Jämfört med övriga mittenstall sticker väl budgetmuskeln ut en smula, i övrigt håller jag med.LuckyStrike1 skrev:Jag vet inte om jag tycker Mercedes sticker ut något särskilt i det avseendet jämfört med teamen före dem och runt dem i mittfältet.
Bara rent namnmässigt finns det ju team med minst lika imponerande eller mer imponerande samling namn samt team med organisationer med klart mer imponerande djup, kompetens och erfarenhet.
Allt sedan det där teamet hette BAR har de ju haft en på papperet helt ok eller fantastiskt bra organisation, med mycket kapitalstarka ägare som BAT, Honda och Mercedes, som i stort sett aldrig utom en eller två säsonger lyckats leverera.
Inför 2011
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Djupa fickor på finansiärerna garanterar bara att man har råd att spendera, och att framtiden är någorlunda tryggad. Vad man får ut av budgeten är dock varierande, se bara på Toyota som fick ut hela 1 Pole på sina miljarderCrazy F1 skrev:Men återigen visar det sig att Budget inte är någon garanterad säkerhet till framgång i F1, det fick Toyota bittert erfara och nu även Merceders känns det som.
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Det är dock inte jag, tror han varit lika snabb faktiskt. Eller just nu hade han kanske varit lite snabbare men efter att självförtroendet minskat så hade det nog sett annorlunda ut...
Jag satt just och tänkte samma sak! Kubica borde ju varit någon tiondel snabbare än Petrov och skulle säkert kunnat utmana om ännu bättre placering.
En annan sak om DRS. Jag fattar inte riktigt, hur vet föraren att han får trycka på knappen, säger de till honom från depån att han är en sekund efter eller tänds det en lampa på ratten? Vad händer om han trycker på knappen fast han är mer en en sekund bakom, öppnas den ändå? I så fall borde man ju kunna fuska. Får föraren använda DRS om han inte är en sekund eter i början av rakan men blir det mitt under den?
vad händer om en förare kör om en annan på en lång raka, får den som blir omkörd då slå på DRS och ta tillbaka platsen? det skulle ju faktiskt vara möjligt på Monza eller Spanienrakan...
Jag satt just och tänkte samma sak! Kubica borde ju varit någon tiondel snabbare än Petrov och skulle säkert kunnat utmana om ännu bättre placering.
En annan sak om DRS. Jag fattar inte riktigt, hur vet föraren att han får trycka på knappen, säger de till honom från depån att han är en sekund efter eller tänds det en lampa på ratten? Vad händer om han trycker på knappen fast han är mer en en sekund bakom, öppnas den ändå? I så fall borde man ju kunna fuska. Får föraren använda DRS om han inte är en sekund eter i början av rakan men blir det mitt under den?
vad händer om en förare kör om en annan på en lång raka, får den som blir omkörd då slå på DRS och ta tillbaka platsen? det skulle ju faktiskt vara möjligt på Monza eller Spanienrakan...
Senast redigerad av Crazy F1 den sön mar 27, 2011 19:36, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det var många bra frågor men denna tror jag är reglerad så att den omkörda får inte kontra med DRS.Crazy F1 skrev:vad händer om en förare kör om en annan på en lång raka, får den som blir omkörd då slå på DRS och ta tillbaka platsen? det skulle ju faktiskt vara möjligt på Monza eller Spanienrakan...
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej.Crazy F1 skrev:
vad händer om en förare kör om en annan på en lång raka, får den som blir omkörd då slå på DRS och ta tillbaka platsen? det skulle ju faktiskt vara möjligt på Monza eller Spanienrakan...
Det finns ett område på banan, markerat med streck i banan, som är mätområdet. Om en bil är mindre än en sekund bakom bilen framför i det området får han aktivera DRS på nästföljande raksträcka.
I Melbourne var det mätområdet mellan den näst sista och den sista kurvan och DRS fick då aktiveras av den bakomvarande bilen på start/målrakan.
Till protokollet ska föras att jag tycker en fyra månader gammal rutten banan har mer användningsområden än KERS och DRS.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja dom har en lampa på ratten. Vingen "laddas" inte om man inte är inom sekunden bakom framförvarande vid mätpunkten. Föraren kan dock koppla bort detta och styra över det själv om det skulle bli några problem men skulle man bli påkommen att använda det i situationer när man inte får så väntar rejäla straff. Tidsdifferensen mäts tiotalet sekunder innan zonen börjar så att föraren ska hinna uppfatta att han har möjlighet att använda systemet så det spelar ingen roll om han skulle tappa tid efter det. Ett exempel var Perez (tror jag det var) som låg strax bakom Massa och fick signal att systemet var "laddat", därefter gick Massa i depå men Perez kunde ändå använda vingen.Crazy F1 skrev: En annan sak om DRS. Jag fattar inte riktigt, hur vet föraren att han får trycka på knappen, säger de till honom från depån att han är en sekund efter eller tänds det en lampa på ratten? Vad händer om han trycker på knappen fast han är mer en en sekund bakom, öppnas den ändå? I så fall borde man ju kunna fuska. Får föraren använda DRS om han inte är en sekund eter i början av rakan men blir det mitt under den?
vad händer om en förare kör om en annan på en lång raka, får den som blir omkörd då slå på DRS och ta tillbaka platsen? det skulle ju faktiskt vara möjligt på Monza eller Spanienrakan...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Ja, jäklar du. Även solen har fläckarZwonk skrev:Jögga skrev: Djupa fickor på finansiärerna garanterar bara att man har råd att spendera, och att framtiden är någorlunda tryggad. Vad man får ut av budgeten är dock varierande, se bara på Toyota som fick ut hela 1 Pole på sina miljarder
Nja, 3 poles blev det väl trots allt.