På vilket sätt då?Jari skrev:Har inte han Wayne Gardner att tacka för ganska mycket?
Mark Webber
-
-
-
-
- Varnad
Wayne Gardner var Doohans protege innan han slog igenom och när han väl gjorde det visste Gardner att hans tid var kommen. De är nog fortfarande kompisar tror jag.Pepparkvarnen skrev:På vilket sätt då?Jari skrev:Har inte han Wayne Gardner att tacka för ganska mycket?
Doohan själv tackade honom i alla fall i en dokumentär för en massa år sen...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Försiktigt Pechan, få inte hybris nu.Depeche skrev: Fortsatta liv i F1 ? Leder han inte VM ?
Borde inte vara några som helst problem för honom att hitta ett annat stall.
Att Bruce är där han är nu i tabellen stavas Adrian Newey och Red Bull. Det går bra för stunden, men de andra teamen kan vara fatt i ett nafs om det vill sig illa...
Jämför gärna med Jenson och Brawn GP.
Missförstå mig rätt, jag tycker att det bara är roligt att det går bra för Webber, jag höll på Jenson förra året. Dock är Mark lika mycket naturligt mästarämne som Jenson är, om ens det...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Nä jag får inte hybris men jag tror nog att det finns några stall som kan tänka sig Webber om han inte kör för Red Bull.PC: skrev:Försiktigt Pechan, få inte hybris nu.Depeche skrev: Fortsatta liv i F1 ? Leder han inte VM ?
Borde inte vara några som helst problem för honom att hitta ett annat stall.
Att Bruce är där han är nu i tabellen stavas Adrian Newey och Red Bull. Det går bra för stunden, men de andra teamen kan vara fatt i ett nafs om det vill sig illa...
Jämför gärna med Jenson och Brawn GP.
Missförstå mig rätt, jag tycker att det bara är roligt att det går bra för Webber, jag höll på Jenson förra året. Dock är Mark lika mycket naturligt mästarämne som Jenson är, om ens det...
Han är en som jobbar extremt hårt för stallet och har tidigare jämförts med hur Schumacher jobbar i stallen.
Sedan är han ju inte dålig på att köra heller.
Så att säga att han kör för livet tycker jag är lite överdrivet.
Jag tror de flesta kan vara mästarämnen i en bra bil så man ska inte nedvärdera Webber och Button.
Button är ju dessutom mästare redan så han är ju verkligen mästarämne.
En som alla säger är ett klart mästarämne är ju Vettel.
Webber var hyfsat jämn med honom förra året trots skada första halvan av säsongen.
I år har han helt klart varit bättre nu på slutet så att säga att Webber inte är nåt mästarämne verkar konstigt när de flesta kallar Vettel för ett klart mästarämne.
Citerar Kubica som sa att man ska respektera alla förare i F1.
Alla är duktiga.
Sedan är vissa mer eller mindre korkade och är idioter men de kan ju vara bra på att köra ändå.
-
Ok, det visste jag inte.Jari skrev:Wayne Gardner var Doohans protege innan han slog igenom och när han väl gjorde det visste Gardner att hans tid var kommen. De är nog fortfarande kompisar tror jag.Pepparkvarnen skrev:På vilket sätt då?Jari skrev:Har inte han Wayne Gardner att tacka för ganska mycket?
Doohan själv tackade honom i alla fall i en dokumentär för en massa år sen...
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Re: Har letat med ljus o lykta genom seklerna
Mick Doohan, fem raka i 500 GPaikaik skrev:Finns det någon från grustaget Australien förutom Crump som vunnit något mästerskap i motorsport.
-
Till Depeche: http://www.f1movies.com/video/abwK4-w-c ... ident.html
Kolla in fler videos på Webber på sidan
-
Kul att se. Tack för dem Gurney.Gurney skrev:Till Depeche: http://www.f1movies.com/video/abwK4-w-c ... ident.html
Synd att Webber var lite för partisk i biltestet och valde Renaulten.
Självklart är Ford Focus RS den coolaste och bästa bilen.
Men den vågade han inte välja hehe.
-
-
Jag tycker Webber ska ha en eloge i alla fall för att vara så pass glad och positiv efter att ha gjort ett misstag och kraschat så rejält.
Tappat en hel del i mästerskapet men ändå efter racet gå fram och gratulera Vettel till vinsten.
Om det omvända hänt är jag övertygad om att Vettel haft en lite annan attityd till stallkamraten.
Skönt hur som helst att Webber är ok och kan vara med på Silverstone.
Trodde ett tag att han var skadad när han satt i bilen och böjde huvudet bakåt och verkade ha ont.
Tappat en hel del i mästerskapet men ändå efter racet gå fram och gratulera Vettel till vinsten.
Om det omvända hänt är jag övertygad om att Vettel haft en lite annan attityd till stallkamraten.
Skönt hur som helst att Webber är ok och kan vara med på Silverstone.
Trodde ett tag att han var skadad när han satt i bilen och böjde huvudet bakåt och verkade ha ont.
-
Tycker att Webber är skön, kliver ut bilen och under presskonferensen säger att han är lite svullen och öm men att det inte är någon fara och att han kör i England:
He admitted he was “a bit tender here and there” after the two big impacts, but insisted there was no question of having to miss the British Grand Prix in a fortnight’s time.
“I’ve got some swelling but after a few days off I’ll be fine for Silverstone,” he said.
He added: “I remain incredibly positive. We go on, it’s halfway through the championship. Bloody hell, let’s get on with it.”
Hoppas verkligen att han får köra om mästerskapet och att inte Horners guldgosse får en gräddfil på Webbers bekostnad. Webber är mer värd ett mästerskap än "den lille grinige".
He admitted he was “a bit tender here and there” after the two big impacts, but insisted there was no question of having to miss the British Grand Prix in a fortnight’s time.
“I’ve got some swelling but after a few days off I’ll be fine for Silverstone,” he said.
He added: “I remain incredibly positive. We go on, it’s halfway through the championship. Bloody hell, let’s get on with it.”
Hoppas verkligen att han får köra om mästerskapet och att inte Horners guldgosse får en gräddfil på Webbers bekostnad. Webber är mer värd ett mästerskap än "den lille grinige".
-
-
-
Le Mans 1999. Han nöjde sig inte med en gång där utan gjorde det två gånger innan racet ens börjat.Depeche skrev:3:e ?LuckyStrike1 skrev:Tredje gången i sin karriär Webber flyger upp i luften och gör en volt upp och ner.
Han verkar gilla sånt.
Vet att han gjorde en volt i Le Mans också 1999.
Men minns inte en 3:e gång. Vilken var det ?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Ja just det. Det hände ju 3 ggr.LuckyStrike1 skrev:Le Mans 1999. Han nöjde sig inte med en gång där utan gjorde det två gånger innan racet ens börjat.Depeche skrev:3:e ?LuckyStrike1 skrev:Tredje gången i sin karriär Webber flyger upp i luften och gör en volt upp och ner.
Han verkar gilla sånt.
Vet att han gjorde en volt i Le Mans också 1999.
Men minns inte en 3:e gång. Vilken var det ?
Webber under practice och warmup och Peter Dumbreck under racet.
-
-
-
Ja det var väldigt tur att han inte blev skadad.
Hade ju varit synd om han blivit tvungen att ersättas till Silverstone.
Något motstånd måste ju den lille tysken få i alla fall.
Totalt bortskämd ska han inte bli i stallet.
Stallet såg i alla fall extremt glada ut efter racet...speciellt Helmut Marko.
Hade varit kul att få lite mer insider-kommentarer angående om stallet fortfarande firar segrarna annorlunda beroende på vem som vinner.
till Jenson Button som i alla fall verkade bry sig om Webber när han efter racet frågade killen från Red Bull hur det var med Webber.
Hade varit kul att få lite mer insider-kommentarer angående om stallet fortfarande firar segrarna annorlunda beroende på vem som vinner.
till Jenson Button som i alla fall verkade bry sig om Webber när han efter racet frågade killen från Red Bull hur det var med Webber.
-
Men inte till Hamilton och Vettel som gjorde detsamma? Vettel som även frågade teamet över radion under racet om Webber var ok?Depeche skrev:Ja det var väldigt tur att han inte blev skadad.
Näää, vi ger dem tummen ner. Rejält. De menade det säkert ändå inte.
-
-
Jag hörde bara Button i alla fall direkt efter racet.LuckyStrike1 skrev:Men inte till Hamilton och Vettel som gjorde detsamma? Vettel som även frågade teamet över radion under racet om Webber var ok?Depeche skrev:Ja det var väldigt tur att han inte blev skadad.
Hamilton sa väl något lite senare under presskonferensen som väl alla gör under en presskonferens.
Vettel hade visst frågat på radion.
Men han var nog garanterat nöjd att Webber kraschat i alla fall.
Från mig får bara Button en tumme upp i alla fall.
Han känns mest genuin av de där 3 herrarna.
-
Depeche får det, men han gör det så bra att han gör det för alla oss andra flera gånger om.Petrol skrev:VA?? Får man inte vara partisk och bara höra och se det man vill nu också?
-
De andra är liite mer vinnarskallar än Jenson, även Alonso kan räknas in i den skaran, det är ju ofta dessa 3 som grinar i radion till och från. Visserligen gnäller även Massa en del, men han är nog bara gnällig.Depeche skrev:Från mig får bara Button en tumme upp i alla fall.
-
Jag vet inte det jag...tycker nog Button är en vinnarskalle också.FredrikE skrev:De andra är liite mer vinnarskallar än Jenson, även Alonso kan räknas in i den skaran, det är ju ofta dessa 3 som grinar i radion till och från. Visserligen gnäller även Massa en del, men han är nog bara gnällig.Depeche skrev:Från mig får bara Button en tumme upp i alla fall.
Han tog ju titeln senast i alla fall.
Kan nog också bero på att Button är mer kompis med Webber än de andra är.
Har för mig att Webber nämnt Button, Kubica och Alonso som de förare som han är mest kompis med av förarna.
-
Äsch det här är ju bara bland de dummaste du har fått till. Särskilt det markerat i fetstil.Depeche skrev:Jag hörde bara Button i alla fall direkt efter racet.LuckyStrike1 skrev:Men inte till Hamilton och Vettel som gjorde detsamma? Vettel som även frågade teamet över radion under racet om Webber var ok?Depeche skrev:Ja det var väldigt tur att han inte blev skadad.
Hamilton sa väl något lite senare under presskonferensen som väl alla gör under en presskonferens.
Vettel hade visst frågat på radion.
Men han var nog garanterat nöjd att Webber kraschat i alla fall.
Från mig får bara Button en tumme upp i alla fall.
Du är allt bra lustig.
-
Nja jag tror nog att Vettel inte vill att det ska gå bra för Webber.LuckyStrike1 skrev: Äsch det här är ju bara bland de dummaste du har fått till. Särskilt det markerat i fetstil.
Du är allt bra lustig.
Ok att krascha är väl att ta i men att Webber får bryta tror jag nog gör Vettel nöjd.
Känns inte som han kan unna sin stallkamrat framgång.
Webber har i alla fall utåt en annan attityd när det går bra för Vettel.
Såg man ju rätt tydligt också i det här racet i Valencia när Webber till och med efter att ha varit med om kraschen gick fram till Vettel för att gratulera honom.
En annan förare som jag tycker är exemplarisk vad gäller att visa glädje för stallkamrater som det går bra för är Button.
-
-
Precis, han är snäll, så snäll att han vägrar att gå åt sidan för att slippa krocka eftersom han har "rätten" på sin sida, att hans gode kompis var snabbare spelade ingen roll.Depeche skrev:Webber har i alla fall utåt en annan attityd när det går bra för Vettel.
När Hamilton satt i samma sits som Webber så gick han åt sidan rejält för att slippa köra ihop.
Ibland är det som att lyssna på en alkis förklaringar till varför sprit är så bra för honom.
-
Ja, det blir lite jobbigt ibland med skygglappar och noll objektivitet.FredrikE skrev:Precis, han är snäll, så snäll att han vägrar att gå åt sidan för att slippa krocka eftersom han har "rätten" på sin sida, att hans gode kompis var snabbare spelade ingen roll.Depeche skrev:Webber har i alla fall utåt en annan attityd när det går bra för Vettel.
När Hamilton satt i samma sits som Webber så gick han åt sidan rejält för att slippa köra ihop.
Ibland är det som att lyssna på en alkis förklaringar till varför sprit är så bra för honom.
Fast om man ser det med lite mindre Vettel-ögon så var det Vettel som körde in i Webber, då ställs ditt argument lite på ända.
Sen trodde jag att man kunde vara en tävlingsmänniska på banan och sen utanför banan uppföra sig som folk? Det finns gnällspikar och det finns gnällspikar, sen finns det de som är ganska uppfriskande i sina kommentarer och uttalanden ibland, som Hamilton och Webber bland annat.
I was misled and that is the way it went
-
Nä på banan är inte Webber snäll...det ska han inte vara heller.FredrikE skrev:Precis, han är snäll, så snäll att han vägrar att gå åt sidan för att slippa krocka eftersom han har "rätten" på sin sida, att hans gode kompis var snabbare spelade ingen roll.Depeche skrev:Webber har i alla fall utåt en annan attityd när det går bra för Vettel.
Angående Turkiet-incidenten så kan vi ju dra det fram och tillbaka i all evighet.
Jag kommer aldrig lägga någon skuld på Webber där.
Enligt mig gjorde han inget fel men det finns andra som tycker tvärtom.
Det är helt ok.
Däremot tycker jag Webber och några andra förare har en mer ödmjuk framtoning än Vettel som känns väldigt självgod och omogen.
-
-
-
-
-
-
En gång för länge sedan, innan Alonso blev världsmästare, var Forza ett tillhåll för folk som dyrkade Michael Schumacher. Alla på Forza tyckte att Schumacher var den största föraren genom tiderna, att han var bättre än bäst och att han skulle kunna vinna VM-titlar i vilken bil som helst. Eller nästan alla tyckte det. Det fanns en handfull medlemmar som hade genomskådat propagandan. De försökte länge föra en saklig och balanserad diskussion med de övriga medlemmarna (som de kallade sckumilovers*). De lade fram mängder av fakta och argument som bestred alla felaktiga påståenden om Schumacher. Men ingen ville lyssna till dem; i stället blev de censurerade och avstängda. De kom tillbaka under nya nick men avslöjades och stängdes av på nytt. Till slut bestämde de sig för att ge upp sin ädla kamp och lämnade Forza (eller Sckumi Lover Paradise*, SLP) och kapade ett dittills oanvänt svenskt forum på motorsport.com som de kom att kalla Fria Ordet.Depeche skrev:Vad betyder WLP ?ANFRAN skrev:Vad är det här? WLP?
Är det något internet-språk som jag är för gammal för ?
Googlade lite på det och hittade:
Kvinnors Partnerskap för lärande
Vit Fodrad Pulp (plastflaskor, barnsäkra snap lock)
Wallops Island Tracking Station
Passar inte in riktigt tycker jag.
* Sckumi ska egentligen stavas utan c och med två m, men det tillåter inte den automatiserade censuren som lever kvar än idag.
För att hitta rätt borde du i stället ha googlat på:
http://www.google.se/#hl=sv&q=SLP+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=skummilover+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="Fjollan+från+Kerpen"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="Mr+Fuskbenägen"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="feel+for+grip"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=Szapski+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=uppkört+site%3Amotorsport.com
Anyway, WLP var en liten anspelning på SLP. Jag tyckte nämligen att dina inlägg om Webber började påminna lite om Schumacherhyllningarna vi kunde läsa en gång för länge sedan, signerade den värsta skummilovern av dem alla – Totte.
-
Ok då förstår jag.ANFRAN skrev: En gång för länge sedan, innan Alonso blev världsmästare, var Forza ett tillhåll för folk som dyrkade Michael Schumacher. Alla på Forza tyckte att Schumacher var den största föraren genom tiderna, att han var bättre än bäst och att han skulle kunna vinna VM-titlar i vilken bil som helst. Eller nästan alla tyckte det. Det fanns en handfull medlemmar som hade genomskådat propagandan. De försökte länge föra en saklig och balanserad diskussion med de övriga medlemmarna (som de kallade sckumilovers*). De lade fram mängder av fakta och argument som bestred alla felaktiga påståenden om Schumacher. Men ingen ville lyssna till dem; i stället blev de censurerade och avstängda. De kom tillbaka under nya nick men avslöjades och stängdes av på nytt. Till slut bestämde de sig för att ge upp sin ädla kamp och lämnade Forza (eller Sckumi Lover Paradise*, SLP) och kapade ett dittills oanvänt svenskt forum på motorsport.com som de kom att kalla Fria Ordet.
* Sckumi ska egentligen stavas utan c och med två m, men det tillåter inte den automatiserade censuren som lever kvar än idag.
För att hitta rätt borde du i stället ha googlat på:
http://www.google.se/#hl=sv&q=SLP+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=skummilover+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="Fjollan+från+Kerpen"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="Mr+Fuskbenägen"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q="feel+for+grip"+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=Szapski+site%3Amotorsport.com
http://www.google.se/#hl=sv&q=uppkört+site%3Amotorsport.com
Anyway, WLP var en liten anspelning på SLP. Jag tyckte nämligen att dina inlägg om Webber började påminna lite om Schumacherhyllningarna vi kunde läsa en gång för länge sedan, signerade den värsta skummilovern av dem alla – Totte.
Fast jag är väl inte riktigt så extremt Webber-fan att jag säger att han är bättre än bäst och skulle vinna VM-titlar i vilken bil som helst.
Vad jag däremot sagt förut och hela tiden är väl att Webber skulle kunna vinna i en riktigt bra bil och att jag ansett honom vara bland topp 5 av förarna i F1.
Minns att jag fick en massa mothugg här typ att Webber kommer aldrig vinna ett race ens och när han gjorde det sas det att han kommer inte vinna mer än just det racet.
Och nu säger jag att jag tycker att Webber har en mer positiv och mogen attityd än sin stallkamrat.
Det är väl inte värt att kallas för ett WLP här bara därför eller ?
Inte för att det gör mig något i och för sig.
Sedan är jag väl rätt ensam om att vara Webber-fan här dessutom.
En av de få förutom mig som i alla fall har en positiv inställning till Webber är väl Gurney tror jag.
-
Jag tycker Webber är riktigt vettig när man ser intervjuer med honom, dock så händer det ganska mycket "race-incidents" nära honom och det får mig att inte gilla honom lika mycket.Depeche skrev: Och nu säger jag att jag tycker att Webber har en mer positiv och mogen attityd än sin stallkamrat.
Sedan är jag väl rätt ensam om att vara Webber-fan här dessutom.
En av de få förutom mig som i alla fall har en positiv inställning till Webber är väl Gurney tror jag.
Vettel tycker jag har framtiden för sig, och kommer bli riktigt stor om han orkar och kan hålla sig kvar på toppen, men att han skulle vara särskilt omogen eller gnällig håller jag inte med om, han är väl 10 år yngre än Webber, kollar jag på folk som är 10 år yngre än mig (jag är 35) så märker jag ganska snabbt att de är yngre än mig, men det betyder ju inte att de är omogna för det.
-
Ok, jag vet inte om jag tycker det är så många race-incidents totalt med Webber jämfört med andra förare. Får väl göra någon koll på det någon gång.FredrikE skrev: Jag tycker Webber är riktigt vettig när man ser intervjuer med honom, dock så händer det ganska mycket "race-incidents" nära honom och det får mig att inte gilla honom lika mycket.
Vettel tycker jag har framtiden för sig, och kommer bli riktigt stor om han orkar och kan hålla sig kvar på toppen, men att han skulle vara särskilt omogen eller gnällig håller jag inte med om, han är väl 10 år yngre än Webber, kollar jag på folk som är 10 år yngre än mig (jag är 35) så märker jag ganska snabbt att de är yngre än mig, men det betyder ju inte att de är omogna för det.
Vad jag kan säga är väl att han sällan fått bestraffningar i alla fall.
Vad gäller Vettel och att jag tycker att han känns omogen och har en jobbig attityd så kan det nog skilja beroende på vad man retar sig på hos folks personligheter.
Vettels personlighet gillar jag inte alls och jag retar mig på det mesta.
Möjligtvis reagerar många här på forumet inte alls på det.
Sedan gjorde definitivt inte Turkiet-racet min uppfattning om Vettel det bättre alls och på det kommer också stallets favorisering av honom som nu fått mig att tappa förtroendet för Red Bull-stallet också.
-
Det skulle vara väldans intressant om du kunde styrka att stallet favoriserar Vettel före Webber, men det kanske är svårt?Depeche skrev:Ok, jag vet inte om jag tycker det är så många race-incidents totalt med Webber jämfört med andra förare. Får väl göra någon koll på det någon gång.FredrikE skrev: Jag tycker Webber är riktigt vettig när man ser intervjuer med honom, dock så händer det ganska mycket "race-incidents" nära honom och det får mig att inte gilla honom lika mycket.
Vad gäller Vettel och att jag tycker att han känns omogen och har en jobbig attityd så kan det nog skilja beroende på vad man retar sig på hos folks personligheter.
Sedan gjorde definitivt inte Turkiet-racet min uppfattning om Vettel det bättre alls och på det kommer också stallets favorisering av honom som nu fått mig att tappa förtroendet för Red Bull-stallet också.
Att du ogillar Vettel beror väl, åtminstone till stor del, av att han utmanar din din favoritföare i samma stall. Kanske är det även därifrån du fått att Vettel favoriseras av stallet
-
Jag skulle se epitetet som positivtDepeche skrev:
Sen skulle jag kanske inte ta ANFRANs historiebeskrivning på riktigt allvar, även om det var precis så det var, om du förstår hur jag menar...
I was misled and that is the way it went
-
Av allt man läst och sett så tycker jag det är ganska tydligt.Jögga skrev: Det skulle vara väldans intressant om du kunde styrka att stallet favoriserar Vettel före Webber, men det kanske är svårt?
Att du ogillar Vettel beror väl, åtminstone till stor del, av att han utmanar din din favoritföare i samma stall. Kanske är det även därifrån du fått att Vettel favoriseras av stallet
Många F1-experter har samma åsikt om Red Bull-stallet.
BBC:s experter och journalister är helt övertygade om detta.
Eddie Jordan och Martin Brundle har ingen som helst tvekan om detta heller.
Har dessutom läst saker som några av de upplevt i stallet som gör att jag är helt övertygad om detta.
Sedan vet jag ju naturligtvis inte i vilken grad han är favoriserad.
Att jag ogillar Vettel har faktiskt inte så stor del i att han utmanar Webber faktiskt. Helt ärligt. Visst gillar jag inte när han spöar Webber men det är ju ingen orsak till att ogilla killen.
Det är helt enkelt Vettels beteenden och uttalanden som jag ogillar.
Har aldrig känt sådant agg mot någon annan förare förut.
Har inte haft något emot Webbers tidigare stallkamrater och skulle inte ha något emot Vettel om han hade en annan personlighet.
Skulle t ex Jenson Button vara Webbers stallkamrat och han skulle spöa Webber i varje race så skulle jag inte tycka illa om honom för det pga att jag tycker han verkar vara en sympatisk kille.
Det var ett tag som jag ogillade Alonso också men nu har jag börjat acceptera honom mer och har inget emot honom.
Hamilton är en annan som jag även nu har svårt att gilla.
-
Just race-incidents brukar ju sällan leda till straff då det är just race-incidents, men jag menar att kör man lite "onödigt" hårt så råkar man ut för race-incidents när tex en snabbare förare vill om, och i längden straffar det en själv, vilket kanske är orsaken till att webber inte redan har en världsmästartitel?Depeche skrev: Ok, jag vet inte om jag tycker det är så många race-incidents totalt med Webber jämfört med andra förare. Får väl göra någon koll på det någon gång.
Jag gillar Webbers lite lugna stil (det jag sett i TV) och jag gillar också Hamiltons och Vettels tjuriga kommentarer när de själva inte kan avgöra hur fort de kan köra utan materialet sätter stopp. Jag gillar Alonsos frågor om däckstrategier hos andra förare etc.
Teamet RB ser ju fler sidor av förarna än vad vi gör vid kommunikationen under racen/presskonferanser/intervjuer, då teamet är deras arbetsgivare så får väl teamet likt oss andra välja vem vi tycker bäst om.
-
Inte för att jag tror att Red Bull favoriserar Vettel i den grad som Depeche gör gällande.
Men rent hypotetiskt skulle jag (om jag var stallägare) hellre satsa på den yngre förmågan med framtiden framför sig än den äldre.
Förutsatt att de har liknande kompetens och snabbhet givetvis.
Helst vill man se båda på topp men om man blir tvungen att göra ett val, blir valet faktiskt ganska naturligt.
Om vi återgår till Red Bull tror jag att teamet är imponerad på Webbers fart i år. Vilket också har visat sig i förnyat kontrakt. Ser ingen favorisering mao
Men rent hypotetiskt skulle jag (om jag var stallägare) hellre satsa på den yngre förmågan med framtiden framför sig än den äldre.
Förutsatt att de har liknande kompetens och snabbhet givetvis.
Helst vill man se båda på topp men om man blir tvungen att göra ett val, blir valet faktiskt ganska naturligt.
Om vi återgår till Red Bull tror jag att teamet är imponerad på Webbers fart i år. Vilket också har visat sig i förnyat kontrakt. Ser ingen favorisering mao
-
Nä det är sant i och för sig att race-incidenter sällan leder till bestraffningar.FredrikE skrev: Just race-incidents brukar ju sällan leda till straff då det är just race-incidents, men jag menar att kör man lite "onödigt" hårt så råkar man ut för race-incidents när tex en snabbare förare vill om, och i längden straffar det en själv, vilket kanske är orsaken till att webber inte redan har en världsmästartitel?
Jag gillar Webbers lite lugna stil (det jag sett i TV) och jag gillar också Hamiltons och Vettels tjuriga kommentarer när de själva inte kan avgöra hur fort de kan köra utan materialet sätter stopp. Jag gillar Alonsos frågor om däckstrategier hos andra förare etc.
Teamet RB ser ju fler sidor av förarna än vad vi gör vid kommunikationen under racen/presskonferanser/intervjuer, då teamet är deras arbetsgivare så får väl teamet likt oss andra välja vem vi tycker bäst om.
Men just race-incidenter vet jag inte om Webber har mer än andra förare.
Jag får som sagt kolla lite på det någon gång om jag orkar.
Jag gillar också Webbers lugna och ödmjuka stil...det finns inte ett uns av självgodhet och skryt hos honom och det gillar jag.
Jag tål absolut inte förare som måste framhäva sig och skryta och kanske snacka ner andra förare.
Sedan har jag väldigt svårt för Vettels gester och snack när han vunnit eller tagit pole. Alltså inte under presskonferenserna utan jag menar innan.
Kanske löjligt av mig men jag tål bara inte hans kommentarer.
Alonso har jag inget emot längre.
-
Jag tycker det är varje människas rätt att få uttrycka känslor över sina prestationer och de gånger man vinner och inte bara ler, utan råka jubla för att man är nöjd med sin prestation, så får man höra från jantelägret att man skryter och är dryg. Sådant hatar jag, ska fan inte behöva hålla käften när man lyckas, ALLA som tävlar vill ju vinna.Depeche skrev:Nä det är sant i och för sig att race-incidenter sällan leder till bestraffningar.FredrikE skrev: Just race-incidents brukar ju sällan leda till straff då det är just race-incidents, men jag menar att kör man lite "onödigt" hårt så råkar man ut för race-incidents när tex en snabbare förare vill om, och i längden straffar det en själv, vilket kanske är orsaken till att webber inte redan har en världsmästartitel?
Men just race-incidenter vet jag inte om Webber har mer än andra förare.
Jag får som sagt kolla lite på det någon gång om jag orkar.
Jag gillar också Webbers lugna och ödmjuka stil...det finns inte ett uns av självgodhet och skryt hos honom och det gillar jag.
Jag tål absolut inte förare som måste framhäva sig och skryta och kanske snacka ner andra förare.
Sedan har jag väldigt svårt för Vettels gester och snack när han vunnit eller tagit pole. Alltså inte under presskonferenserna utan jag menar innan.
Kanske löjligt av mig men jag tål bara inte hans kommentarer.
Alonso har jag inget emot längre.
-
Vad är det som du sett och läst som så tydligt visar att han favoriseras? Och vad grundar BBC-experterna det på?Depeche skrev: Av allt man läst och sett så tycker jag det är ganska tydligt.
Många F1-experter har samma åsikt om Red Bull-stallet.
BBC:s experter och journalister är helt övertygade om detta.
Eddie Jordan och Martin Brundle har ingen som helst tvekan om detta heller.
Har dessutom läst saker som några av de upplevt i stallet som gör att jag är helt övertygad om detta.
Sedan vet jag ju naturligtvis inte i vilken grad han är favoriserad.