Svenska rallyt - vem tar hem vinterkronan?

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
KGB

Inlägg av KGB »

Nisse: :puss:

Håller med om att Leob skulel ha vunnit även om det gällt konståkning. Han kör oförskämt snyggt!

Tror inte att Ekström kommer att köra särskilt många rallyn, möjligen att ha nkör svenska nästa år också men nu har han ju en seger och kanske nöjer sig med det.

PG däremot hoppas jag kommer att gå långt. Även om det till slut inte blev så bra denna gång.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Ekström kan man ej lita på tror att han snegla på WRC han ha defintivt talang till det....

PG körning rättade till sig mot slutet med placeringarna 2,1,3 på sträckorna efter avåkningen...
Han slog stallkamratern Kosti med hästlängder då hade Kosti kört Arctic rally helgen innan i samma bil...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Mattias Ekström är verkligen en talang, om han kör snyggt eller ej, fort går det iaf. Hög tid att han skaffar sig en hemsida så man kan gratta honom för hans framgångar. :up:
KGB

Inlägg av KGB »

Jag menar naturligtvis inte att han måste köra snyggt, men han kunde nog tjäna ytterligare lite tid (verkar kankse otroligt med tanke på hur han presterat) genom att köra mindre brett. Men han är verkligen en talang och för egen del skulle jag hellre se honom i WRC än DTM, men det kanske blir för mycket rally i familjen då. Jag tror inte att Tina skulle ställa upp som kartläsare åt honom, alldeles för stor risk till slitningar i förhållandet...

Hoppas bara att teamchefer och sponsorer fått upp ögonen för PG, Tobias visade också fart men imponerade inte så mycket på mig. Han är bortskämd och kommer säkert att få fler chanser, emn jag tror inte han går så långt som till WRC-kontrakt. Möjligen kommer han att köra SM framöver.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag läste en anonym kommentar på Svarta Masken att Ekström nu jagas av fyra VM-stall. Det var visst den här artikeln som åsyftades: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 99,00.html
/Jan
KGB

Inlägg av KGB »

Visst vore det jäkligt skoj om det blev så, men jag undrar om Audi verkligen släpper honom. Han var ju klart bäste Audiförare förra säsongen trots Twar-infektionen. Men det beror säkert också på vilka som betalar bäst, Svenska rallyt bekostas av sponsorer och Mattias tjänar inte något på det mer än erfarenheten.

Som sagt, en stor talang är han i alla fall.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

Louis Moja - Carlo Sainz före detta kartläsare
:lol:
:crie:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Däcken tog slut för PG under lördagen å under söndagen tre sista sträckor fick de tag i nya däck...
Kanske lite dålig planering här men man får hoppas att de lär sig :)