Kimi snabbast efter första gemensamma testet på Barcelona.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad jag tror:
Kimi
+ snabb och kylig
+ en körstil som förmodligen passar det nya däckreglementet (sliter mindre på däcken)
+ har varit länge hos McLaren
+ finländare
- har ännu inte mött hårt motstånd inifrån stallet
- har visat tendenser till att surna till på ett barnsligt sätt.
- verkar inte ha den ultimata flexibiliteten (agera på volley)
- möjligen mindre fokuserad än tidigare.
Juan Pablo
+ snabb
+ motiverad, i bättre form än någonsin
+ större tävlingsrutin
+ kan agera i stunden
- ny i stallet
- inte finländare
- aggressiv mot däcken
- kan bli tjurig
Kimi
+ snabb och kylig
+ en körstil som förmodligen passar det nya däckreglementet (sliter mindre på däcken)
+ har varit länge hos McLaren
+ finländare
- har ännu inte mött hårt motstånd inifrån stallet
- har visat tendenser till att surna till på ett barnsligt sätt.
- verkar inte ha den ultimata flexibiliteten (agera på volley)
- möjligen mindre fokuserad än tidigare.
Juan Pablo
+ snabb
+ motiverad, i bättre form än någonsin
+ större tävlingsrutin
+ kan agera i stunden
- ny i stallet
- inte finländare
- aggressiv mot däcken
- kan bli tjurig
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag kanske är för optimistisk, men jag tror faktiskt de kan komma överens ganska hyfsat - i alla fall i år.
De har ett gemensamt intresse av att besegra Ferrari. Montoya har visat en förvånansvärd mognad och hunger på samma gång inför säsongen och baissat sina egna förväntningar..alltså lagt låga förväntningar på sig själv..sagt att han förväntar sig vara långsammare än Kimi i början m.m. Smart drag.
Kimi har mest att förlora - Montoya har mest att vinna. Vilket också avspeglas i fokuseringen inför säsongen. Med det sagt - jag hoppas båda gör väldigt bra ifrån sig. De är två bra förare.
Mina då;-)
Kimi
+ erfarenhet från stallet/bilen, taktisk kyla
- stora krav på axlarna
Montoya
+ hungrig, motiverad, otroligt begåvad
- kommer tappa intresset om det går dåligt i början
När det gäller vem som sliter mest på däck t.ex. är det otroligt svårt att säga eftersom man inte har kört så tidigare. Jag är inte säker på att Kimi sparar däck och att Montoya skulle slita mer.
De har ett gemensamt intresse av att besegra Ferrari. Montoya har visat en förvånansvärd mognad och hunger på samma gång inför säsongen och baissat sina egna förväntningar..alltså lagt låga förväntningar på sig själv..sagt att han förväntar sig vara långsammare än Kimi i början m.m. Smart drag.
Kimi har mest att förlora - Montoya har mest att vinna. Vilket också avspeglas i fokuseringen inför säsongen. Med det sagt - jag hoppas båda gör väldigt bra ifrån sig. De är två bra förare.
Mina då;-)
Kimi
+ erfarenhet från stallet/bilen, taktisk kyla
- stora krav på axlarna
Montoya
+ hungrig, motiverad, otroligt begåvad
- kommer tappa intresset om det går dåligt i början
När det gäller vem som sliter mest på däck t.ex. är det otroligt svårt att säga eftersom man inte har kört så tidigare. Jag är inte säker på att Kimi sparar däck och att Montoya skulle slita mer.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
I CART var väl Montoya ganska duktig på att hålla ordning på sina däck, eller minnas jag fel nu?
I F1 har det de senaste åren inte varit nödvändigt på samma sätt, då stintsen mellan däcksbyten bara blivit kortare och kortare. Varken Kimi eller Montoya har egentligen någon erfarenhet av att "bevara" däck under ett lopp i F1. Montoya har dock den erfarenheten från CART, Kimi ... tja, Formel Renault är väl begränsat erfarenhetsbyggande.
Jag tror inte att däcksreglerna blir ens en marginell faktor de två emellan. Allt hänger på hur mycket bilen kommer att slita på däcken eller vara snäll" mot däcken gissar jag.
I F1 har det de senaste åren inte varit nödvändigt på samma sätt, då stintsen mellan däcksbyten bara blivit kortare och kortare. Varken Kimi eller Montoya har egentligen någon erfarenhet av att "bevara" däck under ett lopp i F1. Montoya har dock den erfarenheten från CART, Kimi ... tja, Formel Renault är väl begränsat erfarenhetsbyggande.
Jag tror inte att däcksreglerna blir ens en marginell faktor de två emellan. Allt hänger på hur mycket bilen kommer att slita på däcken eller vara snäll" mot däcken gissar jag.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tycker ofta att Montoyas däck har sett mer slitna ut än många andras. Att han ändå inte tycks bekymras av det får väl tillskrivas hans reflexer.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Men herregud!Razor skrev:Eftersom jag inte fick något vettigt svar på det första stället jag frågade så ställer jag frågan här...Jari skrev:Juan och Kimi körde en störningsfri test på närmare fyra racedistanser med en snabbaste tid för Kimi på 1.15,5.
Var kan man hitta Kimis tider med MP4-20 från Barcelona (förutom hos Turun Sanomat)?
Hos F1-sidorna finns inga tider alls från Kimis tester med nya bilen och det vore intressant att få se tiderna på en sida som även en stackars svenne som jag kanläsa och förstå
Ska du inte ta och lägga dig ner och vila en stund?
Först beskyller du mig för att ha postat tider på den andra bullen och kräver källa där. När jag säger att jag postar källan här vill du få den bekräftad "där" och när jag gör det vill du ha den bekräftad här i stället.
Jag skrev på din fråga
QUOTE (Razor @ 2005-02-02, 10:16)
Antagligen
Tur att jag har översättningshjälp bakom ryggen...
Jag tycker i o fs fortfarande att det borde ha funnits på någon av alla F1-siter som finns runt om på nätet
Inofficiella tider under slutet test, förutom måndagen.
Kimi ger ett uttalande i samband med artikeln och jag antar att det är han som läckt siffran.
Att den i princip är betydelselös visste vi ju redan, förutom att tiden inte är särskilt långt efter 4-19bs.
Det är dags för ett järn eller två ganska snart så vi får reda ut det här.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tänker mer än på bara den senaste säsongen när det gäller däcken... Jag kan ha fel, men min känsla är att Montoya sliter mer på gummit, men det bekommer honom inte speiciellt mycket. Han klarar det som regel. Frågan är bara om han kommer att ha en större nackdel av det i år med tanke på reglerna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Det blir ju underbart när säsongen kommer igång och man slipper tvärsäkra spekulationer baserade på fördomar;-)
När däcken är en viktig faktor så kommer duktiga förare lära sig köra efter de förutsättningarna. Montoya har mer erfarenhet av olika klasser inom motorsport - Kimi har mer erfarenhet av McLaren - kanske går på ett ut.
När däcken är en viktig faktor så kommer duktiga förare lära sig köra efter de förutsättningarna. Montoya har mer erfarenhet av olika klasser inom motorsport - Kimi har mer erfarenhet av McLaren - kanske går på ett ut.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kimi verkar ju ha problem när det blir halkigt så årets reglemente kommer helt klart att gynna förare med bra car control, t.ex. Juan Pablo och Schumacher. Om nu McLaren mot förmodan får till en snabb och tillförlitlig bil så kommer kampen att stå mellan Maestro och Montoya för Montoya kommer sannolikt inte att acceptera några stallorder. Iofs har konstigare saker inträffat men jag tror inte han gör det...
Nu får man väl hoppas att Montoya får köra med lika hög effekt som Kimi. DC har ju fått hålla tillgodo med mindre ibland. Men som sagt, i år vågar nog inte McLaren favorisera Kimi längre, det kommer ju att se larvigt ut att se Montoya åka med en hand på ratten strax bakom Kimi annars.
Jösses, jag har aldrig sett fram mot en säsong så här mycket förut. Ferrari verkar vara i toppform och Kimi kommer att få dunderpisk... det är upplagt för en mängd höjdpunkter framför duken i år... Jordbruksverket har redan flaggat för att rönnbären i Tullinge kommer att bli riktigt sura i år... Systembolaget i Tullinge har även laddat upp med stora mängder Koskenkorva då det förväntar sig en ökad försäljning... Märkligt nog har systembolagen i Skogås/Trångsund och Solna bunkrat upp med mer champagne än någonsin tidigare - märkligt det där...
Nu får man väl hoppas att Montoya får köra med lika hög effekt som Kimi. DC har ju fått hålla tillgodo med mindre ibland. Men som sagt, i år vågar nog inte McLaren favorisera Kimi längre, det kommer ju att se larvigt ut att se Montoya åka med en hand på ratten strax bakom Kimi annars.
Jösses, jag har aldrig sett fram mot en säsong så här mycket förut. Ferrari verkar vara i toppform och Kimi kommer att få dunderpisk... det är upplagt för en mängd höjdpunkter framför duken i år... Jordbruksverket har redan flaggat för att rönnbären i Tullinge kommer att bli riktigt sura i år... Systembolaget i Tullinge har även laddat upp med stora mängder Koskenkorva då det förväntar sig en ökad försäljning... Märkligt nog har systembolagen i Skogås/Trångsund och Solna bunkrat upp med mer champagne än någonsin tidigare - märkligt det där...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag med - jag tänkte på två säsonger i F3000, två säsonger i CART, ett Indy500 och4 säsonger i F1. Har inte sett tendenser på att Montoya skulle slita mer på däcken än någon annan under de här åren ialla fall.JTarnstrom skrev:Jag tänker mer än på bara den senaste säsongen när det gäller däcken... Jag kan ha fel, men min känsla är att Montoya sliter mer på gummit, men det bekommer honom inte speiciellt mycket. Han klarar det som regel. Frågan är bara om han kommer att ha en större nackdel av det i år med tanke på reglerna.
Tärnström
Williams har haft problem med däcksslitage i F1 de senaste åren. Ett problem som har skyllts på dels ett dåligt chassi med lite grepp som kräver mer grepp av däcken, och dels en väldigt kraftig BMW-motor. Särskilt bakdäcken har varit ett problem för Williams.
Jag tror inte årets däcksregel är till den minsta nackdel för Montoya alls. Men å andra sidan tror jag inte heller att Kimi är särskilt mycket av "Iceman" heller. Mika Häkkinen var Iceman, Kimi marknadsförs bara som det.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Vi vet i alla fall en som slet bakdäck under den tiden när han var tvungen att kräma ut allt han hade ur en sämre Ferrari, nämligen M.Schumacher. Många gånger vann Häkkinen loppen, efter att Schumacher kört slut på bakdäcken. Eftersom Schumacher styrde med gasen på dessa sämre Ferraris så blev det bara så. I dagens Ferraris behöver han inte köra så. En av hans största styrkor är just att han kan anpassa sin körstil efter bilen, något många andra är bra mycket sämre på.
Angående Räkan vs Montoya så är det ovisst vem som sliter mest däck. En av denna säsongs höjdpunkter är fighten mellan Räkan och Montoya. Förväntar mig mycket av den!
Angående Räkan vs Montoya så är det ovisst vem som sliter mest däck. En av denna säsongs höjdpunkter är fighten mellan Räkan och Montoya. Förväntar mig mycket av den!
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det tror jag också. Kimi verkar bara kall eftersom han har varit tyst och inte sagt någonting. Har inget med kyla att göra... Efter denna säsong så vet vi förhoppningvis bättre om hans så kallade "kyla". Hoppas verkligen han blir hårt pressad av Montoya så vet får besked på denna punkt!LuckyStrike1 skrev:Jag tror inte årets däcksregel är till den minsta nackdel för Montoya alls. Men å andra sidan tror jag inte heller att Kimi är särskilt mycket av "Iceman" heller. Mika Häkkinen var Iceman, Kimi marknadsförs bara som det.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Nja, om man ser till hans körning, så tycker jag nog han verkar rätt kylig och gör få misstag. För att ha kört så få säsonger.Pastis skrev:Det tror jag också. Kimi verkar bara kall eftersom han har varit tyst och inte sagt någonting. Har inget med kyla att göra... Efter denna säsong så vet vi förhoppningvis bättre om hans så kallade "kyla". Hoppas verkligen han blir hårt pressad av Montoya så vet får besked på denna punkt!LuckyStrike1 skrev:Jag tror inte årets däcksregel är till den minsta nackdel för Montoya alls. Men å andra sidan tror jag inte heller att Kimi är särskilt mycket av "Iceman" heller. Mika Häkkinen var Iceman, Kimi marknadsförs bara som det.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Säkert!LuckyStrike1 skrev:När Ferrari sätter inofficiella varvrekord på vintertesterna brukar du yra om "varvrekordstricket".
Får man fråga om det här är samma sak?
Kimis soppa tog slut på varvet efter varvrekordet men det är inte hela poängen. Bilen verkar skapligt snabb, förutom att den också verkar tillförlitlig.
Schumi körde av någon anledning med fjolårsbilen idag men lyckades inte straffa Kimis tid ändå.
Det betyder säkert ingenting, för Ferrari lär vara med på banan ändå när det sen gäller. Vad jag vill se är bra fighter, till skillnad mot såna som Gösta och Enzo, som bara vill se Ferrariprocessioner.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ferrari ska ju köra med fjolårsbilen, modifierad till årets regler, i säsongens fem första lopp. Det förklarar varför SChumacher testar med den.
2005 års bil testas av testförarna på Fiorano under de närmsta månaderna - Schumacher och Barrichello kliver in i testerna av den bilen längre fram. Det är ialla fall vad Ferrari har sagt tidigare i år.
Så dte var ett varvrekordstrick av McLaren alltså
2005 års bil testas av testförarna på Fiorano under de närmsta månaderna - Schumacher och Barrichello kliver in i testerna av den bilen längre fram. Det är ialla fall vad Ferrari har sagt tidigare i år.
Så dte var ett varvrekordstrick av McLaren alltså
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Japp, det perfekta loppet är om MS tar pole och seder leder klart från start till mål - då har man gjort läxan bäst!
Jari skrev:Säkert!LuckyStrike1 skrev:När Ferrari sätter inofficiella varvrekord på vintertesterna brukar du yra om "varvrekordstricket".
Får man fråga om det här är samma sak?
Kimis soppa tog slut på varvet efter varvrekordet men det är inte hela poängen. Bilen verkar skapligt snabb, förutom att den också verkar tillförlitlig.
Schumi körde av någon anledning med fjolårsbilen idag men lyckades inte straffa Kimis tid ändå.
Det betyder säkert ingenting, för Ferrari lär vara med på banan ändå när det sen gäller. Vad jag vill se är bra fighter, till skillnad mot såna som Gösta och Enzo, som bara vill se Ferrariprocessioner.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Men nu missade du poängen. Han körde inte med F2004M den här gången.LuckyStrike1 skrev:Ferrari ska ju köra med fjolårsbilen, modifierad till årets regler, i säsongens fem första lopp. Det förklarar varför SChumacher testar med den.
2005 års bil testas av testförarna på Fiorano under de närmsta månaderna - Schumacher och Barrichello kliver in i testerna av den bilen längre fram. Det är ialla fall vad Ferrari har sagt tidigare i år.
Så dte var ett varvrekordstrick av McLaren alltså
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det som skiljer dig och Enzo från mig är att jag hellre ser en bra fight där Ferrari vinner än en procession utan racing oavsett vem som vinner.Gösta skrev:Jag vill se Ferrarisegrar, gärna dubbla, du får kalla det för processioner, jag kan leva med det!Jari skrev: bara vill se Ferrariprocessioner.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det där tror jag inte på! Och hur som helst så är det förlorarnas ansvar att ta upp kampen. Segraren har en uppgift och det är att ta sig så snabbt som möjligt från start till mål. Menar du verkligen att Schumi ska stanna och dricka kaffe bara för att Kimi ska komma ikapp från sina sjätte- eller åttondeplatser?
Du verkar ha missat vad F1 går ut på. Poängen delas ut i förhållande till den plats man kommer på. Den som kommer först får flest poäng, tvåan lite färre osv... man får inga poäng för tuff racing, tvärtom ökar då bara riskerna för incidenter och risken att bli utan poäng. Dessutom använder halva McLarens samma taktik även om DC flera gånger släppt av för att låta Mika och Kimi komma ikapp, men det blev inte så mycket racing av det då DC alla gånger missade att gå på gasen i tid vilket medförde att Mika och Kimi kunder köra om. Vore jag DC så skulle jag träna på det.
Jag e inte bitter, var det visst...
Du verkar ha missat vad F1 går ut på. Poängen delas ut i förhållande till den plats man kommer på. Den som kommer först får flest poäng, tvåan lite färre osv... man får inga poäng för tuff racing, tvärtom ökar då bara riskerna för incidenter och risken att bli utan poäng. Dessutom använder halva McLarens samma taktik även om DC flera gånger släppt av för att låta Mika och Kimi komma ikapp, men det blev inte så mycket racing av det då DC alla gånger missade att gå på gasen i tid vilket medförde att Mika och Kimi kunder köra om. Vore jag DC så skulle jag träna på det.
Jag e inte bitter, var det visst...
Jari skrev:Det som skiljer dig och Enzo från mig är att jag hellre ser en bra fight där Ferrari vinner än en procession utan racing oavsett vem som vinner.Gösta skrev:Jag vill se Ferrarisegrar, gärna dubbla, du får kalla det för processioner, jag kan leva med det!Jari skrev: bara vill se Ferrariprocessioner.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Du är välkommen i Tifosis underbara värld. Jag har En Scuderia keps åt dig, du klär dessutom i rött.Jari skrev:Det som skiljer dig och Enzo från mig är att jag hellre ser en bra fight där Ferrari vinnerGösta skrev:Jag vill se Ferrarisegrar, gärna dubbla, du får kalla det för processioner, jag kan leva med det!Jari skrev: bara vill se Ferrariprocessioner.
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Sami skrev:Det har börjat bra. Allt verkar fungera tipp topp.
Undra vad Guubens mormor hört om den nya bilen?
De facto så är det min mormors bastukamrat som är källan
Go Kimi - den finska vikingen (nya vingen+ hjälmen).
Ha de och GO KIMI (och Montoya)
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Angående däck och slitage så tror jag det mest har berott på bilen..Williams. Nu gick ju Webber ut och klarade på de nya reglerna av den anledningen. Williamsbilen äter däck helt enkelt.
Det är intressant med att de tar bort däcksbytena..men jag undrar om de inte har tagit det ett steg för långt..de kanske skulle tillåtet ett byte per lopp..?
Det är intressant med att de tar bort däcksbytena..men jag undrar om de inte har tagit det ett steg för långt..de kanske skulle tillåtet ett byte per lopp..?
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
[qoute]De facto så är det min mormors bastukamrat som är källan
Go Kimi - den finska vikingen (nya vingen+ hjälmen).
Ha de och GO KIMI (och Montoya)[/quote]
bastukamraten till mormor hade rätt många gånger angående förra årets McLarenbil.
Go Kimi - den finska vikingen (nya vingen+ hjälmen).
Ha de och GO KIMI (och Montoya)[/quote]
bastukamraten till mormor hade rätt många gånger angående förra årets McLarenbil.
Senast redigerad av Sami den tor feb 10, 2005 16:04, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Här är en annan som tycker om Kimi
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 09,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 09,00.html
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö