Jögga skrev:
Det skulle vara väldans intressant om du kunde styrka att stallet favoriserar Vettel före Webber, men det kanske är svårt?
Att du ogillar Vettel beror väl, åtminstone till stor del, av att han utmanar din din favoritföare i samma stall. Kanske är det även därifrån du fått att Vettel favoriseras av stallet
Av allt man läst och sett så tycker jag det är ganska tydligt.
Många F1-experter har samma åsikt om Red Bull-stallet.
BBC:s experter och journalister är helt övertygade om detta.
Eddie Jordan och Martin Brundle har ingen som helst tvekan om detta heller.
Har dessutom läst saker som några av de upplevt i stallet som gör att jag är helt övertygad om detta.
Sedan vet jag ju naturligtvis inte i vilken grad han är favoriserad.
Att jag ogillar Vettel har faktiskt inte så stor del i att han utmanar Webber faktiskt. Helt ärligt. Visst gillar jag inte när han spöar Webber men det är ju ingen orsak till att ogilla killen.
Det är helt enkelt Vettels beteenden och uttalanden som jag ogillar.
Har aldrig känt sådant agg mot någon annan förare förut.
Har inte haft något emot Webbers tidigare stallkamrater och skulle inte ha något emot Vettel om han hade en annan personlighet.
Skulle t ex Jenson Button vara Webbers stallkamrat och han skulle spöa Webber i varje race så skulle jag inte tycka illa om honom för det pga att jag tycker han verkar vara en sympatisk kille.
Det var ett tag som jag ogillade Alonso också men nu har jag börjat acceptera honom mer och har inget emot honom.
Hamilton är en annan som jag även nu har svårt att gilla.
Eddie Jordan och Martin Brundle ska du ta med en grov nypa salt, och "Experter" i allmänhet är anställda för att ha en åsikt, eller rättare sagt veta. Dom uttalar sig ofta med ett säkert tonfall om allt mellan himmel och jord, och det visar sig många gånger vara fel.
Men det kan säkert stämma att Red Bull tänker sig att Vettel kör för dem i 5-10 säsonger till förutsatt att resultaten fortsätter komma och det kan sannolikt inte Webber göra eftersom han redan är 34. Jag har däremot väldigt svårt att tro att Webber motarbetas på något sätt, vilket man lätt får uppfattning om när man läser dina inlägg.
Jögga skrev:Eddie Jordan och Martin Brundle ska du ta med en grov nypa salt, och "Experter" i allmänhet är anställda för att ha en åsikt, eller rättare sagt veta. Dom uttalar sig ofta med ett säkert tonfall om allt mellan himmel och jord, och det visar sig många gånger vara fel.
Ett tips från coachen skulle säga, lita mer på Brundle och ta det många i den här tråden säger med en sibirisk saltgruva.
Därmed inte sagt att han alltid har rätt. EJ har haft rätt två gånger, sen har han haft fel
Peppe, hur menar du att Deppan skulle få reda på Brundles och co:s källor? Räcker det inte med att vara expertkommentator åt BBC för att vara hyfsat pålitlig?
Och har inte du tillräcklig koll på F1 för att inse att Helmut M har Vettel som favorit av de två i stallet?
Cheever skrev:
Peppe, hur menar du att Deppan skulle få reda på Brundles och co:s källor? Räcker det inte med att vara expertkommentator åt BBC för att vara hyfsat pålitlig?
Och har inte du tillräcklig koll på F1 för att inse att Helmut M har Vettel som favorit av de två i stallet?
Jag frågor inte efter källor utan motiveringar/anledningar till varför Vettel skulle vara favoriserad av stallet, fast dessa experter kanske bara slängt ur sig att så är det bara, det är väl vad de har betalt för (så EJ har råd med en fashionabel garderob).
Och nej, att Helmut Marko som tidigare ansvarig för Red Bulls förarprogram (där Vettel kommit fram) verkar hysa mer personliga sympatier för tysken har inte gått mig förbi. Att det bara därför skulle vara nåt som genomsyrar hela stallet och hur man behandlar sina förare ställer jag mig lite frågande till.
LuckyStrike1 skrev:Det är sant att Red Bull favoritserar en viss person.
Den personen är dock vare sig Sebastian Vettel eller Mark Webber.
Hela den grejen verkar uppstakad för att se vem av dem som ska lämna över till delfinmannen...
Men är det någon som favoriseras alltid så är det mr Matechitz.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PeppeF1 skrev:
Jag frågor inte efter källor utan motiveringar/anledningar till varför Vettel skulle vara favoriserad av stallet, fast dessa experter kanske bara slängt ur sig att så är det bara, det är väl vad de har betalt för (så EJ har råd med en fashionabel garderob).
Men var det inte motiveringar och anledningar han kom med? Det tyckte jag i alla fall, och det finns säkert fler om du letar i tråden.
PeppeF1 skrev:
Och nej, att Helmut Marko som tidigare ansvarig för Red Bulls förarprogram (där Vettel kommit fram) verkar hysa mer personliga sympatier för tysken har inte gått mig förbi. Att det bara därför skulle vara nåt som genomsyrar hela stallet och hur man behandlar sina förare ställer jag mig lite frågande till.
Sen att dra slutsatsen att Helmut med sitt inflytande i stallet gör livet enklare för Vettel än för Webber i Red Bull tycker i alla fall jag inte direkt är något osannolikt baserat på exakt det du skrev.
Personligen kan jag tycka att det har vart lite väl många saker som talar för att Depeche har lite rätt men samtidigt är det kanske inte hela sanningen.
Cheever skrev:
Men var det inte motiveringar och anledningar han kom med? Det tyckte jag i alla fall, och det finns säkert fler om du letar i tråden.
Sen att dra slutsatsen att Helmut med sitt inflytande i stallet gör livet enklare för Vettel än för Webber i Red Bull tycker i alla fall jag inte direkt är något osannolikt baserat på exakt det du skrev.
Personligen kan jag tycka att det har vart lite väl många saker som talar för att Depeche har lite rätt men samtidigt är det kanske inte hela sanningen.
Vad jag läste så var det bara anledningar till varför Depeche tyckte illa om Vettel och hans personlighet som beskrevs.
Hur stort inflytade har Helmut? Han lobbar säkert för att Vettel ska ha det så lätt som möjligt, men att man därför skulle ge Vettel fördelar på banan gentemot Webber (vilket är vad jag syfter på när man talar om favorisering) tror jag inte är ta ta för givet.
Jögga skrev:Eddie Jordan och Martin Brundle ska du ta med en grov nypa salt, och "Experter" i allmänhet är anställda för att ha en åsikt, eller rättare sagt veta. Dom uttalar sig ofta med ett säkert tonfall om allt mellan himmel och jord, och det visar sig många gånger vara fel.
Ett tips från coachen skulle säga, lita mer på Brundle och ta det många i den här tråden säger med en sibirisk saltgruva.
Därmed inte sagt att han alltid har rätt. EJ har haft rätt två gånger, sen har han haft fel
Du vill alltså påstå att expertisen här inte är att lita på
Visst, men jag tror inte att vare sig Brundle eller Jordan har suttit med på speciellt många av Red Bulls interna möten, så en nypa salt är att rekommendera. Ett rykte upprepat tillräckligt många gånger tenderar att bli sanning, oavsett vad som egentligen är fakta.
Man kan ju också fundera över varför Webber signar ett nytt kontrakt med stallet samtidigt som han ryktesvis förefaller vara svårt åsidosatt. Det rimmar illa i mina öron. Men som jag skrev tidigare så är det ju inte omöjligt att RB har en lång plan för Vettel eftersom han har längre kvar till pension jämfört med Webber.
Någonting liknande McLaren 2007 tror jag inte dom är i närheten av.
Jögga skrev:Eddie Jordan och Martin Brundle ska du ta med en grov nypa salt, och "Experter" i allmänhet är anställda för att ha en åsikt, eller rättare sagt veta. Dom uttalar sig ofta med ett säkert tonfall om allt mellan himmel och jord, och det visar sig många gånger vara fel.
Ett tips från coachen skulle säga, lita mer på Brundle och ta det många i den här tråden säger med en sibirisk saltgruva.
Därmed inte sagt att han alltid har rätt. EJ har haft rätt två gånger, sen har han haft fel
Du vill alltså påstå att expertisen här inte är att lita på
Visst, men jag tror inte att vare sig Brundle eller Jordan har suttit med på speciellt många av Red Bulls interna möten, så en nypa salt är att rekommendera. Ett rykte upprepat tillräckligt många gånger tenderar att bli sanning, oavsett vad som egentligen är fakta.
Man kan ju också fundera över varför Webber signar ett nytt kontrakt med stallet samtidigt som han ryktesvis förefaller vara svårt åsidosatt. Det rimmar illa i mina öron. Men som jag skrev tidigare så är det ju inte omöjligt att RB har en lång plan för Vettel eftersom han har längre kvar till pension jämfört med Webber.
Någonting liknande McLaren 2007 tror jag inte dom är i närheten av.
Jag väljer att inte kommentera det första
Just "svårt åsidosatt" är väl typ det jag opponerar mig emot i den här debatten. Det är inte direkt den onda mot den goda sidan vi pratar om utan mer nyanserat och det menar i alla fall jag blir tydligt i och med situationer som den i Turkiet. När det väl gäller är det Vettel som gäller. Och det är det som kan kanske vara svårt att sätta fingret på exakt och ha källor till men lägger man ihop ett antal uttalanden och händelser så finns garanterat känslan att OM det står mellan förarna i stallet väger skålen över till Vettels fördel - det står knappast i ljusskrift i skyn, men det finns där.
Cheever skrev:
Ett tips från coachen skulle säga, lita mer på Brundle och ta det många i den här tråden säger med en sibirisk saltgruva.
Därmed inte sagt att han alltid har rätt. EJ har haft rätt två gånger, sen har han haft fel
Du vill alltså påstå att expertisen här inte är att lita på
Visst, men jag tror inte att vare sig Brundle eller Jordan har suttit med på speciellt många av Red Bulls interna möten, så en nypa salt är att rekommendera. Ett rykte upprepat tillräckligt många gånger tenderar att bli sanning, oavsett vad som egentligen är fakta.
Man kan ju också fundera över varför Webber signar ett nytt kontrakt med stallet samtidigt som han ryktesvis förefaller vara svårt åsidosatt. Det rimmar illa i mina öron. Men som jag skrev tidigare så är det ju inte omöjligt att RB har en lång plan för Vettel eftersom han har längre kvar till pension jämfört med Webber.
Någonting liknande McLaren 2007 tror jag inte dom är i närheten av.
Jag väljer att inte kommentera det första
Just "svårt åsidosatt" är väl typ det jag opponerar mig emot i den här debatten. Det är inte direkt den onda mot den goda sidan vi pratar om utan mer nyanserat och det menar i alla fall jag blir tydligt i och med situationer som den i Turkiet. När det väl gäller är det Vettel som gäller. Och det är det som kan kanske vara svårt att sätta fingret på exakt och ha källor till men lägger man ihop ett antal uttalanden och händelser så finns garanterat känslan att OM det står mellan förarna i stallet väger skålen över till Vettels fördel - det står knappast i ljusskrift i skyn, men det finns där.
Det tror jag också, men....och det är ett rätt stort men, jag är samtidigt övertygad om att Webber får den backning han behöver. Vid kval har dom ju t.ex. systemet att dom lämnar depån sist vid varannan tävling etc. Men Vettel är ju så att säga en "egen produkt" på uppgång, vilket säkert hjälper honom till viss del.
Till syvende och sist vill stallet ha en WDC och en WCC, vem som tar den spelar nog ingen roll. Jag tror också att om Vettel är avhängd i kampen om titeln så får han agera hjälpryttare åt Webber.
När det gäller spekulationer kring Webbers situation i Red Bull litar jag bara på en källa, nämligen en kille med god insyn i stallet: David Coulthard.
Ok det var visst ytterligare ett exempel på favorisering idag i kvalet.
Vettel fick visst den andra nya framvingen som Adrian Newey var väldigt nöjd med att de tagit fram.
Ok Vettels vinge går sönder...då tar de Webbers och sätter den på Vettels bil.
Nä vi har ingen favorisering i Red Bull säger Horner.
Jag gillade Horner förut men jag har ingen respekt för honom längre.
Dyker bara upp fler och fler saker i Red Bull.
Vettel nekar och säger att det inte var någon favorisering.
Men det är ju tydligt att Vettel måste ha fördelar för att kunna slå Webber.
Depeche skrev:
Men det är ju tydligt att Vettel måste ha fördelar för att kunna slå Webber.
Jo, det är verkligen jättetydligt för alla.
Betalar de inte t.o.m. andra stall för att jävlas med Webber?
Din blinda idoldyrkan är verkligen sanslös.
Hur menar du att Webber skulle ha samma status i stallet som Vettel när Vettel får uppdateringarna? Är det inte en fördel att vara favoriserad av stallet?
Ok, att man får uppdateringar först nrä det bara finns en detalj framme... Men när det fanns två och en förare kör sönder sin så är det ganska orimligt att man tar stallkamratens vinge och ger honom en gammal. Om inte det är favorisering så vet inte jag.
Nu är det nästan så att man hoppas att den nya vingen ramlar av igen för Vettel.
Silverkatten skrev:Ok, att man får uppdateringar först nrä det bara finns en detalj framme... Men när det fanns två och en förare kör sönder sin så är det ganska orimligt att man tar stallkamratens vinge och ger honom en gammal. Om inte det är favorisering så vet inte jag.
Nu är det nästan så att man hoppas att den nya vingen ramlar av igen för Vettel.
Depeche skrev:
Men det är ju tydligt att Vettel måste ha fördelar för att kunna slå Webber.
Jo, det är verkligen jättetydligt för alla.
Betalar de inte t.o.m. andra stall för att jävlas med Webber?
Din blinda idoldyrkan är verkligen sanslös.
Hur menar du att Webber skulle ha samma status i stallet som Vettel när Vettel får uppdateringarna? Är det inte en fördel att vara favoriserad av stallet?
Jag är inte alls säker på att det där är hela sanningen. Vem kör med nya chassit och vem har senaste spec motor, eller vad vill man ha fram för bild. Egentligen vet vi ju bara det någon försöker säga "mellan raderna".
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Silverkatten skrev:Ok, att man får uppdateringar först nrä det bara finns en detalj framme... Men när det fanns två och en förare kör sönder sin så är det ganska orimligt att man tar stallkamratens vinge och ger honom en gammal. Om inte det är favorisering så vet inte jag.
Nu är det nästan så att man hoppas att den nya vingen ramlar av igen för Vettel.
Det såg väl mer ut som att nosen gick sönder av sig själv, någon direkt kontakt såg åtminstone inte jag. Men det är väl förstås alltid förarens fel när något pajjar
Jögga skrev:
Det såg väl mer ut som att nosen gick sönder av sig själv, någon direkt kontakt såg åtminstone inte jag. Men det är väl förstås alltid förarens fel när något pajjar
Spelar ingen roll om Vettel körde sönder den eller ej i detta fall.
Vettels vinge gick sönder.
De ska väl för fasen inte plocka av den andra från Webbers bil då och sätta den på Vettels.
Jag tycker det är jämförbart med att om Vettel flatspottat sina däck och då går de och plockar av Webbers däck och sätter de på Vettels bil.
AndersF1 skrev:
Jo, det är verkligen jättetydligt för alla.
Betalar de inte t.o.m. andra stall för att jävlas med Webber?
Din blinda idoldyrkan är verkligen sanslös.
Hur menar du att Webber skulle ha samma status i stallet som Vettel när Vettel får uppdateringarna? Är det inte en fördel att vara favoriserad av stallet?
Jag är inte alls säker på att det där är hela sanningen. Vem kör med nya chassit och vem har senaste spec motor, eller vad vill man ha fram för bild. Egentligen vet vi ju bara det någon försöker säga "mellan raderna".
Det är förmodligen inte alls hela sanningen, men i just fallet med framvingen så verkar det lite uppenbart och genomskinligt. Det kanske finns en annan anledning, men borde inte då RB vara ganska snabba att tala om det pm man är måna om att ha jämnvikt i stallet.
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship.
Sen i nästa mening säger han att det inte är nåon skillnad i tid mellan dom, varför byta då?
Webber kan ju knalla bort till Barrichello och fråga om han har hör det där förut.
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship.
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
De undrar ja allt anfran, jag tycker det luktar favorisering lång väg. Inget som jag har nåt probem med men de stallet har nu visat vem de vill ska vinna vm.
Silverkatten skrev:Ok, att man får uppdateringar först nrä det bara finns en detalj framme... Men när det fanns två och en förare kör sönder sin så är det ganska orimligt att man tar stallkamratens vinge och ger honom en gammal. Om inte det är favorisering så vet inte jag.
Nu är det nästan så att man hoppas att den nya vingen ramlar av igen för Vettel.
Det såg väl mer ut som att nosen gick sönder av sig själv, någon direkt kontakt såg åtminstone inte jag. Men det är väl förstås alltid förarens fel när något pajjar
Nja, använder han en detalj när det går sönder så är han mer skyldig än sin stallkamrat, det kanske du kan hålla med om?
En vettig förklaring till varför Vettel fick vingen skulle kunna vara att han är snabbare med den än Webber. Hörde något sånt från Red Bull, men nu känns det som om de har ändrat till att Vettel är favoriten (till WM).
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship.
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
Ja, vi kan inte ara utgå ifrån att besluten tas utifrån vem som kör. Vingen kanske är bättre anpassad för Vettels bil/körstil?
Varför den ena eller andra får delar av någon sort har inte nödvändigtvis med första eller andraförarstatus att göra så klappa inte ihop nu Webberfans.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Depeche skrev:
Men det är ju tydligt att Vettel måste ha fördelar för att kunna slå Webber.
Jo, det är verkligen jättetydligt för alla.
Betalar de inte t.o.m. andra stall för att jävlas med Webber?
Din blinda idoldyrkan är verkligen sanslös.
Hur menar du att Webber skulle ha samma status i stallet som Vettel när Vettel får uppdateringarna? Är det inte en fördel att vara favoriserad av stallet?
Nu får du allt plocka fram glasögonen och läsa igenom depeche påstående, vilket jag "svarade" på. Han påstod inte alls enbart att Webber skulle vara favoriserad i stalllet, så hur kan du få det till att jag med min text säger att han har samma status?
Han påstod att Vettel inte kan slå Webber om han inte får fördelar av stallet. Vilket jag inte tror ett skit på, utan är helt övertygad om att Vettel kan ta sig i mål före Webber ändå.
Men du håller med Depeche, eller?
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship.
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
Knappast, det är det som är själva poängen, punkt.
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
Knappast, det är det som är själva poängen, punkt.
Men om Vettel skulle ha problem med hur framändan beter sig på hans bil och de tar fram en vinge för det, ska Webber ha den i första hand i så fall oavsett om den gör något för honom eller inte *frågetecken*
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
ANFRAN skrev:
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
Knappast, det är det som är själva poängen, punkt.
Men om Vettel skulle ha problem med hur framändan beter sig på hans bil och de tar fram en vinge för det, ska Webber ha den i första hand i så fall oavsett om den gör något för honom eller inte *frågetecken*
Nej, varför skulle han ha det? Men om man gör en uppdatering på bilen och Vettel kör sönder sin, ska man då ta den delen från Webbers bil? Är inte det favorisering? I mina ögon är det en ganska klar favorisering, även om det är så att det enligt stallet inte är någon skillnad tidsmässigt är det fortfarande en ganska klart markering och det märktes ganska tydligt att Webber inte var direkt nöjd.
Stallet markerade ytterligare en gång var deras sympatier ligger när det kommer till kritan, bara att inse. Att det skrivs spekulationer om det i Autosport och att Horner dementerar det med vaga formuleringar är borde vara bevis nog för vissa. Men jag visste inte att det var VLP vi var på
Silverkatten skrev:Ok, att man får uppdateringar först nrä det bara finns en detalj framme... Men när det fanns två och en förare kör sönder sin så är det ganska orimligt att man tar stallkamratens vinge och ger honom en gammal. Om inte det är favorisering så vet inte jag.
Nu är det nästan så att man hoppas att den nya vingen ramlar av igen för Vettel.
Det såg väl mer ut som att nosen gick sönder av sig själv, någon direkt kontakt såg åtminstone inte jag. Men det är väl förstås alltid förarens fel när något pajjar
Nja, använder han en detalj när det går sönder så är han mer skyldig än sin stallkamrat, det kanske du kan hålla med om?
En vettig förklaring till varför Vettel fick vingen skulle kunna vara att han är snabbare med den än Webber. Hörde något sånt från Red Bull, men nu känns det som om de har ändrat till att Vettel är favoriten (till WM).
Det kan man ju tycka, men jag tror för det första inte att Vettel skruvade dit vingen själv, och han använde bilen på samma sätt som alla andra varv runt banan. Att vingen då halkar på sniskan är troligen ett tillverkningsfel snarare än förarfel.
Dessutom tror jag att smygandet med favorisering har med regeln om stallorder att göra. Skulle det varit tillåtet hade nog Vettel varit kontrakterad försteförare, men det får man ju i och med regelboken inte ha och därmed kommer flosklerna staplade på varandra.
Cheever skrev:
Knappast, det är det som är själva poängen, punkt.
Men om Vettel skulle ha problem med hur framändan beter sig på hans bil och de tar fram en vinge för det, ska Webber ha den i första hand i så fall oavsett om den gör något för honom eller inte *frågetecken*
Nej, varför skulle han ha det? Men om man gör en uppdatering på bilen och Vettel kör sönder sin, ska man då ta den delen från Webbers bil? Är inte det favorisering? I mina ögon är det en ganska klar favorisering, även om det är så att det enligt stallet inte är någon skillnad tidsmässigt är det fortfarande en ganska klart markering och det märktes ganska tydligt att Webber inte var direkt nöjd.
Stallet markerade ytterligare en gång var deras sympatier ligger när det kommer till kritan, bara att inse. Att det skrivs spekulationer om det i Autosport och att Horner dementerar det med vaga formuleringar är borde vara bevis nog för vissa. Men jag visste inte att det var VLP vi var på
Jo, jag har färstått att somliga anser att det ÄR så. Det enda jag egentligen ville säga att det kan finnas andra motiv vi inte kan blunda för helt bara för vad ser ut som...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship.
Jamen då så. Webber hade fått vingen om det hade hänt i Valencia. Punkt. Punkt. Punkt.
Glöm det. Finns inte en chans att de plockat av vingen från Vettels bil.
De kommer ju bara skitsnack från Horner hela tiden.
Gillade honom innan denna säsongen men nu är han bara en stor nolla.
Blomman skrev:Webber från den andra presskonfan....
"Hade jag vetat att jag skulle bli behandlad så här hade jag aldrig skrivit på för 2011"
Jasså ? Intressant.
Helt rätt att Webber säger vad han tycker.
Läste en intervju med Horner angående det här med vingen och det var det sämsta jag läst.
Snacka om att han säger emot sig hela tiden.
Horner är inte en populär man nu när till och med Vettel-fans tycker han är ett svin.
'Not bad for a number two driver' skön replik från Mark Webber riktad till stallet. Ett mycket bra race från Webber, speciellt med tanke på att Vettel försökte trycka honom mot muren på startrakan. Med det här loppet har Webber visat att han är en värdig VM-spekulant och förare i världsklass.
Cool-stämpeln har ramlat av Red Bull och det är frågan om den kan komma tillbaks och nu fick vi alla se Vettels körstil och anledningen till kritiken från andra förare. Det ska bli intressant på Hockenheim som är hemmabanan för Vettel och vad stallet kommer att göra där för att se till att han kvalar före Webber.
Tyckte ändå det var en ganska avslappnad relation när Webber och Horner pratade med varandra i radion efter racet. Lite ironiskt menat, men att det kanske ändå inte var så allvarligt som media ville framställa det.
Men om han sa detta nu så vettefan, då verkar han ju inte alls bekväm med situationen...
Tro det, stallet är säkert missnöjda trots seger, Vettel är den som ska vinna VM har det sagts inför denna säsong och här kommer en lång cool kille från Australien och kör ifrån gullgossen.
Kommer Webber att få fortsätta nästa år i Red Bull tro trots kontrakt?
Haha
I en intervju efter fredagsträningen sa Horner såhär:
“I think the most important thing for any driver is to know that he’s getting equality of equipment and priority.”
Vad hände på lördag då Horner ?
Han säger en sak på fredag och gör exakt motsatt på lördagen.
Fin kille den där Horner.
Ett annat argument han kommer med är:
Vi har ju gett Webber en toppbil.
Ok men då är det ju lugnt....Webber får köra en toppbil i alla fall.
Gurney skrev:Tro det, stallet är säkert missnöjda trots seger, Vettel är den som ska vinna VM har det sagts inför denna säsong och här kommer en lång cool kille från Australien och kör ifrån gullgossen.
Kommer Webber att få fortsätta nästa år i Red Bull tro trots kontrakt?
De är säkert missnöjda att Webber vann.
Det vet man ju sedan Webber tog sin första seger i Nürburgring när en av BBCs reportrar gick in hos Red Bull och sa typ till någon i Webbers garage där.
- Kul med Webbers seger.
- Ja kul att det finns någon som tycker det i alla fall.
Några av de andra förare hade visst erbjudit Webber framvingar under paradvarvet.
As for the decision to give Vettel the wing yesterday, he said it should not have happened. "I wasn't massively in favour of [it] but that is the way it goes sometimes. Some of the drivers offered me front wings on the parade lap from their cars but I said stick with what I've got. Seb didn't."
"Yesterday I wasn't happy, clearly, and I am sure we will have some pretty decent chats tomorrow."
But for Sunday at least, it "went well for me... and that is it.
"An appointment with Karma? Yeah."
Skön lirare, precis vad Formel 1 behöver och inte mediatränade politiskt korrekta förare som blir tråkigare ju mer de pratar.
Har inte tidigare direkt tillhört Webbers fans men man får väl ändra sig och erkänna att han har kvaliteer och tillhör toppskiktet. Tyvärr har han haft otur under sin karriär och det är synd att när han änteligen får en konkurrenskraftig bil så blir teamet missnöjt när han vinner.
Tänk vad snabbt de kan ändras för en förare som första delen av han karriär ansetts som en medelmåtta till att nu aspirera på vmtiteln och nu i många ögon anses som en topp förare....
Crazy F1 skrev:Tänk vad snabbt de kan ändras för en förare som första delen av han karriär ansetts som en medelmåtta till att nu aspirera på vmtiteln och nu i många ögon anses som en topp förare....
Webber har ju aldrig kört i en riktigt bra bil förrän de 2 sista åren.
Förare blir lätt ansedda som medelmåttor när de kör dåliga bilar.
Men man kan ju se kvaliteer i förare ändå.
Minns hur Martin Brundle sa under 2004 när Webber körde i en Jagga som inte direkt var en höjdare att Webber är en förare som kommer vinna många race i framtiden.
Nu har Webber vunnit 5 st och man får väl ge Brundle rätt i det han sa för 6 år sedan för jag tror Webber kommer vinna fler race än 5 st om bara Red Bull nu tillåter det.