F1 först ut i TV4+

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det stämmer. Talade idag med Janne Blomqvist och det blir ett sammandrag av kvalet. Det här är ett undantag, för alla andra lördagskval kommer att sändas direkt.

Australiens GP kommenteras från Stockholn av Janne, med Carl Rosenblad som bisittare. Sedan har de via länk Eje Elgh på plats. Tyvärr så har inte TV4 någon extra länk med varvtider till Stockholm och det försvårar Jannes arbete.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kommer vanliga Tv4 också visa loppet direkt? Samt en repris av kvalet före loppet?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Knappast, då skulle de ju inte visa det i TV4+
Eftersändning 13.55 tror jag det var...
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
NickeF1

Inlägg av NickeF1 »

Vanliga Fyran visar loppet i sin helhet på söndagen med start klockan 13:55.
/Nicke
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

OK, 13.55 blir det då.
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Man kan med andra ord se loppet en gång till på eftermiddagen.
Jääääää F1 Rocks!!!!
bembo

Inlägg av bembo »

Kommer sändningen på tv4+ att innehålla reklamavbrott?
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

On 2003-02-28 22:46, bembo wrote:
Skiter björnen i skogen?

Självklart kommer kanalen innehålla "öl-pauser".. hur skulle dom annars överleva?
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2003-02-28 22:46, bembo wrote:
Ja, det blir reklamavbrott. Exakt hur många vet jag inte, men man bandar under reklamen. Så händer det något, så visas det efter reklamen.

Men det är ett klart nedköp för oss som är vana med Canal Digitals F1-sändningar.
bembo

Inlägg av bembo »

Man kunde ju ha hoppats på att dom var så generösa att dom bara la reklam före/efter loppet. Lite väl optimistiskt kanske. :razz:

Så det som händer under reklamen får man ej se om inget spektakulärt inträffar? En lösning hade ju vart att efter första pausen så är loppet ej live utan fördröjt med 5 min så man ej missar minsta lilla :smile:

Ja ja, nog med gnäll, är bara glad över att man får se det överhuvudtaget.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

...under kvalet ska det tydligen va reklamavbrott efter bil 6, 11 och 16. Dvs bil 7, 12 och 17 får grönt i depån (30 sek på sig) först när bilen före har kört klart sitt invarv. Förhoppningsvis håller TV4 dessa 1½-2 min och att vi inte missar nåt under kvalen. Under loppen blir det värre, bara det INTE blir avbrott alá RTL på 8-9 minuter.....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

RTL brukar å andra sidan ha kvar en liten bild ifrån loppet uppe i en hörnet. Ganska smart på sätt och vis eftersom man inte gärna går därifrån då, eller slår över till nån annan kanal.

RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Snälla TV4 + ta in Fredrik af Petersen innan loppen starta han va en höjdpunkterna förra året med Blomman va dessa en fröjd att höra på under lördagsträningen.....
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

On 2003-03-01 21:41, AndersF1 wrote:
RTL brukar å andra sidan ha kvar en liten bild ifrån loppet uppe i en hörnet. Ganska smart på sätt och vis eftersom man inte gärna går därifrån då, eller slår över till nån annan kanal.
Jo, där har de tänkt till. Riktigt smart med såna lösningar. Men jag undrar om de får göra så måste inte program och reklam vara tydligt åtskilda enligt avtalet. (politiker ska ge tusan i TV)
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Då sändningen är gratis blir det svårt att ställa alltför höga krav på tv4 vad gäller reklamavbrott. I slutändan gäller det ju att de får in såpass mycket pengar att de fortsätter visa f1.

Man kan ju bara hoppas att de slutar upp med långa avbrott utan väljer 2 min avbrott. Då sitter man kvar och kan insupa härlig svensk reklam. Det är väl det de vill?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2003-02-18 03:10, ANFRAN wrote:
Nån som vet om UPC kommer att få igång kanalen till Australiens GP?

"Sändningsstart den 9 mars" är allt som står på hemsidan. Fan, det ska väl till ett under för att kanalen ska dyka upp innan starten går...
Ett under har inträffat! TV4+ är igång. :smile:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Pastis skrev:Det stämmer. Talade idag med Janne Blomqvist och det blir ett sammandrag av kvalet. Det här är ett undantag, för alla andra lördagskval kommer att sändas direkt.

Australiens GP kommenteras från Stockholn av Janne, med Carl Rosenblad som bisittare. Sedan har de via länk Eje Elgh på plats. Tyvärr så har inte TV4 någon extra länk med varvtider till Stockholm och det försvårar Jannes arbete.
Aj, hoppas verkligen att det där med tider är en temporär sak som endast gäller detta race.
Hörde föresten att dom i tyskland har något som liknar Bernie visino ... med ett antal kanaler ( bla statestik och en onboard ) ..... borde ju faktiskt gå att fixa eftersome det finns så många kameror och det är bara att släng ut lite fler signaler från racen .... borde ju inte vara sååå dyrt för herr Bernie och co.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

...ja det stämmer. Det är tyska betal-TV paketet Premiere som sänder rubbet från varje helg. (dock inte testet innan) Jag har tillgång till kanalen hos en kompis. Men det är tydligen så att man måste ha bolagets egen sk "D-box" för att kunna få stat och multikanaler. Annars får man hålla tillgodo med en "vanlig" kanal. Ska försöka avlägga en rapport efter fredagens övningar "downunder" när jag sett första sändningarna....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Superfan skrev:Men det är tydligen så att man måste ha bolagets egen sk "D-box" för att kunna få stat och multikanaler. Annars får man hålla tillgodo med en "vanlig" kanal.
Ajtusan, det räcker alltså inte att man får in Premiere Sport 1,2,3 osv?

/Martin
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

...Premiere Sport sänder på två kanaler, Premiere SPORT1 och Premiere SPORT2. Formel 1 går på 1:an, se här: http://www.premiere.de/cgi-bin/WebObjec ... S6IlXLJQOg

Vi får väl se när det drar igång, om man kan få in nån multikanal...
antagligen är det nån software i tyskarnas satboxar som gör att man får in det. Den som lever får se...

Murray Walker
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Hej Alla....

Glädjande besked, som det ser ut så blir TV4+-sändningen ej störd av reklam.

Janne Blomqvist
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Blomman skrev:Hej Alla....

Glädjande besked, som det ser ut så blir TV4+-sändningen ej störd av reklam.

Janne Blomqvist
Hela säsongen eller bara under natt loppen?

/Viktor
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Vet faktiskt inte....men kan dom i första så borde dom kunna i resten av +-sändningarna. Vi får väl se, jag är glad för det lilla man få.

JB
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

:up: låter perfekt, jag som trode att det skulle bli mer reklam eftersom TV4+ ligger utanför TV4's avtal med staten om begränsad reklam.

/Viktor
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Oj! Ja, blir det reklamfritt så är det ju en dröm!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Ingen reklam! - HALLELUJA!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Är det kanske så att det blir lättare att locka annonsörer när kanalen har varit igång ett tag? Jag har ju svårt att se TV4 som en kanal som bjussar sina tittare på reklamfria F1-sändningar bara för att vara snälla.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Kan det inte vara så att det kommer in lite pengar på att TV4+ är en betalkanal? De kanske inte behöver slänga in reklam utan att tjäna fetmycket pengar?
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

TV4+ är väl en frikanal, du behöver inte betala något extra för att få den. Sen att comhem inte har vett att sända den över hela sitt nät är ju en annan sak.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Men man måste ju betala för digitaltv boxen. Hur fördelas pengarna däremellan?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Om man inte tar emot TV4+ analogt då. Men då måste man abonnera på ett kabel-tv-paket, och förmodligen får väl TV4 några slantar därigenom?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

JÄÄÄÄÄ :bang: JÄÄÄÄÄ Inga reklamavbrott!!!

Snart fredag......
-Red Bull Racing
Spaceguru

Inlägg av Spaceguru »

Jihaaaaaaaaaaaaaaaa! :rock:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Man ska inte ropa hej förens man är över bäcken sa bonden som stöp i sjön! :wor:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

ÄR det fler som inte har bra ljud på tv4+ `?
För mig distar det ibland ... inte skoj.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det var samma hos mig, men efter en stund verkade nån ljudtekniker skruva ner ljudet en aning.

Nu hoppas jag bara att TV4 kan minska storleken på loggan till CANAL+-storlek. Nu är den ovanligt stor och ful. Annars är det bara att ge tummen upp åt Blomman, Rosenblad och Eje. :up: (Studion låter jag bli att kommentera, men vi kan väl säga såhär att den som kastar in en viss göteborgare som mysgubbe på en nystartad kanal får inte tummen upp från mig.)
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Hade också problem med ljudet.
Blomman, Eje och Rosen får betyg :up: . Rosen var cool när han sa att "bara för att Ferrari drar ifrån här i början så skall ni inte stänga av tv:n och gå o lägga er. Vi får se om banan torkar upp" Ejes inlägg var klockrena. Han gav oss nyttig info och inte en massa svammel. Precis så här ska tv4 göra. Använd experter till att komma in med kommentarer och analyser. Inte sitta och mala genom hela loppet. Blomman visade en tendens till trötthet/syntax error i skallen/besvikelse när han tjötade om BARs depåstrategi. Rosen fösökte förklara och till slut för 5-kronan ner och Blomman stillade sig. Hans besvikelse hördes lång väg och jag förstår honom. BAR (och alla andra stall) har inte råd att tabba sig så här. Tack vare strulet i depån missade BAR poäng. Skönt att höra att Blomman lever sig in i loppet och förmedlar lite känslor.

Malaysia om två veckor. Kan det bli bättre? :bang: JÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jag tycker att kommentatorerna snackar alldeles för mycket. Det är som om dom tror att dom kommenterar för radio.

Snacka lite mindre och höj upp ljudet från bilarna så att man får lite mer närvarokänsla.

Annars var det bra!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Pastis skrev:Det stämmer. Talade idag med Janne Blomqvist och det blir ett sammandrag av kvalet. Det här är ett undantag, för alla andra lördagskval kommer att sändas direkt.
Det låter bra men det verkar inte stämma längre :roll:
Nu står det på TV4's sida och på DNs TV del att kvalet för Malaysias GP sänds på Lördag kl 14:30 :down:
Hoppas även detta är ett undantag.

/Viktor
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det var som fan. Säger väl allt om TV4 och deras jävla ledning. Trams- och Svensson-TV är vad TV4 satsar på! :down:

Föresten så tycker jag Blomman är bättre när bara han och Eje är ihop. Rosenblad snackar för mycket och ger inte Blomman det spelrum han behöver. Det är mera rock 'n' roll när Blomman drar igång och håller låda ala Canal Digital.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Pastis skrev: Föresten så tycker jag Blomman är bättre när bara han och Eje är ihop.
Det tycker jag också!
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Tänkte inte på om Blomman var bättre med eller utan EJE, däremot tyckte jag Calla kom med många bra kommentarer under loppat vilket Eje tyvärr sällan lyckas med. Ser hellre en fortsättning med Calle än Eje.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

F-n jag säger bara Fredrik af Petersen ger denna man lite plats istället för Rosenblad .... :x
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Nu har F1 sidan på TV4 updaterats med TV tider för Malaysia
Kval: direktsändning (TV4 plus) 22/3 06.15
Lopp: direktsändning (TV4 plus) 23/3 07.55
Lopp: eftersändning (TV4) 23/3 13.55
Men i tablån står det fortfarande att kvalet visas 14:30. Frågan är vem man ska tro på...

/Viktor