PC: skrev:Oj... man kan ju undra varför Ferrari ens brytt sig om att avlöna såna gubbar som Todt och Brawn, exempelvis. Helt onödigt kan ju tyckas då det räcker med att ha den Gudomlige som ledare för teamet, eller...?
Om Du syftar på Schumi så har jag tidigare sagt att en viktig förmåga hos honom var att samla ihop ett ypperligt team som ville jobba för honom. Ferrari betalar lönerna!
Hur många föjlde med Schumi från Benneton till Ferrari?
Crazy F1 skrev:Sant "the proffeseur" var jävligt smart den saken är klar, inte snabbast över ett varv men man vinner inte 51 Gp om man inte är jävligt bra!
Fast nu hade väl Alain Prost ofta snabbare varv i racet än vad t.ex. Senna hade. Tror att Alain Prost ligger bra till i toppen för antal snabbaste racevarv.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det tror jag också men jag syftade på kval varv då jag skrev LS, där var ju Senna helt fenomenal. För även om schumi har fler poles så fixade ju senna sina 65 st på mindre försök än vad MS gjorde.
PC: skrev:Oj... man kan ju undra varför Ferrari ens brytt sig om att avlöna såna gubbar som Todt och Brawn, exempelvis. Helt onödigt kan ju tyckas då det räcker med att ha den Gudomlige som ledare för teamet, eller...?
Om Du syftar på Schumi så har jag tidigare sagt att en viktig förmåga hos honom var att samla ihop ett ypperligt team som ville jobba för honom. Ferrari betalar lönerna!
Hur många föjlde med Schumi från Benneton till Ferrari?
...och innan Benetton så hade Schumi förstås plockat upp sitt team från gatan, eller...?
Vad jag älskar personer som alltid vill dra saker till sin yttersta gräns PC
Nä han blev väl plockad till Benetton för att han gjorde ett sådan förbannat bra jobb hos Jordan och sedan tog de 3 år att pussla sakerna samman, när Ross kom till teamet vet jag inte men de utvecklade ju ett samarbete som visade sig framgångsrikt.
Crazy F1 skrev:Vad jag älskar personer som alltid vill dra saker till sin yttersta gräns PC
Nä han blev väl plockad till Benetton för att han gjorde ett sådan förbannat bra jobb hos Jordan och sedan tog de 3 år att pussla sakerna samman, när Ross kom till teamet vet jag inte men de utvecklade ju ett samarbete som visade sig framgångsrikt.
Var det hos Jordan han köpte en racesitst för ett race för en rejäl slant, körde ett race där han kvalade in i topp 10 och sen bröt tidigt efter att ha kört sönder växellådan? Eller om den gick sönder av sig själv kanske?
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1 skrev:
Vad jag älskar personer som alltid vill dra saker till sin yttersta gräns PC
Jag har bara så svårt för hur en del betraktar Skumeländet genom rosafärgade glas...
Men det är väl precis lika svårt att se som att vissa betraktar honom men väldigt mörka solglasgöon. Alla är vi väl lite färgade, jag tror man inte "får tycka något om karln" för att kunna se på honom objektivt.
Nästan rätt LS, han köpte en sits där då den ordinarie föraren blivit skadad(Bertrand Gachot) han kvalade BETYDLIGT BÄTTRE Andrea de cecaris i kvalet då han startade sju mot dennes 11 plats. Sedan var det kopplingen som gick sönder och inte växellådan och om det var han själv eller ett tekniskt fel vet jag inte. Han kom inte iväg iaf. Efter det köpte Briatore över honom för några miljoner dollar(pengar som Jordan verkligen behövde vid den tiden) och resten är väl känt.
Senast redigerad av Crazy F1 den ons jan 26, 2011 16:19, redigerad totalt 1 gång.
Nästan rätt LS, han köpte en sits där då den ordinarie föraren blivit skadad(Bertrand Gachot) han utklassade Andrea de cecaris i kvalet då han startade sju mot dennes 11 plats.
"Skadad" det var en fin omskrivning på att sitta i finkan för misshandel
Senast redigerad av Cheever den ons jan 26, 2011 14:32, redigerad totalt 1 gång.
Om Schumacher "utklassade" de Cesaris genom att kvala in 4 platser före ... vad fasiken gjorde då inte Nico 2010? "Utklassa" kan inte räcka att beskriva det ...
För övrigt satt Gachot i fängelse.
Nej, men blir man misshandlad blir man skadad så taxichauffören som fick lite tårgas på sig kan väl betecknas ha blivit "skadad". Men inte är man skadad bara för att man misshandlar någon, det kan räcka med att man är arg. Eller har otur.
Du har aldrig använt ordet "utklassad" tror jag och absolut inte med samma lätthet som du gjorde nyss
Okej jag ÄNDRAR det eftersom du tycker om att specialstudera ord
Men det där med utklassa är ju en subjektiv sak dock.
Absolut, man kan ha otur det hade ju en kille som försvarade en dam som blev överfallen och slog ner denna så han fick en fraktur i skallen. Dock så blev den killen som räddade damen dömd för misshandel. . . så visst kan man ha otur.
Orsaken till 'Schumis'
fiasko: åksjuka
Klarade inte av att träna i simulatorn
Nu börjar det bli lite fånigt med dessa undanflykter, kan han inte säga som det är bara.....
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Snarare kass förare som blir åksjuk av en simulator.
Det verkar som att teamkamraten inte hade problem med att bli "åksjuk" så detta verkar snarare vara ett förarrelaterat problem, antingen i form av åksjuka eller i form av den mest patetiska och humoristiska bortförklaringen på länge.
Eller så är det väl lite både och men kom ihåg att det INTE ÄR SCHUMI som hittar på några ursäkter utan det är ju fan anat folk runomkring så skyll inte på honom.
Riktiga testdagar? Det kan vi nog känna oss blåsta på Silverkatten...
LuckyStrike1 skrev:Snarare kass förare som blir åksjuk av en simulator.
Det verkar som att teamkamraten inte hade problem med att bli "åksjuk" så detta verkar snarare vara ett förarrelaterat problem, antingen i form av åksjuka eller i form av den mest patetiska och humoristiska bortförklaringen på länge.
Det är ju konstigt att andra erfarna F1-förare inte verkar lida av de begränsade testerna under säsongen.
Det är ju, vilket är rent naturligt, rookies som har absolut tuffast med att inte få testa under säsongen.
För de erfarna förarna, t.ex. Rubens Barrichello, verkar det ju snarare bara ge dem en större fördel.
Så nog borde Schumacher klara av att prestera även fast han inte får testa under året. Hans yngre och mindre erfarna stallkamrat verkar ju kunna få ut max ur bilen och mer därtill ändå.
Cheever skrev:Vad jag förstod hade Skum haft problem med simulatorer under hela sin karriär.
Ferrari F150 presenterades idag, ser långsam ut
Och bak tung.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Cheever skrev:Vad jag förstod hade Skum haft problem med simulatorer under hela sin karriär.
Ferrari F150 presenterades idag, ser långsam ut
Den är ingen skönhet iallafall..
Jag tror inte Ferrari bryr sig om ifall hela världen säger att den är det fulaste som finns bara den lämnar konkurrenterna bakom sig.
För den delen kan man ställa en skön donna bredvid bilen så är det ingen som ser den.
Är inte den här vintern eller off season längre än vanligt? Börjar vilja ha F1-Premiär nu.
Inte ens NASCAR har börjat ännu så man har något att titta på.
Cheever skrev:Är inte den här vintern eller off season längre än vanligt? Börjar vilja ha F1-Premiär nu.
Inte ens NASCAR har börjat ännu så man har något att titta på.
En vacker bil må jag säga, hoppas den inte är så snabb som den ser ut att vara.
Teknisk personal med F1-erfarenhet kan nog väldigt snabbt se framför allt om en bil inte kommer att fungera. Det gäller även många andra, t.ex. kunniga journalister med lång erfarenhet, personer som följt F1 länge med tekniskt kunnande etc. etc. etc.
Jag tror vi nog var väldigt många som lätt kunde se att HRT:s bil inte skulle fungera något vidare 2010. Där syntes det ju lång väg att den inte var i närheten av den teknik som andra F1-team använder.
Ett annat exempel var Lolas bil 1997 som blev en rejäl flopp. Ett annat bra exempel är McLarens bil 1995 där var och en tydligt kunde se att detta kommer inte bli någon höjdare.
Det är mer ett helhetsintryck än särskilda kriterier.
Av samma sak kunde många direkt se att McLarens F-duct förra året var en mycket bra lösning och därför var det också många som kopierade den direkt.
Som Cheever redan varit inne på kan man ju tydligt se att 50 % av Mercedes F1-bilar 2011 kommer vara långsamma bara genom att se på namnet som är skrivet på bilen
Men visst, vissa bilar ser ju mer aerodynamiska ut och jag vet nog bara en bil de senaste sex åren som sett snabb ut men som sedan gått långsamt och det var Ferraris bil 05. Å andra sidan kanske det berodde mycket på däcken det året.
Men visst, vissa bilar ser ju mer aerodynamiska ut och jag vet nog bara en bil de senaste sex åren som sett snabb ut men som sedan gått långsamt och det var Ferraris bil 05. Å andra sidan kanske det berodde mycket på däcken det året.
Å andra sidan stor det ju samma namn på 50 % av deras bilar det året som det nu står på Mercedes ....
Däcken. Pyttsan
Gammal Fusk-Tysk!
Crazy F1 skrev:Men tycker du att F2005 ser långsam ut? Bridgestone hade ju allvarliga problem med tempot det året, den vann bara när Michelin ställde in sig i USA
Men du har ju inte förstått någonting.
Man kan se hyfsat tydligt om en bil inte kommer vara en vinnare, men man kan inte lika självklart se att en bil kommer att vara snabb. Särskilt inte om bilens förare kommer att vara snabba nog i bilen.
Däck 2005. Pyttsan.
Ferrariförarna hade bara otur när de körde.