet och han utvecklade PB.
Får han inte rejält med stryk eller en ordentlig uppläxning av t.ex hans mamma kommer han inte komma ur den glans av sig själv han åker omkring och solar sig i...
Finsk media lär inte vara nådig just nu...

Med all rätt vill jag tillägga.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

ett trist lopp. Det blev aldrig någon riktig duell mellan Lewis och Fernando. Alonso hade allt under kontroll från start till mål. Massa hade inte en chans och Kimi satt fast i mittfältet. Om han(kimi) inte börjar prestera snart så är den här säsongen rökt för hans del.

Kovalainen kommer förmodligen få sparken under säsongen. Så här dålig trodde jag inte han var.

Noterade att Stirling Moss såg väldigt gammal och stabbig ut när han var framme och hälsa på sin nya favorit.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Stadslopp i Fomel 1 brukar oftast bli tråkiga, med vissa lysande undantag, där oftast vädret har stor betydelse. Det har loppet var verkligen trist, inte en enda omkörning såg jag, men jag slumrade faktiskt till några gånger... så jag kanske missade någon?

Oroande att två nya stadlopp ska in i kalendern!

Nu väntar jag bara på Kanada och att Kimi ska sätta sig i "världmästarmuren". Gör han det, så är han slut! :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:Stadslopp i Fomel 1 brukar oftast bli tråkiga, med vissa lysande undantag, där oftast vädret har stor betydelse. Det har loppet var verkligen trist, inte en enda omkörning såg jag, men jag slumrade faktiskt till några gånger... så jag kanske missade någon?

Oroande att två nya stadlopp ska in i kalendern!

Nu väntar jag bara på Kanada och att Kimi ska sätta sig i "världmästarmuren". Gör han det, så är han slut! :D

Takuma Sato körde om Trulli när Trulli blev varvad av Alonso (tror jag det var). Sato kan man lita på :up:

Men du har ju följt F1 i många år - att det inte händer något på banan i Monaco borde ju inte vara någon överraskning. Det är inte därför loppet finns med på kalendern.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Lite kamp brukar det vara. Nu var det bara om platser långt ned i fältet. McLaren var för bra helt enkelt.

Javisst ja, Sato smet om vid varvningen! Kallar inte det en omkörning, Trulli satt också och slumrade i sin Toyota. ;)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det har väl varit flera år då Ferrari gjort likadant i Monaco och susta iväg och varvat hela övriga fältet?

Den här gången var det ett annat stall som dessutom råkar ha den klart bästa förarkombinationen i F1 idag.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det blir lite tristare lopp nu när alla kör på samma sorts däck.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

LuckyStrike1 skrev:Det har väl varit flera år då Ferrari gjort likadant i Monaco och susta iväg och varvat hela övriga fältet?

Den här gången var det ett annat stall som dessutom råkar ha den klart bästa förarkombinationen i F1 idag.
Menar du 2006, då bästa Ferrari blev femma eller menar du 2005 då man blev sjua och åtta? Eller kanske menar du 2004 då Barren blev trea? Tror du är ute efter att provocera lite, det går inte vägen... :lick:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:
LuckyStrike1 skrev:Det har väl varit flera år då Ferrari gjort likadant i Monaco och susta iväg och varvat hela övriga fältet?

Menar du 2006, då bästa Ferrari blev femma eller menar du 2005 då man blev sjua och åtta? Eller kanske menar du 2004 då Barren blev trea? Tror du är ute efter att provocera lite, det går inte vägen... :lick:
Nej jag är inte ute efter att provocera. Jag menar på fullt allvar att Schumacher och Ferrari ju har dominerat Monacos GP under flera år. Idag var det McLaren som dominerade där, och McLaren har tycker jag den klart bästa förarkombinationen i F1 2007. Är det vad du tycker var provocerande?

Poängen var att Monaco inte sällan är ett ställe där det kan bli ganska stora avstånd, och att Schumacher och Ferrari många gånger stått för de stora avstånden.

I onsdags trodde jag att det skulle bli Kimi och Ferrari, men ack så fel jag hade.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ferrari har under flera år varit dåliga i Monaco. Senaste segern var 2001 och det var en dubbel, Scu-Barren.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Pastis skrev:Lite kamp brukar det vara. Nu var det bara om platser långt ned i fältet. McLaren var för bra helt enkelt.

Javisst ja, Sato smet om vid varvningen! Kallar inte det en omkörning, Trulli satt också och slumrade i sin Toyota. ;)
Han är ofta usel vid varvningar, Trulli. Först verkar han inte fatta vad blåflagg betyder och sedan blir han omkörd när han väl fattar. Efter alla år och bl.a. en hög med lopp i Toyotan borde han väl börja bli van...

Han låg förresten långt före Ralf, men helt plötsligt var Ralf ikapp. Vad hände där egentligen?

Alonso var klart i kontroll ifrån varv 1 och körde lagom fort som vanligt, med en tämligen vilt satsande Hamilton därbakom. Klart imponerande förarpar i McLaren, liksom bilen.

Massa hamnade väl där han hade chans att hamna.

Fisi var inte helt usel. Undrar om det börjar bli mer sprätt i Renaulten, eller om det var nåt tillfälligt? Ifjol fick Fisi stryk med över en minut mot Alonso, så en Alonso i Renaulten hade det kanske varit vinst. 8)
De känns klart svårbedömda Renault. Är Fisi bättre i år mot ifjol, eller skulle Alonso i en Renault vara uppe där och konsekvent slåss om pallplatserna?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

AndersF1 skrev:Han låg förresten långt före Ralf, men helt plötsligt var Ralf ikapp. Vad hände där egentligen?
Det är väl ett rätt känt faktum att Trulli är bättre på kval medan Ralf är bättre i racetrim. Det var väl så även denna tävlingen?
Ferrari.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Eau Rouge skrev:
AndersF1 skrev:Han låg förresten långt före Ralf, men helt plötsligt var Ralf ikapp. Vad hände där egentligen?
Det är väl ett rätt känt faktum att Trulli är bättre på kval medan Ralf är bättre i racetrim. Det var väl så även denna tävlingen?
Jo, men nu tänkte jag i loppet.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Vad säger ni om Hondas "genitaktik" då?

Fattar de inte att det är omöjligt att köra om i Monaco? Eftersom de på förhand visste att de hade problem med de supermjuka däcken, kunde de istället för ett extrakort andra depåstopp gjort som Räikkönen. Lite längre första stint på de hårdare däcken och sedan i mål med de supermjuka.

Nu skänkte de bort två poängplatser till konkurenterna! För Räikkönen hade aldrig kunnat köra om Button, även om Button haft större problem med de supermjuka däcken. :doh:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:
Nej så känt faktum är det väl inte?

Det är väl ett känt faktum däremot att Trulli kan kvala in en bil högre än den förtjänar.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev: Nej jag är inte ute efter att provocera. Jag menar på fullt allvar att Schumacher och Ferrari ju har dominerat Monacos GP under flera år. Idag var det McLaren som dominerade där, och McLaren har tycker jag den klart bästa förarkombinationen i F1 2007. Är det vad du tycker var provocerande?

Poängen var att Monaco inte sällan är ett ställe där det kan bli ganska stora avstånd, och att Schumacher och Ferrari många gånger stått för de stora avstånden.

I onsdags trodde jag att det skulle bli Kimi och Ferrari, men ack så fel jag hade.
Schumacher vann ju "bara" Monacos gp tre gånger med Ferrari och aldrig flera år i rad när han körde för dom. Enda gången jag kan minnas att Schumi dominerade i Monacos gp totalt var 1997 och då var det ju blött.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tråkigt men inte ointressant. Jag är så fruktansvärt imponerad av Hamilton. När McLaren bestämmer sig för att släppa loss kalven ordentligt då kommer Alonso att få se upp om han inte rejsar sitt gejm.

Tärnström

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hamilton såg inte lika nöjd ut efter loppet som han brukar. Kanske var han så säker på att vinna eller få slåss om segern, så att andra placeringen inte kändes särskilt bra?

Tyckte var lite väl mycket snack om Hamilton under sändningen. Pratade dom om något annat överhuvudtaget?
Användarens profilbild
Nirak

Inlägg av Nirak »

:lol: Tydligen är ITV många gånger värre än det är här. Folk som får deras sändningar börjar bli seriöst trötta på allt snack om herr Hamilton. Vet de som har skrivit arga mail om det till kanalen. *s*
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
GMD

Inlägg av GMD »

Nirak skrev::lol: Tydligen är ITV många gånger värre än det är här. Folk som får deras sändningar börjar bli seriöst trötta på allt snack om herr Hamilton. Vet de som har skrivit arga mail om det till kanalen. *s*
Bland annat Ross Brawn. Om jag inte missminner mig.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Om något av stallen behöver en kreativ racetaktiker så kan de skicka personligt meddelande till mig. Vilka jävla muppar de flesta stallen verkar vara. :D

Det måste ha funnits tusen grejer mer spännande att göra igår med tanke på trafik, däck, depåstopp, varvningar men icke...Vad fan Kimi och Ferrari höll på med...de kunde lika gärna gett walkover...Mer psykologer till den killen.

F1 just nu är ganska ospännande. Påminner om etapplopp i Tour de France eller något.

Alonsos bredsladd var gårdagens behållning. Att kommentatorerna går igång på att oj oj oj Hamilton BYTER SPÅR I STARTEN DIREKT OJ OJ OJ...är...ja...det säger en del om exakt hur ospännande loppen är nu.
Användarens profilbild
Nirak

Inlägg av Nirak »

GMD skrev:
Nirak skrev::lol: Tydligen är ITV många gånger värre än det är här. Folk som får deras sändningar börjar bli seriöst trötta på allt snack om herr Hamilton. Vet de som har skrivit arga mail om det till kanalen. *s*
Bland annat Ross Brawn. Om jag inte missminner mig.
Jajjemen, han har gjort något uttalande om det. Men inte ens det verkar ha hjälpt *s*
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
ballkula

Inlägg av ballkula »

Sami skrev:Hamilton såg inte lika nöjd ut efter loppet som han brukar. Kanske var han så säker på att vinna eller få slåss om segern, så att andra placeringen inte kändes särskilt bra?

Tyckte var lite väl mycket snack om Hamilton under sändningen. Pratade dom om något annat överhuvudtaget?
Han var väl putt pga teamorder? Även om Ron Dennis föredrog att kalla det för "strategi". Den som var först in i första kurvan skulle vinna, tydligen. Var väl tydligt för var och en att det inte var tal om att de skulle fajtas, med tanke på hur racet såg ut efter sista depåstoppet?
---------------------------------------------
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Oops...Verkar som om den gode Ron har hamnat under luppen..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59249
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ändrar man Hamiltons 1 stoppstrategi till en 2 stoppare när man märker att Alonso ligger risigt till då är det väl så klar teamorder det kan bli.

Är han för korkad för att be Lewis utveckla tillfälliga bromsproblem eller för feg att i radion säga "let Alonso pass for the championship"??? :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Ändrar man Hamiltons 1 stoppstrategi till en 2 stoppare när man märker att Alonso ligger risigt till då är det väl så klar teamorder det kan bli.

Är han för korkad för att be Lewis utveckla tillfälliga bromsproblem eller för feg att i radion säga "let Alonso pass for the championship"??? :D :D :D
Hur kan han göra det när Alonso ligger före?