Wirdheim och F1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är det bara jag som tror på Sauber som ett riktigt lovande och sannolikt alternativ? Ett stall som dessutom är bättre än Jaguar och Toyota i nuläget ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

till Styggve..det är ju negativt att ha föredettingar som Frentzen eller Verstappen i sitt stall..F1 handlar inte om att ha gamla säkra kort..det handlar om att ha lite visioner..Ta t.ex. Sauber med Räikkönen och Heidfeld..då var det positiva vibbar hela tiden. Nu förknippar jag Sauber med en trist Frentzen som kör ut först av alla i förra tävlingen.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kontrakt i F1 betyder inte sååå mycket. Fortsätter t.ex. Rubens i den här stilen så får han svårt att behålla sin plats..tror inte så mycket på Ralf i Williams heller nästa säsong.

Kan mycket väl tänka mig att WIlliams vill ha Button och Bar kanske får nåt annat..Vem vet.

Coulthard finns inte i McLaren nästa säsong om han inte förbättrar sig.

Och så vidare..fältet är vidöppet. Tror det finns en liten chans i något av toppstallen. Ifall inte det fungerar så bör Wirdheim i första hand tacka ja till Toyota - sedan Jaguar - Sauber. Hellre det än en testförarroll.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Styggve skrev:Fan va trisst det skulle va för min del om Björn börja i Mclaren. Eftersom ja då inte skulle kunna heja på honom eftersom jag e Ferrari-Fan. Men vilken dröm istället om han skulle börja i Ferrari =)
Kanske inte ändå är helt borta med Ferrari då Rubens kontrakt går ut 2004 och jag håller med dig hellre Ferrari. Men vad blir det med Ferrari när MS slutar och eventuellt tar med sig sina "gubbar"???
Här finns lite tankvärt http://news.bbc.co.uk/go/em/-/sport2/hi ... 955702.stm
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

När det gäller Wirdheim till en racesits till Ferrari, McLaren, Williams eller Renault de närmsta åren - dream on.

Trevliga fantasier men kommer inte att inträffa.

Toyota, Jaguar eller Sauber ... där har vi förhoppningarna om en svensk flagga i resultatlistan...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Hoppas får man väl;-)
Känns som vi underskattar Wirdheims kapacitet och värde i Sverige.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur många förare har McLaren, Ferrari eller Williams plockat direkt från en lägre klass utan tidigare F1-erfarenhet eller hundratals kilometers F1-testande i ryggen de senaste åren?

Svar:
Ingen, och det har inte med nationalitet eller underskattning att göra.

Jag tror att Wirdheim har några bra, relativt betalfria, chanser till att köra F1 nästa år. Dock inte i något av de 4 toppstallen - han är just nu suverän i F3000. Men han har faktiskt inte suttit i en F1:a ännu, ens för ett kortare test .... Toppstallen ligger gärna i bakvattnet, låter något av de andra stallen ta den första smällen av orutin och läroår och ser det bra ut, då först kliver de in.

Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Ja, att hoppas på en plats i Ferrari, Williams eller McLaren är ju lite väl optimistiskt om man ska använda en underdrift. Jag tror stenhårt på Wirdheim, men skulle vara grymt nöjd med vilken plats som helst i F1, dock helst en racesits!! Kolla bara på Kimi och Alonso!! En bra säsong utefter förutsättningarna kan leda till en riktigt bra sits efter ett år eller två och då kan vi kanske snacka om McLaren och de andra drakarna, eller varför inte Renault :rock: :rock:
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

LuckyStrike1 skrev:Hur många förare har McLaren, Ferrari eller Williams plockat direkt från en lägre klass utan tidigare F1-erfarenhet eller hundratals kilometers F1-testande i ryggen de senaste åren?

Svar:
Ingen, och det har inte med nationalitet eller underskattning att göra.

Jag tror att Wirdheim har några bra, relativt betalfria, chanser till att köra F1 nästa år. Dock inte i något av de 4 toppstallen - han är just nu suverän i F3000. Men han har faktiskt inte suttit i en F1:a ännu, ens för ett kortare test .... Toppstallen ligger gärna i bakvattnet, låter något av de andra stallen ta den första smällen av orutin och läroår och ser det bra ut, då först kliver de in.
Button 2000 var väl mer än lovligt grön när han gick till Williams. Dock tror jag inte att Wirdheim går samma väg, sorgligt nog brukar dominans i f3000 inte leda till mer än utfyllnadsförare i f1..

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo, Button är ett undantag och många var förvånande när Williams övervägde honom som raceförare - inte minst Button själv.

Men Button testade en hel del för Prost under året, och Prost rekommenderade Button för Williams som sen gav Button massor av jämförelsetester mot Junquiera. En annan skillnad mot Wirdheim var att Button, förutom att vara brittisk med Robertsons som säljande managers, redan hade hunnit bli utnämnd McLaren Autosport Young Driver Award ... ett prestigefyllt pris i F1-världen ....

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

tja..jo jag vet att chansen är nästintill obefintlig att Wirdheim ska sitta i Ferrari eller McLaren. Jag menar bara att chansen finns. Om man från början siktar mot Sauber kanske man hamnar i en Minardi;-)

Han behöver ju inte vara jättenöjd med Sauber om man säger så. Sen ville jag bara understryka att det har inte varit så mycket ändringar och öppna platser i F1 på massor av år. Det är ett stort generationsskifte på gång..och jag tror att flera F1 stall är intresserade av att ha sin egen "Alonso" eller "Räikkönen"..en ny förmåga som briljerar..mycket hellre än en seg gammal Verstappen.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson