Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
-
- Varnad
Vad i helvete?
Vem är det som slår vad och om vad?
Är det någon som förvränger vad jag säger så är det väl för helskotta inte jag. Jag definierar vad vadet går ut på eller så finns det inget. Det är mina villkor som gäller, inte era tolkningar och sen är det Nisses sak att anta vadet om han så vill.
Om vadet på något sätt är otydligt är det jag och Nisse som skall klargöra det och ingen annan så sluta tjafsa med mig.
Är det någon som förvränger vad jag säger så är det väl för helskotta inte jag. Jag definierar vad vadet går ut på eller så finns det inget. Det är mina villkor som gäller, inte era tolkningar och sen är det Nisses sak att anta vadet om han så vill.
Om vadet på något sätt är otydligt är det jag och Nisse som skall klargöra det och ingen annan så sluta tjafsa med mig.
-
- Varnad
-
Säg istället att du har gjort ett misstag och inte vill slå vad.
För vad du har skrivit är ju att
1: finska förare kommer att ta 50 ggr fler poäng än svenska förare i WRC
2: 5 ggr fler finska förare kommer att ta poäng än svenska förare i WRC
Ett exempel på det här är ju att:
Tar 1 svensk förare poäng i år, måste 5 finska förare ta poäng.
Tar 1 svensk förare 2 poäng i år, måste 5 finska förare ta 100 poäng i år.
Är det fel uppfattat Jari, så kan du ju ta och förtydliga dig själv? Eller vet du inte vad du själv menar?
För vad du har skrivit är ju att
1: finska förare kommer att ta 50 ggr fler poäng än svenska förare i WRC
2: 5 ggr fler finska förare kommer att ta poäng än svenska förare i WRC
Ett exempel på det här är ju att:
Tar 1 svensk förare poäng i år, måste 5 finska förare ta poäng.
Tar 1 svensk förare 2 poäng i år, måste 5 finska förare ta 100 poäng i år.
Är det fel uppfattat Jari, så kan du ju ta och förtydliga dig själv? Eller vet du inte vad du själv menar?
-
- Varnad
-
Det är inget fel alls i den och det är den som vi utgår från, det som däremot känns unket är att du försöker ändra på vadets förutsättningar efter det att Nisse har antagit vadet.Jari skrev:Tala om vad som är fel i min ursprungspost om vadet i stället.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Varnad
Exakt vad är det jag försökt att ändra på?Razor skrev:Det är inget fel alls i den och det är den som vi utgår från, det som däremot känns unket är att du försöker ändra på vadets förutsättningar efter det att Nisse har antagit vadet.Jari skrev:Tala om vad som är fel i min ursprungspost om vadet i stället.
Jag hänvisar till min första post hela tiden och den är INTE ändrad.
-
Det är ganska stor skillnad påJari skrev:Exakt vad är det jag försökt att ändra på?
Jag hänvisar till min första post hela tiden och den är INTE ändrad.
ochJari skrev:femtio gånger fler poäng
Samt mellanJari skrev:50 poäng eller mer
ochJari skrev:fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar
som du drog till med sedan.Jari skrev:Fem förare eller fler, gäller också
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Jag ser det som att jag redan antagit vadet.Jari skrev:Vad i helvete?
-
- Varnad
-
EnzoF1 skrev:Vadet är presenterat och antaget.
Finnarna ska alltså ta 50 ggr så många poäng som svenskarna och 5 ggr fler finnar ska ta poäng.
I slutet av säsongen sammanfattas detta och förloraren bjuder vinnaren på en trerätters med dryck. Efterföljande barkonsumtion kan ju betalas av resp. person.
Ska vi köra på det då?
Observera att båda dessa villkor måste uppfyllas för att en vinnare ska utses, dvs tar finnarna 50 ggr mer poäng men bara 3 ggr fler finnar tagit poäng vinner Nisse. Tar finnarna 25 ggr fler poäng men minst 5 ggr fler finnar tar poäng vinner Nisse. Jari vinner alltså bara om båda villkoren är sanna.
Om den enastående neutrala regeltolkaren som tolkar vadet på samma sätt som jag gör har rätt i sin tolkning så har vi inga meningsskiljaktigheter.
-
Varenda läskunnig person kan läsa att du försökte ändra vadet enl. vad Razor precis har redovisat.Jari skrev:Ja, och vad jag förstår har vi inga oklarheter, men det finns ju fler tyckare om allt...
Alla kan också se att Enzo tolkade det helt korrekt och den tolkningen av vadet har Nisse antaget, så hur är det nu, antar du också vadet i den form som Enzo, och alla andra, har tolkat det? Eller är det nåt du har ändrat dig på?
F.ö. så är ju det här ett diskussionsforum och då har alla rätt att vara med och diskutera, tills nån moderator säger någon annat.
Med C-terminologi blir det:
if ((svensk-poäng*50<=finsk-poäng)&&(svenska-poängtagare*5<=finska-poängtagare))
Jari-vinnare=true;
else
Nisse-vinnare=true;
Kristallklar!
De poäng som räknas är poäng i WRC-klassen erhållna under 2005.
("&&" = AND/OCH, båda villkoren måste alltså vara uppfyllda)
-
- Varnad
-
- Utvisad
Som domare anser jag att vadet redan är antaget, och i dess ursprungliga form.
Lagt bud gäller och i detta fall finns det ju svart på vitt så att säga.
Det har redgjorts klart i flera poster, den enda möjliga alternativa tolkningen är hur "helkväll med mat och dryck" ska tolkas, men för enkelhetsskull likställde jag det med trerätters inkl dryck. Efterföljande groggbuffet får resp. deltagare bekosta själv.
Lagt bud gäller och i detta fall finns det ju svart på vitt så att säga.
Det har redgjorts klart i flera poster, den enda möjliga alternativa tolkningen är hur "helkväll med mat och dryck" ska tolkas, men för enkelhetsskull likställde jag det med trerätters inkl dryck. Efterföljande groggbuffet får resp. deltagare bekosta själv.
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
- Varnad
-
- Utvisad
Jag ser vad du skriver, men du är nog skyldig mig och några andra här en ursäkt också.
Uppenbarligen har jag inga problem med läsförståelsen, tvärtom tolkade ju jag och alla andra ditt vad korrekt.
Vadet är accepterat och nu inväntar vi säsongens slut med spänning.
Varför skulle Nisse gå med på ändrade villkor? Du beter dig ju nästan som en sosse... är du det?
Uppenbarligen har jag inga problem med läsförståelsen, tvärtom tolkade ju jag och alla andra ditt vad korrekt.
Vadet är accepterat och nu inväntar vi säsongens slut med spänning.
Varför skulle Nisse gå med på ändrade villkor? Du beter dig ju nästan som en sosse... är du det?
-
- Varnad
Jag är inte skyldig dig nånting efter ditt påhopp på min tioåriga son. Jag är helt övertygad att han har mer mod i kroppen än du.
Jag har inget vad med dig för du har aldrig haft något som ens i närheten liknar heder.
Egentligen vill jag inte ens förklara något för dig för din läsförståelse ligger på så fruktansvärt låg nivå, men om du i posten efter en ursäkt ber om en, och till det använder två, tre poster till så tror jag inte hissen går ända upp.
Jag har aldrig godkänt dig som domare och då är du följaktligen inte det.
Jag står för mina vad och jag har håret som kan bevisa det och det här hade kunnat bli ett kul vad också, om vi bara fick komma överens om villkoren, vi som slår vad.
Jag har inget vad med dig för du har aldrig haft något som ens i närheten liknar heder.
Egentligen vill jag inte ens förklara något för dig för din läsförståelse ligger på så fruktansvärt låg nivå, men om du i posten efter en ursäkt ber om en, och till det använder två, tre poster till så tror jag inte hissen går ända upp.
Jag står för mina vad och jag har håret som kan bevisa det och det här hade kunnat bli ett kul vad också, om vi bara fick komma överens om villkoren, vi som slår vad.
-
- Utvisad
Var har jag nämnt din son i denna topic? Du står ju inte för dina vad!! Du försöker ju ändra det i efterhand. Du lade fram ett fullkomligt glasklart vad med tydliga villkor. Sedan blir du feg i bästa Jari-stil och försöker ändra dig. Vad är fel i min läsförståelse??? Visa mig vad jag förstått fel!
Som vanligt är du inget annat än en fuskare och lögnare som försöker lirka dig ur en taskig situation du själv försatt dig i genom att använda argument och retorik som en tio-åring.
Om din son verkligen har några av dina gener i sig så tycker jag uppriktigt synd om honom. Du har inte bett mig om ursäkt för dina påhopp om taskig läsförståelse och annat i denna topic. Alla har tolkat ditt vad på det enda sätt som går och vad du vill vill få det till är en sak, men vanlig svenska från årskurs tre räcker för att tolka ditt vad på rätt sätt.
Vadet är framlagt och accepterat och du blir helt enkelt tvungen att hålla dig till det. Jag tycker också det ska bli kul med detta vad, även om jag är övetygad om att du aldrig kommer att hålla det. Jag har inte sett eller hört att du skulle ha varit renhårig och ärlig i ett enda sportsligt sammanhang så varför skulle du vara det nu. Du har iofs nu möjligheten att visa att du lärt dig nåt av dina forna misstag och att du kan bete dig som en ärlig kille, men det tror inte jag och jag vågar slå vad om en öl och en shot med nån annan på detta forum att du inte vågar stå för ditt vad och att du aldrig kommer att bjuda Nisse på nån helkväll.
Men kort sagt, förklara igen hur dålig läsförståelse jag och alla andra har som ju missförstått ditt vad!
Som vanligt är du inget annat än en fuskare och lögnare som försöker lirka dig ur en taskig situation du själv försatt dig i genom att använda argument och retorik som en tio-åring.
Om din son verkligen har några av dina gener i sig så tycker jag uppriktigt synd om honom. Du har inte bett mig om ursäkt för dina påhopp om taskig läsförståelse och annat i denna topic. Alla har tolkat ditt vad på det enda sätt som går och vad du vill vill få det till är en sak, men vanlig svenska från årskurs tre räcker för att tolka ditt vad på rätt sätt.
Vadet är framlagt och accepterat och du blir helt enkelt tvungen att hålla dig till det. Jag tycker också det ska bli kul med detta vad, även om jag är övetygad om att du aldrig kommer att hålla det. Jag har inte sett eller hört att du skulle ha varit renhårig och ärlig i ett enda sportsligt sammanhang så varför skulle du vara det nu. Du har iofs nu möjligheten att visa att du lärt dig nåt av dina forna misstag och att du kan bete dig som en ärlig kille, men det tror inte jag och jag vågar slå vad om en öl och en shot med nån annan på detta forum att du inte vågar stå för ditt vad och att du aldrig kommer att bjuda Nisse på nån helkväll.
Men kort sagt, förklara igen hur dålig läsförståelse jag och alla andra har som ju missförstått ditt vad!
Jari skrev:Jag är inte skyldig dig nånting efter ditt påhopp på min tioåriga son. Jag är helt övertygad att han har mer mod i kroppen än du.
-
-
- Utvisad
Varför det???
Det är inget att diskutera. Vadet är framlagt och accepterat. Jag tycker du ska syna Jari och se om han står vid sitt ord! De flesta har nog bilden klar, men det kan ju vara kul att se om han för en gångs skull vågar stå upp för sitt ord!
Det är inget att diskutera. Vadet är framlagt och accepterat. Jag tycker du ska syna Jari och se om han står vid sitt ord! De flesta har nog bilden klar, men det kan ju vara kul att se om han för en gångs skull vågar stå upp för sitt ord!
Nisse skrev:När man synar korten viker sig budgivaren.
För att slippa tjaffsa om ett enkelt vad så lägger vi ned det här
-
- Varnad
-
-
Utan att ha kollat så mycket bakåt.
2004 så hade finnarna mer än fem gånger så många poängplockare.
2003 så hade finnarna mer än femtio gånger så många poäng och mer fem gånger så många poängplockare.
I år så har finnarna 3 st fasta WRC sitsar samt en del som åker ibland och då på privatbasis. Sverige har ingen fast WRC sits Daniel Carlsson får tjata sig till Peugot styrningar med gamla bilar. Tobias Johansson gör en privatsatsning i en gammal Subaru och En gammal banåkare kör lite i skogen för skoj skull. Räknat på det så var vadet ganska öppet från början.
2004 så hade finnarna mer än fem gånger så många poängplockare.
2003 så hade finnarna mer än femtio gånger så många poäng och mer fem gånger så många poängplockare.
I år så har finnarna 3 st fasta WRC sitsar samt en del som åker ibland och då på privatbasis. Sverige har ingen fast WRC sits Daniel Carlsson får tjata sig till Peugot styrningar med gamla bilar. Tobias Johansson gör en privatsatsning i en gammal Subaru och En gammal banåkare kör lite i skogen för skoj skull. Räknat på det så var vadet ganska öppet från början.
-
Jag tyckte att Enzo var högst objektiv i sin tolkning av ert vad och den som har tjafsat och konstrat här är ju du, som inte vill stå för vad du först sa. Så den här gången kan du inte skylla på Enzo. Det verkar inte vara så där överdrivet många som tolkat vadet på nåt annat sätt än Enzo...Jari skrev:Tack Enzo, för attdu förstörde ett bra och kul vad med ditt tjafs.
-
- Varnad
-
- Varnad
-
- Utvisad
Återigen, var gav jag mig på dina barn i denna topic? Och hur kan du ta det personligt att jag anser att de som spelar hocker inte tillhör de vassaste knivarna i lådan? Precis som du rackar ned på fotboll måste ju jag racka ned på hockespelare.
Hur som helst så är det patetiskt att du nu försöker vända debatten från kärnan. Du gjorde (som vanligt) bort dig och nu försöker du få andra att glömma detta.
Du la ut ett fullkomligt perfekt vad och du använder ordet "gånger" vid två tillfällen så det var knappast en typo. Jag ber att få påminna att det faktiskt var du som drog in våra barn i debatten för en tre år och fyra månader sedan så du satte så att säga ribban redan då! Men som vanligt så gäller väl speciella regler dig, eller snarare, inga regler ska gälla dig men andra måste tassa på tå kring dig. Om du är så känslig kanske du ska anta en lite mer ödmjuk attityd och uppträda lite mer civiliserat. Behandla andra som du vill bli behandlad själv.
Vadet är presenterat och accepterat. Vill du back nu när Nisse synat dig så gör det. Det är ingen som förväntat sig annat från dig heller!
Att du inte missat en chans att fuska visste alla redan, men att du var en sådan fegis det var en nyhet för mig i alla fall... din berömda integritet håller tydligen inte särskilt långt.
Nu lägger jag ned diskussionen. Som Nisse skrev, unket att lägga sig när man blir synad!
Ha det så kul på Dingon!
Hur som helst så är det patetiskt att du nu försöker vända debatten från kärnan. Du gjorde (som vanligt) bort dig och nu försöker du få andra att glömma detta.
Du la ut ett fullkomligt perfekt vad och du använder ordet "gånger" vid två tillfällen så det var knappast en typo. Jag ber att få påminna att det faktiskt var du som drog in våra barn i debatten för en tre år och fyra månader sedan så du satte så att säga ribban redan då! Men som vanligt så gäller väl speciella regler dig, eller snarare, inga regler ska gälla dig men andra måste tassa på tå kring dig. Om du är så känslig kanske du ska anta en lite mer ödmjuk attityd och uppträda lite mer civiliserat. Behandla andra som du vill bli behandlad själv.
Vadet är presenterat och accepterat. Vill du back nu när Nisse synat dig så gör det. Det är ingen som förväntat sig annat från dig heller!
Att du inte missat en chans att fuska visste alla redan, men att du var en sådan fegis det var en nyhet för mig i alla fall... din berömda integritet håller tydligen inte särskilt långt.
Nu lägger jag ned diskussionen. Som Nisse skrev, unket att lägga sig när man blir synad!
Ha det så kul på Dingon!
Jari skrev:När Enzo attackerade min tioåriga son och fortfarande inte ens bett om ursäkt för det förlorade han ganska mycket av sin forna glans.
Anders, jag har redan medgett att jag uttryckte mig klantigt från början och har erbjudit ett vad baserat på vad jag menat till den det i huvudsak berör.
-
- Varnad
Å du modiga vuxna(?) man som vågar ge dig på en tioårig kille, självklart var det jag som attackerade dina barn och om det var i den här topiken eller nån annanstans spelar ingen roll. Tro inte att du kommer undan med nånting annat än en seriöst menad ursäkt till alla berörda.
Med ditt inlägg i hockeytopiken visade du ganska tydligt att du inte heller på något sätt hör till de vassaste knivarna i lådan.
Att överhuvudtaget ge sig på någons barn är både fegt och så förbannat patetiskt ynklligt att jag inte ens begriper hur du har mage att visa dig bland vanligt folk.
Med ditt inlägg i hockeytopiken visade du ganska tydligt att du inte heller på något sätt hör till de vassaste knivarna i lådan.
Att överhuvudtaget ge sig på någons barn är både fegt och så förbannat patetiskt ynklligt att jag inte ens begriper hur du har mage att visa dig bland vanligt folk.
-
-
-
-
Det där är ett ämne som aldrig kan ältas för mycketLuckyStrike1 skrev:Någon som vill prata om go-kart tider kanske? Eller ska vi slå vad om bästa varvtider i go-kart ...?
Det ryktas för övrigt att Enzo ska damma av sin kart till den här säsongen. Kanske även Jari ska göra comeback?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
Ärligt talat så fattar jag inte vad Jari yrar om??? Han verkar vara mer bitter och inåtvänd än någonsin. Jag vet inte var jag attackerat hans son men uppenbarligen tar Jari åt sig personligen över att jag kritiserar hockeyn som företeelse... att Jari inte spelar efter sina egna regler är ju vida känt i den fria världen numera..
Som vanligt försöker Jari byta fokus från sina klavertramp till helt andra irrelevanta saker.
Nu lägger vi alltså till "löftesbrytare" till allt annat vi kan kalla Jari...
Pust, det blir en lång mening om man ska beskriva Jari numera...
Som vanligt försöker Jari byta fokus från sina klavertramp till helt andra irrelevanta saker.
Nu lägger vi alltså till "löftesbrytare" till allt annat vi kan kalla Jari...
Pust, det blir en lång mening om man ska beskriva Jari numera...
-
- Varnad
Försök inte komma undan ditt kräk!!!
Du attackerade min son våldsamt i hockeytopiken på F1bb och du är inte vuxen nog att ens be om ursäkt?
Moderatorerna insåg att du gått åt helvete för långt och tog bort din post omedelbart, men jag, min son och hans bästa kompis hann se den och vi väntar alla på din ursäkt.
Du attackerade min son våldsamt i hockeytopiken på F1bb och du är inte vuxen nog att ens be om ursäkt?
Moderatorerna insåg att du gått åt helvete för långt och tog bort din post omedelbart, men jag, min son och hans bästa kompis hann se den och vi väntar alla på din ursäkt.
-
- Utvisad
Våldsamt?? Slog jag till honom? Kallade jag honom våldtäktsman eller nåt liknande??? Jag står för mina åsikter om hockeyspelare...Jari skrev:Försök inte komma undan ditt kräk!!!
Skärp dig nu Jari! Du verkar må sämre för var dag... jag har inte menat din son, din dotter eller din fru nåt illa. Tvärtom lider jag med dem alla tre... de har mina fulla sympatier. De har det djävligt nog utan mer skit utifrån... jag hoppas bara din son är bättre på att läsa mellan rader och tolka svenska än vad du är! Din son har inget med detta att göra.
Vad gäller kräk så får det stå för dig. Den dag du ber om ursäkt för dina lögner om mig och andra, bl.a. från ÖsWe, så tar jag med glädje på mig arvssynden om du vill!
-
- Varnad
-
Nu kör vi en gammal klassiker igen.
Jari ett litet simpelt vad, tar Mika och Kimi stryk av någon av en annan nationalitet än finländsk i helgens Artic-rally? För att det inte skall äventyra någons ekonomi, så bjuder förloraren på ett simpelt gourmetmeny på donkan i Gustavsberg. Vi kan väl sträcka oss till ett plusmeny.
Jari ett litet simpelt vad, tar Mika och Kimi stryk av någon av en annan nationalitet än finländsk i helgens Artic-rally? För att det inte skall äventyra någons ekonomi, så bjuder förloraren på ett simpelt gourmetmeny på donkan i Gustavsberg. Vi kan väl sträcka oss till ett plusmeny.
-
- Varnad
-
- Varnad
Klart de gör!Nisse skrev:Nu kör vi en gammal klassiker igen.
JJ däremot är ganska duktig så skulle jag sätta pengar på någon så är det JJ. Kimi har ju inte ens fått/hunnit testa nåpgot och de som står bakom satsningen anser det nästan galet att köra med så lite känsla för vad som komma skall.
En bekant till familjen har dock justerat lite på bilen åt honom men Kimi har knappt suttit i den.
Gurra har ingen donken och självklart ska jag bjuda dig på en plusmeny.
Vem vet, jag kanske rent av är skyldig dig en, med tanke på tråden.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Vågar du det? många insatser nu, har du plusat i hopp dom så du vet vad insatsen ärJari skrev:[så skulle jag sätta pengar på någon så är det JJ.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
Vilken klass ska vi räkna?platt skrev:Vågar du det? många insatser nu, har du plusat i hopp dom så du vet vad insatsen ärJari skrev:[så skulle jag sätta pengar på någon så är det JJ.
I SM-klassen kör ju till exempel Kristian Sohlberg i en Subaru för finska Dealer Team.
För min del är det intressant om om någon av F1-förarna kan slå JJ, av herrarna Salo, Häkkinen eller Räikkönen. Tyvärr ville varken Nico eller farsan köra i år. Keke är ju gammal räv uppe i Laplandsrallyt.
Säg till Nisse, så får du din plusmeny för gammal ost och så njuter vi av detta rally i stället.
-
- Varnad
-
- Varnad
-
Din eller Nicos Farsa?Jari skrev:Vilken klass ska vi räkna?platt skrev:Vågar du det? många insatser nu, har du plusat i hopp dom så du vet vad insatsen ärJari skrev:[så skulle jag sätta pengar på någon så är det JJ.
I SM-klassen kör ju till exempel Kristian Sohlberg i en Subaru för finska Dealer Team.
För min del är det intressant om om någon av F1-förarna kan slå JJ, av herrarna Salo, Häkkinen eller Räikkönen. Tyvärr ville varken Nico eller farsan köra i år. Keke är ju gammal räv uppe i Laplandsrallyt.
Säg till Nisse, så får du din plusmeny för gammal ost och så njuter vi av detta rally i stället.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Vet inte ens om det var några andra än findländare med i rallyt, men du backade som vanligt. Har för mig att jag brukar hitta ett donken i G-berg men jag har väl fel.Jari skrev:Klart de gör!Nisse skrev:Nu kör vi en gammal klassiker igen.
JJ däremot är ganska duktig så skulle jag sätta pengar på någon så är det JJ. Kimi har ju inte ens fått/hunnit testa nåpgot och de som står bakom satsningen anser det nästan galet att köra med så lite känsla för vad som komma skall.
En bekant till familjen har dock justerat lite på bilen åt honom men Kimi har knappt suttit i den.
Gurra har ingen donken och självklart ska jag bjuda dig på en plusmeny.
Vem vet, jag kanske rent av är skyldig dig en, med tanke på tråden.
-
- Varnad
Rosberg är den ende finnen eller finnens son som inte kör av F1-förarna som fortfarande är "aktiva med något".platt skrev:Din eller Nicos Farsa?Jari skrev:Vilken klass ska vi räkna?platt skrev: Vågar du det? många insatser nu, har du plusat i hopp dom så du vet vad insatsen är