Viasat Motor

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Christoffer skrev:
JTarnstrom skrev:Nu har jag beställt Viasat Motor.
Du tog steget!
Även ointresserade vill väl titta ibland. :wink:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Faktiskt... BRawn har gett mig tron tillbaka. Deras framgångar visar på vägen ut ur mörkret. Jag hoppas bara att maktgalningarna inom sporten ser att det här är vad fansen egentligen vill ha. Säsongen är långt ifrån slut och många kommer att göra sitt bästa för att sänka sporten men Brawn är halmstrået F1 behövde.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Sellout!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:
Sellout!
Ja, risken är ju att man tappar i trovärdighet, men har man ingen till att börja med så :)

Mitt främsta skäl till att säga upp Viasat Motor var ju att jag var helt less på sporten men nu finns det en strimma av hopp som har väckts hos mig. Sändningen var ju kanon oavsett innehållet (det sportsliga, alltså), men om innehållet inte lockar så är jag inte beredd att betala.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Prestige e för lallare...klart grabben ska ha ett abb.

JB
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Blomman skrev:Prestige e för lallare...klart grabben ska ha ett abb.

JB
Man måste ju walk the talk, så att säga... Inte mitt fel att Brawn dök och att ni gjorde ett bra jobb.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Vore ju fint om de flyttade studion till banan, när Janne är där. Så att hela gänget kan köra eftersnack, ungefär som under OS.

Hur som helst är ju ändå snacket innan racet betydligt viktigare och det satte de bra. Det var ju knappt man trodde sina ögon, så tidigt på morgonen, när man ser ett gäng svenska mitt på gridden. Jag trodde faktiskt aldrig att det skulle hända.

Betalar man inte för det här så har man inget F1-hjärta. :up:
Senast redigerad av Silverkatten den tis mar 31, 2009 21:57, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Hm, jag vet inte riktigt om det stämmer Silverkatten.

Jag tycker Martin Brundle gör ett schysstare jobb egentligen och han mer kunnig dessutom än våra egna.

Dock så har man ju tillgång till båda sändningarna så det är ju bara att se båda två, dock inte samtidigt. ;)

Men man är bra van vid att ha Eje som pratkvarn vid loppen så det känns bra att han gör jobbet fortfarande.
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Att jämföra Boring Brodcasting Corp med Viasat är knappast relevant.

Glöm inte ikväll klockan 21:00: F1 Klassiker: Säsongen 1989
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Att jämföra Boring Brodcasting Corp med Viasat är knappast relevant.

Den bästa säsongen i modern tid, kanske?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Att jämföra Boring Brodcasting Corp med Viasat är knappast relevant.

Roligt :up: Bilarna var bra lika dagens bilar.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:

Du får skaffa glasögon, jag tycker att det är milsvid skillnad. Sen vill jag bara säga en sak, DET VAR BÄTTRE FÖRR.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:

Du får skaffa glasögon, jag tycker att det är milsvid skillnad. Sen vill jag bara säga en sak, DET VAR BÄTTRE FÖRR.
Glasögon har jag men lite starkare kanske behövs, bättre för det vet vi. Men liten bakvinge och bred nos och inget tingel tangel för övrigt, är inte det likt så säg.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

platt skrev:liten bakvinge och bred nos och inget tingel tangel för övrigt, är inte det likt så säg.
Jag tycker också att det gick att se likheter.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
Cheever skrev:
platt skrev: Roligt :up: Bilarna var bra lika dagens bilar.
Glasögon har jag men lite starkare kanske behövs, bättre för det vet vi. Men liten bakvinge och bred nos och inget tingel tangel för övrigt, är inte det likt så säg.
Kan vara så att jag inte ser det med samma perspektiv, har sällan tagit fram gamla band och kollat och när jag ser en 80-talssäsong blir jag kanske lite färgad av att det är gamla goda tiden med Prost och en nykomling som hette Alesi, ingen [Schumacher] i sikte och platta fina bilar med cig-reklam 8)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

En riktigt bra sak med att ha investerat i Viasat Motor inför detta år är Moto Gp!
Speciellt nu när Kallio gör sina första stapplande varv och i ett satellit-team i högsta klassen och understryker termen "världens snabbaste folk" ;)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag var ganska skeptisk till Frida Nordstrand och hennes frågebatteri i Melbourne – tänkte att hon aldrig skulle få intervjuobjekten att säga något intressant – men jag kapitulerar redan nu. Hon var förbannat bra i helgen, inte minst under loppet! Dessutom är hon riktigt proffsig och avspänd framför kameran. Frida Nordstrand är Viasats Brawn!
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Bra jobbat Viasat Motor och bra improvisering med studion när loppet rödflagades.
Och som sagts tidigare, Frida överraskar verkligen i positiv bemärkelse :up: :up:

Längtar redan till nästa tävling 8)
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Hannu

Inlägg av Hannu »

:up: för Viasat Motor.

Gillade intervjuerna med förarna och snacket innan racet idag.

Bra också är att reklamen uteblivit mitt i racen.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Hannu skrev::up: för Viasat Motor.

Gillade intervjuerna med förarna och snacket innan racet idag.

Bra också är att reklamen uteblivit mitt i racen.
Viasat Motor har ingen reklam, förutom för sina egna kanaler och de avbrotten brukar inte vara så långa :up:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Håller med föregående talare.
Det har aldrig varit bättre F1-sändningar!
Frida är verkligen skitbra. Till och med Massa svarade ärligt och okrystat på hennes frågor. Intervjun med Bridgestonesnubben var klockren. Äntligen fick man en riktig beskrivning av hur däcksstrategier kan användas.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Jag skaffade abonnemang åt svärmor som har comhem och håller med om att F1-sändningarna är superbra.
Frida är skitbra, hon har pondus och vassa armbågar och det verkar ge utdelning eftersom vi får snabba intervjuer med vem som helst verkar det som.

En sak som jag har svårt att förstå är hur (om?) abonnemangsavgifterna kan vara så mycket störe än reklamintäkterna, TV6, så det kan finansiera hela den här storstilade satsningen med studio och allt.

Men det är väl det här med gungor och karuseller....
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fixade ny tv och Viasat-abonnemang till farsan. Han är helnöjd.

Bra sändning igen. Frida imponerar. Jag har hört att hon har drillats hårt inför uppgiften och hon har kanske inte intresset i sig från början. Men hennes kunskaper är ju av den graden att hon tas på allvar av sina intervjuoffer och det är det som räknas. Hon ställer bra frågor och har en bra förmåga att få offren att öppna käften. Jag skulle gärna ha sett lite mer tillbakaspel till Rydell. Det blir en annan dynamik när Blomman och Eje inte bara pratar med varandra (inte för att de är dåliga, tvärtom). Inom gruppdynamik är det ju väl känt att tre personer skapar mer spänningar än två och spänningar blir bättre tv.

PS

Inlägg av PS »

JTarnstrom skrev:Bra sändning igen. Frida imponerar. Jag har hört att hon har drillats hårt inför uppgiften och hon har kanske inte intresset i sig från början. Men hennes kunskaper är ju av den graden att hon tas på allvar av sina intervjuoffer och det är det som räknas. Hon ställer bra frågor och har en bra förmåga att få offren att öppna käften.
Det är det som är så imponerande, att oavsett om Frida har något tidigare intresse för F1 och motorsport (jag läste nånstans att hon varit fotbollsreporter) så är hon påläst och professionell. Hon tar verkligen sin uppgift på allvar och håller sig framme där det händer.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det är väl inte så svårt att förstå....Nu tar Viasat dels in intäkter på betaltv och dessutom på reklam i sammandraget - dubbel deg!

Dessutom tror jag att man tar in betydligt mer netto på betaltvabb per tittare än man gör med reklamintäkter.

Det är vad jag tror utan att veta säkert

JB
JockeJ71 skrev:Jag skaffade abonnemang åt svärmor som har comhem och håller med om att F1-sändningarna är superbra.
Frida är skitbra, hon har pondus och vassa armbågar och det verkar ge utdelning eftersom vi får snabba intervjuer med vem som helst verkar det som.

En sak som jag har svårt att förstå är hur (om?) abonnemangsavgifterna kan vara så mycket störe än reklamintäkterna, TV6, så det kan finansiera hela den här storstilade satsningen med studio och allt.

Men det är väl det här med gungor och karuseller....
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PS skrev:
JTarnstrom skrev:Bra sändning igen. Frida imponerar. Jag har hört att hon har drillats hårt inför uppgiften och hon har kanske inte intresset i sig från början. Men hennes kunskaper är ju av den graden att hon tas på allvar av sina intervjuoffer och det är det som räknas. Hon ställer bra frågor och har en bra förmåga att få offren att öppna käften.
Det är det som är så imponerande, att oavsett om Frida har något tidigare intresse för F1 och motorsport (jag läste nånstans att hon varit fotbollsreporter) så är hon påläst och professionell. Hon tar verkligen sin uppgift på allvar och håller sig framme där det händer.
Det är en jäkla tur för Viasat att ingen normalbegåvad F1-intresserad tittare ens sett en fotbollsmatch på en Viasat-kanal, för då hade vi vetat att Frida var fotbollsreporter och dömt ut henne på förhand 8)
matte

Inlägg av matte »

Bra jobbat igen, Blomman och Eje! Synd bara att man knappt kunde höra Eje's kommentarer under vissa delar av träningen och kvalet pga motorljud, men det får man väl skylla på ljudteknikerna.... :lol:
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Cheever skrev:Det är en jäkla tur för Viasat att ingen normalbegåvad F1-intresserad tittare ens sett en fotbollsmatch på en Viasat-kanal, för då hade vi vetat att Frida var fotbollsreporter och dömt ut henne på förhand 8)
Är det sant? Fotbollsreporter?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Cheever skrev:Det är en jäkla tur för Viasat att ingen normalbegåvad F1-intresserad tittare ens sett en fotbollsmatch på en Viasat-kanal, för då hade vi vetat att Frida var fotbollsreporter och dömt ut henne på förhand 8)
Är det sant? Fotbollsreporter?
Jesus Adam, springer och interjuvar knäskadeoffer as we speak...
Användarens profilbild
rejsbo

Boxer/viasat motor

Inlägg av rejsbo »

Hur vare...??
Skulle Viasat motor komma till boxer??
Eller är det ett aprilskämt?
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Re: Boxer/viasat motor

Inlägg av EnzoF1 »

rejsbo skrev:Hur vare...??
Skulle Viasat motor komma till boxer??
Eller är det ett aprilskämt?
Det har väl aldrig varit på tal...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Kanske inte, med man kan ju alltid drömma....
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jahapp, är det någon som vet vad Frida Nordstrand gjorde i helgen?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Antar att hon var ledig, hon jobbade med CL i tisdags och onsdags i alla fall. Blir nog "bättring" till Europa-racen då resorna inte blir så länga mellan loppen, plus att Viasats fotbollssäsong snart är över.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ah. Tur att Blomman inte hade semester samtidigt. Hade ju blivit knasigt.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Kändes lite tomt utan Frida, man blir fort bortskämd :wink:
Men annars helt ok sändning :up:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

ANFRAN skrev:Jahapp, är det någon som vet vad Frida Nordstrand gjorde i helgen?
Mig! :hump:

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:
Jag heter det :D
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

platt skrev:
EnzoF1 skrev:
Jag heter det :D
Inte i det här fallet faktiskt, för EnzoF1 antyder att han är ett objekt. :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Få se om platt knäcker det här... ;)

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:Få se om platt knäcker det här... ;)
Nu såg jag, den lila gubbens jukande rörelser. FY vad läskig du är, jag har inte den fantasin som du har. Är du lika laddad som smileygubben? :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

PeppeF1 skrev:Antar att hon var ledig, hon jobbade med CL i tisdags och onsdags i alla fall. Blir nog "bättring" till Europa-racen då resorna inte blir så länga mellan loppen, plus att Viasats fotbollssäsong snart är över.
Mhm.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

När är Frida tillbaka? Inte för att det var så många förare som brutit som behövde intervjuas idag men man blir ju bortskämd med bra intervjuer fort.

Sen kan ni väl ta in en riktig expert i studion istället för AMS-nissen som säger samma sak hela tiden och tror att han är ball. Gösta skulle jag vilja se i den stolen till exempel?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev: Gösta skulle jag vilja se i den stolen till exempel?

Viasat betalar på tok för dåligt. Du lär som tur är slippa mig, men kommer de med ett bra bud så kanske jag omvärderar mitt beslut. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Cheever skrev:Sen kan ni väl ta in en riktig expert i studion istället för AMS-nissen som säger samma sak hela tiden och tror att han är ball.
Han ÄR ball. Jag gillar hans artiklar i AMS. Rydell har en konstig röst...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är en sak att skriva och en annan att vara tv-mässig. Det ör olika egenskaper som krävs. Skulle du lyssna på gynning på radio?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag som brukar vara så gnällig tycker att för- och eftersnacket funkar utmärkt. AMS-killen har jag ingenting emot alls.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tyckte Anna hoppade lite i galen tunna sist.
"Är alla McLarens segrar de senaste decennierna åstadkomna med fusk?"
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det är en fråga många undrar över nu för tiden :roll:
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Jari skrev:Jag tyckte Anna hoppade lite i galen tunna sist.
"Är alla McLarens segrar de senaste decennierna åstadkomna med fusk?"
Hon hade fel manus... hon skulle nog ha sagt Ferrari. ;)
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002