Jo, det är sant. Men det har väl förekommit liknade SC-situationer tidigare, och då har de ändå inte lyckats undvika att bli varvade. Att de nu gjorde det tyder väl på att utvecklingen i alla fall går åt rätt håll. De två andra bottenstallen lämnade de ju långt bakom sig.PeppeF1 skrev:Det var mycket tur också, varvet innan SC kom ut var de 1:14 och 1:18 efter. Efter den gick in blev de ifrånkörda till 1:27 och 1:36 igen.Zwonk skrev:Från det ena till det andra så noterar jag att Lotus-bilarna lyckades komma i mål på samma varv som segraren. Tror att det var första gången. Placeringarna är visserligen fortsättningsvis dåliga, men det är kul att se att de faktiskt gör framsteg.
JAPANS GP 2011 - SUZUKA. Lopp 15 av 19
-
-
Det där är ju en svår fråga utan tvekan för om man tittar på Vettel så går han och täcker upp men sen drar han sig tillbaka långt mot ideallinjen det gjorde schumi också i italien och det som är frågan är om man måste ligga kvar exakt på den position som man gått och täckt upp eller om man får gå tillbaka lite. Idag går ALLA tillbaka LITE och det är väl där skon klämmer, vissa går tillbaka mer än andra och var gränsen går verkar vara svårt att bedöma.
http://www.youtube.com/watch?v=egHvWj0Jz3Q
En sak är dock säker, hade inte Button gått ut på gräset så hade det smällt så den som tyckt att sådana här manövrar varit fula innan bör väl tycka att detta är rätt fult.
Här är en som Schumi gör på Mikka i japan 2000.
http://www.youtube.com/watch?v=xWJjuKD3N4w
Den ser ju rätt lika ut men Vettel går mycket hårdare åt Button i år än vad schumi gjorde åt Mikka här t. ex och jag vet att BLOMMAN då han kommenterade detta med Fredrik Ekblom tyckte detta var fult men jag tycker inte han tyckte att det Vettel gjorde var lika fult men det går ju att ändra sig som tur är
http://www.youtube.com/watch?v=egHvWj0Jz3Q
En sak är dock säker, hade inte Button gått ut på gräset så hade det smällt så den som tyckt att sådana här manövrar varit fula innan bör väl tycka att detta är rätt fult.
Här är en som Schumi gör på Mikka i japan 2000.
Den ser ju rätt lika ut men Vettel går mycket hårdare åt Button i år än vad schumi gjorde åt Mikka här t. ex och jag vet att BLOMMAN då han kommenterade detta med Fredrik Ekblom tyckte detta var fult men jag tycker inte han tyckte att det Vettel gjorde var lika fult men det går ju att ändra sig som tur är
-
Jag håller dock med dig Jögga, domarna är inne och petar mycket MER än vad de gjort förr om åren, t. ex så borde ju både Senna och Prost blivitg diskade för det som de gjorde mot varandra i japans jp och var nu mer det var men de vann vm på det istället. Schumi blev dock diskad från VM för Jerez 97 och det tycker jag väl var rätt för det var fult och i år så har domarna varit inne och dömt straff för saker som de inte dömde straff för för 10 år sedan t. ex så visst sjutton är det mycket bestraffningar...
http://www.youtube.com/watch?v=Yo971KDX ... re=related
Här e schumi vs rubens, skillnaden är väl att det är en mur vid sidan annars ser jag inget skumt alls, båda sakerna är tuffa som sjutton. Men här fick han nog straff för att det bedömdes som farligt pga av muren...
Med andra ord, hade det varit en mur i japan hade kanske Vettel fått straff.
http://www.youtube.com/watch?v=Yo971KDX ... re=related
Här e schumi vs rubens, skillnaden är väl att det är en mur vid sidan annars ser jag inget skumt alls, båda sakerna är tuffa som sjutton. Men här fick han nog straff för att det bedömdes som farligt pga av muren...
Med andra ord, hade det varit en mur i japan hade kanske Vettel fått straff.
-
-
Men det är väl knappast någon förare idag som stannar kvar längst in på innern om de har blockerat på rakan?PC: skrev:Jag säger det en gång till.
Det är ok att byta spår EN gång. Men när du gjort ditt spårval/sidoförflyttning då skall du också stanna kvar där och inte återta den ideala rejs-linjen.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
En stor skillnad här är att Mika har kommit mycket längre fram när de börjar trängas fast att Schumi svänger vänster mycket tidigare. Jag tror att Schumi där gjorde en mycket dålig start och försökte desperat och för sent att hindra Mika.Crazy F1 skrev:Här är en som Schumi gör på Mikka i japan 2000.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
-
Precis!Men det är väl knappast någon förare idag som stannar kvar längst in på innern om de har blockerat på rakan?
Ja jag tror att schumi gjorde en sämre start här så han svängde nog över direkt utan att veta att Mikka kom faktiskt även om han säkerligen misstänkte det. Jag vet inte vad som är värst, svänga direkt elelr svänga då man ser att den bakom svänger..
-
Tycker det gnälls lite mycket, jag tycker det har blockats/prejats riktigt mycket i starterna senaste åren.
Kolla själv vad button säger om spa 2010 när han skulle hamnat i väggen om han inte lyfte av gasen visserligen inte första kurvan men ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=jRQXL-gp20w
Kolla själv vad button säger om spa 2010 när han skulle hamnat i väggen om han inte lyfte av gasen visserligen inte första kurvan men ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=jRQXL-gp20w
-
Jag har sett den där kraschen innan den är med på f1- review från 94.
FredrikE- För en gångs skull håller jag med dig, det är lite mycket gnäll på både starter och spårbyten eller rättare sagt jag gnäller på att domarna lägger sig i för mycket. Egentligen så är det ju så här folk kört i ett 20 tal år nu så det borde ju inte förvåna någon skillnaden är väl att det nu bestraffas på ett helt annat sätt.
FredrikE- För en gångs skull håller jag med dig, det är lite mycket gnäll på både starter och spårbyten eller rättare sagt jag gnäller på att domarna lägger sig i för mycket. Egentligen så är det ju så här folk kört i ett 20 tal år nu så det borde ju inte förvåna någon skillnaden är väl att det nu bestraffas på ett helt annat sätt.
-
Speed producerade Formula 1 decade där klippet är hämtat. Kommentatorerna heter Bob Varsha, Steve Matchett och David Hobbs.Krassegrand skrev:Wow!
Såg Ni vilken smäll Brundle får där?
Vad är det för kommentatorer? Den ena låter nästan som han är full!
Jörgen
Hobbs är den som låter småfull. Han körde F1 mellan 1967 och 1974 i sex lopp och kom som bäst sjua.
-
Vem exakt skulle göra ett bättre jobb än Massa. Finns bara två Kubica som är skadad och Koba som är oslipad. Klart Button eller Rosberg kunde prestera likvärdigt också.Crazy F1 skrev:Jo det känns nog tungt ännu med tanke på att han var EN KURVA från titeln...Men efter det har det ju tyvärr bara gått neråt för honom. Jag fattar inte varför Ferrari vill ha kvar honom, det finns bättre förare på marknaden.
Väldigt otur för honom 08, och fusk-Piquet och fusk-playboy förstörde för honom i Singapore. + den jävla tankriggen.
Blir sjukt ledsen bara jag tänker på säsongsavslutningen 08, och då hade jag inte fattat så stort tycke för Massa ännu.
-
Jag kan absolut förstå hur tungt det måste varit jag minns nämligen när schumi bröt i japan pga motorfel och där gick väl titeln garanterat upp det året...och det kan jag bli ledsen av att tänka på
jag anser att absolut att Kubica skulle kunna fungera, sen tror jag precis som du skriver att Kobba skulle kunna göra ett bra jobb och jag tycker han kör mer med huvudet nu sen finns det duktiga killar i GP2 som kanske skulle blomma ut och iaf inte köra långsammare.
jag anser att absolut att Kubica skulle kunna fungera, sen tror jag precis som du skriver att Kobba skulle kunna göra ett bra jobb och jag tycker han kör mer med huvudet nu sen finns det duktiga killar i GP2 som kanske skulle blomma ut och iaf inte köra långsammare.
-
Är rätt säker på att Button och Rosberg skulle prestera betydligt bättre i Ferrarin än Massa gör nu. Jenson är ju kanske rentav snabbast i fältet för tillfället.PerP skrev: Vem exakt skulle göra ett bättre jobb än Massa. Finns bara två Kubica som är skadad och Koba som är oslipad. Klart Button eller Rosberg kunde prestera likvärdigt också.
Väldigt otur för honom 08, och fusk-Piquet och fusk-playboy förstörde för honom i Singapore. + den jävla tankriggen.
Blir sjukt ledsen bara jag tänker på säsongsavslutningen 08, och då hade jag inte fattat så stort tycke för Massa ännu.
Visst hade Massa otur när mästerskapet avgjordes 2008, men han hade också tur att han fick chansen att på allvar tävla om mästerskapet i slutet. Det kändes som att domarna verkligen gjorde sitt bästa för att se till att Ferrari skulle vinna VM det året. Jag tänker då på Hamiltons tveksamma diskning i Belgien etc.
-
Pratar vi bland förare som skulle kunna vara aktuella för Ferrari som teamkamrat till Alonso eller pratar vi om förare som skulle göra ett bättre jobb än Massa?PerP skrev: Vem exakt skulle göra ett bättre jobb än Massa. Finns bara två Kubica som är skadad och Koba som är oslipad. Klart Button eller Rosberg kunde prestera likvärdigt också.
I den senare kategorin finns det absolut en stor mängd förare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Både och. De som kan umgås med den hetlevrade spanjoren och samtidigt prestera bra racing. Hamilton går bort. Men räknat alla övriga. Har svårt att se Buemi, Barri, Hulken, Petrov, Kova göra bättre jobb än Massa, oavsett hur bra kompisar med Alonso de är.LuckyStrike1 skrev:Pratar vi bland förare som skulle kunna vara aktuella för Ferrari som teamkamrat till Alonso eller pratar vi om förare som skulle göra ett bättre jobb än Massa?PerP skrev: Vem exakt skulle göra ett bättre jobb än Massa. Finns bara två Kubica som är skadad och Koba som är oslipad. Klart Button eller Rosberg kunde prestera likvärdigt också.
I den senare kategorin finns det absolut en stor mängd förare.