JTarnstrom skrev:Är det någon annan som begriper hur Bourdais kunde bli bestraffad, alltså i ett annat perspektiv än att domarna ville ge Massa en pinne extra?
Jag spelade in loppet och såg precis incidenten.
Bourdais kommer ut och kör med högerhjulen uppe på höger kurbs för att vara minst i vägen. Massa dundrar in i han. Var ska han bli av enligt domarna.
JTarnstrom skrev:Är det någon annan som begriper hur Bourdais kunde bli bestraffad, alltså i ett annat perspektiv än att domarna ville ge Massa en pinne extra?
Bourdais kommer ut och kör med högerhjulen uppe på höger kurbs för att vara minst i vägen. Massa dundrar in i han. Var ska han bli av enligt domarna.
Tröstpoäng är det som dyker upp i huvudet.
Helt hejdlöst!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Nej, han kommer ut ifrån depå och ska lämna utrymme för dem på banan. Helt enligt alla konstens regler.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Det är ju solkart Massas fel. FIA gör allt för att Felipe ska vinna VM
I don't know why, I don't know what I've done. I don't think I have done anything wrong on this one and unfortunately it ruins the weekend, takes away three points for the team and gives Felipe another point - I am really happy for him, obviously!
"I don't know what I was supposed to do basically. I could have unrolled the red carpet and given him the corner. That is the only thing I could have done."
Nej, han kommer ut ifrån depå och ska lämna utrymme för dem på banan. Helt enligt alla konstens regler.
Vad menar du med utrymme??? I den kurvan körde 4 bilar i bredd första varvet..
Om det är det som gäller borde regeln ha tillämpats hundratals gånger tidigare.
Bedrövligt bedömningen igen! Rena rama brottnings-OS skandalen det här. Varken Massa eller Boudais skulle ha straffats för det där. Men skulle man ändå utdömma straff skulle Massa i så fall varit närmare det. Ska Boudais köra av banan bara för en Ferrari kommer åkande? SKANDAL!
Jaa, jag tycker verkligen att "alla" ska lämna plats för snabbare bilar, i synnerhet för just Ferrari ! Jag tycker ochså att alla ska vara muhammedaner och säga "Inch Allah". Då kan alla se med samma tankesätt och frid skulle råda på jorden! Kanske?
Intressant lopp med ett koppel amatörer i VM-fighten... Jag verkar inte vara den enda som skulle gilla att Kubica tar hem VM istället för pajas ett och två.
Fast det är klart, jag var helt övertygad om att Massa inte kunde ta hem VM, han håller helt enkelt inte när det gäller - men nu fick ha igen bra hjälp av domarna, man undrar lite grann vad han har för hållhake på FIA? Det var verkligen klantigt av Bourdais att vara ute och åka Formel ett-bil när Massa kommer åkande i sin röda fina bil
Jag hoppas verkligen att Toro Rosso kan överklaga det beslutet och att vi inte sett det sista av den affären ännu. Bourdais som annars gjorde ett riktigt kanon-lopp och lyckades klå sin stallkamrat för en gångs skull.
Alonso, vilken kille, riktigt trist att dom inte fick fart på bilen lite tidigare på säsongen.
Kan bara hålla med, Massa och Hamilton kommer vilken än som vinner att vara två av de mest oförtjäta vinnarna av en vmtitel, strax därefter kommer nog Kimi förra året..
Bra av Alonso idag, de hade nog behövts en michael schumacher i ferrari för att ge honom en match idag... kubica är riktigt bra och de är väl bara en tidsfråga innan mac eller Ferrari lägger ett bud på honom.
FM om incidenten med Hamilton: I did the corner, Turn 10. He braked very late and I braked very late, and then I was a little bit wide in the first part of the corner. Then he had my inside line and pushed me a little bit wide in the gravel, and then I went with the wheels on the gravel but the next corner was on the left. Then we just touched each other, so in my opinion it was a racing incident.
FM om Bourdais: There is not really much to say about that. I was turning in the corner and then he hit me coming out of the pits. There is nothing to comment on. For me, he was a little bit too optimistic on the inside and to me it was completely wrong.
Men shit. Ljuger TV bilder eller går han på LSD??
Han verkar ju inte ha någon som helst uppfattning vad det är som händer på banan när han kör.
Bilden på denna sida bevisar det ännu tydligare att Massa hade hur mycket plats som helst..
Jag delar i alla fall JJ's åsikt och tycker det var helt rätt utdömt.
Massa fick ju faktiskt redan ett drive through för en tidigare incident...
Trots att han kör Ferrari. (märkligt egentligen)
Bilden på denna sida bevisar det ännu tydligare att Massa hade hur mycket plats som helst..
Jag delar i alla fall JJ's åsikt och tycker det var helt rätt utdömt.
Massa fick ju faktiskt redan ett drive through för en tidigare incident...
Trots att han kör Ferrari. (märkligt egentligen)
Vem är JJ.... Var ska Bourdais ta vägen då? Han var först in i kurvan. När LH och Kimi hade sin batalj hävda du att Kimi var först in i kurvan och på så sätt valde spår.Vad är skillnaden nu?
ANFRAN skrev:Jag bromsade sent, men då svängde Kimi mot mig – vi körde nästan ihop! – och jag låste upp och fick köra utanför banan, annars hade det smällt.
Hur menar han där? Blev han tvungen att låsa upp bromsarna för att Kimi svängde mot honom? Hade det smällt om han klarat kurvan? Snor han Kimis kommentar? Om inte Kimi kört rakt så hade det ju definitivt smällt.
Det var jag som var Lewis, om någon nu har trott något annat.
Kimi är inte inblandad här så ta inte med honom. Bourdais kom ut från depån och enligt sporting regulations är det hans sak att ansluta till rejset med försiktighet: 153) During the race, drivers leaving the pit lane may only do so when the pit exit light is green and on their
own responsibility, a marshal with a blue flag, or a flashing blue light, will also warn the driver if cars are
approaching on the track.
Gäller alltså även på banan.
JJ är Jyrki Järvilehto. En riktig F1-förare.
ANFRAN skrev:
Ser ut som om Bourdais tappar fästet när han går upp på kerbsen och glider ut mot Massa. Det är kanske just därför han blev bestraffad?
Om det är så fallet är så borde tex Kimi fått straff i Monaco när hans bil tappa fästet och körde in i Sutil.
Och 1982 borde i så fall Didier Pironi ha blivit bestraffad när han...
Han borde dessutom inte ha fått dela andraplatsen i VM med John Watson, för enligt dagens regler hade Watsons extra andraplats skiljt dem åt så den där jävla Pironi är riktigt felaktigt gynnad jämfört med Massa.
Jari skrev:Kimi är inte inblandad här så ta inte med honom. Bourdais kom ut från depån och enligt sporting regulations är det hans sak att ansluta till rejset med försiktighet: 153) During the race, drivers leaving the pit lane may only do so when the pit exit light is green and on their
own responsibility, a marshal with a blue flag, or a flashing blue light, will also warn the driver if cars are
Ja eget ansvar.Han håller sig slickad till höger och Massa kunde hålla sig till vänster och köra om han utan problem. Men Massa gena i kurvan och körde på Bourdais. Och då är det alltså Bourdais fel att Massa gena?
Jari skrev:Kimi är inte inblandad här så ta inte med honom. Bourdais kom ut från depån och enligt sporting regulations är det hans sak att ansluta till rejset med försiktighet: 153) During the race, drivers leaving the pit lane may only do so when the pit exit light is green and on their
Som sagt, det har varit betydligt hårdare fajter än så på väg ut ur depån utan att det har kommit några bestraffningar. Med din tolkning skulle det vara närmast omöjligt att ansluta till banan igen om inte hela rakan är fri från trafik. Dessutom så är det Massa som inte iakttar försiktighet. Han svänger onödigt snävt framför Bourdais. Jag tror att han helt enkelt missbedömde fransmannens hastighet och trodde att Bourdais var långsammare än vad han var. Det hade varit helt orimligt om Bourdais hade varit tvungen att vänta in Massa före kurvan... De slogs om position, för bövelen.
Ser ut som om Bourdais tappar fästet när han går upp på kerbsen och glider ut mot Massa. Det är kanske just därför han blev bestraffad?
Näe, jag tar tillbaka det där. Det ser visserligen ut som om Bourdais bakvagn sticker iväg redan innan bilarna stöter ihop, men det lär väl ha berott på att Bourdais försökte undvika en kollision med världsmästarmuppen Massa.
ANFRAN skrev:Jag bromsade sent, men då svängde Kimi mot mig – vi körde nästan ihop! – och jag låste upp och fick köra utanför banan, annars hade det smällt.
Hur menar han där? Blev han tvungen att låsa upp bromsarna för att Kimi svängde mot honom? Hade det smällt om han klarat kurvan? Snor han Kimis kommentar? Om inte Kimi kört rakt så hade det ju definitivt smällt.
Fredrik i Trollhättan skrev:
Näe, jag tar tillbaka det där. Det ser visserligen ut som om Bourdais bakvagn sticker iväg redan innan bilarna stöter ihop, men det lär väl ha berott på att Bourdais försökte undvika en kollision med världsmästarmuppen Massa.
Då anser du oxå att Massa är boven i dramat här då?
ANFRAN skrev:
Då anser du oxå att Massa är boven i dramat här då?
Mmm. Lämnar han så lite utrymme får han skylla sig själv om han blir avpetad.
FM om incidenten med Hamilton: I did the corner, Turn 10. He braked very late and I braked very late, and then I was a little bit wide in the first part of the corner. Then he had my inside line and pushed me a little bit wide in the gravel, and then I went with the wheels on the gravel but the next corner was on the left. Then we just touched each other, so in my opinion it was a racing incident.
FM om Bourdais: There is not really much to say about that. I was turning in the corner and then he hit me coming out of the pits. There is nothing to comment on. For me, he was a little bit too optimistic on the inside and to me it was completely wrong.
Men shit. Ljuger TV bilder eller går han på LSD??
Han verkar ju inte ha någon som helst uppfattning vad det är som händer på banan när han kör.
Jag undrar om Massa inte skämms lite för hans uttalanden efter att ha sett hur han körde som vi såg det.
Domarna är ju bara skumma!
n Betyder det så????
Senast redigerad av mahho den sön okt 12, 2008 19:20, redigerad totalt 1 gång.
PC: skrev:Hamilton är en riktig gris eller skall jag säga svin
Alltså, jag kan ju ha missförstått allting, men anledningen till att ni skriver N fetstilt är att Hamilton är svart, eller hur? N som i Neger, hahaha?
Om jag inte har missförstått hela grejen är det fan på tiden att ni lägger ner det där.
...och sen skrev jag att den lille Sydamerikanske Portugisen var en nasse, skulle det vara bättre tycker du...?
Nä, jag förstår inte riktigt poängen med det heller. Eller jaha, han torpederade Hamilton för att Hamilton är svart och Sydamerika var ett populärt resmål för nazister efter kriget... Ja, det var ju roligt.
Allvarligt talat. Det är fem-sex skribenter på det här forumet som ständigt skriver "Hamilton". Det har pågått hela säsongen och jag är jävligt trött på att behöva läsa skiten.
ANFRAN skrev:
Alltså, jag kan ju ha missförstått allting, men anledningen till att ni skriver N fetstilt är att Hamilton är svart, eller hur? N som i Neger, hahaha?
Om jag inte har missförstått hela grejen är det fan på tiden att ni lägger ner det där.
...och sen skrev jag att den lille Sydamerikanske Portugisen var en nasse, skulle det vara bättre tycker du...?
Nä, jag förstår inte riktigt poängen med det heller. Eller jaha, han torpederade Hamilton för att Hamilton är svart och Sydamerika var ett populärt resmål för nazister efter kriget... Ja, det var ju roligt.
Allvarligt talat. Det är fem-sex skribenter på det här forumet som ständigt skriver "Hamilton". Det har pågått hela säsongen och jag är jävligt trött på att behöva läsa skiten.
Om du måste leta efter "hemliga meddelanden" eller vad det nu är du insinuerar, då förstår jag att du blir trött.
Finns ett par botemedel mot detta. Var inte så djuplodande eller låt bli att läsa helt enkelt...
PC: skrev:Om du måste leta efter "hemliga meddelanden" eller vad det nu är du insinuerar, då förstår jag att du blir trött.
Finns ett par botemedel mot detta. Var inte så djuplodande eller låt bli att läsa helt enkelt...
Jaha ja. Det var ju ett intressant sätt att bemöta kritiken.
PC: skrev:
Om du måste leta efter "hemliga meddelanden" eller vad det nu är du insinuerar, då förstår jag att du blir trött.
Så varför gjorde du det då? Det är första gången jag märker det ens. What does it mean?
PC: skrev:Om du måste leta efter "hemliga meddelanden" eller vad det nu är du insinuerar, då förstår jag att du blir trött.
Kritik mot vad...?
Mot att skriva N:et i Hamilton fetstilt, vad annars?