Viasat har väl redan tillstånd för minst en kanalplats som var vikt åt någon Viasat Sport-kanal?menthol skrev:Sedan delas det inte ut tillstånd till nya kanaler i marknätet mer än någon gång var tredje år av regeringen. Etern är redan smockfull, så förvänta er inget i marknätet mer än sammandrag på TV6.
Tv-Sändningar
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Japp, i mux 6, en mux som inte är utbyggd än. Jag t.ex. kan inte se ens mux 5 i dagsläget. Mux 6 kommer dessutom att sändas i MPEG4, vilket kräver nya mottagare. I vilket fall lär de som bor i Stockholm först kunna avnjuta ViasatFopoll! Vi andra lär få vänta tills Viasats nytecknade F1-avtal går ut innan det kommer gå att ens få in Viasats sportkanal som ska gå i marknätet.Razor skrev:Viasat har väl redan tillstånd för minst en kanalplats som var vikt åt någon Viasat Sport-kanal?menthol skrev:Sedan delas det inte ut tillstånd till nya kanaler i marknätet mer än någon gång var tredje år av regeringen. Etern är redan smockfull, så förvänta er inget i marknätet mer än sammandrag på TV6.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
- Mr Forza Motorsport
Formel 1 och TV6 Formel 1 kommer under 2008 att fortsättningsvis sändas på TV6 däremot inte alltid i direktsändning och i sin helhet. Säsongens avslutande race från Kina och Brasilien sänds enligt följande:
Kod: Markera allt
Kinas GP Viasat Motor TV6
Fredag 17/10 Träning 1 (direkt) -
Träning 2 (direkt) -
Lördag 18/10 Träning 3 (direkt) -
Kval (direkt) (direkt)
Söndag 19/10 Race (direkt) (sammandrag 17.00-18.00)
Brasiliens GP Viasat Motor TV6
Fredag 31/10 Träning 1 (direkt) -
Träning 2 (direkt) -
Lördag 1/11 Träning 3 (direkt) -
Kval (direkt) (direkt)
Söndag 2/11 Race (direkt) (sammandrag 00.40-01.40)
-
- Mr Forza Motorsport
Pressrelease 6 oktober 2008
Viasat Motor - Sveriges första och största motorsportkanal!
Nu lanseras den största TV-satsningen på svensk och internationell motorsport någonsin. Viasat Motor är en helt ny TV-kanal som tar motorsport på allvar, äger rättigheterna till världens bästa och mest eftertraktade racingserier som Formel 1, Moto GP, Nascar och STCC och visar 100% motor!
Den största satsningen på Formel 1 i Sverige
Sändningarna och bevakningen kommer att vara omfattande och det kommer att visas mer Formel 1 i TV än någonsin tidigare. Att Formel 1 nu får en egen TV-kanal öppnar helt nya och fantastiska möjligheter. Det finns ingen begränsning i sändningstid och därför kommer Viasat Motor att ha möjlighet att sända drygt 12 timmar direktsändning från varje Formel 1-helg. Samtliga träningar, kval och race från Formel 1 samt kval och race från GP2 och andra supportserier. Viasat Motor kommer alltid på plats för att hårdbevaka pitlane och paddock för att kunna leverera intervjuer, kommentarer och de senaste nyheterna från förare och team. Sändningarna kompletteras dessutom med studioprogram och det stora Formel 1-arkivet med samtliga race från 1983 och framåt.
Stefan ”Lill-Lövis” Johansson gör comeback i Formel 1
79 starter och 12 podiumplaceringar är ett otroligt imponerande facit i Formel 1 för en av Sveriges främsta racingstjärnor genom tiderna, Stefan ”Lill-Lövis” Johansson. Stefan bor idag i Kalifornien där han bla. kör American Le Mans Series och Speedcar Series och gör nu en efterlängtad comeback i Formel 1 som expert och krönikör i Viasat Motor.
Den bäst motorsporten, året runt
Från och med 2009 kommer även Viasat Motor att direktsända Moto GP, som är världens främsta racingserie för motorcyklar, och Sveriges främsta förare i kampen om titeln i STCC. Men även under vintern finns det bra motorsport att njuta av. Giganternas kamp i Nascar, GPS Asia som är den asiatiska vinterserien i GP2, A1GP som är en av vinterns vassaste serier i formel racing är bara några av vinterns höjdpunkter i Viasat Motor.
Formel 1 i direktsändning, endast på Viasat Motor
Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6. Viasat Motor är en betal TV-kanal vilket innebär att du behöver en digitalbox eller parabol samt ett abonnemang för att få tillgång till kanalen. Se www.viasat.se för mer information.
- Det är en dröm att få möjlighet att arbeta med motorsport på det här sättet, äntligen tas motorsporten på allvar och får det utrymme i media som den förtjänar! Att motorsporten nu får en egen TV- kanal gör att vi kan göra och sända så otroligt mycket mer och verkligen ge motorsportpubliken ett utbud som man tidigare bara kunnat drömma om.
Välkommen till Viasat Motor, 100% motorsport!
Thomas Ogander
Kanalchef
Viasat Motor
Viasat Motor - Sveriges första och största motorsportkanal!
Nu lanseras den största TV-satsningen på svensk och internationell motorsport någonsin. Viasat Motor är en helt ny TV-kanal som tar motorsport på allvar, äger rättigheterna till världens bästa och mest eftertraktade racingserier som Formel 1, Moto GP, Nascar och STCC och visar 100% motor!
Den största satsningen på Formel 1 i Sverige
Sändningarna och bevakningen kommer att vara omfattande och det kommer att visas mer Formel 1 i TV än någonsin tidigare. Att Formel 1 nu får en egen TV-kanal öppnar helt nya och fantastiska möjligheter. Det finns ingen begränsning i sändningstid och därför kommer Viasat Motor att ha möjlighet att sända drygt 12 timmar direktsändning från varje Formel 1-helg. Samtliga träningar, kval och race från Formel 1 samt kval och race från GP2 och andra supportserier. Viasat Motor kommer alltid på plats för att hårdbevaka pitlane och paddock för att kunna leverera intervjuer, kommentarer och de senaste nyheterna från förare och team. Sändningarna kompletteras dessutom med studioprogram och det stora Formel 1-arkivet med samtliga race från 1983 och framåt.
Stefan ”Lill-Lövis” Johansson gör comeback i Formel 1
79 starter och 12 podiumplaceringar är ett otroligt imponerande facit i Formel 1 för en av Sveriges främsta racingstjärnor genom tiderna, Stefan ”Lill-Lövis” Johansson. Stefan bor idag i Kalifornien där han bla. kör American Le Mans Series och Speedcar Series och gör nu en efterlängtad comeback i Formel 1 som expert och krönikör i Viasat Motor.
Den bäst motorsporten, året runt
Från och med 2009 kommer även Viasat Motor att direktsända Moto GP, som är världens främsta racingserie för motorcyklar, och Sveriges främsta förare i kampen om titeln i STCC. Men även under vintern finns det bra motorsport att njuta av. Giganternas kamp i Nascar, GPS Asia som är den asiatiska vinterserien i GP2, A1GP som är en av vinterns vassaste serier i formel racing är bara några av vinterns höjdpunkter i Viasat Motor.
Formel 1 i direktsändning, endast på Viasat Motor
Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6. Viasat Motor är en betal TV-kanal vilket innebär att du behöver en digitalbox eller parabol samt ett abonnemang för att få tillgång till kanalen. Se www.viasat.se för mer information.
- Det är en dröm att få möjlighet att arbeta med motorsport på det här sättet, äntligen tas motorsporten på allvar och får det utrymme i media som den förtjänar! Att motorsporten nu får en egen TV- kanal gör att vi kan göra och sända så otroligt mycket mer och verkligen ge motorsportpubliken ett utbud som man tidigare bara kunnat drömma om.
Välkommen till Viasat Motor, 100% motorsport!
Thomas Ogander
Kanalchef
Viasat Motor
-
- Varnad
-
Pastis skrev: Viasat Motor är en betal TV-kanal vilket innebär att du behöver en digitalbox eller parabol samt ett abonnemang för att få tillgång till kanalen. Se www.viasat.se för mer information.
Vad var problemet med att ha det på tv6 som är reklamfinansierad?? Räckte inte pengarna till skyhöga löner och fallskärmsavtal? Hoppas ingen köper skiten så att de går i konkurs. Själv skaffar jag RTL.
Som konsument är detta mitt enda vapen som jag kommer att utnyttja.
Sen förpackar de skräpet så att man inte kan välja de kanaler man vill ha utan tvingas få skräpsporter som golf och annan dynga på köpet.
Hade man kunnat köpa kanalerna för tex 20-30 sek st och välja det man verkligen vill ha så hade det varit en sak
Dåligt, mycket dåligt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Gissar att Visat och F1 kommer att tappa många tittare nu - jobbigt läge för viasat att sälja reklam till en kanal som bara ett fåtal kommer att titta på - jämfört med F1 i TV6 i dagsläget..
Smart med en Motorkanal - men någon glömde att det kanske borde finnas en massa tittare också - om det ska gå ihop i slutändan..
Jösses vilket fiasko att inte visa klart säsongen i TV6 som utlovat - Blir nog inte många abonnenter innan Mars i alla fall - kall vinter hos Viasat!
Smart med en Motorkanal - men någon glömde att det kanske borde finnas en massa tittare också - om det ska gå ihop i slutändan..
Jösses vilket fiasko att inte visa klart säsongen i TV6 som utlovat - Blir nog inte många abonnenter innan Mars i alla fall - kall vinter hos Viasat!
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
Det där blir bra, bara Eje Elgh och Janne Blomfors blir kvar.
A1GP blir ju kul att följa nu när racepuman Danica ska köra för USA.
Men det där med GP2 asia, det måste vara ett skämt. Vaför visa såna sunkserier? Det vore ju bättre om de visade IndyCar som är den bästa formelbils-serien just nu!
A1GP blir ju kul att följa nu när racepuman Danica ska köra för USA.
Men det där med GP2 asia, det måste vara ett skämt. Vaför visa såna sunkserier? Det vore ju bättre om de visade IndyCar som är den bästa formelbils-serien just nu!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Jag kan glädja dig åt att de i alla fall har förlorat 1 kund. För 5 minuter sedan ringde jag och sade upp mitt abonnemang.ANFRAN skrev:Det är så man ska hantera sina kunder: leda ut dem på bakgården och skjuta dem i nacken.Viasat skrev:Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6.
Framtiden får avgöra hur jag gör med TV-tittandet och Formel 1.
Men ni ska veta att jag inte är emot kanalen Viasat Motor, bara Viasats paketering av kanalerna som gör det omöjligt att välja enskilda kanaler. Som parabolägare blir jag tvungen att antingen ta filmpaket plus sportpaket, eller två andra paket och sportpaket. Detta gör mig spyfärdig och nu räcker det för min del.
-
Se det positiva med att du får se mycket fotboll.Pastis skrev:Jag kan glädja dig åt att de i alla fall har förlorat 1 kund. För 5 minuter sedan ringde jag och sade upp mitt abonnemang.ANFRAN skrev:Det är så man ska hantera sina kunder: leda ut dem på bakgården och skjuta dem i nacken.Viasat skrev:Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6.
Framtiden får avgöra hur jag gör med TV-tittandet och Formel 1.
Men ni ska veta att jag inte är emot kanalen Viasat Motor, bara Viasats paketering av kanalerna som gör det omöjligt att välja enskilda kanaler. Som parabolägare blir jag tvungen att antingen ta filmpaket plus sportpaket, eller två andra paket och sportpaket. Detta gör mig spyfärdig och nu räcker det för min del.
-
-
Har comhem här, har inte kollat hur det kan se ut men gissar att Viasat vill tvinga på en nått jävla sportpaket med en massa smörja som ialla fall inte jag vill se - nä bara Viasat Motor eller inget..
Vi har redan en box till tv,n som min fru mest kollar på, en box till, nått paket osv osv betyder $$$$$$$$$$$$$ - Nä inte från mig i alla fall - nog nu!!
Undrar om Blomsväng vågar visa sig här på ett tag - efter det här fiaskot?
Vi har redan en box till tv,n som min fru mest kollar på, en box till, nått paket osv osv betyder $$$$$$$$$$$$$ - Nä inte från mig i alla fall - nog nu!!
-
-
-
-
Ok...det innebär alltså att det inte blir någon skillnad för en som redan har Viasat Sport 1, 2 och 3 förutom att man kommer kunna se ännu mer F1.VHS skrev:Viasat Sport 3 blir Viasat Motor.Depeche skrev:Någon som har koll på vilken av kanalerna Viasat Sport 1,2 eller 3 som kommer att bli Viasat Motor eller är det ytterligare en kanal som inte ingår om man redan har alla Viasat Sport kanaler ?
-
Japp, så här står det på dagensmedia.se:Depeche skrev:Ok...det innebär alltså att det inte blir någon skillnad för en som redan har Viasat Sport 1, 2 och 3 förutom att man kommer kunna se ännu mer F1.VHS skrev:Viasat Sport 3 blir Viasat Motor.Depeche skrev:Någon som har koll på vilken av kanalerna Viasat Sport 1,2 eller 3 som kommer att bli Viasat Motor eller är det ytterligare en kanal som inte ingår om man redan har alla Viasat Sport kanaler ?
Dagens Media har tidigare i dag berättat att Viasat paketerar sporten i fem kanaler. Viasat fotboll, Viasat Motor och Viasat Sport ersätter Viasat 1, 2 och 3. De övriga kanalerna är Viasat Golf och Visasat Sport HD. Det nya kanalerna börjar sändas den 17 oktober.
-
Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.Razor skrev:Varför skulle han inte våga det?Petrol skrev:Undrar om Blomsväng vågar visa sig här på ett tag - efter det här fiaskot?
Viasat hade nog inte räknat med all kritik som haglar in - alla tycker liksom inte att detta är guds gåva till motorsport-älskare och F1-fans ....
-
Jag har inga problem att visa mej här....
Tråkigt att en del tagit tidernas F1 satsning så negativt, speciellt Pastis som faktiskt var med på den tiden då F1 var betal-tv förra gången. Varför han hoppas att fler ska göra som honom och säga upp sitt abonnemang övergår mitt förstånd, om man nu ändå har kanalen.... så vad är problemet?
Det är klart att många är besvikna över att F1 hamnar i betal-tv, men om man betalar får man i gengäld den största TV-satsningen på F1 hittills i Sverige....Det går ju självklart inte att tvinga någon att köpa kanalen, bara att erbjuda produkten vilket Viasat gör.
JB
Tråkigt att en del tagit tidernas F1 satsning så negativt, speciellt Pastis som faktiskt var med på den tiden då F1 var betal-tv förra gången. Varför han hoppas att fler ska göra som honom och säga upp sitt abonnemang övergår mitt förstånd, om man nu ändå har kanalen.... så vad är problemet?
Det är klart att många är besvikna över att F1 hamnar i betal-tv, men om man betalar får man i gengäld den största TV-satsningen på F1 hittills i Sverige....Det går ju självklart inte att tvinga någon att köpa kanalen, bara att erbjuda produkten vilket Viasat gör.
JB
Petrol skrev:Har comhem här, har inte kollat hur det kan se ut men gissar att Viasat vill tvinga på en nått jävla sportpaket med en massa smörja som ialla fall inte jag vill se - nä bara Viasat Motor eller inget..
-
http://www.telia.se/privat/produkter_tj ... kanalutbudmenthol skrev:Telia har väl inte alla Viasatkanaler?olag skrev:Telia har alla viasat kanalerna....Hoppas dom fortsätter med det!!!
Sedan delas det inte ut tillstånd till nya kanaler i marknätet mer än någon gång var tredje år av regeringen. Etern är redan smockfull, så förvänta er inget i marknätet mer än sammandrag på TV6.
Förresten blir det ju sammandrag redan av de två sista loppen i år!
Kanske inte alla..Men en hel del.
Jäkla tur man behöll teliaboxen så man får punga upp 79 kr för att få se F1
FIA = Ferrari International Assistance
-
Då ska jag glädja dig med att jag ser fram mot nästa säsong med tidernas bästa satsning på motorsport i svensk TV.Blomman skrev:Tråkigt att en del tagit tidernas F1 satsning så negativt
Apropå ingenting... har du någon aning om vem eller vilka som ska kommentera STCC på Viasat Motor och om ni kommer ha eget folk ute på rejsen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
Låt mig få beställa kanalen då! Men jag vill inte betala för fotbollskanalen som satsar miljarder på rättigheter och folk.Blomman skrev:Jag har inga problem att visa mej här....
JB
Petrol skrev:Har comhem här, har inte kollat hur det kan se ut men gissar att Viasat vill tvinga på en nått jävla sportpaket med en massa smörja som ialla fall inte jag vill se - nä bara Viasat Motor eller inget..
Kan du fixa trean, sexan, åttan och Viasat Motor åt mig så blir jag jätteglad!
-
Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
Jag tycker självklart att detta är det största på länge med ett sådant superavtal som tecknats med FOM för dom kommande tre åren.....bättre F1-bevakning har vi aldrig haft i Sverige och tiden får väl utvisa om folk tycker att det är värt pengarna. Jag tänker inte döma någon för att man gastar och är oförskämd mot mej, jag förstår besvikelsen men det gäller också att gilla läget.
JB
Jag tycker självklart att detta är det största på länge med ett sådant superavtal som tecknats med FOM för dom kommande tre åren.....bättre F1-bevakning har vi aldrig haft i Sverige och tiden får väl utvisa om folk tycker att det är värt pengarna. Jag tänker inte döma någon för att man gastar och är oförskämd mot mej, jag förstår besvikelsen men det gäller också att gilla läget.
JB
Petrol skrev:Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.Razor skrev:Varför skulle han inte våga det?Petrol skrev:Undrar om Blomsväng vågar visa sig här på ett tag - efter det här fiaskot?
Viasat hade nog inte räknat med all kritik som haglar in - alla tycker liksom inte att detta är guds gåva till motorsport-älskare och F1-fans ....
-
Största missen de gör är att inte visa kvalen och loppen direkt i de kvarvarande loppen för säsongen som TV 6 tittarna räknat med. Det är lätt att fixa till om viljan att ha nöjda kunder finns.
För nästa säsong gäller att möjligheten att kunna se motorkanalen finns utan att bli pådyvlad alltför många andra kanaler.
Själv för egen del blir det att rigga igång parabolerna där man brukar tillbringa lite tid.
För nästa säsong gäller att möjligheten att kunna se motorkanalen finns utan att bli pådyvlad alltför många andra kanaler.
Själv för egen del blir det att rigga igång parabolerna där man brukar tillbringa lite tid.
-
-
-
Självklart får du beställa kanalen....jag vet dock ingen TV-plattform som levererar enbart några få valda kanaler, möjligen ComHem där man visst kan plocka ut några favoriter, men knappast några betal-kanaler.
Var inte så drastisk, antingen vill du se F1-sändningar i toppklass eller också inte.....
Var inte så drastisk, antingen vill du se F1-sändningar i toppklass eller också inte.....
Pastis skrev:Låt mig få beställa kanalen då! Men jag vill inte betala för fotbollskanalen som satsar miljarder på rättigheter och folk.Blomman skrev:Jag har inga problem att visa mej här....
JB
Kan du fixa trean, sexan, åttan och Viasat Motor åt mig så blir jag jätteglad!
-
- Mr Forza Motorsport
Som sagt, jag är inte emot kanalen och satsningen, bara paketeringen.Blomman skrev:Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
JB
Petrol skrev:Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.Razor skrev: Varför skulle han inte våga det?
-
-
Ok jag har inte koll på vilken av dem som är fotbollskanalen.Razor skrev:Viasat Sport 2 är ju fotbollskanalen idag så det känns väl mer som att den blir Viasat Fotboll och Viasat Sport 3 blir Viasat Motor.
Spelar egentligen ingen roll eftersom jag har Viasat Sport 1-3 men man vill ju vara säker på att man har Viasat Motor den 17:e okt.
Jag vill absolut inte missa F1....får kosta vad det vill.
Viasat Motor ska jag ha.
-
Jag hajjar, mitt råd är ändå att låta principerna vara och kolla in produkten först.Pastis skrev:Som sagt, jag är inte emot kanalen och satsningen, bara paketeringen.Blomman skrev:Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
JB
Petrol skrev: Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.
-
Jo jag var med på att de försvinner men frågan är om jag som har Viasat 1,2 och 3 automatiskt kommer att få Viasat Motor eller om den måste beställas.Blomman skrev:VS 1, 2, och 3 försvinner helt och har inget med dom nya kanalerna att göraDepeche skrev:Viasat fotboll, Viasat Motor och Viasat Sport ersätter Viasat 1, 2 och 3.
Det låter som Viasat Sport 2 blir Viasat Motor eller har jag fel ?
JB
-
Missförstå mig inte JB - jag gillar motorkanalen, men håller med Pastis ang paketlösningar hit och dit. Jag vill se Viasat motor om jag slipper de andra fyra sportkanalerna..Blomman skrev:Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
JB
Petrol skrev:Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.Razor skrev: Varför skulle han inte våga det?
Jag har inte varit oförskämd mot dig och det är lite synd att du får ta skott för besvikelsen ang Kina och Brasilien..
-
-
Pga att vi upplever det vara svårt att ge tillräckligt god service via E-mail har vi tillfälligt stängt denna kommunikationskanal. Vi har därför istället utökat våra öppettider på kundsupport och uppmanar dig istället att ringa oss, vi är övertygade om att vi på ett bättre sätt kan hjälpa dig med din fråga den vägen.
Underbart.
No more viasat, bedragare och lurendrejare. Som tur är så visar både danska och tyska kanaler F1.
Är det sant att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6??????
Pga att vi upplever det vara svårt att ge tillräckligt god service via E-mail har vi tillfälligt stängt denna kommunikationskanal. Vi har därför istället utökat våra öppettider på kundsupport och uppmanar dig istället att ringa oss, vi är övertygade om att vi på ett bättre sätt kan hjälpa dig med din fråga den vägen.
Underbart.
No more viasat, bedragare och lurendrejare. Som tur är så visar både danska och tyska kanaler F1.
Är det sant att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6??????
-
-
Ja, det är underbart och det enda som skulle kunna toppa det här är multikanalsändningar á la Premiere eller Bernievisionen, då vore produkten perfekt.Gösta skrev:Underbart.
Senast redigerad av Razor den mån okt 06, 2008 19:50, redigerad totalt 1 gång.
Äntligen!
Äntligen!
-
Vill ogärna missförstå just dig.Razor skrev:Nej, de visas i efterhand.Gösta skrev:Är det sant att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6??????
Du svarar nej på vad? Att det inte är sant eller att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6?
Jävla Raz, han anade att jag skulle missförstå och rättade till sitt svar.
Senast redigerad av Gösta den mån okt 06, 2008 19:51, redigerad totalt 1 gång.
-
Jag svarar nej på din fråga om det är sant att de inte visas i TV6.Gösta skrev: Vill ogärna missförstå just dig.
Du svarar nej på vad? Att det inte är sant eller att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6?
Äntligen!
Äntligen!
-
Bara som sammandrag och brasilien är mitt i natten - kul va?Gösta skrev:Vill ogärna missförstå just dig.Razor skrev:Nej, de visas i efterhand.Gösta skrev:Är det sant att de inte sänder de 2 sista loppen i tv6??????
Jävla Raz, han anade att jag skulle missförstå och rättade till sitt svar.
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Vadå gilla läget det är fan förjävligt alla har inte tillgång till viasat .Blomman skrev:Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
JB
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
Massor av kritiken handlar ju om att TV6 inte ens mäktar med att sända Kina och Brasilien live - vilket givetvis är ett präktigt svek, särskilt mot alla som inte ens kan fixa Viasatsport.Rexa skrev:Vadå gilla läget det är fan förjävligt alla har inte tillgång till viasat .Blomman skrev:Slappna av nu....vi fattade nog att hyllningskören skulle hålla sej borta, som sagt, produkten finns och det är bara att köpa om man tycker att man har råd.
JB
Petrol skrev: Om du läser JB's hyllning till satsningen på Viasats hemsida och sedan kollar med alla negativa reaktioner så känns det inte riktigt balanserat.
Detta är ett skamgrepp som får Glocalnet att kännas som ett högvattenmärke..
-
-
Om du inte får in kanalen via kabelnätet är du kort sagt kokt i bajs. Ett alternativ för dig kan dock vara att ratta in kanalen via ditt bredband.Hasse M skrev:Vad händer för min del som har Boxer, bor i lägenhet och inte kan sätta upp parabol?
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
Det är inte alls en smula irriterande att man tydligen kommer visa kvalen live i TV6 men minsann inte racen. Tro vad vi kommer få se för intressant på 6:an runt nio-tiden söndagmorgonen den 19/10 då?Pastis skrev:Formel 1 och TV6 Formel 1 kommer under 2008 att fortsättningsvis sändas på TV6 däremot inte alltid i direktsändning och i sin helhet. Säsongens avslutande race från Kina och Brasilien sänds enligt följande:
Kod: Markera allt
Kinas GP Viasat Motor TV6 Fredag 17/10 Träning 1 (direkt) - Träning 2 (direkt) - Lördag 18/10 Träning 3 (direkt) - Kval (direkt) (direkt) Söndag 19/10 Race (direkt) (sammandrag 17.00-18.00) Brasiliens GP Viasat Motor TV6 Fredag 31/10 Träning 1 (direkt) - Träning 2 (direkt) - Lördag 1/11 Träning 3 (direkt) - Kval (direkt) (direkt) Söndag 2/11 Race (direkt) (sammandrag 00.40-01.40)
Att man flyttar över F1 till en annan kanal till nästa säsong kan jag väl acceptera, men att försöka tvinga över tittarna genom att inte visa de två sista loppen i år är riktigt dåligt. När man fått tillräckligt många att köpa ett abonnemang kanske man nån vecka innan premiären nästa år vill vara snäll och visar det i t.ex. TV6 igen.
-
Det är så kul att Viasat hela tiden förnekar att TV6 endast är till för att ragga betalande kunder till deras paket. Att de väljer att visa kvalet och inte racet i sin helhet talar sitt tydliga språk. Sorgligt och skrattretande är vad det är. Om man i början av säsongen säger att kvalen och loppen ska gå i TV6 bör man ju hålla det ända till slutet, men det mesta som Viasat gör gör de till 90% och inte mer, så även i detta fall.
Kvällsracen brukar ju vara ganska vältittade, runt 300 000 tittare, näst mest i TV6 historia, efter Hål i väggen. Tittarantalet ligger väldigt högt i förhållande till vad kanalen i vanliga fall har. Morgonracen ska vi bara inte tala om. Mer vettigt vore det att göra ett sammandrag av alla skitserier som de visar vid samma tid och lägga dessa mellan 00:40 och 01:40 efter Brasiliens GP.
Kvällsracen brukar ju vara ganska vältittade, runt 300 000 tittare, näst mest i TV6 historia, efter Hål i väggen. Tittarantalet ligger väldigt högt i förhållande till vad kanalen i vanliga fall har. Morgonracen ska vi bara inte tala om. Mer vettigt vore det att göra ett sammandrag av alla skitserier som de visar vid samma tid och lägga dessa mellan 00:40 och 01:40 efter Brasiliens GP.