JTarnstrom skrev:Det blir inga Ferrari-motorer för Honda. Verkar inte som om det ens har varit i närheten vilket gör att Honda tappar i trovärdighet. Två veckor kvar...
Riktigt skoj och Mercedes-Benz kommer att få fullt upp att levelera motorer kull tycker jag.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Möjligen kan det ligga en del i ryktena. Det har ju varit tyst en längre tid när proppen egentligen borde ha dragits ur redan, enligt villkoren Honda ställde upp ursprungligen. Det som talar emot är att Pitpass har plockat bort sin notis om ryktet, om jag inte har sett helt galet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
EnzoF1 skrev:
Form-ola1 brukar vilja kräva sånt... men det gäller nog bara när det är andra än han som kommer med rykten.
Som vanligt hittar du på en egen sanning.
Ja, för så var det ju med din häxjakt av Tärnström i samband med "Alxgate"
Häxjakt är det du och Razor och kanske även Tärnström bedriver mot Jari.
Att Tärnström skrivit att han känner sig förföljd (och drar upp årsgamla citat av Alx) är bara att han blev tjurig av den välförtjänta kritik han fick för avsaknaden av moderering på Forza.
Vill du göra det till en häxjakt så var så god
form-ola1 skrev:
Som vanligt hittar du på en egen sanning.
Ja, för så var det ju med din häxjakt av Tärnström i samband med "Alxgate"
Häxjakt är det du och Razor och kanske även Tärnström bedriver mot Jari.
Att Tärnström skrivit att han känner sig förföljd (och drar upp årsgamla citat av Alx) är bara att han blev tjurig av den välförtjänta kritik han fick för avsaknaden av moderering på Forza.
Vill du göra det till en häxjakt så var så god
Tack!
Men jag tänkte mer på ditt stalkande och närapå trakasserier av Tärnström i Alxfrågan. Om det var allvar av dig eller bara ett utslag av sällsynt usel humor vet jag inte iofs inte.
Just det ja... Voff! (för att tala ditt språk)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Enzo! Har du köpt hund nyligen? eftersom du har lagt dig till med ett nytt språk
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
JTarnstrom skrev:Honda bekräftar att förhandlingar pågår med Virgin.
Virgin? har dom några pengar kvar nu när dom inte säljer några skivor längre? Inte troligt att det blir affär.
Virgin har ganska många järn i elden: http://www.virgin.com/home.aspx
Med den bredden passar väl F1 ganska bra, Bernie verkar ju gilla Branson skarpt också. Vi får väl se hur det går, den här säsongen är väl mer eller mindre körd i alla fall nu?
Ett märkligt uttalande från Honda om det senaste ryktet verkligen stämmer. Nu har ju folk på Atlas forum varit inne och hittat handlingar som i viss mån verkar styrka det senaste ryktet. Exakt vilken juridisk betydelse dessa handlingar har känner jag inte till. Dock tycker jag att Viasat Sport är en aning oförsiktiga med sina nyheter. Det var inte länge sedan man avslöjade att allt var klart. Nu är det klart igen och det med en fansajt som källa.
Ross Brawn tror Honda kommer finnas kvar även denna säsong och det får mig att undra om han inte tappat greppet om sin kristallkula han blev känd för under sin tid i Ferraris organisation.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Honda-teamet ska enligt artiklar på planet-f1 och F1-Live testa på Jerez nästa vecka och teamet verkar ha köpts av en sk management group med Nick Fry och Ross Brawn i spetsen(?)
Autosport skriver att Barri i princip är klar för ett kontrakt med 'Post-Honda' stallet. Det kan bli klart i veckan o då ska de skaka ner bilen i England innan de gör gemensam sak med många av de andra stallen o sticker till Spanien för de avslutande försäsongs testerna. Autosport brukar ha på fötterna men fan vet.
Barren duger som testförare. Några resultat blir det inte ändå i år. Senna hade fått platsen om han hade övertygat tillräckligt. Nu står han och bölar för att han blev utan! Få förare har varit så nära en F1-sits med en så mager meritlista. Han ska vara glad att han har kommit så långt att han ens var påtänkt.
JTarnstrom skrev:Barren duger som testförare. Några resultat blir det inte ändå i år. Senna hade fått platsen om han hade övertygat tillräckligt. Nu står han och bölar för att han blev utan! Få förare har varit så nära en F1-sits med en så mager meritlista. Han ska vara glad att han har kommit så långt att han ens var påtänkt.
Tror det är Button, som i bästa Hamilton och Alonso - anda, vill undvika att bli utmanad inom stallet av någon ny och hungrig
med karriären framför sig...
Än värre med någon som kan tänkas locka medias uppmärksamhet..
Rykten säger att det är Honda som finansierar denna säsong med samma pengar som det hade kostat dem att lägga ned stallet. Ross Brawn lär ha sagt att de inte hittade några vettiga köpare av teamet. Återstår nu att se om de kan lyckas bygga upp verksamheten affärsmässigt så att de kan vara med även 2010. Visserligen kommer kostnaderna att vara lägre men stallet startar mer eller mindre från scratch, utan sponsorer, och det är ekonomisk kris i världen.
Brawn verkar ju vara en klok karl men det kan ju vara så att detta var ett sätt för Honda att dumpa svarte petter på någon annan så att de själva ska slippa stå med ansvaret för att lägga ned ett F1-stall. Mycket lär nog hänga på om Brawn GP lyckas prestera hyggligt med årets bil.
Tydligen har de engagerat Gascoyne som chefsingenjör men räcker resurserna för att utveckla en ny bil till nästa säsong?
JTarnstrom skrev:Brawn verkar ju vara en klok karl men det kan ju vara så att detta var ett sätt för Honda att dumpa svarte petter på någon annan så att de själva ska slippa stå med ansvaret för att lägga ned ett F1-stall. Mycket lär nog hänga på om Brawn GP lyckas prestera hyggligt med årets bil.
Tydligen har de engagerat Gascoyne som chefsingenjör men räcker resurserna för att utveckla en ny bil till nästa säsong?
Kombinationen Brawn Gascoyne låter bra. Jag gillade Super Aguri och tyckte det var otroligt trist när dom konkade. Jag hoppas att det blir mycket dåligt väder i år så detta stall kan ha möjligheten att plocka ströpoäng. Med det nya reglementet så kan dom inte heller använda dom fula vingarna som gjorde det omöjligt att hålla på Honda.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Jag är försiktigt och avvaktande positiv.
Det är positivt att vi inte tappade ett stall och det är positivt att det blir ett till renodlat privatstall som drivs av entusiaster.
Det intressanta blir att se om regelförändringarna hjälper den här och ev övriga nya satsningar så de kan överleva.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Kan bara hålla med Razor, det känns bra i magtrakten men mycket ska falla på plats. Och jäkligt kul om det blir Gascoyne, en av de få glappkäftar jag gillar.