Tror han fick dåliga delfinrelaterade minnen. Vem vet vad han och den åsnan har haft ihop kvällen innan?Eau Rouge skrev:Alla tyckte åsnan var rolig förutom Räikkönen...
Men han kanske inte fattade?
STORBRITANNIENS GP 2011 - SILVERSTONE. Lopp 9 av 19
-
-
Jag begriper inte riktigt...Tiresias skrev:Kolla 23 sekunder in i filmen, så ser du att Hamilton vänder på ratten och styr in i Massa.olag skrev:http://www.youtube.com/watch?v=n1Qu_d_Q ... re=relatedKrassegrand skrev:Jag kan inte hålla med om att Di Restas påkörning var lika illa som Schumachers. Dessutom tycker jag att Hamilton skulle bestraffas för påkörningen av Massa precis före mål. Massa var om och Hamilton brakar in i sidan på honom med alldeles för hög fart.
Jörgen
Hamilton bromsar och håller sin linje och Massa tar kurvan mitt framför LH nos. Vad tycker du LH skall göra. Gå upp i rök och sen landa bakom Massa?
Det klagas på DRS för att det är artificiell racing och när vi får se tät, riktig racing så är inte heller det bra...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Ja Hamiton är den som förlorar mest på att krocka med någon så det gör han nog inte medvetet och jag tycker som uttryckt tidigare att man måste få köra hjul mot hjul och det får man inte längre utan att domarna lägger sig i. Detta ÄR BRA OCH TUFF racing! That´s it!
Aberopå åsnan så ser den ut som åsnan i shreck:D
Aberopå åsnan så ser den ut som åsnan i shreck:D
-
Jag antar att Du menar att domarna har ögonen på honom men anledningen till det är ju att han har krockat mycket!Crazy F1 skrev:Ja Hamiton är den som förlorar mest på att krocka med någon så det gör han nog inte medvetet
Lewis gick in för snabbt i kurvan och körde därför på Massa. Med sina slitna däck kunde han inte bromsa lika sent som Massa och gled in i sidan på Massas bil. Medvetet eller inte det var vårdslöst!
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Nä. Inte i detta fall.Krassegrand skrev:Jag antar att Du menar att domarna har ögonen på honom men anledningen till det är ju att han har krockat mycket!Crazy F1 skrev:Ja Hamiton är den som förlorar mest på att krocka med någon så det gör han nog inte medvetet
Lewis gick in för snabbt i kurvan och körde därför på Massa. Med sina slitna däck kunde han inte bromsa lika sent som Massa och gled in i sidan på Massas bil. Medvetet eller inte det var vårdslöst!
Jörgen
Hade LH släppt till här så hade han blivit kallad mesig för att han vek ner sig...
Massa däremot borde ju inse vad han gav sig in på d.v.s. vika in från ytter när man inte är helt förbi.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
LH bromsar långt före Massa det syns klart på klippet.Krassegrand skrev:Jag antar att Du menar att domarna har ögonen på honom men anledningen till det är ju att han har krockat mycket!Crazy F1 skrev:Ja Hamiton är den som förlorar mest på att krocka med någon så det gör han nog inte medvetet
Jörgen
Massa tar kurvan framför LH.
Det är väll inte meningen att en förare ska släppa bakomvarande bil för den vill om...
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
Men det var väl inte så mycket att tjafsa om? När Arnoux och Villeneuve hade sin fantaaastiska fajt på Dijon 1979 slog de i varann tre, fyra gånger på sista varvet, men det brukar ingen klaga på.Krassegrand skrev:Det är väl inte heller meningen att man ska köra sönder varandras bilar.
Att Lewis bromsar tidigare beror väl i så fall på att hans däck är slut eller att han släpper bromsen när han ser att massa går förbi. Sen har han vänster fram låst när han går över kurben.
Jörgen
Sedan är det väl varken Hamiltons eller Massas fel att bilarna kryllar av bräckliga kolfiberdelar som smulas sönder som frigolit.
-
Monaco Hamilton är ej före utan 1-2m bakom
http://www.youtube.com/watch?v=_8dG9ID4ba0 .Det måste finnas tydliga markeringar (vita mark vid ett visst avstånd vid ingångarna till alla kurvor)Vid denna lilla linje bedöms vem som är först och har företräde till kurvan.Är förare lika skall förare på innerspår ges företräde.Båda förarna skall iakta särskild försiktighet uderlåta sig bryta mot paragraf 7 FIA.Med detta menas att innerförare bromsar på sig vid linjen.Massa har alltid följt denna regel men däremot Hamilton har brutit mot denna regel en fullhand gånger redan i år och gämf med tex Schumi under en 5årsperiod så har inte ens Schumi en cans på Hamiltons Regelbrottsrekord.Vad man diskuterar efter Hamiltons senaste massaker mot stackars Massa är en ny regel att har man blivit dömd ett antal ggr ska man bestraffas med startförbud i 1 Lopp.Liknande gula kort i fotboll 2st o avstängning 1 match.Bra Hamilton jävligt bra.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
Bevisen haglar
Jag lägger upp en egen tråd med Hamiltons Regelbrott .Här är ett till mot Webber. http://www.youtube.com/watch?v=eG_CjosyJ9c . Titta förövrigt hur bra Massa följer regeboken i sekvensen innan Webber-Hamilton .Hamilton är förbi Webber på rakan men webber är först vid linjen innan kurvan o har därmed företräde.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
-
-
Re: Bevisen haglar
Ja, gör det så slipper jag läsa om dem här.aikaik skrev:Jag lägger upp en egen tråd med Hamiltons Regelbrott.
Keep on Boppin´
-
-
-
-
Fast fortfarande var det extremt långt från stockcar det som hände mellan Massa och Hamilton sist. Kan rekommendera en titt på ett NASCAR-lopp på en 'roadcourse" där finns det rödnackar som efter loppet påstår:Krassegrand skrev:Det finns andra tävlingar för bilar utan sköra detaljer, de heter stockcar.ANFRAN skrev:Sedan är det väl varken Hamiltons eller Massas fel att bilarna kryllar av bräckliga kolfiberdelar som smulas sönder som frigolit.
Jörgen
-blockar han mig kör jag honom av banan
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
Med dåså?
LH tar sig väl fram som alla andra i F1, möjligen kör han lite hårt/fult ibland, men samtidigt är han den förare som är mest bestraffad på sistone så jag kan knappast tycka att det är speciellt oroväckande.
Hellre en Hamilton som försöker ta sig fram hårdhänt och blir bestraffad för det än en Trulli som destruktivt förstör lopp.
LH tar sig väl fram som alla andra i F1, möjligen kör han lite hårt/fult ibland, men samtidigt är han den förare som är mest bestraffad på sistone så jag kan knappast tycka att det är speciellt oroväckande.
Hellre en Hamilton som försöker ta sig fram hårdhänt och blir bestraffad för det än en Trulli som destruktivt förstör lopp.
-
Det som fick mig att prata om stockcar var detta
Jörgen
Man ska inte köra ihop så att bilarna går sönder i F1! Då kan man hellre köra WTCC!ANFRAN skrev:Sedan är det väl varken Hamiltons eller Massas fel att bilarna kryllar av bräckliga kolfiberdelar som smulas sönder som frigolit.
Jörgen
-
Re: Bevisen haglar
Kul med en liten bild där man ser utifrån samtidigt som man har onboardbilden.aikaik skrev:Jag lägger upp en egen tråd med Hamiltons Regelbrott .Här är ett till mot Webber. http://www.youtube.com/watch?v=eG_CjosyJ9c . Titta förövrigt hur bra Massa följer regeboken i sekvensen innan Webber-Hamilton .Hamilton är förbi Webber på rakan men webber är först vid linjen innan kurvan o har därmed företräde.
-
OK, men Frallan har ju en poäng där. Nuförtiden sticker det ut småvingar till fan kommer och tar en och dessa har en tendens till att smulas sönder så fort man gnuggar lite. Poängen är ju att tidigare utan kolfibervingar som sticker ut hade samma kamp om platsen inte sett lika illa ut eftersom det inte sprutat kolfiberdelar över banan.Krassegrand skrev:Det som fick mig att prata om stockcar var dettaMan ska inte köra ihop så att bilarna går sönder i F1! Då kan man hellre köra WTCC!ANFRAN skrev:Sedan är det väl varken Hamiltons eller Massas fel att bilarna kryllar av bräckliga kolfiberdelar som smulas sönder som frigolit.
Jörgen
-
-
Med dåså?