Aftonbladet kan F1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Strangiato88 skrev:Aftonbladet framme igen?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 2845532.ab

Det ska väl köras där nästa år också?
Inte fan ska det väl rivas? Eller har jag missat något?
Den ska ju rivas EFTER nästa års lopp står det ju... :crazy: :D

Edit: Nähä, nu har de ändrat artikeln (och för säkerhets skull skrivit TT under)
Keep on Boppin´
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Typiskt att de ändrar, kan de aldrig få det rätt från början?

F1-expert Anna my ass.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Strangiato88 skrev:Typiskt att de ändrar, kan de aldrig få det rätt från början?

F1-expert Anna my ass.
Om det är Anna Andersson du menar, så tror jag inte det var hon som skrivit artikeln. Har för mig att jag läste nåt annat namn första gången.

För övrigt tycker jag inte hon sköter sig så illa (för att vara tjej... :D )
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Borde kanske döpas om till "Aftonbladet och TV4 kan F1"
Keep on Boppin´
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Bild

Jaha.. sen när är Heikki med i titelfighten? Var är Kimi? :roll:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker det ser ut som om Aftonbladet har fattat rätt :lol: Kimi har ingenting med slutsegern att göra. Det ska han inte ha heller, den sure fotografputtaren.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Strangiato88 skrev:Bild

Jaha.. sen när är Heikki med i titelfighten? Var är Kimi? :roll:
Och vem är den där med skägget? ;)
Bild
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

"Hamilton i sin McLaren knep pole position på allra sista varvet av tidsträningen"

Tar man pole på träningen numera? :P
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Unikt är det också att ta pole på sista varvet, eller...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jari skrev:Unikt är det också att ta pole på sista varvet, eller...
Njaa, hur var det med Kimi i Frankrike i år?
Keep on Boppin´
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Aftonbladet fortsätter..

I sin senaste artikel skriver de om Hockheim och McClaren..
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Det kanske handlar om foppoll och Steve McClaren... :crazy:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Heidfeld bara några poäng från Kubica efter dagens resultat. Aftonbladet kanske inte är så dåliga på F1 när allt kommer omkring.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Aftonbladet har blivit bättre på motorsport överlag den senaste tiden...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Aftonbladet skrev:Kimi Räikkönen, Ferrari, som hade en riktigt nervig kamp med Hamilton förra veckan i Belgien startar på sextonde plats, snett bakom britten.
Har något ändrats i efterhand eller har the mighty aftonbladet slagit till igen?
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Aftonbladet ligger i för att lära sig mer om motorsport.
Nu har man varit med Prinsen och åkt Porsche på Rallybanan i Mantorp, bara en sån grej... :up:
Kubica08

Inlägg av Kubica08 »

Intressant artikel igen från aftonbladet...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 3399205.ab
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Kubica08 skrev:Intressant artikel igen från aftonbladet...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 3399205.ab
Angående löner, Kimis totala inkomst är väl hälften vad skomakaren tjänade om året, Inte imponerad.
Låg av lönat folk, stackare :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

platt skrev: Låg av lönat folk, stackare :D
Wow, man brukar se särskrivningar rätt så ofta här, men en dubbel särskrivning, det är nåt helt nytt och känner mig tvungen att informera om den stora händelse! :D

Schumi tjänade mycket på reklam, han kunde ju kränga bratwurstar som ingen annan, kanske Vettel kan utmana i framtiden?[/i]
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kuopio skrev:
Wow, man brukar se särskrivningar rätt så ofta här, men en dubbel särskrivning, det är nåt helt nytt och känner mig tvungen att informera om den stora händelse! :D

]
Nu är det så att alla inte är så perfekta som du att uttrycka sig i skrift. Platt har redan då han anslöt sig som medlem här på forumet förklarat att han lider av en mild form av dyslexi, det förklarar hans inte alltid så perfekta meningar. Jag hade inget problem att först vad han menade.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Gösta skrev:
Kuopio skrev:

]
Nu är det så att alla inte är så perfekta som du att uttrycka sig i skrift. Platt har redan då han anslöt sig som medlem här på forumet förklarat att han lider av en mild form av dyslexi, det förklarar hans inte alltid så perfekta meningar. Jag hade inget problem att först vad han menade.
Heter det inte förstå Gösta? :D Sorry men kunde inte låta bli..
Tror nog att vi alla har våra sidor och dagar.. :spec:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

– Jag tog hörnet på ett normalt sätt och han kom tillbaka väldigt aggressivt och körde på mig. Det var så mycket avsiktligt som det kan bli, sa Hamilton efter loppet.

Jag ser framförmig hur Hamilton svänger runt gathörnet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 3525894.ab
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Jo det är många hörn och kanter på en racerbana. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Viasat framme den här gången.

2007 tappade Lewis Hamilton sin 17 poäng stora ledning till Kimi Räikkönen. Dessutom gick Fernando Alonso om den dåvarande stallkamraten i kraft av fler segrar.

http://www.viasatsport.se/content/view/13935/37/
Användarens profilbild
PC:

Det verkar som den vänstra journalisten(?) inte vet vad den högra gör på Sveriges Största Skvallerbaska, eller nåt...

Postade ett par små inlägg angående Mr President och anspelade på fascistoida tendenser, bordellbesök, använde tillmälet "Mad Max" osv. d.v.s. inget taget ur tomma intet.

Detta gjorde att mina inlägg blev censurerade vilket känns lite märkligt när man på samma sportsida har en egen artikel med titeln Mad Max.

Men det är väl så att enbart den 3e Statsmakten får lov att lufta sådana ting...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

TT kan F1:
Trea blev Felipe Massa, Ferrari, och först på femte och sjätte plats kom totalledande britten Jenson Button.
Jenson har klonat sig. Riktigt så illa är det väl inte för stackars Rubens?
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3194975.svd
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Goa poäng för Button som tog både femte och sjätte plats, någon ny regel ifrån Max kanske? :wink:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Regeln är att alla nyhetstexter kan strykas bakifrån.
stoff

Inlägg av stoff »

Måste säga hur mycket jag avskyr aftonbladet för att dom köpt och publicerat bilden på Massa i det läget, borde ha tänkt på lite vett och etikett och att dom fortsätter nu när dom vet att killen ligger på sjukhuset och klarar max av "passiv kommunikation"... en sak att som forza gör länka till den men att köpa rättigheterna och publicera den...

Nu får Blomman stå lite i skamvrån tycker jag!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det där förstår jag inte.
Vad har blomman med bilden eller aftonbladet att göra?
För det andra, bilden finns lite överallt i världen och har ett stort nyhetsvärde.
Självklart ska den publiceras. Den innehåller ingenting omoraliskt eller oetiskt annat än verkligheten och det kanske borde varnats lite för känsliga läsare, men snart kan man ju inte publicera någonting då läsarna blir känsligare och känsligare och gör allt för att undvika den råa sanningen.
Har du aldrig sett en bild på en knockad boxare med uppslagna ögonbryn?
stoff

Inlägg av stoff »

Jag är oftast inte känslig om såna saker, men jag gillar den lilla oskrivna regeln som F1 sändingarna har om att inte visa en olycka förrän dom har skäl nog att tro att dom inblandade är ok. Så har det varit många gånger och så var det även den här gången, först efter att dom trodde han var ok så visade dom repriserna från hans bil. Och så är det oftast.
Och vad är det för nyhetsvärde med en bild på en sönderslagen massa med hjärnskador och skador som inte syns på bilden. Näe enda jag ser är chockvärdet att chocka läsare att klicka och läsa det. Men nu när det är klart hur illa det är bör dom göra som min favo F1 sajt säger...
"Out Of Decency, We're Not Picturing The Stricken Felipe. But Here Are Shots Of The Wrecked Ferrari To Show The Force Involved"
Klart mer klass i det.

Och Motorbladet har, vad jag förstått, blivit den officiella blog-stället för viasat motor där Eje och janne skriver någon notis då och då? Jag har inte kollat eftersom jag undviker tidningen i största möjliga mån, men janne gör reklam för aftonbladet i sändningarna lite då och då...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Får man fråga om du tycker det finns skäl att tro att Massa inte klarar sig och gör du inte lite hönsgård av lukten av en fjäder med din Janne-koppling till blaskan?
Jag gillar inte heller Pravda och rekommenderar ingen att läsa där överhuvudtaget om det är sanningen de letar efter, men blomman och kanalen har väl räkningar att betala också?
Blaskan sålde säkert mer tidningar på att ha bilden än de gjort utan och varför skulle de inte få välja så?
De har säkert gjort avvägningen noggrant utifrån sin "moral" och ansett annorlunda än den andra sajten du nämnde.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är inte Blomman som lägger in bilder i Aftonbladets artiklar, i synnerhet inte i artiklar som han inte har skrivit, så sparka inte på honom för det.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
stoff

Inlägg av stoff »

Jari skrev:Får man fråga om du tycker det finns skäl att tro att Massa inte klarar sig
Klart det finns skäl att tro det, han ligger ju fortfarande på intensiven trots allt och om läkarna där säger att det är positivt att han kan kommunicera passivt och var nöjda med att han kände igen sin familj, då är det underförstått hur lågt dom har satt ribban och hur illa det kunde varit.

Hur som, ville bara utrycka min åsikt att jag tycker det var dåligt av dom att publicera den bilden för den har inte mycket värde alls i mitt tycke, och det spelar såklart ingen roll om det var massa eller hamilton.

Men som du säger, dom gjorde sin bedömning utifrån sin moral och publicerade den. Och Blomman har gjort sitt val att jobba med dom, och jag mitt att jag klickade på motorbladet-favoriten och såg bilden...
(måste uppdatera favoriterna....)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag tycker att bilden är intressant eftersom den visar var på hjälmen fjädern träffade, att Massa fick skärsår ovanför vänstra öga och att han kunde hålla högra öga öppet. Hade vi inte sett bilden hade det nog florerat ännu fler rykten och spekulationer om synen, hjärnan, skallen, visiret.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Va fan, jävla lallare...gnäll inte på mej när det gäller Aftonbladet:) Det är fanimej inte där jag jobbar....tycker lika illa som er om mycket av det som skrivs, framförallt Anna Anderssons alster.

När det gäller bilden så är den mycket motiverad journalistiskt, precis som Anders skriver så är det otroligt intressant att få se hur illa smällen tagit och jag måste även säga att jag även tycker det är tveksamt att hålla på reprisen i TV som man gjorde bara för att man inte visste hur det var med Massa, alla ville se vad som hänt, från alla möjliga tänkbara vinklar. Normalt tar det ju bara några sekunder innan reprisbilder brukar rulla ut men inte denna gång..

JB
stoff

Inlägg av stoff »

Tror vi helt enkelt får vara oense i den här frågan då för jag uppskattar att dom håller på TV bilder på såna olyckor som dom är osäkra på hur det gick. Och dom håller ju upp skynke när dom behandlar förarna, och det är ju inte för att täcka solen direkt utan för att undvika såna paparazzi bilder. Att säga "800 gram i 300 knyck = dåligt!" hade sagt lika mycket för alla som fått stenskott. Men det är som tidigare sagt en bedömningsfråga.

Och jag får be om ursäkt då för jag trodde Viasat motors samarbete med aftonbladet var betydligt närmare än vad du säger att det är.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Nu är det bara bojkott som gäller mot Aftonhoran, både på nätet och som tidning! En gammal känd handskada och de gör business även av det, precis som Massa!

Nu slår man upp de här rubrikena på första sidan:

ZLATAN-EXTRA
bild
OPERARAS AKUT I DAG

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5572264.ab

Fy fan vad vedervärdigt! Det är bara lösnummer det handlar om! :down:
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

stoff skrev:Tror vi helt enkelt får vara oense i den här frågan då för jag uppskattar att dom håller på TV bilder på såna olyckor som dom är osäkra på hur det gick. Och dom håller ju upp skynke när dom behandlar förarna, och det är ju inte för att täcka solen direkt utan för att undvika såna paparazzi bilder. Att säga "800 gram i 300 knyck = dåligt!" hade sagt lika mycket för alla som fått stenskott. Men det är som tidigare sagt en bedömningsfråga.

Och jag får be om ursäkt då för jag trodde Viasat motors samarbete med aftonbladet var betydligt närmare än vad du säger att det är.
Jag ser ingen poäng med att hålla inne med repriserna bara för att man vet att det har gått illa. Det är också ett hyckleri, enligt min mening, som inte handlar om något annat än att skydda varumärket. Motorsport är farligt och det går inte att trolla bort. Att man håller upp skynken för att förhindra att obehagliga bilder tas må också vara hyckleri men där skyddas samtidigt den skadades integritet på ett sätt som jag tror att få skulle motsäga.

Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

Pastis skrev:Nu är det bara bojkott som gäller mot Aftonhoran, både på nätet och som tidning! En gammal känd handskada och de gör business även av det, precis som Massa!

ZLATAN-EXTRA
bild
OPERARAS AKUT I DAG

Man upptäckte alltså - enligt artikeln - att den stukning som var känd sedan tidigare i själv verket var en spricka som man beslöt att operera så snabbt som möjligt. Detta skedde igår. Var stod det att denna operation var känd sedan tidigare? Är det inte i själva verket så att du ser det du vill se för att kunna bekräfta dina åsikter om nämnda tidning, viket naturligtvis du är helt i din rätt att göra.
Dock lyckades du inte lura mig lika snyggt som Aftonbladet lyckades lura dig.

.......förresten, finns det någonting du inte vill bojkotta här i världen?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nalle spik skrev: .......förresten, finns det någonting du inte vill bojkotta här i världen?
Tour de Doping.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Du fattade att jag skämtade lite va? Och du behöver inte be om ursäkt, Jag är bara lite sne på kanalen för att dom ordnar ett samarbete med Bladet och vill att vi ska skriva där utan att fråga först....Jag är nämligen inte det minsta intresserad av att jobba för Aftonbladet.

JB
stoff skrev:Tror vi helt enkelt får vara oense i den här frågan då för jag uppskattar att dom håller på TV bilder på såna olyckor som dom är osäkra på hur det gick. Och dom håller ju upp skynke när dom behandlar förarna, och det är ju inte för att täcka solen direkt utan för att undvika såna paparazzi bilder. Att säga "800 gram i 300 knyck = dåligt!" hade sagt lika mycket för alla som fått stenskott. Men det är som tidigare sagt en bedömningsfråga.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Nalle spik skrev:
Pastis skrev:Nu är det bara bojkott som gäller mot Aftonhoran, både på nätet och som tidning! En gammal känd handskada och de gör business även av det, precis som Massa!

ZLATAN-EXTRA
bild
OPERARAS AKUT I DAG

Man upptäckte alltså - enligt artikeln - att den stukning som var känd sedan tidigare i själv verket var en spricka som man beslöt att operera så snabbt som möjligt. Detta skedde igår. Var stod det att denna operation var känd sedan tidigare? Är det inte i själva verket så att du ser det du vill se för att kunna bekräfta dina åsikter om nämnda tidning, viket naturligtvis du är helt i din rätt att göra.
Dock lyckades du inte lura mig lika snyggt som Aftonbladet lyckades lura dig.

.......förresten, finns det någonting du inte vill bojkotta här i världen?
Ja varken DN eller Expressen eller t.ex. SVT svartmålar fan på väggen. Istället lyfter de den glada nyheten om att Zlatan är klar för Barcelona. De nämner bara operationen och gör inga förstasideslöp av det. En gammal handskada som behöver en liten operation idag. I morgon flyger han med Barca till U.S.A.

Är du anställd på denna tvivelaktiga tidningen, eller varför kommer du med personangrepp? Jag bojkottar nämligen folk som pysslar med sådant...
Bild
Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

Aftonbladet kan inte MotoGP heller...detta på webben idag angående Kallio "Ducatiföraren som har haft stora sjukdomsproblem ska stå över de kommande tre loppen i Brünn, Indianapolis och Misano. Han ersätts av finländaren Mika Kallio, vars plats hos Paramac tas över av Michel Fabrizio."

Finn fel... :down: En bana o ett team jag inte hört talas om....
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det var inte så mycket fel som du tror, Brünn är det tyska namnet på Brno men du har kanske aldrig hört talas om Brno?

Äntligen!
Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

nja varför man skulle använda den tyska stavningen på staden som på svenska, engelska och tjeckiska heter samma som banan dvs Brno går över mitt förstånd. För min del visar det dålig faktakoll, har väl kollat på wikipedia eller google...att sen dessutom teamet heter Pramac kan ju vara en felstavning.
Som vanligt så har någon utan kunskap fått skriva, när det gäller motorsport är det ett mindre irritationsmoment eftersom jag har hyfsad koll själv. Det som skrämmer mig är att om man inte får de mest basala saker rätt, hur bra lyckas man med faktan kring det andra? Alltför många tror ju på det som står i tidningen... :lol:
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det läskigaste av allt är att folk trots det fortfarande läse skiten...
Användarens profilbild
PC:

Jag måste bara ruska liv i en gammal tråd.

Bild

Denna bil har ABs motorexpert Anna Andersson utsett till en av de fulaste F1-bilarna i historien... eeeh...? :D

Motivering:"Kolla in knutarna i baken på bilen. Bara det gör att Ferraris 312 platsar på listan."
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Man kan ju konstatera att hon har helt fel ;)
Användarens profilbild
Gevalia

Inlägg av Gevalia »

Fy satan vad vackert.
F1 var vackrare förr