Nu kräver jag att någon moderator går in och modererar ordentligt, då det bryts mot en grundläggande forumregel.
Enligt regel 1:c Jari kan aldrig ha rätt
Chinas GP 06
-
- Utvisad
Jag tänkte på händelsen i andra kurvan där DC gjorde en verkligt ful grej.Razor skrev:Läs igenom diskussionen en gång till.guuben skrev:Jari har helt rätt.
Efter den här händelsen beskrevs DC som det största problemet för Mika (för att vinna en VM). Stackars Coulthard som hamnade hela tiden ut för finska förare i "sitt" stall.......han ville ju själv förstås vara stjärnan.
Mitt minne för årtal och lopp är inte det bästa så jag har antagligen blandat ihop lopp/år men det som jag ville säga var (det primära) att "DC blev Häkkinens "svåraste" (worst) motståndare". Häkkinen höll god min trots DC:s diskutabla mavövrar och DC:s uppenbara svårigheter att acceptera att han inte själv var eller blev stjärnan inom McLaren. Rätt?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Läs igen...guuben skrev:Jag tänkte på händelsen i andra kurvan där DC gjorde en verkligt ful grej.
Men du är väl läskunnig?Mitt minne för årtal och lopp är inte det bästa så jag har antagligen blandat ihop lopp/år
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Mika värsta motstånderare 1999, när DC körde på Mika i andra kurvan på A1 Ring, var väl Mika och McLaren själva?guuben skrev:Jag tänkte på händelsen i andra kurvan där DC gjorde en verkligt ful grej.Razor skrev:Läs igenom diskussionen en gång till.guuben skrev:Jari har helt rätt.
Efter den här händelsen beskrevs DC som det största problemet för Mika (för att vinna en VM). Stackars Coulthard som hamnade hela tiden ut för finska förare i "sitt" stall.......han ville ju själv förstås vara stjärnan.
Mitt minne för årtal och lopp är inte det bästa så jag har antagligen blandat ihop lopp/år men det som jag ville säga var (det primära) att "DC blev Häkkinens "svåraste" (worst) motståndare". Häkkinen höll god min trots DC:s diskutabla mavövrar och DC:s uppenbara svårigheter att acceptera att han inte själv var eller blev stjärnan inom McLaren. Rätt?
Nu slutade det ju med att de vann titeln, men de 6 troliga poäng Mika tappade på A1 var ju inte mycket jämfört med de 10 han körde bort själv på Monza det året eller de 10 som försvann när dcket exploderade på Hockenheim samma år.
Så att påstå att DC var Mika värsta motståndare är nog att överdriva en hel del tycker jag.
1998 var det Schumacher, och 1999 var det Mika och McLaren själva som gjorde det onödigt svårt för sig i kampen mot Irvine.
A1 1999 var självklart onödig, men det får lite orimliga proportioner. Det var också enda gången jag har kunnat hitta att de var på varandra. Man kan lite skämtsamt se det som betalning för Melbourne 1998.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish