Tack för att du publicerar information som pekar på mitt påstående att orange är korrekt term i svenska:
orange blev nog inte vanligt i dagligt tal före ca år 1975
Brandgul, äldre, möjligen vackrare, benämning på färgen orange, som användes i svergige innan det moderna ordet importerades tillsammans med apelsinerna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Tack för att du publicerar information som pekar på mitt påstående att orange är korrekt term i svenska:
orange blev nog inte vanligt i dagligt tal före ca år 1975
Brandgul, äldre, möjligen vackrare, benämning på färgen orange, som användes i svergige innan det moderna ordet importerades tillsammans med apelsinerna.
Var står det vilken som är korekt term av detta?
Det finns 2 ord för samma sak och ett är såklart nyare än det andra.
Du undra på inlägg innan om när McLaren hade kört brandgul bil.För du hade sett att dom kört orange bil.
Här var svaret på att båda hade rätt.
Christoffer skrev:Jag har spytt en del galla över dessa stackare.
Men dom har fått till en snygg design. Jag gillade när Jordans bilar var guldfärgade. Hoppas att dom blir ännu mer guldfärgade framöver och mindre vita.
Ett mycket fint färgschema på deras bil och det där med mer guld det räcker och bilen skiljer sig i mängden, inte bara vita och röda bilar.
Så nu finns det en guld en silver var är brons bilen
PC: skrev:Jordan 196 var helt guldfärgad, jag tror att det var när Benson & Hedges blev huvudsponsor.
Enda bild jag kunde hitta...
Fr.o.m 197an blev Jordan pippigula, överlag de snyggaste teamet i modern tid.
(Fast det gick lite utför även med detta på slutet...)
Det slog mig att det finns en känd bild på Jordan 196. men den är kanske inte lika smickrande.
Han gick oskadd därifrån kanske skall tilläggas. http://www.youtube.com/watch?v=KUSLJacPfJE
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
LuckyStrike1 skrev:Han sprang väl till och med tillbaka till depån och tog omstarten i reservbilen.
Ja, men sedan körde han in i Diniz´s Ligier på första varvet efter omstarten och bröt.
Otroligt att man överlever en sådan smäll.
Hade en förare fått sätta sig i reservbil idag om man varit med om en sådan smäll?
Citat hämtat från GrandPrix encyclopedia.
"Martin was taken off to the medical centre to be poked and prodded but he couldn't find anyone who would give him the all-clear to race at the restart. Thus Martin went in search of Sid Watkins, running up the pitlane looking for F1's medical guru.
"I think by the time Sid had seen me running up an down the pitlane a couple of times he realised I was OK to race," explained Martin. He jumped into the T-car and set off for the pitlane exit. When he got there he had the chance to consider that his ankles were hurting rather a lot. Martin, you see, cannot run very well as a result of the leg injuries he received back in Dallas in 1984 and his pitlane jogging was the furthest he has run in many years.
I.Kilmister
Lite roligt att även Honda har oxå anslutet sig till Hornklubben.
Först har McLaren hornen nästan hela säsongen.
BMW skaffar horn i mitten av säsongen.
McLaren tappar hornen.
Bmw skaffar ett par till på nosen.
Nu har Honda oxå skaffat horn.
Var McLaren före sin tid
Var hornen inte så bra så McLaren skrota det och BMW försöker att få dom bättre med ett par till
Är Honda så efter i utveklingen att dom först nu kunde sätta på sina(Med tanke på deras resultat är detta nog sant)
PC: skrev:Jordan 196 var helt guldfärgad, jag tror att det var när Benson & Hedges blev huvudsponsor.
Enda bild jag kunde hitta...
Fr.o.m 197an blev Jordan pippigula, överlag de snyggaste teamet i modern tid.
(Fast det gick lite utför även med detta på slutet...)
Det slog mig att det finns en känd bild på Jordan 196. men den är kanske inte lika smickrande.
Han gick oskadd därifrån kanske skall tilläggas. http://www.youtube.com/watch?v=KUSLJacPfJE
Christoffer skrev:Det slog mig att det finns en känd bild på Jordan 196. men den är kanske inte lika smickrande.
var inte det Martin Brundle?
Jo... enligt bildens filnamn och om du klickar på youtube-länken, eller har nån sagt nåt annat...?
Vad är dom små svarta vingarna alla bilar har på nosen där framme?
Har fått för mig att det är typ en kamera eller liknande.
Jag trode att man inte fick sätta extra vingar på dom.Force india har gjort det.
olag skrev:Vad är dom små svarta vingarna alla bilar har på nosen där framme?
Jag trode att man inte fick sätta extra vingar på dom.Force india har gjort det.
Dom tycks köra med flerlagersprincipen när det gäller framvingar. Ser mysko ut.
I.Kilmister
olag skrev:Vad är dom små svarta vingarna alla bilar har på nosen där framme?
Dom tycks köra med flerlagersprincipen när det gäller framvingar. Ser mysko ut.
Dubbla Vingar = Mer Sponsorer = Mer Pengar = (Då Slipper vi Albers med sponsor pengar)
Definetivt den snyggaste bilen i år. Men förarna verkar vara beredda på att ta emot en straffspark. Var Patrick Head på dåligt humör inför fotosessionen?
Detta känns lite malplacerat. Tänker Williams börja annonsera i "Mitt livs novell" eller?
I.Kilmister
Jari skrev:Det vet en kille som kallar sig Lucky Strike och en gång höll på BAR-stallet...
Båda bilarna måste vara likadana.
Bra frågeställning. I cart-serien hade ju teamen olika färg på sina bilar. Kenny Bräck körde en gul och Max Papis en svart Rahalkärra har jag för mig. Hur står det skrivet i reglementet om detta?
I.Kilmister