ITALIENS GP 2009 - AUTODROMO DI MONZA. Lopp 13 av 17
-
- Moderator
Härligt att se Button gratulera Barrichello och det från hjärtat. Det var länge sedan vi såg något liknande. Kimi, Alonso, Hamilton, Schumacher kan ju knappt erkänna att motståndarna existerar öht.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Utvisad
Tiresias skrev:När jag tex räknar "massor med år" så brukar 10 vara en bra siffra....nu skall vi se....Jari skrev:Det är många som gör anspråk på att vara snabbare än Kimi, men det är bara han som tagit en titel i Ferrari på massor av år.
MS = 5 WDC i Ferrari
KR = 1 WDC i Ferrari
Oj!
Jari ock räkna nej nej nej .
-
Nu gick det inte helt lysande ävan för "snabbare förare" i ferrari i början av året och hur de skulle sett ut känns rätt meningslöst att fundera på, kan bara konstatera att det var synd att det blev som det blev.AndersF1 skrev:Det känns ändå lite stolpe in för Kimi, så frågan är om det håller i sig, eller om Ferrari får upp farten lite till. Kimi verkar dock trivas bättre när han slipper jämföras med en snabbare förare, så han ser klart ut att ha spottat upp sig.
Men är Red Bull så här borta, så finns klart chansen.
Däremot räcker det ju med ett misslyckande från Button och en till seger för Rubens, så blir det hårt om slutsegern. Men Button har klart övertag även om han ligger strax bakom Rubens i resten av racen.
Angående dagens gp kan man bara säga: Grattis till Brawns dubbelseger och skoj att Rubens vann. Helt okarismatisk kan man inte beskylla honom för. Ferrari gick som väntat helt ok. Segt för Hamilton på sissta varvet, rätt eller fel men satsa gjorde han iaf. Summa summarum ett bra lopp.
-
Nu märker vi ännu en gång varför Kimi är så bra men folk verkar helt enkelt inte fatta det. (Eller snarare VILL förstå det)
Fisichella, som är så enormt snabb och kör åttor runt Kimi försvinner helt och vek ner sig totalt. Om vi nu mäter Fisichella som är så snabb mot Kimi, så klarar Kimi av att kvala in på plats 3 medans Fisichella gör det på fjortonde, Kimi tar pallen medans Fisichella harvar runt i mitten..
Stort grattis till Barrichello och Button som klarade av det p.ga. överlägsen strategi (inte för att man är förvånad med Brawn bakom spakarna) och grym körning.
Sutil låg som en igel bakom Kimi, så en eloge till Sutil också.
Lewis däremot. Förstår inte hur man kan säga att han kan gå med huvudet högt ur detta? Drar man bilen i räcket på sista varvet så kan man inte komma ur det med äran i behåll.
Kimi fick jävligt mycket skit för att han smällde i Spa 2008, inte var det någon som sa att han kunde gå ur det med huvudet högt? Kan tillägga att det då spöregnade, han körde på torrdäck och han hade en enormt spännande fight med Lewis.
Lewis däremot drar av när han är helt själv, på en torr bana, med slicks?
Fisichella, som är så enormt snabb och kör åttor runt Kimi försvinner helt och vek ner sig totalt. Om vi nu mäter Fisichella som är så snabb mot Kimi, så klarar Kimi av att kvala in på plats 3 medans Fisichella gör det på fjortonde, Kimi tar pallen medans Fisichella harvar runt i mitten..
Stort grattis till Barrichello och Button som klarade av det p.ga. överlägsen strategi (inte för att man är förvånad med Brawn bakom spakarna) och grym körning.
Sutil låg som en igel bakom Kimi, så en eloge till Sutil också.
Lewis däremot. Förstår inte hur man kan säga att han kan gå med huvudet högt ur detta? Drar man bilen i räcket på sista varvet så kan man inte komma ur det med äran i behåll.
Kimi fick jävligt mycket skit för att han smällde i Spa 2008, inte var det någon som sa att han kunde gå ur det med huvudet högt? Kan tillägga att det då spöregnade, han körde på torrdäck och han hade en enormt spännande fight med Lewis.
Lewis däremot drar av när han är helt själv, på en torr bana, med slicks?
-
I början av året var ju Ferrari totalt under isen, men innan Massas skada, alltså t.o.m. Tysklands GP, så hade Massa mer än dubbelt så många poäng som Kimi och såg klart starkare ut. Visserligen verkar Kimi trivas lite bättre när han istället får svaga, tillfälliga, inhoppare, så skillnaden mot vad en snabbare Massa hade kunnat prestera hade möjligen inte varit så stor som skillnaden mellan teamkamraterna indikerat. Det hade dock troligen varit bättre än vad Kimi presterat, plus att Massa hade startat Ferraris upplockning ifrån en bättre utgångspunkt, eftersom han hade många fler poäng än Kimi. Dessutom hade kanske Kimi som andreförare lyckats bättre än Badoer och därmed lyckats ta några poäng ifrån Button och Rubens, eller åtminstone Webber och Vettel.S.O.M. skrev:
Nu gick det inte helt lysande ävan för "snabbare förare" i ferrari i början av året och hur de skulle sett ut känns rätt meningslöst att fundera på, kan bara konstatera att det var synd att det blev som det blev.
-
Angående resonemanget om massor av år och VM-titlar. Jody Scheckter vann förar-VM 1979 med en Ferrari, sedan dröjde det till 2000 innan nästa kom med Michael Schumacher som även tog den 2001-2004. Kimi tog VM-titeln 2007 efter en hård kamp med McLaren-förarna.
Ferrari tog konstruktörs-VM 1983, sedan dröjde det till 1999 innan det var dags igen samt 2000-2004 och 2007-2008. Det var alltså två år sedan senast, Massa hade chansen 2008 men missade med en poäng. Kimi är i gott sällskap och det visar också att det kan ta ett tag att få ett stall att bli ett vinnande team. Det är alltid upp och nedgångar i Formel 1 och teamen måste arbeta långsiktigt vilket kan vara problematiskt i dagens intoleranta världssyn då alla måste visa resultat omgående annars klassas man som oduglig.
Ferrari tog konstruktörs-VM 1983, sedan dröjde det till 1999 innan det var dags igen samt 2000-2004 och 2007-2008. Det var alltså två år sedan senast, Massa hade chansen 2008 men missade med en poäng. Kimi är i gott sällskap och det visar också att det kan ta ett tag att få ett stall att bli ett vinnande team. Det är alltid upp och nedgångar i Formel 1 och teamen måste arbeta långsiktigt vilket kan vara problematiskt i dagens intoleranta världssyn då alla måste visa resultat omgående annars klassas man som oduglig.
-
Massa mer än dubbelt så många poäng som Kimi och såg klart starkare ut. Visst absolut vilket skulle inebära att han ledde med mer än 11 poäng och såg starkare ut. Både du och jag vet ju att det inte finns nåra garantier, och att vi kan bara spekulera om hur det skulle sett ut. Som jag skrev så kan man bara konstatera att de var trisst att det blev som det blev. Ska vi spekulera, om stallet tvingas flytta focus till Kimi pga omständigheter från andraförare till förstaförare (även om teamet är tvingat till de för stunden) som du skriver så förklarar du ju själv lite varför han ev. skulle trivas bättre.AndersF1 skrev:I början av året var ju Ferrari totalt under isen, men innan Massas skada, alltså t.o.m. Tysklands GP, så hade Massa mer än dubbelt så många poäng som Kimi och såg klart starkare ut. Visserligen verkar Kimi trivas lite bättre när han istället får svaga, tillfälliga, inhoppare, så skillnaden mot vad en snabbare Massa hade kunnat prestera hade möjligen inte varit så stor som skillnaden mellan teamkamraterna indikerat. Det hade dock troligen varit bättre än vad Kimi presterat, plus att Massa hade startat Ferraris upplockning ifrån en bättre utgångspunkt, eftersom han hade många fler poäng än Kimi. Dessutom hade kanske Kimi som andreförare lyckats bättre än Badoer och därmed lyckats ta några poäng ifrån Button och Rubens, eller åtminstone Webber och Vettel.S.O.M. skrev:
Nu gick det inte helt lysande ävan för "snabbare förare" i ferrari i början av året och hur de skulle sett ut känns rätt meningslöst att fundera på, kan bara konstatera att det var synd att det blev som det blev.
-
När vi nu ändå håller på och räknar kan vi räkna på att Kimi efter dagens lopp inte längre har ens en teoretisk chans att vinna VM. Om Button bryter samtliga lopp och Kimi vinner desamma slutar de på 80 poäng var. Jenson har 6 vinster och Kimi 5...
Allt detta naturligtvis om Rubens, Vettel och Webber också kör bort sig.
Allt detta naturligtvis om Rubens, Vettel och Webber också kör bort sig.
-
- Varnad
Räkna på typ tre-fyra då?Tiresias skrev:När jag tex räknar "massor med år" så brukar 10 vara en bra siffra....nu skall vi se....Jari skrev:Det är många som gör anspråk på att vara snabbare än Kimi, men det är bara han som tagit en titel i Ferrari på massor av år.
MS = 5 WDC i Ferrari
KR = 1 WDC i Ferrari
Oj!
MS = 0
FM = 0
KR = 1
Inte bara nollor alltså
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Varför inte räkna på 2 år???Jari skrev:Räkna på typ tre-fyra då?Tiresias skrev:När jag tex räknar "massor med år" så brukar 10 vara en bra siffra....nu skall vi se....Jari skrev:Det är många som gör anspråk på att vara snabbare än Kimi, men det är bara han som tagit en titel i Ferrari på massor av år.
MS = 5 WDC i Ferrari
KR = 1 WDC i Ferrari
Oj!
MS = 0
FM = 0
KR = 1
Inte bara nollor alltså
Kimi 0
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Vad är det för snubbel-grej Rubens kör med på podiet varje gång han vinner egentligen? Liten clownfason som någon tidigare nämnde.
Jag tycker det är väldigt kul att Rubens börjat vinna igen då jag varit ett fan av honom sen han kom till Ferrari och det var alltid lika kul att se hur glad Rubens blev när han vann. Glädjen i tyskland 2000 tex.
Jag tycker det är väldigt kul att Rubens börjat vinna igen då jag varit ett fan av honom sen han kom till Ferrari och det var alltid lika kul att se hur glad Rubens blev när han vann. Glädjen i tyskland 2000 tex.
-
- Varnad
Han går som en clown, snubblar som en clown, vinkar som en clown, pratar som en clown och ler som en clown? Kan det va en clown?Dagon skrev:Vad är det för snubbel-grej Rubens kör med på podiet varje gång han vinner egentligen? Liten clownfason som någon tidigare nämnde.
-
- Varnad
Erhm: Vem vann VM 2007?, För två år sen?Gösta skrev:Varför inte räkna på 2 år???Jari skrev:Räkna på typ tre-fyra då?Tiresias skrev: När jag tex räknar "massor med år" så brukar 10 vara en bra siffra....nu skall vi se....
MS = 5 WDC i Ferrari
KR = 1 WDC i Ferrari
Oj!
MS = 0
FM = 0
KR = 1
Inte bara nollor alltså
Kimi 0
-
-
- Varnad
-
-
Pappas pojke ska visst ha ramlat på podiet första gången han vann en tävling (minns inte om det var formel ford, f3 eller nått annat). Därefter har han fortsatt med dessa pajaskonster.Dagon skrev:Vad är det för snubbel-grej Rubens kör med på podiet varje gång han vinner egentligen? Liten clownfason som någon tidigare nämnde.
-
- Varnad
-
Intressant diskussion i sandlådekonst, det börjar på dagis med min pappa är starkare än din pappa, sedan min moppe är snabbare än din, min bil är grymmare än din, min förare som jag gillar är bättre än era förare .... och så går det på. Är det någon skillnad, på ett barns sandlådediskussion och en vuxens, eller är det så att vissa inte blir vuxna?
Diskussionens om Barichellos uppförande på podiet påminner om diskussionen om Bolts uppförande på löparbanorna innan och efter ett lopp. Det är skönt att se idrottare och Formel 1 förare som inte tar sig själva på stort allvar utan kan spexa till det lite. Sedan är det extra skönt att se lite glädje och att Button gratulerade Barichello till segern.
Diskussionens om Barichellos uppförande på podiet påminner om diskussionen om Bolts uppförande på löparbanorna innan och efter ett lopp. Det är skönt att se idrottare och Formel 1 förare som inte tar sig själva på stort allvar utan kan spexa till det lite. Sedan är det extra skönt att se lite glädje och att Button gratulerade Barichello till segern.
-
-
Enzo, ditt yttrande var bedrövligt faktiskt och ett rejält påhopp på en duktig förare. Alla kan inte vara lika, det är det som gör oss människor olika och vi har rätt att vara olika. Utan dessa personer som vågar eller är annorlunda skulle vi vara utan det mesta i livet.
Kimi är som han är, punkt! Inget mer skitsnack om fylleri eller vad det nu kan vara.
Kimi är som han är, punkt! Inget mer skitsnack om fylleri eller vad det nu kan vara.
-
- Moderator
Nästa inlägg om en förares nationalitet, alkoholvanor etc där det inte är relevant för trådämnet kommer att resultera i en varning.
Moderatorn
Moderatorn
-
-
- Utvisad
Är det mer bedrövligt än att kalla en person som inte gå i svaromål för pappas pojke, för clown, för fuskande fjolla, för bög etc etc?Gurney skrev:Det du gör Enzo är inte att kritisera, det är påhopp på en person som inte gå i svaromål mot dina anklagelser! Bedrövligt helt enkelt.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Moderator
Sluta tjafsa och ta eget ansvar. Hoppar man på en förare för att någon annan forummedlem har gjort ett övertramp så föredrar jag att klagomål på inlägg pm:as till mig. Ta alltså inte lagen i egna händer.
M
M
-
Verkligen jätteroligt, verkligen.Lemon skrev:Pappas pojke ska visst ha ramlat på podiet första gången han vann en tävling (minns inte om det var formel ford, f3 eller nått annat). Därefter har han fortsatt med dessa pajaskonster.Dagon skrev:Vad är det för snubbel-grej Rubens kör med på podiet varje gång han vinner egentligen? Liten clownfason som någon tidigare nämnde.
Men han har faktiskt nött ner mig lite, Rubens, så snart blir jag väl glad när han vinner...
-
- Moderator
NU RÄCKER DET!!! JAG TOG PRECIS BORT ETT INLÄGG SOM FORTSATTE ATT KOMMENTERA ENZOS ILLA VALDA INLÄGG. VARENDA KOMMENTAR HÄDANEFTER SOM INTE HAR ATT GÖRA MED ITALIENS GP KOMMER ATT TAS BORT OCH VARNING KOMMER ATT UTFÄRDAS!
MODERATORN
MODERATORN
-
- Varnad
-
-
Vi vet alla. Det var när Kimi klev upp på podiet och emottog sin välförtjänta pokal, sammtidigt som Barichello jublade som om han ägde hela världen och just hade konsumerat en årsproduktion lyckopiller medan kimi var lika glad som en luffare som rånats på de pengar han just lyckats tigga ihop.Jari skrev:Hann jag skriva angående Italiens GP vad det bästa minnet från loppet var, eller har alla redan listat ut detta?
Eller så var det skadeglädjen (den enda sanna glädjen) när Hamilton kysste nuren.
-
-
-
-
-
-
- Varnad
-
Ja skrev ju det att Gösta inte var ensam, nu är dom två styckenJari skrev:Det ser ganska tomt ut på "Fisico-fans"-läktaren?platt skrev:Här är en bild från Monza som ett litet bevis på att Gösta inte är ensam om att heja på Fisichella
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
-
Fan.. Gösta bekostade du ur egen fick, en resa ner till Monza för en av kvarterets snorisar med din Fisen flaggaplatt skrev:Ja skrev ju det att Gösta inte var ensam, nu är dom två styckenJari skrev:Det ser ganska tomt ut på "Fisico-fans"-läktaren?platt skrev:Här är en bild från Monza som ett litet bevis på att Gösta inte är ensam om att heja på Fisichella
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
HaHa! Du har så rätt, jag såg inte den sen så pojken vek nog i hop den så fint och får nog inte användning för den fler gånger på MonzaJari skrev:Jag antar att det där var innan själva loppet, för den var nog ihoprullad och kastad under läktaren efteråt...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Otroligt vilket förakt ni visar för en av fältets bästa förare. Fisichella är kanske den sista gentlemannen i F1. Som ni vet har han spöat kimi förr och kommer att göra det igen.
-
Det är inget förakt, jag såg den inte mer och Fisichella ska bli test förare nästa säsong så förmodligen blir det inge Monza mer för honom. Har jag fel ellerGösta skrev:Otroligt vilket förakt ni visar för en av fältets bästa förare. Fisichella är kanske den sista gentlemannen i F1. Som ni vet har han spöat kimi förr och kommer att göra det igen.
-
-
jokan skrev:Nej, den är inte särskilt ägnad åt kimi, men han körde på monza och får gärna figurera i denna tråd!!!!!!Gösta skrev:Otroligt vilket förakt ni visar för en av fältets bästa förare. Fisichella är kanske den sista gentlemannen i F1. Som ni vet har han spöat kimi förr och kommer att göra det igen. [/quote
Ehummm är detta en Kimi tråd?????
-
-
- Moderator
Oldtime och Gösta, det här är en sista varning innan jag utfärdar gult kort. Jag har tagit bort era inlägg eftersom de bröt mot reglerna. Förare ska kallas vid namn. Nidnamn som gränsar till förtal är inte tillåtna. Jag kommer inte att redigera inlägg fortsättningsvis, utan inlägg som bryter mot reglerna plockas bort i sin helhet. Jag har annat att göra än att sitta och peta i erat trams.
Moderatorn
Moderatorn
-
- Utvisad
JTarnstrom skrev:Oldtime och Gösta, det här är en sista varning innan jag utfärdar gult kort. Jag har tagit bort era inlägg eftersom de bröt mot reglerna. Förare ska kallas vid namn. Nidnamn som gränsar till förtal är inte tillåtna. Jag kommer inte att redigera inlägg fortsättningsvis, utan inlägg som bryter mot reglerna plockas bort i sin helhet. Jag har annat att göra än att sitta och peta i erat trams.
Moderatorn
Oldtimer förhelvete .
-
- Utvisad
Oldtimer skrev:JTarnstrom skrev:Oldtime och Gösta, det här är en sista varning innan jag utfärdar gult kort. Jag har tagit bort era inlägg eftersom de bröt mot reglerna. Förare ska kallas vid namn. Nidnamn som gränsar till förtal är inte tillåtna. Jag kommer inte att redigera inlägg fortsättningsvis, utan inlägg som bryter mot reglerna plockas bort i sin helhet. Jag har annat att göra än att sitta och peta i erat trams.
Moderatorn
Oldtimer förhelvete .
Skoja bara . Du har rätt jag bara råkade komma ner på hans nivå sorry