Max Mosley?
-
-
-
-
-
-
-
Absolut inte... men syftet med bilden var att samanfatta dom spekulationer, syftningar och liknelser som existerar i denna tråd angående Max... såsom, McLaren/Mercedes, Nazism... och, med glimten i ögat, glassliknelsen som den glädjespridare du är GöstaGösta skrev:Betyder det att Ron har nazistsympatier med tanke på vad hans förare kör?
För att sen tillägga vilken låg nivå detta är men... det får f*n Max ta på sig...
Det går bra att ha kokaren i grannens källare och SM i sin egen, men att stå på gatan med en naken granne iförd handklovar samtidigt som man ger han smisk med kokaren funkar inte.
-
Hör du din cirkusclown, dett förstår jag inte. Utveckla? Förklara?BrazilJack skrev:
Det går bra att ha kokaren i grannens källare och SM i sin egen, men att stå på gatan med en naken granne iförd handklovar samtidigt som man ger han smisk med kokaren funkar inte.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Ok, kanske lite hög nivå...Gösta skrev:Hör du din cirkusclown, dett förstår jag inte. Utveckla? Förklara?BrazilJack skrev:
- Om offentligheten inget vet, har det inte hänt! ...och clown kan du vara själv!
-
Det jag undrar över är om han vill att personen i fråga ska vara man eller kvinna det låter som att det är en man som har handklovar och Brazil står och ..... På !Gösta skrev:Hör du din cirkusclown, dett förstår jag inte. Utveckla? Förklara?BrazilJack skrev:
-
Det där kallar du "hög nivå"BrazilJack skrev:Ok, kanske lite hög nivå...Gösta skrev:Hör du din cirkusclown, dett förstår jag inte. Utveckla? Förklara?BrazilJack skrev:
- Om offentligheten inget vet, har det inte hänt! ...och clown kan du vara själv!
Undrar då vad "låg nivå" är på dina analogier
Vad är "kokaren" symbol för????
clown.
-
hehe... ja eller notplatt skrev:Det jag undrar över är om han vill att personen i fråga ska vara man eller kvinna det låter som att det är en man som har handklovar och Brazil står och ..... På !Gösta skrev:Hör du din cirkusclown, dett förstår jag inte. Utveckla? Förklara?BrazilJack skrev:
Tanken var väl mer en målande liknelse och du är nästan i hamn att förstå den
-
-
-
Jag har väntat på att Paul Stoddart ska tycka till om Max och nu hittade jag ett utalande från Paul. Det vore kul om Paul Stoddart kom tilbaka till F1. Han är en salt personlighet som tycker väldigt mycket.
Stoddart wants Mosley exit and F1 return
Apr.6 (GMM) Paul Stoddart on Sunday hinted that he might return to formula one if Max Mosley departs as FIA president.
The pair share an acrimonious past after crossing swords politically, as Australian-born Stoddart ran the Minardi team between 2001 and until he sold out to Red Bull at the end of 2005.
In no uncertain terms, he said Mosley must be removed as head of world motoring's governing body, because of the sex scandal.
"This arsehole has got to go for the sake of the sport," Stoddart told the Weekend Australian newspaper.
After the Bahrain royal family urged Mosley against attending the grand prix this weekend, Stoddart similarly advised Spain's King Juan Carlos to also shun the embattled FIA president ahead of the next grand prix.
"There is absolutely no question in my mind that Mosley must go, and only then will I come back to the sport as a team owner," he added.
-
- Varnad
-
Den 3 juni är det dax att rösta...Ska han stanna eller gå
http://fia.com/mediacentre/Press_Releas ... 08-01.html
http://fia.com/mediacentre/Press_Releas ... 08-01.html
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Moderator
Mosleys bästa dag hittills sedan avslöjandena. Även om han inte kunde hindra NOTW från att fortsätta lägga ut material så var ju domarens uttalade i mångt och mycket till stöd för Mosley. Dessutom tror jag inte att Mosley ska vara alltför ledsen över att materialet ligger ute eftersom det börjar dra ett löjets skimmer över alla anklagalser om nazism. Det låter mer som Hemliga armén när man lyssnar på det.
Räkna med att många av FIA:s medlemmar förmodligen hade starka skäl att ge Mosley sitt stöd före affären. De skälen kan mycket väl kvarstå och allt de medlemmarna behöver, för att rättfärdiga en röst för Mosley, är uppgifter som gentemot klubbarnas medlemmar rättfärdigar ett fortsatt stöd för Mosley. Sådana uppgifter kan bestå i att Mosley får rätt juridiskt, att det var ett intrång i privatlivet. Frågan är om det hinner bli en rättegång före den 3 juni, men alternativet är att NOTW viker sig och går med på en uppgörelse i godo före EGM, då kommer Mosley att komma ännu mer stärkt till en omröstning.
Jag har alltid funnit Mosley fascinerande. En man som man inte gärna har som motståndare och är det någon som kan klara av detta så är det han. Sitter han kvar efter den 3 juni så är det fasen i mig helt otroligt.
Tärnström
Räkna med att många av FIA:s medlemmar förmodligen hade starka skäl att ge Mosley sitt stöd före affären. De skälen kan mycket väl kvarstå och allt de medlemmarna behöver, för att rättfärdiga en röst för Mosley, är uppgifter som gentemot klubbarnas medlemmar rättfärdigar ett fortsatt stöd för Mosley. Sådana uppgifter kan bestå i att Mosley får rätt juridiskt, att det var ett intrång i privatlivet. Frågan är om det hinner bli en rättegång före den 3 juni, men alternativet är att NOTW viker sig och går med på en uppgörelse i godo före EGM, då kommer Mosley att komma ännu mer stärkt till en omröstning.
Jag har alltid funnit Mosley fascinerande. En man som man inte gärna har som motståndare och är det någon som kan klara av detta så är det han. Sitter han kvar efter den 3 juni så är det fasen i mig helt otroligt.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Han har mitt reservationslösa stöd.
Det får inte vara så att pöbelns och den moraliska majoriteten högljudda klagan skall kunna avsätta en kompetent fia ordförande / president. Journalisterna skall skriva om viktiga saker, granska, gräva efter oegentligheter, belysa mm mm, inte starta drev efter en kille som lever sitt liv så som han finner lämpligt. Han har inte skadat någon, inte gjort någon illa (inte så mycket i alla fall ) , inte ljugit, inte förskingrat, varit vad jag tror ärlig och uppriktig. Att han knullar horor i naziuniform är inte olagligt om jag förstått saken rätt.
Den som är helt utan skuld skall kasta kasta första stenen.
MAX FOR LIFETIME PRESIDENT OF FIA
Det får inte vara så att pöbelns och den moraliska majoriteten högljudda klagan skall kunna avsätta en kompetent fia ordförande / president. Journalisterna skall skriva om viktiga saker, granska, gräva efter oegentligheter, belysa mm mm, inte starta drev efter en kille som lever sitt liv så som han finner lämpligt. Han har inte skadat någon, inte gjort någon illa (inte så mycket i alla fall ) , inte ljugit, inte förskingrat, varit vad jag tror ärlig och uppriktig. Att han knullar horor i naziuniform är inte olagligt om jag förstått saken rätt.
Den som är helt utan skuld skall kasta kasta första stenen.
-
-
- Moderator
Jag tror att Bernie ska passa sig för att jävlas med Mosley. Max Mosley vet nog mer än någon annan om vad som har försiggått i maktens korridorer. Nu tror jag dock inte att det är någon fara. Bernie och Max är vänner sedan länge.Geer skrev:Tycker det var bra att dom avslöjande Mosley. Hoppas dom tjänar mycket pengar och inte blir fällda.
Mosley beter sig som en gris och har förlöjligat sig själv. Jag tror Bernie ger honom sparken (ser till att han avgår) före den 3:e då dom kan välja ersättare.
Tärnström
-
- Moderator
Är han kvar efter den 3 juni så lär det inte finnas mycket som kan rucka på honom. Jag har en stark misstanke om hur han kommer att fira i alla fall.Gösta skrev:
Tärnström
-
Bernie vet hur slipstenen skall dras och det är inte svårt att tokla hans uttalande om händelsen. Dom är inte direkt något stöd för vännen Max.JTarnstrom skrev:Jag tror att Bernie ska passa sig för att jävlas med Mosley. Max Mosley vet nog mer än någon annan om vad som har försiggått i maktens korridorer. Nu tror jag dock inte att det är någon fara. Bernie och Max är vänner sedan länge.Geer skrev:Tycker det var bra att dom avslöjande Mosley. Hoppas dom tjänar mycket pengar och inte blir fällda.
Mosley beter sig som en gris och har förlöjligat sig själv. Jag tror Bernie ger honom sparken (ser till att han avgår) före den 3:e då dom kan välja ersättare.
Tärnström
-
- Moderator
Om de två inte har ett smack att dölja, eller inte har haft några planer som de har dragit upp sins emellan, så visst, Bernie skulle nog inte dra sig för att ange sin morsa. Men nu har jag svårt att tro att dessa två som har jobbat i tandem i så många år inte har en del gemensamma intressen där Mosleys närvaro som president för FIA är avgörande.Geer skrev:JTarnstrom skrev:Jag tror att Bernie ska passa sig för att jävlas med Mosley. Max Mosley vet nog mer än någon annan om vad som har försiggått i maktens korridorer. Nu tror jag dock inte att det är någon fara. Bernie och Max är vänner sedan länge.Geer skrev:Tycker det var bra att dom avslöjande Mosley. Hoppas dom tjänar mycket pengar och inte blir fällda.
Tärnström
Bernie vet hur slipstenen skall dras och det är inte svårt att tokla hans uttalande om händelsen. Dom är inte direkt något stöd för vännen Max.
Tärnström
-
- Moderator
-
.. och hur man presenterar honom som F1:s överhuvud, i amerikansk TV, med 5 horor.JTarnstrom skrev:Nu kommer muslimerna till stöd för Mosley
http://www.grandprix.com/ns/ns20230.html
Tärnström
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Har svenska motorsportförbundet någon heder och vill behålla sin trovärdighet så ger de Max sitt fulla stöd och bekräftar därmed hans rätt att leva sitt liv så som han finner lämpligast, sammtidigt som de tydligt markerar att de inte låter sig påverkas av snaskig journalistik av lägsta klass.. Detta har inte på något sätt påverkat hans gärning inom motorsporten. Utgår från att det inte var första gången Max roade sig på detta vis och det är definitivt inte sista gången.
Var går gränsen egentligen? Får man vara homosexuell? Får man ha analsex, får man ha S/M lekar? Vad är acceptabelt och vad är inte. Vem bestämmer nivån? Misslyckade journalister som inte har något vettigare att skriva och den uppviglade mobben eller förnuft och tolleransen?Det är 2008 och inte 1808.
Nu skall jag skriva ett brev till svenska motorsportförbundet och vädja till deras förnuft. Fråga om de tänker vara en del av den intolleranta och ignorranta pöbeln eller ställa sig till de som respekterar individens rätt till ett privatliv.
Var går gränsen egentligen? Får man vara homosexuell? Får man ha analsex, får man ha S/M lekar? Vad är acceptabelt och vad är inte. Vem bestämmer nivån? Misslyckade journalister som inte har något vettigare att skriva och den uppviglade mobben eller förnuft och tolleransen?Det är 2008 och inte 1808.
Nu skall jag skriva ett brev till svenska motorsportförbundet och vädja till deras förnuft. Fråga om de tänker vara en del av den intolleranta och ignorranta pöbeln eller ställa sig till de som respekterar individens rätt till ett privatliv.
-
Hoppas verkligen att Svenska Bilsportsförbundet har en mordern syn och röstar bort Max.
1808 fanns det horor och det gör det fortfarande. 2008 har synen på att utnyttja dessa förändrats i värden och lagstiftningen skärps hela tiden. Samtidigt får vi en mer öppen syn på olika sexuella läggningar och det är bra. Olika sexuella läggningar har igentligen inget med prostitution att göra. Prostitution handlar till stor del om att mäniskor blir förnedrade och misshandlade för att finansiera sitt drogbehov.
Nu handlar FIA frågan inte om man skall ha rätt till ett privatliv eller inte och vad tidningar skall få skriva om. Max vill naturligtvis ta bort focus från det som hänt och framhåller att han är ett offer och att tidningen gjort något olagligt. En del går på detta och tror att det har med FIA att göra.
Max - FIA - F1 handlar om lämpligheten att ha en president som är känd från sexfilm och för att anlita horor. Det accepteras inte i alla länder (där F1 vill köra och synas) och alla intressenter i sporten vill inte bli förknippade med MAX hobby (även om han har rätt att göra vad han vill).
Max - FIA - motorsport handlar mycket om kotakter med regeringar, finansierer och andra som gör utövandet av motorsport möjlig. När presidenten skall marknadsföra sporten är det inte alltid possitivt att han är känd för sin hobby där man kan tycka att han förnedrar andra mäniskor.
Max får som andra göra vad han vill på sin fritid men har naturligtvis ett ansvar för vad han gör och vad det kan få för konsikvenser. Pissar man i motvind får man räkna med att man kan bli blöt.
1808 fanns det horor och det gör det fortfarande. 2008 har synen på att utnyttja dessa förändrats i värden och lagstiftningen skärps hela tiden. Samtidigt får vi en mer öppen syn på olika sexuella läggningar och det är bra. Olika sexuella läggningar har igentligen inget med prostitution att göra. Prostitution handlar till stor del om att mäniskor blir förnedrade och misshandlade för att finansiera sitt drogbehov.
Nu handlar FIA frågan inte om man skall ha rätt till ett privatliv eller inte och vad tidningar skall få skriva om. Max vill naturligtvis ta bort focus från det som hänt och framhåller att han är ett offer och att tidningen gjort något olagligt. En del går på detta och tror att det har med FIA att göra.
Max - FIA - F1 handlar om lämpligheten att ha en president som är känd från sexfilm och för att anlita horor. Det accepteras inte i alla länder (där F1 vill köra och synas) och alla intressenter i sporten vill inte bli förknippade med MAX hobby (även om han har rätt att göra vad han vill).
Max - FIA - motorsport handlar mycket om kotakter med regeringar, finansierer och andra som gör utövandet av motorsport möjlig. När presidenten skall marknadsföra sporten är det inte alltid possitivt att han är känd för sin hobby där man kan tycka att han förnedrar andra mäniskor.
Max får som andra göra vad han vill på sin fritid men har naturligtvis ett ansvar för vad han gör och vad det kan få för konsikvenser. Pissar man i motvind får man räkna med att man kan bli blöt.
-
- Varnad
Man får nog vara lite böjd som man vill men skickar en nota på 50 millar till Ron kan det hända att någon liten hemlis läcker fram...Gösta skrev:Har svenska motorsportförbundet någon heder och vill behålla sin trovärdighet så ger de Max sitt fulla stöd och bekräftar därmed hans rätt att leva sitt liv så som han finner lämpligast, sammtidigt som de tydligt markerar att de inte låter sig påverkas av snaskig journalistik av lägsta klass.. Detta har inte på något sätt påverkat hans gärning inom motorsporten. Utgår från att det inte var första gången Max roade sig på detta vis och det är definitivt inte sista gången.
Ni tror väl inte att han är en av Europas rikaste män för sitt utseende eller sina vackra, klarsynta och tydliga tal?
Nazikontakterna på vem som helst hade nog inte varit så viktigt om man inte visste hur långt ifrån päronträdet det där äpplet föll...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Geer skrev:Hoppas verkligen att Svenska Bilsportsförbundet har en mordern syn och röstar bort Max.
Nu var det knappast några av droger och hallickar förslavade flickors tjänster Max köpte. Det var sällsynt välbetalda egnaföretagare. Det finns mycket andra "orättvisor" som den moraliskt fläckfria pöbeln kanske borde titta på om man skall sträva efter fläckfrihet. Hur är förhållanderna i Kina? Finns där saker som F1 inte vill bli förknippat med? Brasilien, hur har folket det där, bara några 100 meter från det champagnedränkta paddock club saknar barn rent vatten att dricka. Är det inget moraliskt dilemma för dig? Känns det viktigare att Max inte har horor eller tycker du att dessa "fria människor" i favelorna inte är något som F1 skall förknippas med. De kan inte sova på sina jordstampade golv på grund av ljudet från allt klirr med kristallglasen i paddock. Vad vill du och likasinnade inskränkta göra åt det?
Max har gjort mycket bra för F1. Att läsa tabloidpress är inte bra för din mentala utveckling, världsbilden tenderar att bli skev och du fokuserar på oviktiga saker.
Jaris inlägg har jag inte förstått och kan således inte kommentera det. Du borde uttrycka dig i klartext Jari. Vad har päronträd med äpplen att göra??
"Ni tror väl inte att han är en av Europas rikaste män för sitt utseende eller sina vackra, klarsynta och tydliga tal?
Nazikontakterna på vem som helst hade nog inte varit så viktigt om man inte visste hur långt ifrån päronträdet det där äpplet föll..."
Vad betyder detta på Svenska? Vad är det du vill ha sagt???????
-
- Varnad
Ron Dennis är inte korkad. Det är därför han lyckas bli rikare och rikare, trots att han pysslar med en sport som F1 med hygglig framgång.
Mosley däremot verkar vara lite korkad som tror att han kan behandla Ron och McLaren hur som helst och tro att han kommer undan med det.
Som man raggar får man ligga.
Visa mig en son som vuxit upp i en vanlig sk kärnfamilj som inte över huvudtaget färgats av sin far.
Mosleys fars bakgrund och umgängeskrets är ingen hemlis.
Men, att gå därifrån till att fördöma någon för sympatier han kanske inte ens själv stöder vill jag inte göra. Kan dock inte blunda för fakta här och man behöver inte vara NOTW för att börja spekulera i de termerna. När han nu tagits med fingrarna i syltburken med just det temat anser jag att det behövs mer för att övertyga mig om att vissa sympatier inte längre finns.
Innan dessa lekar hade jag inte brytt mig vilken åsikt hann hade. Nu har han själv avslöjat sig. Man måste nästan vara lite korkad för att inte se sambandet.
Mosley däremot verkar vara lite korkad som tror att han kan behandla Ron och McLaren hur som helst och tro att han kommer undan med det.
Som man raggar får man ligga.
Visa mig en son som vuxit upp i en vanlig sk kärnfamilj som inte över huvudtaget färgats av sin far.
Mosleys fars bakgrund och umgängeskrets är ingen hemlis.
Men, att gå därifrån till att fördöma någon för sympatier han kanske inte ens själv stöder vill jag inte göra. Kan dock inte blunda för fakta här och man behöver inte vara NOTW för att börja spekulera i de termerna. När han nu tagits med fingrarna i syltburken med just det temat anser jag att det behövs mer för att övertyga mig om att vissa sympatier inte längre finns.
Innan dessa lekar hade jag inte brytt mig vilken åsikt hann hade. Nu har han själv avslöjat sig. Man måste nästan vara lite korkad för att inte se sambandet.
-
Med tanke på min mentala utveckling och efterssom jag är så inskränkt så tror jag att F1 VILL köra i Brasilien och Kina även om dessa länder har problem.Gösta skrev:
Vad vill du och likasinnade inskränkta göra åt det?
Att läsa tabloidpress är inte bra för din mentala utveckling, världsbilden tenderar att bli skev och du fokuserar på oviktiga saker.
Jag tror inte att F1, många av arrangörerna och sportens intressenter vill bli förknippade med Max hobby aktiviteter.
Troligen har jag en mycket skev världsbild
-
Håller med.Geer skrev:Hoppas verkligen att Svenska Bilsportsförbundet har en mordern syn och röstar bort Max.
Vad Max gör på fritiden har stor betydelse. Man måste i en sådan sits han sitter i måste man vara neutral privat.
Att besöka horor anser en hel del vara omoraliskt.
Allt en offentlig person gör blir alltid granskat och det finns alltid några som blir stötta på vad en "kändis" gör.
Då kan man inte stanna kvar på sin plats om det är en stor grupp som tycker att en i den ledande positionen har stött sig mot vissa.
Jag tycker att det är sjukt att han drog in 2 världskriget och Mercedes och Bmw i detta.
Där satte han spiket i kistan för mig. Att försöka dra ner andra i fallet är lågt och inget en "ledare" ska göra.
-
Jag å min sida förknippas hellre med att knulla prostituerade iförda hugo boss designade uniformer än att jag förknippas med att sörpla champagne och slabba med belugacaviar med vetskapen om att 100 meter därifrån så har barnen inte ens rent vatten att dicka. Eller att jag förknippas med den sport jag är verksam i legitimerar och stödjer en regim som förtrycker och avrättar människor som har en längtan till demokrati och mänskliga rättigheter.Geer skrev:Med tanke på min mentala utveckling och efterssom jag är så inskränkt så tror jag att F1 VILL köra i Brasilien och Kina även om dessa länder har problem.Gösta skrev:
Vad vill du och likasinnade inskränkta göra åt det?
Att läsa tabloidpress är inte bra för din mentala utveckling, världsbilden tenderar att bli skev och du fokuserar på oviktiga saker.
Jag tror inte att F1, många av arrangörerna och sportens intressenter vill bli förknippade med Max hobby aktiviteter.
Troligen har jag en mycket skev världsbild
Men det är jag.
Människor dör inte av lite sex men de gör det av smutsigt vatten och ett skott i nacken. Jag tror säkert att Ron sover gott på ntten i sitt lyxhotel i Shanghai eller Sao Paolo. Men det gör inte barnen i favelan 100 meter från paddock club eller de fängslade demokratikämparna i Kina.
-
Så det är ok att stjäla ritningar men inte knulla horor???Jari skrev: Mosley däremot verkar vara lite korkad som tror att han kan behandla Ron och McLaren hur som helst och tro att han kommer undan med det.
.
I england är sexköp tillåtet och stöld förbjudet. Det var stöld som Ron med all rätta straffades för.
-
Varsågod, det är det ända du kommer att förknippas medGösta skrev: Jag å min sida förknippas hellre med att knulla prostituerade iförda hugo boss designade uniformer än att jag förknippas med att sörpla champagne och slabba med belugacaviar med vetskapen om att 100 meter därifrån så har barnen inte ens rent vatten att dicka.
-
Var sov dom andra som tillhör f1 cirkusen?Gösta skrev:
Människor dör inte av lite sex men de gör det av smutsigt vatten och ett skott i nacken. Jag tror säkert att Ron sover gott på ntten i sitt lyxhotel i Shanghai eller Sao Paolo. Men det gör inte barnen i favelan 100 meter från paddock club eller de fängslade demokratikämparna i Kina.
-
-
- Varnad
Det är självklart okej att knulla horor, det gör vi väl alla någon gång under vår uppväxt till "män". Att sen en del inte vill ha det io cash direkt efteråt är en helt annan femma.Gösta skrev:Så det är ok att stjäla ritningar men inte knulla horor???Jari skrev: Mosley däremot verkar vara lite korkad som tror att han kan behandla Ron och McLaren hur som helst och tro att han kommer undan med det.
.
I england är sexköp tillåtet och stöld förbjudet. Det var stöld som Ron med all rätta straffades för.
Det jag vill ha sagt är att om man har en hemlis man inte vill ska komma ut så får man vara lite taktfull vid samverkan med dem som vet.
Mig veterligen stal ron aldrig något utan det var den lojale förre Ferrariingenjören som stod för stjälandet. Fick han 50 millar i böter? Nej.
Har ron kikat på stöldgodset efter att det mystiskt dykt upp på McLarens ingenjörers bord?
Vem vet, men arkebusera honom för säkerhets skull vetja...
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-