MONACOS GP 2009 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 17

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Depeche skrev:Oj vad lätt Vettel var.
Inte så bra kvalat av Vettel då.

Webber hyfsat tung i alla fall.
Brawn-bilarna tunga även de...lutar mot ännu en Button-seger.
Man får väl hoppas att Vettel och kanske även Webber lyckas på något sätt att ta mer poäng än Button imorgon. Det kanske är dags för lite mankimang för team Brawn under loppet så att WDC-tabellen tätnar lite, istället för att Jenson drar ifrån ännu mera.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Rexa skrev:Vadå underprestera han kom 3 sammanlagt bröt några lopp och hade allmänt kass bil andra delen av säsongen eller typ hela .
Och här kan ni ju bara gissa er till hans attityd ..
Och klart det skulle vara frustrerade för vem som helst om bilen inte vill gå som man själv vill ..
Fast frågan är om den bilen var så himla kass när Massa gick och vann flera lopp (Belgien, Europa, Brasilien) i slutet på den säsongen. Fast det kanske är så att Kimi bara är så pass mycket sämre än brassen...
Ferrari.
Användarens profilbild
Depeche
Inlägg: 615
Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
Ort: Härnösand

Inlägg av Depeche »

Sami skrev: Man får väl hoppas att Vettel och kanske även Webber lyckas på något sätt att ta mer poäng än Button imorgon. Det kanske är dags för lite mankimang för team Brawn under loppet så att WDC-tabellen tätnar lite, istället för att Jenson drar ifrån ännu mera.
Ja man kan ju alltid hoppas.
Jag hoppas på ett liknande scenario som i Barcelona för Webber.
Tyvärr är ju Brawn-bilarna riktigt tunga och blir svåra att göra något åt.
Jag hoppas Kimi tar Button i starten.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Button bör inte ha några problem att ta rygg på Kimi om han skulle förlora starten. Sedan är det bara att köra om under depåstoppen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Eau Rouge skrev:Fast det kanske är så att Kimi bara är så pass mycket sämre än brassen...
Nej, Kimi hade bara otur.
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

JTarnstrom skrev:Men för bövelen... lyft blicken lite. STCC har betalat för sina sändningar och vill självklart ha exponering. Presskonferensen får vi ju se senare. Bättre F1-bevakning har vi aldrig haft.
Men för bövelen....vadå exponering? Vi tittar ju inte på STCC för att man avbryter F1 sändning. Jag såg reprisen 19.00 och lämnade över fjärren till sambon och gick mot datorn.
Jag tror att STCC påverkas negativt av "exponering" i TV. Någon potentiell biljettbetalare stannar istället hemma.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Fredrik i Trollhättan skrev: Jag tror att STCC påverkas negativt av "exponering" i TV.

:D

Det där var ju riktigt roligt sagt. Faktiskt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

ANFRAN skrev:Något säger mig att Vettel tar hem det här. I kristallkulan kvalar Brawn en aning tyngre och under första stinten fastnar Button bakom... Trulli?!
Vill bara påminna om att jag hade rätt. Men jag räknade inte med att Nakajima skulle ligga i vägen för Vettel. Trulli är felstavat, det ska stå Kimi.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Men kan någon förklara Hamiltons strategi? Tror han att han ska kunna tjäna sju placeringar på banan på första stinten?
ninja666
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 27, 2005 18:46
Ort: Farsta

Inlägg av ninja666 »

fråga hans pappa
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

JTarnstrom skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev: Jag tror att STCC påverkas negativt av "exponering" i TV.

:D

Det där var ju riktigt roligt sagt. Faktiskt.
Visst var det. STCC på TV har avskräckande effekt. Man lockas ju inte till att åka och lösa biljett direkt.
Jag fick en fribiljett till premiären på Mantorp som en bieffekt av min prenumeration på AMS.
Det var nära att jag åkte för att ge det en chans till men sket i det. Efter att ha sett upplägget i TV tror jag inte det blir något besök.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

ANFRAN skrev:Men kan någon förklara Hamiltons strategi? Tror han att han ska kunna tjäna sju placeringar på banan på första stinten?
Tanken är nog att han ska få lite fri luft efter första stoppet istället för att behöva ligga bakom en massa tungt tankade sölkorvar. Dessutom, skulle det bli en period med säkerhetsbil efter hans första stopp, så kommer han att kunna segla uppåt i listan. Tror inte att han kommer att förlora på strategin hur man än vrider och vänder på saken.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

JTarnstrom skrev:
ANFRAN skrev:Men kan någon förklara Hamiltons strategi? Tror han att han ska kunna tjäna sju placeringar på banan på första stinten?
Tanken är nog att han ska få lite fri luft efter första stoppet istället för att behöva ligga bakom en massa tungt tankade sölkorvar.
Du menar att han... Just ja, när han har gjort sitt första stopp kan han kanske köra ikapp dem framför innan de gör sitt enda stopp. Och sedan bygga upp en lucka för att hinna göra ett stopp till. Kan väl räcka till en niondeplats?
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Kul att Lewis går mot strömmen, är så trött på de som startar fulltankade för att försöka ta en sista poängplats. :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Med tungt tankad bil, långt bak, i Monaco, kan man ju inte räkna med att plocka mer än en eller två placeringar per stopp om man inte chansar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Vet inte om det bara är jag som har missat detta men Hamilton kommer att starta allra sist efter växellådsbyte.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Du har väl fullt upp att moderera och utfärda domedagsprofetior. :D
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Hur blev det med KERS i Monaco? det var ju inget vidare i detta lopp. Men vad jag förstår så har Ferrari och McLaren det i morgon. Är det någon mer som har valt att åka runt med en massa extra kilon.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

platt skrev:Hur blev det med KERS i Monaco? det var ju inget vidare i detta lopp. Men vad jag förstår så har Ferrari och McLaren det i morgon. Är det någon mer som har valt att åka runt med en massa extra kilon.
Ingen har väl ännu kört något lopp med KERS i Monaco. Vinsten torde bli större på en bana med så många lågfartskurvor med efterföljande acceleration som Monaco har. Ska man t.ex. ut ur depån och upp för backen med en annan bil jagande bakom på ett flygande så kan det säkert göra skillnad. Extravikt verkar inte vara ett problem med tanke på Kimis fart i sista sektorn vilket är den mest tekniska.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

platt skrev:Hur blev det med KERS i Monaco? det var ju inget vidare i detta lopp. Men vad jag förstår så har Ferrari och McLaren det i morgon. Är det någon mer som har valt att åka runt med en massa extra kilon.
Det e nog inte bara att plocka av KERS...Bilens ballans är uppbyggd på den vikten...Kimi och LH använde Kers i tunlen och i uppförsbacken efter start och mål.
FIA = Ferrari International Assistance
Oldtimer
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 789
Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01

Inlägg av Oldtimer »

olag skrev:
platt skrev:Hur blev det med KERS i Monaco? det var ju inget vidare i detta lopp. Men vad jag förstår så har Ferrari och McLaren det i morgon. Är det någon mer som har valt att åka runt med en massa extra kilon.
Det e nog inte bara att plocka av KERS...Bilens ballans är uppbyggd på den vikten...Kimi och LH använde Kers i tunlen och i uppförsbacken efter start och mål.
Jag tror att det ger mer i ett kval än i ett lopp i monaco .
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Hur mycket gör 10 kg på varvtiderna i Monaco? Två tiondelar? Mer?

Skall bli kul att se om Hamilton lyckas komma om imorgon. Han lider ju även av problemet att inte ha en supersnabb bil, så lätt blir det inte.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 841
Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35

Inlägg av guuben »

Nisse skrev:Du har väl fullt upp att moderera och utfärda domedagsprofetior. :D
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
rejsbo
Inlägg: 260
Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
Ort: Märsta

Inlägg av rejsbo »

Men va e de för jä.la bildproducenter...?
Det verkar som om depå-personal och publik är intressantare än en snabb bil på banan..??
Fan va arg jag blev när Kimi gjorde ett snabbt varv, åsså fick man se Red Bulls mekar i depån.... SUCK... :down:

Kom ner nu... Hmmmmm. Inte bra för blodtrycket..
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

AndersF1 skrev:Hur mycket gör 10 kg på varvtiderna i Monaco? Två tiondelar? Mer?

Skall bli kul att se om Hamilton lyckas komma om imorgon. Han lider ju även av problemet att inte ha en supersnabb bil, så lätt blir det inte.
10 kg ger ca 0,26 sek enligt Pastis uppgifter i första inlägget av tråden. Supersnabb är kanske inte McLaren-bilen men jag tycker de denna helg verkar vara rätt bra med, till och med Kova har ju varit och fightats om topplaceringar. Så med det plus KERS och att Lewis gillar banan kan han säkert dyka förbi några stycken.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8551
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

AndersF1 skrev:Hur mycket gör 10 kg på varvtiderna i Monaco? Två tiondelar? Mer?

Skall bli kul att se om Hamilton lyckas komma om imorgon. Han lider ju även av problemet att inte ha en supersnabb bil, så lätt blir det inte.
Det är ju bara att titta i min eminenta öppning i denna tråd. :P

Jag citeterar: Bensinförbrukning 2008: 1.71 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.26 sekunder
Bild
Rexa
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 276
Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21

Inlägg av Rexa »

Eau Rouge skrev:
Rexa skrev:Vadå underprestera han kom 3 sammanlagt bröt några lopp och hade allmänt kass bil andra delen av säsongen eller typ hela .
Och här kan ni ju bara gissa er till hans attityd ..
Och klart det skulle vara frustrerade för vem som helst om bilen inte vill gå som man själv vill ..
Fast frågan är om den bilen var så himla kass när Massa gick och vann flera lopp (Belgien, Europa, Brasilien) i slutet på den säsongen. Fast det kanske är så att Kimi bara är så pass mycket sämre än brassen...
Vadå frågan om ??
Dom sitter ju för fan inte i samma bil ..
Dom har egna bilar .
Jag har två lika dana svetsar på jobbet den ena går illa medan den andra går bra .
Enkelt jämförbart.
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Bilar utan KERS är väl ändå inte 30kg lättare? Fördelen KERS-lösa får är väl att vikten kan placeras mer optimalt?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Det är inte GP3 vi talar om, eller svetsar heller för den delen. Det förekommer inte att en bil fungerar så pass mycket sämre än en annan i ett F1-stall.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Rexa
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 276
Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Det är inte GP3 vi talar om, eller svetsar heller för den delen. Det förekommer inte att en bil fungerar så pass mycket sämre än en annan i ett F1-stall.
Klart det gör du kan inte göra två helt identiska bilar alltid är det någe som diffar hit eller dit ..
Och sen är ju inte Kimi eller Massa stöpta i samma form heller så enkelt är det
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Hannu
Inlägg: 1389
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Tumba

Inlägg av Hannu »

Härligt att se Kimi köra när han trivs med bilen.

Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:

Starkt av Ferrari att komma tillbaks så här, hade jag inte väntat mig även fast Monaco är speciell och föraren påverkar utgången här mer än någon annanstans.
Kimi hade aldrig kört så bra om han inte hade litat på bilen vilken han verkar göra just nu så det är ett plus också för Ferrari.

Ser fram emot loppet nu. :)
**************************************
Kimi 1 - Massa 0 (Massa kommer aldrig ikapp)
**************************************
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Hannu skrev:
Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:
Varför skulle bara Button se upp när det blir "tight"? Jag tror alla förare med normalbegåvning ser upp lite extra när det är trångt i en kurva! :o

I egenskap av att Button är en bättre förare än vad kimi är så tror jag inte Button kommer ha några problem att dra ifrån kimi i god tid före första kurvan.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Jag gissar att Massa kör rakt fram i första kurvan....
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Efter att ha läst Hannus inlägg gissar jag att Kimi kör rakt fram i första kurvan.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Frågan är hur mcyket KERS hjälper i starten. Avståndet ner till första kurvan är kort och KERS innebär också några extrakilon som ska bromsas på däck som kanske inte har hunnit nå sin optimala temperatur.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Gösta skrev:
Hannu skrev:
Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:
Varför skulle bara Button se upp när det blir "tight"? Jag tror alla förare med normalbegåvning ser upp lite extra när det är trångt i en kurva! :o

I egenskap av att Button är en bättre förare än vad kimi är så tror jag inte Button kommer ha några problem att dra ifrån kimi i god tid före första kurvan.
En krock skulle innebära en minskad VM-ledning för Button och en välbetald semester för Kimi, you do the math. :D
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

PeppeF1 skrev:
Gösta skrev:
Hannu skrev:
Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:
Varför skulle bara Button se upp när det blir "tight"? Jag tror alla förare med normalbegåvning ser upp lite extra när det är trångt i en kurva! :o

I egenskap av att Button är en bättre förare än vad kimi är så tror jag inte Button kommer ha några problem att dra ifrån kimi i god tid före första kurvan.
En krock skulle innebära en minskad VM-ledning för Button och en välbetald semester för Kimi, you do the math. :D
Kimi kanske har bord på samma båt som han satt på när hans Mclaren puffa i Monaco :D :D
FIA = Ferrari International Assistance
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

JTarnstrom skrev:Frågan är hur mcyket KERS hjälper i starten. Avståndet ner till första kurvan är kort och KERS innebär också några extrakilon som ska bromsas på däck som kanske inte har hunnit nå sin optimala temperatur.
Button har några kilon extra soppa också, dock har Button ett helt fräscht set supersoft, Kimi har bara skrubbade skulle jag tro.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

PeppeF1 skrev:
Gösta skrev:
Hannu skrev:
Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:
Varför skulle bara Button se upp när det blir "tight"? Jag tror alla förare med normalbegåvning ser upp lite extra när det är trångt i en kurva! :o

I egenskap av att Button är en bättre förare än vad kimi är så tror jag inte Button kommer ha några problem att dra ifrån kimi i god tid före första kurvan.
En krock skulle innebära en minskad VM-ledning för Button och en välbetald semester för Kimi, you do the math. :D
- Du först!
- Nä, kör du.
- Nej, jag väntar, det är lugnt.
- Är det okej med dig då?
- Jarå, kör nu.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Kimi tar starten, Button går om efter depåstoppen. Viktigast för Button är att inte få någon sölkorv mellan sig och ledaren.

KERS verkar ju faktisk vara en fördel på den här banan. Sen är det väl lite fel att säga att "KöRS" bilarna "förbannats" med extra vikt. Minimi vikten för en F1:a är ju trots allt den samma.
Rexa
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 276
Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21

Inlägg av Rexa »

Man får väl hoppas att Button blir på körd av Barichello hur stavar man till det namnet ?
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Jag kanske går på gamla uppgifter men jag vill minnas att KERS i praktiken innebär lite mer vikt i bilen även om minimivikten enligt reglerna är densamma för bilarna. Nån som vet?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
MGRacing
Inlägg: 1394
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av MGRacing »

Rexa skrev:Man får väl hoppas att Button blir på körd av Barichello hur stavar man till det namnet ?
2 r
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Okej nu har vi konstaterat att KERS förmodligen är en fördel i Monaco. Men för bövelen, vem kör med det förutom Ferrari och McLaren.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

platt skrev:Okej nu har vi konstaterat att KERS förmodligen är en fördel i Monaco. Men för bövelen, vem kör med det förutom Ferrari och McLaren.
INGEN!!!!!! :wink:

Det e bara dom dom kör med det och det blir dom som gråter mäst när det blir frivilligt igen nästa år...Fastän dom sagt att det ska vara KERS på alla bilar då..

F-India ska snart montera på sin..
FIA = Ferrari International Assistance
Koffe
Inlägg: 215
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Rydsnäs

Inlägg av Koffe »

Button lär vinna om det inte blir nåt safetycar-strul.

Bourdais lär ju bli en skaplig bromskloss. Fan vad han tankat upp.
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

olag skrev:
platt skrev:Okej nu har vi konstaterat att KERS förmodligen är en fördel i Monaco. Men för bövelen, vem kör med det förutom Ferrari och McLaren.
INGEN!!!!!! :wink:

Det e bara dom dom kör med det och det blir dom som gråter mäst när det blir frivilligt igen nästa år...Fastän dom sagt att det ska vara KERS på alla bilar då..

F-India ska snart montera på sin..
Tack :up: Dig kan man lita på.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Hannu
Inlägg: 1389
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Tumba

Inlägg av Hannu »

Gösta skrev:
Hannu skrev:
Kommer att bli dragrace till första kurvan och Button får nog se upp för det kommer att bli tajt. :lol:
Varför skulle bara Button se upp när det blir "tight"? Jag tror alla förare med normalbegåvning ser upp lite extra när det är trångt i en kurva! :o

I egenskap av att Button är en bättre förare än vad kimi är så tror jag inte Button kommer ha några problem att dra ifrån kimi i god tid före första kurvan.
För jag pratade om Kimi och Button, skulle jag ha behövt nämna de andra också? :lol: :lol:

Ja vi får väl se vem som tar första kurvan eller varför inte vem som är först uppför backen.
**************************************
Kimi 1 - Massa 0 (Massa kommer aldrig ikapp)
**************************************
ninja666
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 27, 2005 18:46
Ort: Farsta

Inlägg av ninja666 »

någon som vet varför glock startar från pit?
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

ninja666 skrev:någon som vet varför glock startar från pit?
De gör förändringar på bilens inställningar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!