Nej, ett steg från ruinens brant innebär automatiskt ingen rörelse just då. Det kan mycket väl vara ett avstånd. Det avståndet är dock en klar skiljelinje mellan ruin och inte. Han är just då på "ena sidan" om du förstår vad jag menar. Inte på andra, dvs ruinerad. Gränsdragning är svårt, men att tolka ett bildligt uttryck behöver inte bli särkilt klargörande.Razor skrev:Så "ett steg från ruinens brant" betyder alltså att man rör sig bort från att gå bankrutt?
Svenska rallyt 2010
-
- Varnad
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Du lika lite som jag vet vad det står i Kimis kontrakt. Generellt sett är det dock mer regel än undantag att det finns klausuler om att förarna ska var tillgängliga för media och sponsorer. Vad vet du om att det enligt hans kontrakt skulle räcka med att köra bilen och pryda affischer?Jari skrev:Jag har inga som helst problem med att förklara hur jag tänkt, men först ett par frågor:Nigel skrev:I ett begreppet PR ingår kontakt med media, sponsorer och publik. Men något PR-jippo verkar det ju inte vara, för det enda han ska göra är att köra de satans bilarna.Jari skrev:Nej, jag tror också att det hela är ett PR-jippoKan du förklara hur du tänker nu?Jari skrev:Nej, jag motsätter såna här jantefasoner, som att sitta och ojja sig över Kimis sociala kompetens när det inte ens är hans jobb. Hans jobb är att köra de satans bilarna, fatta det nu nån gång.
Vad står det i Kimis kontrakt exakt om PR-jippot "vi lyfter WRC's anseende med en F1-världsmästare" och vad har det med tillgängligheten eller bristen av den i hans arbetssituation som förare att göra?
PR betyder public relations.
Vad har han lovat enligt kontrakt? Le som ett fån varje gång ett eventuellt fan tittar åt hans håll oavsett om han så sitter och skiter?
Står det att han absolut inte får bete sig stressat och otrevligt i något läge där någon människa kan känna igen honom som anställd av Citroen Co?
Jag bara frågar. Om det inte gör det kan han förbehålla sig rätten att vara eremit och enstöring, så länge han sköter sitt jobb som är att köra bilen och pryda afficherna när evenemangen skall säljas. Skulle det i samband med ett sånt evenemang vara en tillställning där han skall representera är han nog betydligt mer styrd av kontrakt. När han skottar snö får han svära hur mycket han vill.
Om hans styrning nu är ett PR-jippo för att lyfta ”WRC's anseende med en F1-världsmästare” gör han väl ingen nytta om han beter sig som en ”pissbula”. Varför tror du att han representerar Citroen mindre när han nonchalerar sin publik än då han deltar i nån officiell mottagning? Om det vore så skulle han ju bara behöva gå på jippot, för ett dragplåster är han ju onekligen, men en bättre rallyförare har Citroen inte svårt att hitta. Så länge någon ser honom representerar en person som Kimi alltid sin uppdragsgivare.
Att PR betyder public relations behöver du inte tala om vare sig för mig eller någon annan, men vet du vad public relations betyder?
Hur är det nu, är Kimis deltagande i WRC ett PR-jippo eller ska han bara köra bil?
-
-
- Varnad
Japp!Nisse skrev:Om man nu ser WRC som en cirkus, så behövs alla typer.
Atleter, artister, clowner och förr i tiden brukade även missfoster visas upp.
Så länge vi inte vet något om hans klausuler tycker jag vi kan lägga ner spekulationerna om vad han ska och inte ska göra. Det enda vi vet är att han för en riklig lön från Ferrari ska köra Citroenbilen i WRC-rallyn runt hela världen och jag tvivlar på att han får sparken om han glömmer att hälsa på ett troll eller två på sin väg genom skogen.
Vad ska trollen göra, skriva en elak artikel i NWT och slänga in en förbannelse som täcker hela världen mellan Hagfors och Hedemora, via Karlstad till Torsby?
Buuuhuuuuu, vad rädd han ska bli...
-
- Moderator
Nisse skrev:Om man nu ser WRC som en cirkus, så behövs alla typer.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Montezumas hämnd säger jag baraJari skrev:Japp!Nisse skrev:Om man nu ser WRC som en cirkus, så behövs alla typer.
Så länge vi inte vet något om hans klausuler tycker jag vi kan lägga ner spekulationerna om vad han ska och inte ska göra. Det enda vi vet är att han för en riklig lön från Ferrari ska köra Citroenbilen i WRC-rallyn runt hela världen och jag tvivlar på att han får sparken om han glömmer att hälsa på ett troll eller två på sin väg genom skogen.
Vad ska trollen göra, skriva en elak artikel i NWT och slänga in en förbannelse som täcker hela världen mellan Hagfors och Hedemora, via Karlstad till Torsby?
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
-
Du har verkligen inte förstått någonting!Jari skrev:Japp!Nisse skrev:Om man nu ser WRC som en cirkus, så behövs alla typer.
-
- Varnad
Om du tror dig veta att han har klausuler som säger att han ska bete sig si eller så får du gärna visa upp dem eller redogöra för dem, det är det du inte förstått.
Du kan inte göra anspråk på uppgifter han skulle ha utan att veta om han faktiskt har såna. Så länge du inte har uttryckliga regler eller förhållningsorder han ska följa behöver han inte följa såna.
Hur ska jag uttrycka mig?
Du kan inte göra anspråk på uppgifter han skulle ha utan att veta om han faktiskt har såna. Så länge du inte har uttryckliga regler eller förhållningsorder han ska följa behöver han inte följa såna.
Hur ska jag uttrycka mig?