Vidare konsekvenser av USA:s GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Problem med Rubens i kvalen har Maestro haft endast i denna säsong. Bilen är så perfekt och välbalanserad att den nästan kör sig själv. Detta gör att Rubens kan utmana Schumacher i år. Tidigare säsonger har Rubens inte ens varit i närheten. Sen undrar jag hur Schumacher klarar av att motivera sig i lopp efter lopp fastän han har vunnit allt som går att vinna.

Att få se en "drömsituation" med exemeplvis Schumi vs Villeneuve skulle bara fungera om Ferrari-bilen är lika överlägsen då eller åtminstone bästa bilen. Att få se dom slåss om exempelvis en tredjeplats skulle inte kännas lika meningsfullt.

Oavsett om Bernie Ecclestone köper Ferrari eller inte så ser jag helst att Schumacher lägger av snart. Senast efter nästa säsong, helst före. Om Maestro vägrar lägga hjälmen på hyllan skulle jag hellre se honom i ett sämre stall typ Toyota eller Renault. Skulle gärna se en fight med Rubens vs Ville. Tippar att den skulle bli rätt jämn.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-10-02 21:33 ]</font>
Zetor

Inlägg av Zetor »

Säkert gamla nyheter men iallafal
Berne E sägar att F1 är boring
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 286383.stm
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-10-01 10:28, Jari wrote:
Jag skiter fullständigt i vad USA tycker, de tycker så mycket skumt ändå. (Vet ni att man inte får göra det doggystile i vissa stater?)
Däremot gillar jag inte att man förnedrar sporten med sina fixar.
För mig är detta ingen lagsport. Det sitter en förare i varje bil och hans uppgift är att köra så fort han kan. Detta är vår tids gladiatorer och jag vill inte att de skall förknippas med sporter som Wrestling.
Don King har ett team av boxare, hur skulle det se ut om han bestämde vem som skulle vinna varje gång? Att en dök utan att bli träffad i första ronden t.ex?
Påminn mig igen, hur vann Mika sina första två segrar nu igen???

:wink:

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-10-09 10:58, EnzoF1 wrote:

Påminn mig igen, hur vann Mika sina första två segrar nu igen???

:wink:

/E
Jag vet hur det gick till egentligen, vet du?
Melbourne 98 har en historia till bakom kulisserna.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Jari, är det inte så att du igentligen bara vet vad den ena av det två inblandade förarna anser om hur det gick till?
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Njae, historians baksida innefattar samtliga inblandade.