Indy 500 i svensk TV
-
-
-
Wheldons fjärde seger från fem lopp i IRL.
Danica rookie of the year i Indy 500, efter ett starkt lop på fjärde plats. Hon var ett tag nere på 16:e plats men slog sig upp igen - grym körning.
Honda fortsätter dominera i IRL - enda Toyotan som kunde utmana var Hornish.
Puuuhhha - två spännande lopp och avslutningar idag.
Danica rookie of the year i Indy 500, efter ett starkt lop på fjärde plats. Hon var ett tag nere på 16:e plats men slog sig upp igen - grym körning.
Honda fortsätter dominera i IRL - enda Toyotan som kunde utmana var Hornish.
Puuuhhha - två spännande lopp och avslutningar idag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Danica också enda rookien på ledarvarvet - Ryan Briscoe på 10:e plats var ett varv efter.
Sam Hornish fortsätter ha kräftgång på Indianapolis. Än en gång gick han inte i mål, trots att han tror jag ledde flest antal varv.
Sam Hornish fortsätter ha kräftgång på Indianapolis. Än en gång gick han inte i mål, trots att han tror jag ledde flest antal varv.
-
den spanska streamen jag såg visade några klipp på de senaste åren av samhornish-krascher, verkar som han kraschat där ett antal år i rad nuLuckyStrike1 skrev:Danica också enda rookien på ledarvarvet - Ryan Briscoe på 10:e plats var ett varv efter.
-
Hornish har alltid varit stark på Indianapolis, men aldrig gått i mål där.
Ibland har förare banor där de bara aldrig lyckas - Indy är en sådan för Hornis, och samma sak för Scheckter.
Den dagen de två går i mål på Indianapolis, så är det som vinnare av Indy 500.
Hornish har ju vunnit massor i IRL, Scheckter har lett över 150 varv .... ibland är det som förgjort
Ibland har förare banor där de bara aldrig lyckas - Indy är en sådan för Hornis, och samma sak för Scheckter.
Den dagen de två går i mål på Indianapolis, så är det som vinnare av Indy 500.
Hornish har ju vunnit massor i IRL, Scheckter har lett över 150 varv .... ibland är det som förgjort
-
- Moderator
Satt på O Learys och kollade. När Patrick snurrade under pacevarvet gick det ett jävligt högt NEEEEEJ genom hela salongen. Tror att de flesta tittade på varandra och förvånades över vilken stor favorit hon var. De flesta i publiken var ju killar. Och snacka om att hon har star quality - den tjejen kan bli motorsportens superstjärna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Hon imponerade verkligen, och dessutom körde hon aggressivt men smart hela tiden.
Klart övertygande och jag tror hon vann många fans ikväll - jag är en av dem!
Klart övertygande och jag tror hon vann många fans ikväll - jag är en av dem!
-
Jaså, det var där du var när du ringde till mig. Jag hörde bara tung andning och en massa klirr och surr i bakgrunden, men ingen som sa nåt. Trodde att jag fått nåt snusksamtal först. Igår kväll var det också någon som ringde och flåsade i telefonen utan att säga något, men då var det Alx. Är jag utsatt för någon organiserad telefonterror? Undrar vem som ringer och flåsar imorgon kväll? Danica Patrick, kanske? Ett tips är annars att slå på hemligt nummer, för nu var ni ganska lättavslöjade.JTarnstrom skrev:Satt på O Learys och kollade. När Patrick snurrade under pacevarvet gick det ett jävligt högt NEEEEEJ genom hela salongen. Tror att de flesta tittade på varandra och förvånades över vilken stor favorit hon var. De flesta i publiken var ju killar. Och snacka om att hon har star quality - den tjejen kan bli motorsportens superstjärna.
Tärnström
Vi i Herr SLC:s soffa hoppades också på en Danica-vinst, så det var nog många som hoppades på henne. Enligt gammal regel ifrån Cheever och JBS så åt vi förresten ostbollar. Kul och spännande avslutning på loppet - ett riktigt bra ovallopp. Synd att Kenny kändes vara lite off ända ifrån början och att han inte tog sig i mål, men han har minst sagt imponerat ändå.
För övrigt en halvjobbig dag. Först lite motocross på TV:n till frukosten och sedan iväg till Lunda-fältet för att hjälpa Alx att infria sitt löfte om superkartkörning på Lundadagen. Därefter F1 och WTCC, nån timmes paus för andhämtning och mat, följt av Indy500, Superbike och Coca-Cola 600. Enkelspårig? Nää...
-
- Moderator
Vete fan vad det var som hände. Det ringde, jag fumlade efter telefonen och upptäckte att jag hade ringt upp dig...
Alx och superkart? Vad nu? Berätta!
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Alx hade lovat att köra lite uppvisning med sin superkart på de s.k. Lundadagarna på flygfältet vid Alunda i Uppland. Det kördes lite MC-stuntuppvisningar, rallycrossbilar, etc. inför publik.JTarnstrom skrev:Vete fan vad det var som hände. Det ringde, jag fumlade efter telefonen och upptäckte att jag hade ringt upp dig...
Tärnström
P.g.a. sin skada så var det lite svårt att uppfyla så han frågade om jag och Fredrik kunde köra istället för honom, vilket vi väl kunde ställa upp på.
Eftersom jag aldrig kört växelkart förut och framförallt för att stolen var lite väl trång över mina revben, så fegade jag ur och avstod uppvisningskörningen, men Fredrik hade inte några hämningar och gasade på rätt bra med accuppvisning, många donuts, slalomkörning mellan koner och inbromsningar med snygga 45 graders uppställ, drifting och div. kul körning. De går rätt bra superkartarna, 0-100 på 2.3 s och Fredrik kom nog upp i närmare 170-180 km/h på den korta uppvisningsbanan. Han lyckades även smälta ett tändstift. Kul grej! Men tanken att tävla runt Kinnekulle i en sån tingest känns inte direkt lockande.
-
- Utvisad
Måste bara ställa frågan: Är du fortfarande gift eller har din vackra och intelligenta fru lämnat dig nu?AndersF1 skrev:För övrigt en halvjobbig dag. Först lite motocross på TV:n till frukosten och sedan iväg till Lunda-fältet för att hjälpa Alx att infria sitt löfte om superkartkörning på Lundadagen. Därefter F1 och WTCC, nån timmes paus för andhämtning och mat, följt av Indy500, Superbike och Coca-Cola 600. Enkelspårig? Nää...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
AndersF1 skrev: Enligt gammal regel ifrån Cheever och JBS så åt vi förresten ostbollar. Kul och spännande avslutning på loppet - ett riktigt bra ovallopp.
Jag kan bara hålla med om alla lovord för Danica. Tyvärr var jag hänvisad till live-streamen i dålig kvalité så det var lite småsvårt att se vad som egentligen hände.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Tips: Det gäller bara att vara tillräckligt vedervärdig så blir frun bara glad när man sticker hemifrån.EnzoF1 skrev:Måste bara ställa frågan: Är du fortfarande gift eller har din vackra och intelligenta fru lämnat dig nu?AndersF1 skrev:För övrigt en halvjobbig dag. Först lite motocross på TV:n till frukosten och sedan iväg till Lunda-fältet för att hjälpa Alx att infria sitt löfte om superkartkörning på Lundadagen. Därefter F1 och WTCC, nån timmes paus för andhämtning och mat, följt av Indy500, Superbike och Coca-Cola 600. Enkelspårig? Nää...
Det var förresten väldigt vad det har skrivits om Kenny och Indy500.
-
Det såg bra ut det där. Och så sa hon att hon ville ha stående starter eftersom hon har mycket snabbare reaktioner än killarna. Det kan bara betyda en sak: Hon är klar för F1!herr v skrev:danica patrick hos letterman på ztv ikväll
00.00-00.55 missa inte
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Jag tror att motorsporten i Sverige är Kenny ett stort tack skyldig bara för hans comeback.AndersF1 skrev:Tips: Det gäller bara att vara tillräckligt vedervärdig så blir frun bara glad när man sticker hemifrån.EnzoF1 skrev:Måste bara ställa frågan: Är du fortfarande gift eller har din vackra och intelligenta fru lämnat dig nu?AndersF1 skrev:För övrigt en halvjobbig dag. Först lite motocross på TV:n till frukosten och sedan iväg till Lunda-fältet för att hjälpa Alx att infria sitt löfte om superkartkörning på Lundadagen. Därefter F1 och WTCC, nån timmes paus för andhämtning och mat, följt av Indy500, Superbike och Coca-Cola 600. Enkelspårig? Nää...
Det har gett en enorm uppmärksamhet.
För övrigt gäller det bara att hitta en rätt fru - min sambo hade inga synpunkter på att jag i söndags såg F1, Indy500 och NASCAR Coca Cola 600 ... och söndagen innan det var bänkad framför motorsport på TV från 10,00 söndag förmiddag och resten av dagen/kvällen.
-
- Utvisad
Ja, det vette fan om du platsar som nr.2 i ryggradslösa mäns klubb (RMK) längre... ska höra med ordföranden...AndersF1 skrev:Tips: Det gäller bara att vara tillräckligt vedervärdig så blir frun bara glad när man sticker hemifrån.EnzoF1 skrev:Måste bara ställa frågan: Är du fortfarande gift eller har din vackra och intelligenta fru lämnat dig nu?AndersF1 skrev:För övrigt en halvjobbig dag. Först lite motocross på TV:n till frukosten och sedan iväg till Lunda-fältet för att hjälpa Alx att infria sitt löfte om superkartkörning på Lundadagen. Därefter F1 och WTCC, nån timmes paus för andhämtning och mat, följt av Indy500, Superbike och Coca-Cola 600. Enkelspårig? Nää...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
LuckyStrike1 skrev:AndersF1 skrev:Tips: Det gäller bara att vara tillräckligt vedervärdig så blir frun bara glad när man sticker hemifrån.EnzoF1 skrev: Måste bara ställa frågan: Är du fortfarande gift eller har din vackra och intelligenta fru lämnat dig nu?
För övrigt gäller det bara att hitta en rätt fru - min sambo hade inga synpunkter.
Här hade jag kunnat skriva en hiskelig massa synpunkter på ditt val av sambo mm, men snäll som jag är låter jag bli.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)