Sista chansen idag till kostnadssänkningar...
-
- Moderator
FIA har de mest hårdnackade racingfansen på sin sida. Nedanstående är resultatet från en omröstning AtlasF1 har i en av sina topicar. Min gissning är att om majoriteten av de mest intresserade F1-fansen är för FIA:s förslag lär även den breda publiken vara det.
I agree with all the proposals 26 12.62%
I agree with almost all the proposals 63 30.58%
I agree with the majority of the proposals 59 28.64%
I agree and disagree with half of the proposals 25 12.14%
I disagree with the majority of the proposals 10 4.85%
I disagree with almost all the proposals 16 7.77%
I disagree with all the proposals 7 3.40%
Tärnström
I agree with all the proposals 26 12.62%
I agree with almost all the proposals 63 30.58%
I agree with the majority of the proposals 59 28.64%
I agree and disagree with half of the proposals 25 12.14%
I disagree with the majority of the proposals 10 4.85%
I disagree with almost all the proposals 16 7.77%
I disagree with all the proposals 7 3.40%
Tärnström
-
-
Före Daytona ifjol protesterade nån biltillverkare över att någons annan bil gick för fort, varpå NASCAR bestämde att de bilarna skulle få en större 'platta' där bak för att gå lika långsamt som de andra. Varpå det blev motprotest för att de fick för stor platta, etc.. I NASCAR är det ju inte så att man motsätter sig ändringar för att någon tillverkare tycker att någon annan ligger före, utan de gör ju ändringarna direkt utan protester, om den är motiverad. Då behöver kanske ingen tillverkare känna sig utanför/efter eftersom de ändrar tills alla bilarna går i stort sett lika fort. Kanske ett bra sätt att hålla tillverkarna relativt glada, men vill vi verkligen ha det så i F1?
Inte jag.
NASCAR är förresten äldre än F1.
Inte jag.
NASCAR är förresten äldre än F1.
-
-
De har väl fortfarande en kopplingspedal. Men den används väl bara i trånga kurvor tillsammans med handbromsen.On 2003-01-19 00:36, Jari wrote:
WRC är redan i stort sett likvärdigt anser jag. Där måste man både koppla och välja växel själv. Traction Control? Ingen vill ha det så länge det är roligare med powerslides ut genom kurvorna i rally.
På grus vill man väl inte ha TC på samma sätt som ABS på grus är rätt meningslöst. Så just det har nog mer med underlaget att göra.
Den stora fördelen som WRC är att det känns som om de tävlar med något som jag själv kör. Vilket naturligtvis är en biltillverkares våtadröm. Samma tanke finns väl bakom xTCC, problemet blir ju bara att antingen så känns bilarna slöa och tråkiga eller också allt för främmande för att påminna om vägvarianten.
De där bilarna har också varit ganska långt från sina privata förlagor utan att tapp intresse. Jag tror att det är kombinationen hög fart, otrolig körskicklighet, behärskandet av alla elementen och alla underlag och de otroligt fina miljöerna.
Rally är dessutom TV-mässigt otroligt häftigt där F1 ibland kan se ut som en kör efter mig-parad.
Rally är dessutom TV-mässigt otroligt häftigt där F1 ibland kan se ut som en kör efter mig-parad.
-
-
Nja ... det är ju inte direkt rally man ska se om man vill se förare tävla mot varandra samtidigt, istället för att se förare köra en och en mot klockan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
För att rallycross är för gamla avdankade amatörerOn 2003-01-19 18:33, Jari wrote:
Superspecialerna där man kör man mot man brukar vara det tråkigaste jippot i varenda rally och två och två på sträckorna går ju inte om man skall köra riktigt fort. Undrar varför rallycross där man köra fler mot varandra inte har samma status som rally-vm om nu din teori stämmer Lucy?
-
Om jag förstod LS1 rätt så menar han att man ska göra TV-bevakningen på ett sånt sätt att det känns mer live. Det är väl bara det som fattas egentligen, att man får en känsla av att man ser varje förare under hela sträckan. Därmed kan man jämföra dem och allt blir roligare. Lite som kvalvarven i F1.
-
Det är tydligen svårt utan TC, eller? https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=2902&dept=F1
Nu kanske Luca M. är mindre positiv och Ron D. mer positiv till FIA:s ändringar...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2003-01-21 15:05 ]</font>
Nu kanske Luca M. är mindre positiv och Ron D. mer positiv till FIA:s ändringar...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2003-01-21 15:05 ]</font>
-
-
-
- Utvisad
-
Tycker du ska tolka det så att det var ganska kul att Schumi kraschade idag när det snackas för fullt om att ta bort alla förarhjälpmedel
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Det sades ju att han spann av och det i samband med prat om att TC skall bort är väl talande nog... Men nu drar väl säkert FIA tillbaks det beslutet, när de ser vilka hemska följder det kan få för Schumi.
Enzo:
Vad tusan, är du hemma, trodde du var ute och njöt i den nya kärran. Eller är du uppkopplad ifrån den bärbara när du är och tankar?
Enzo:
Vad tusan, är du hemma, trodde du var ute och njöt i den nya kärran. Eller är du uppkopplad ifrån den bärbara när du är och tankar?