Har han inte svarat Toyota och Honda på deras uttalande ?Christoffer skrev:Nu är det klassisk pajkastning på gång. BMW har tydligen beklagat sig officiellt över Spanky Max eskapader.
Han ger dem svar på tal.
""Given the history of BMW and Mercedes-Benz, particularly before and during the Second World War, I fully understand why they would wish to strongly distance themselves from what they rightly describe as the disgraceful content of these publications," he said, no doubt referring to the Nazi elements of News of the World's reportage."
Helt klart hänvisande till det faktum att BMW och Mercedes använde judiska straffångar under andra världskriget i sina fabriker. Ett faktum där dom väl inte direkt har gett de inblandade i det någon vidare kompensation.
"Tjo flöjt!" sa Janne Vängman.
Max Mosley?
-
-
-
Fega eller diplomatiska ? skulle se konstigt ut om Todt är en kandidat till FIA posten och Ferrari går ut och kritiserar nuvarande ordförande.olag skrev:Som vanligt när dom flesta stallen är sura är inte Ferrari med utan drar sig bakåt. Fega är dom.
Tror också att det pågår många samtal som inte kommer ut offentligt.
-
-
Kanske tror biltillverkarna att FIA-F1 är en bra plattform för att marknadsföra sig men blir lite oroliga när sporten förknippas med piskor och horor.Christoffer skrev:Det vore smartast av biltillverkarna att hålla tyst om sina åsikter och bara uttala sig vid direkt förfrågan från FIA.
Tycker dom har lika stor rätt att uttala sig om sina miljardinvesteringar i sporten som Max har till att ägna sig åt sina fritidsintressen.
-
Just eftersom F1 är en viktig plattform så ska dom avvakta med uttalanden. Gör dom det nämns deras namn i samband med piskor och horor, vilket inte är överbegåvat. Dessutom är herr mosley tillräckligt slipad att om han faller och inte vill göra det ensam, så kan han nog få med sig några i fallet.Geer skrev:Kanske tror biltillverkarna att FIA-F1 är en bra plattform för att marknadsföra sig men blir lite oroliga när sporten förknippas med piskor och horor.Christoffer skrev:Det vore smartast av biltillverkarna att hålla tyst om sina åsikter och bara uttala sig vid direkt förfrågan från FIA.
Tycker dom har lika stor rätt att uttala sig om sina miljardinvesteringar i sporten som Max har till att ägna sig åt sina fritidsintressen.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
-
Utalandet gäller även dom. Japanerna hade gott om krigsfångar som slavarbetade i de Japanska företagen.Geer skrev:Har han inte svarat Toyota och Honda på deras uttalande ?Christoffer skrev:Nu är det klassisk pajkastning på gång. BMW har tydligen beklagat sig officiellt över Spanky Max eskapader.
Han ger dem svar på tal.
""Given the history of BMW and Mercedes-Benz, particularly before and during the Second World War, I fully understand why they would wish to strongly distance themselves from what they rightly describe as the disgraceful content of these publications," he said, no doubt referring to the Nazi elements of News of the World's reportage."
Helt klart hänvisande till det faktum att BMW och Mercedes använde judiska straffångar under andra världskriget i sina fabriker. Ett faktum där dom väl inte direkt har gett de inblandade i det någon vidare kompensation.
"Tjo flöjt!" sa Janne Vängman.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Med tanke på att han kallat in FIA-delegaterna till ett krismöte så lär han väl avgå med ganska så omedelbar verkan.Gösta skrev:Jag sätter en Nogger (den rasistiska glassen) alternativt en negerboll från Pågens bageri på att han inte avgår inom 6 månader.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
- Mr Forza Motorsport
Att tyskarna slog ihop sig var inte oväntat enligt mig. De vill ha en tysk i ledningen av FIA och har flyttat fram sina positioner.Geer skrev:Kanske tror biltillverkarna att FIA-F1 är en bra plattform för att marknadsföra sig men blir lite oroliga när sporten förknippas med piskor och horor.Christoffer skrev:Det vore smartast av biltillverkarna att hålla tyst om sina åsikter och bara uttala sig vid direkt förfrågan från FIA.
Det är dock smaklöst av dem att gå vägen via media i detta fall.
-
-
Ähh vafan!Geer skrev:Tycker det är bra att några vågar säga att man inte vill förknippa motorsport med Max hobby.
Dom flesta är fega och livrädda för att uttala sig om FIA. Det har Max sett till med sin härskarteknik.
Finns det något roligare än att kn--la och köra bil fort?
Tycker det är en bra kombination.
Nazism har väl tack och lov inte med det att göra eller?
Lydde inte Mercedes under Adolf på 30-talet?
Ska det införas sanktioner mot dem för det?
Långsökt? Javisst!
Lite äldre, lite långsammare
-
Intressant läsning: http://www.sportspromedia.com/mosley.htm
-
- Moderator
Tom Rubython som ligger bakom den sajten.Patrik L skrev:Intressant läsning: http://www.sportspromedia.com/mosley.htm
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Och vem är denne Tom Rubython?JTarnstrom skrev:Tom Rubython som ligger bakom den sajten.Patrik L skrev:Intressant läsning: http://www.sportspromedia.com/mosley.htm
Tärnström
-
Tom Rubython
From Wikipedia, the free encyclopedia
Tom Rubython is a British journalist, entrepreneur and publisher with an interest in business topics and Formula One racing. He is currently the editor-in-chief of BusinessF1 magazine, and was formerly the founder and publisher of Formula 1 Magazine and editor of EuroBusiness magazine. He has written three books and most recently headed a collaboration to publish a 2004 biography of Ayrton Senna, The Life of Senna. Rubython lost a libel suit before the UK High Court in 2006 and was ordered to pay damages of £75,000. He appealed against this award but lost in the UK Court of Appeal on 18 April 2007.[1] In June 2006, he faced another libel suit, this time from FIA director of publicity Richard Woods which Woods won.[2] In March 2007, Rubython, in turn, won a libel action against Woods.[3]
In the 1990s, Rubython was the owner, publisher and editor of Business Age magazine, which he sold to Dutch publishing giant VNU for close to £3 million. His next venture was Sunday Business newspaper, a more ambitious project that he hoped would exploit a gap in the market left vacant by the Financial Times. However, it foundered almost from the very beginning due to a lack of investment, combined with an increase in business coverage by the existing Sunday newspapers. Although it achieved a circulation of 155,000 in its first week, this dropped within months to fewer than 40,000. Rubython was forced out soon afterwards although he continued to write for the newspaper. The holding company went into administration twice before the venture was sold to the Barclay Brothers.
He is now editor of SportsPro Magazine
From Wikipedia, the free encyclopedia
Tom Rubython is a British journalist, entrepreneur and publisher with an interest in business topics and Formula One racing. He is currently the editor-in-chief of BusinessF1 magazine, and was formerly the founder and publisher of Formula 1 Magazine and editor of EuroBusiness magazine. He has written three books and most recently headed a collaboration to publish a 2004 biography of Ayrton Senna, The Life of Senna. Rubython lost a libel suit before the UK High Court in 2006 and was ordered to pay damages of £75,000. He appealed against this award but lost in the UK Court of Appeal on 18 April 2007.[1] In June 2006, he faced another libel suit, this time from FIA director of publicity Richard Woods which Woods won.[2] In March 2007, Rubython, in turn, won a libel action against Woods.[3]
In the 1990s, Rubython was the owner, publisher and editor of Business Age magazine, which he sold to Dutch publishing giant VNU for close to £3 million. His next venture was Sunday Business newspaper, a more ambitious project that he hoped would exploit a gap in the market left vacant by the Financial Times. However, it foundered almost from the very beginning due to a lack of investment, combined with an increase in business coverage by the existing Sunday newspapers. Although it achieved a circulation of 155,000 in its first week, this dropped within months to fewer than 40,000. Rubython was forced out soon afterwards although he continued to write for the newspaper. The holding company went into administration twice before the venture was sold to the Barclay Brothers.
He is now editor of SportsPro Magazine
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nu vet inte jag hur "neutral" författaren är. Men det var ganska stark läsning. Om det som skrivs stämmer så blir det nog en rejäl förändring i FIA:s topp om Spanky Max slutar.Patrik L skrev:Intressant läsning: http://www.sportspromedia.com/mosley.htm
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Lejonet har fått en törn i foten och redan samlas gamarna.
Max förehavanden har inget med biltillverkarnas rykte att göra. De har hittat en blotta och försöker nu positionera sig för att utdela dödsstöten. Jag hoppas verkligen att Max rider ut denna pöbelns storm ytterliggare stärkt. Att Ferrari inte framför kritik beror på att de anser att det är en sak mellan Max och hans kvinnor och inget som angår dem.
Men som allt här i livet så är det politik och maktpositionering som nu utspelar sig för öppen ridå. Vidrigt att se, men hoppas hoppas att Max drar det längsta strået.
Max förehavanden har inget med biltillverkarnas rykte att göra. De har hittat en blotta och försöker nu positionera sig för att utdela dödsstöten. Jag hoppas verkligen att Max rider ut denna pöbelns storm ytterliggare stärkt. Att Ferrari inte framför kritik beror på att de anser att det är en sak mellan Max och hans kvinnor och inget som angår dem.
Men som allt här i livet så är det politik och maktpositionering som nu utspelar sig för öppen ridå. Vidrigt att se, men hoppas hoppas att Max drar det längsta strået.
-
- Mr Forza Motorsport
Jag tycker hela den här historien är så himla smaklös att jag inte vill skriva så mycket om den. Vi har alla sexuella fantasier av olika slag, och vad som är normalt ska man vara väldigt försiktig på att uttala sig om. Så länge det inte handlar om övergrepp på barn, våldtäkter och andra rena övergrepp, så ska folk få ha sitt sexliv i fred.Geer skrev:Tycker det är bra att några vågar säga att man inte vill förknippa motorsport med Max hobby.
Dom flesta är fega och livrädda för att uttala sig om FIA. Det har Max sett till med sin härskarteknik.
Det jag tycker är oroväckande, är att ingen verkar vara upprörd över ” News of the World” arbetsmetoder och hur de har mage att hänga ut en person på detta vis. Det är totalt osmakligt och visar bara på en total brist på respekt för våra medmänniskor. Jag är i och för sig inte förvånad för idag har journalister och andra inom media inte någon som helst moral, utan säljer lösnummer på andras bekostnad. Även pöbeln verkar gnugga händerna och frossar i den här historien. Det är något jag och Forza Motorsport tar avstånd till.
Däremot är jag inte någon speciell beundrare av Max Mosley, men inser också att han har ett betydligt svårare arbete än många tror. Många stall är rent ut sagt omöjliga att samarbeta med och alla förslag på nya regler måste kompromissas och sedan har vi FOM med Berne Ecclestone som också är med och styr. Mosley ska ha respekt för hans långa arbete inom FIA, även om jag och många andra tycker de senaste 10-åren varit en bedrövlig tid för Formel 1.
Han kommer dock att få gå, tror inte han kan sitta kvar. Frågan är vem som ska ta över?
-
- Moderator
Bra talat, Pastis, och en hedervärd hållning i den här soppan. Jag brukar inte posta så mycket på Forza längre, inte för att jag inte vill utan för att min huvudsakliga dator inte vill logga in mig på sajten... Däremot har jag på andra sajter skrivit vad jag tycker och det är i linje med Pastis inlägg ovan. Dock har omgivningen väldigt svårt att hålla isär saker och ting och bara för att man försvarar en mans rätt till ett privatliv och hans rätt att få försvara sig innan han döms så blir man snart själv anklagad för att vara både det ena och det andra. Man anklagas underförstått för att stödja tidelag och pedofiler, man anses stödja prostitution bara för att man inte ojade sig över de inblandade tjejerna redan i sitt första inlägg, och inte minst kan man anklagas för att vara nazist själv, fast man som i mitt fall förmodligen skulle ha varit förd till ett läger för länge sedan för sina åsikters skull om det hade varit på 30-talet i Tyskland.
NOTW har svarat för ett pressetiskt lågvattenmärke i tidningshistorien. Att hänga ut någon på det sätt som man gjort med Mosley motsvarar gamla tiders rättvisa då man kedjade fast folk på kyrkbacken för allmän bespottning.
Det finns aspekter av histoiren som naturligtvis är tvivelaktiga och sår mer än ett tvivel om Max Mosley själv, den främsta anledningen är för egen del att han har köpt prostituerade, men för att ifrågasätta det hade det inte varit nödvändigt att hänga ut karln på värsta möjlliga sätt. Jag har sett videon och den fick mig att må illa. Inte för vad som egentligen utspelade sig på bilderna, för det skiter jag i, alla har rätt till sin sexualitet så länge den inte skadar någon annan och sker i samtycke, utan för att bilderna visade något så privat att det var smärtsamt att se.
Om Mosley kan man tycka mycket redan innan den här affären. Jag tillhör väl hans största anhängare och det säger väl en del, med tanke på att jag kanske bara håller med om att hälften av det han har gjort är bra, men jag ser naturligtvis att det finns anledning till kritik, men det hat, och den skadeglädje som hans nya situation väcker överallt på nätet är beklämmande att se. Man kan tycka att så många som ondgör sig över nazismen borde kunna uppvisa ett mer humanistiskt förhållningssätt än vad som faktiskt är fallet.
Tärnström
NOTW har svarat för ett pressetiskt lågvattenmärke i tidningshistorien. Att hänga ut någon på det sätt som man gjort med Mosley motsvarar gamla tiders rättvisa då man kedjade fast folk på kyrkbacken för allmän bespottning.
Det finns aspekter av histoiren som naturligtvis är tvivelaktiga och sår mer än ett tvivel om Max Mosley själv, den främsta anledningen är för egen del att han har köpt prostituerade, men för att ifrågasätta det hade det inte varit nödvändigt att hänga ut karln på värsta möjlliga sätt. Jag har sett videon och den fick mig att må illa. Inte för vad som egentligen utspelade sig på bilderna, för det skiter jag i, alla har rätt till sin sexualitet så länge den inte skadar någon annan och sker i samtycke, utan för att bilderna visade något så privat att det var smärtsamt att se.
Om Mosley kan man tycka mycket redan innan den här affären. Jag tillhör väl hans största anhängare och det säger väl en del, med tanke på att jag kanske bara håller med om att hälften av det han har gjort är bra, men jag ser naturligtvis att det finns anledning till kritik, men det hat, och den skadeglädje som hans nya situation väcker överallt på nätet är beklämmande att se. Man kan tycka att så många som ondgör sig över nazismen borde kunna uppvisa ett mer humanistiskt förhållningssätt än vad som faktiskt är fallet.
Tärnström
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Otroligt bra skrivet!JTarnstrom skrev:Bra talat, Pastis, och en hedervärd hållning i den här soppan. Jag brukar inte posta så mycket på Forza längre, inte för att jag inte vill utan för att min huvudsakliga dator inte vill logga in mig på sajten... Däremot har jag på andra sajter skrivit vad jag tycker och det är i linje med Pastis inlägg ovan. Dock har omgivningen väldigt svårt att hålla isär saker och ting och bara för att man försvarar en mans rätt till ett privatliv och hans rätt att få försvara sig innan han döms så blir man snart själv anklagad för att vara både det ena och det andra. Man anklagas underförstått för att stödja tidelag och pedofiler, man anses stödja prostitution bara för att man inte ojade sig över de inblandade tjejerna redan i sitt första inlägg, och inte minst kan man anklagas för att vara nazist själv, fast man som i mitt fall förmodligen skulle ha varit förd till ett läger för länge sedan för sina åsikters skull om det hade varit på 30-talet i Tyskland.
Tärnström
Men det är väl ingen större nyhet att brittisk och tysk tabloidpress inte skyr några metoder.
Jag tycker själv att diskussionen här trots en del raljerande över Max som person ändå har handlat om huruvida Max kan sitta kvar eller inte. För eller emot och olika vinklingar. Inte bara snaskerier.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
- Moderator
Självklart kan man diskutera vilken betydelse hela historien har för motorsporten och FIA, men att tvärsäkert klistra nazistetiketter på Mosley är fel. Hatet och skitkastningen som jag ser på nätet liknar mer mobbing än något annat och det är däremot trist att behöva läsa.Geer skrev:Diskutionen borde alltså handla om hur tidningarna arbetar.Pastis skrev:Tack, Tärnström! Har även sett dina försök i andra forum och sett hur svårt du haft det att få diskussionen att handla om vad den egentligen bör handla om.
Inte om FIA och Motorsportens anseeende efter händelsen ?
Tärnström
-
Enligt Planet-F1 ska Max nu ha anklagat McLaren för att ligga bakom "Fällan".
Om detta uttalande är sant så framstår han ju bara som paranoid.
Länk: http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 46,00.html
-
Mjo, allt är ju McLarens fel. Snart får de väl skulden för klimatförändringarna också.Dagon skrev:Enligt Planet-F1 ska Max nu ha anklagat McLaren för att ligga bakom "Fällan".
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Mr Forza Motorsport
Just denna vuxenmobbning är trist, det verkar som många tycker om att sparka på en som redan ligger nere för räkning. SM verkar med andra ord inne idag.JTarnstrom skrev:Självklart kan man diskutera vilken betydelse hela historien har för motorsporten och FIA, men att tvärsäkert klistra nazistetiketter på Mosley är fel. Hatet och skitkastningen som jag ser på nätet liknar mer mobbing än något annat och det är däremot trist att behöva läsa.Geer skrev:Diskutionen borde alltså handla om hur tidningarna arbetar.Pastis skrev:Tack, Tärnström! Har även sett dina försök i andra forum och sett hur svårt du haft det att få diskussionen att handla om vad den egentligen bör handla om.
Inte om FIA och Motorsportens anseeende efter händelsen ?
Tärnström
Visst har han skadat FIA, men vems är egentligen felet, jo NOTW och deras anhang.
Är det någon som tror att han kommer att sitta kvar? Frågan är bara hur lång tid det tar...
-
jag hoppas verkligen inte att det är något stall eller stallchef eventuellt fd stallchef, som varit med och gillrat en fälla med förbeställt Nazitema. För att sänka Max en gång för alla. Det vore ju bra mycket lägre än att delta i "rollspelet". Det är snaskig story som kommer hålla på länge och jag är redan less på den. Den känns trist att F1 börjar mer handla om diverse sex och spionskandaler och mindre om racingen.
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Det är ju Kinas GP snart. Då skall de människor som kritiserar Max Mosley ta med sina fina bilar och tävla. Glamour, flödande champagne mm mm. Diktatorerna gnuggar sina händer, folk skriker på Mosleys avgång, och folk avrättas.
Allt är som vanligt, moral är vad man gör det till.
-
Det är inte helt långsökt att tänka sig att om Max inte hade varit en kritiker av McLaren och att han sa något om att Hamilton kanske är en aning överskattad så hade inte den ganska smaklösa News of the World gjort så här. Bra skrivet om det där med smaklösheten förresten.
Tycker Max gjorde bort sig lite när han drar upp historier från andra världskriget. Det vinner han inte på.
Tycker Max gjorde bort sig lite när han drar upp historier från andra världskriget. Det vinner han inte på.
-
Håller fullständigt med, undrar vem som släpa dit cirkusen.Gösta skrev:Det är ju Kinas GP snart. Då skall de människor som kritiserar Max Mosley ta med sina fina bilar och tävla. Glamour, flödande champagne mm mm. Diktatorerna gnuggar sina händer, folk skriker på Mosleys avgång, och folk avrättas.
-
-
Det är fantastiskt vad folk håller på Max är ju inte ensam ta den finska politikern med sina sex sms varför skulle inte han kunna göra ett bra jobb bara för han snackar med en strippa, Mona med sin Toblerone hon fick sparken för att dom blev uthängda i pressen men våran lila Göran P som snattade små godis i godis hyllan han fick vara kvar. Det är skillnad på folk och folk när pressen sätter kniven i sidan på dom.
Det är patetiskt att inte folk kan skilja på privat liv och yrkesutövande!
-
OS är oxå i Kina.Gösta skrev:Det är ju Kinas GP snart. Då skall de människor som kritiserar Max Mosley ta med sina fina bilar och tävla. Glamour, flödande champagne mm mm. Diktatorerna gnuggar sina händer, folk skriker på Mosleys avgång, och folk avrättas.
Kineserna kommer snart att göra det USA har sysslat med. Leka världs polis. Men på ett annat sätt.
Ganska kul att det är McLarens fel att Max går och blir piskad..Känns som han snurrar in sig mer än vad han borde.
Senast redigerad av olag den fre apr 04, 2008 17:36, redigerad totalt 1 gång.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Som offentlig person har du inget privatliv... så är det bara! Vad skulle annars skvallerpressen leva av!? Och vad skulle oppositionen inte ta fasta på...platt skrev:Det är fantastiskt vad folk håller på Max är ju inte ensam ta den finska politikern med sina sex sms varför skulle inte han kunna göra ett bra jobb bara för han snackar med en strippa, Mona med sin Toblerone hon fick sparken för att dom blev uthängda i pressen men våran lila Göran P som snattade små godis i godis hyllan han fick vara kvar. Det är skillnad på folk och folk när pressen sätter kniven i sidan på dom.
Problemet är att dom "offentliga" inte verkar fatta bättre.
Sen att vissa kan göra samma sak eller värre som föregånde och ändå undanslippa samma behandling är just det du satte tummen på... skillnad på folk!
Sen att Kina överhuvudtaget får ha ett GP är ju minst sagt förj*vligt... Men som en av dom stora regenterna i världsekonomin så är det inte såna små skitsaker som mänskliga rättigheter och massavrättningar som styr... det gör pengen!
-
Nu ryktas det att även Blmra skall göra ett fördömmande.
http://www.blmra.co.uk/modules/content/?id=
http://www.blmra.co.uk/modules/content/?id=
-
Hur fan räkna du då????????kanotisten skrev:Även Finland skulle ju med lite god vilja kunna räknas in bland axelmakterna, och det landet är ju också minst sagt framgångsrikt.Christoffer skrev:Hur kommer det sig att det är dom tre gamla axelmaktsstaterna som är så framgångsrika i F1?
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
Här skulle Jari behövas !jokan skrev:Hur fan räkna du då????????kanotisten skrev:Även Finland skulle ju med lite god vilja kunna räknas in bland axelmakterna, och det landet är ju också minst sagt framgångsrikt.Christoffer skrev:Hur kommer det sig att det är dom tre gamla axelmaktsstaterna som är så framgångsrika i F1?
Senast redigerad av platt den fre apr 04, 2008 20:23, redigerad totalt 1 gång.
-
Ett försök att avrunda denna tråd tänkte jag försöka mig på med denna bild eftersom den inte bara innehåller Göstat's glass utan även ett känt bilmärke inom F1 som sägs vara en av dom som "ligger_bakom" + att han som står upp i bilen förknippas med en viss kategori som även den har avhandlats i ärendet "Max Mosley".El Scorcho skrev:Det är inte helt långsökt att tänka sig att om Max inte hade varit en kritiker av McLaren och att han sa något om att Hamilton kanske är en aning överskattad så hade inte den ganska smaklösa News of the World gjort så här. Bra skrivet om det där med smaklösheten förresten.
Den täcker väl det mesta...