5 Papp (racing när den är som bäst)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Kontroverser på förarmarknaden - Jim Clark bryter tystnaden
Scuderia Toro Rostos pressrelease igår där man presenterade Jim Clark som ny förare för teamet tog många med överraskning. Pressreleasen innehöll även en kommentar från förare själv, men han har varit tyst och inte gett några kommentarer sedan Scuderia Toro Rostos besked igår.
Det har nu framkommit uppgifter om att Jim Clark eventuellt ska ha kontrakt med två olika stall inför nästa 5papp-test - Scuderia Toro Rosto och ZZ Racing International. Detta skulle vara anledningen till tystnaden från ZZ Racing International, men en källa inom teamet uppger att situationen nu är kaotisk och man går igenom dokumentation. Jim Clark själv har ett dygn efter det överraskande beskedet gett några korta kommentarer.
- Jag är inte i en position att förneka beskedet från Scuderia Toro Rosto. säger han. Jag är inte heller i en position att ge ytterligare kommentarer kring beskedet. Det jag kan säga är att jag numera med säkerhet kommer att delta i nästa 5papp-test på Sundsta, med mindre att sjukdom eller skada sätter stopp för mig. Det är det enda jag vill säga just nu, förutom att jag ser mycket fram emot en ny erfarenhet på Sundsta om en dryg vecka.
Jim Clarks manager Fredrik Förgasare är som vanligt mer öppenhjärtig och via en knastrig telefonlinje från en taverna i Italien gastar han fram följande:
- Jim Clark är sanna mina ord en av de stora, och jag har skaffat en extra telefon bara för samtal gällande honom, gapar Herr Förgasare. Alla älskar killen, och han är en talang värdig Allah, Gud och Bernie samt Eder Undertecknad.
Fredrik Förgasare gastar vidare:
- Jag vill poängtera att vi inom managementteamet Karburator alltid jobbar med kretiva lösningar, och låt mig gapa fram em retorisk fråga för er att fundera över. Finns det något som princippiellt hindrar en förare av Jim Clarks oerhörda kaliber att delta för flera team i ett 5papp-test? Fundera lite på det ni under tiden, avslutar Fredrik Förgasare ackompanjerad märkligt nog av en signal påfallande lik den från en telefonautomat som kräver mer pengar.
ZZ Racing Internationals teamchef Jean Gösta Todt har inte lämnat några officiella kommentare om vare sig Jim Clarks påstådda kontrakt med Scuderia Toro Rosto eller ZZ Racing Internationals chanser för ett deltagande i nästa 5-papp test. Vi får anledning att återkomma i frågan. Inga kommentarer har heller getts av FIA för övrigt.
Scuderia Toro Rostos pressrelease igår där man presenterade Jim Clark som ny förare för teamet tog många med överraskning. Pressreleasen innehöll även en kommentar från förare själv, men han har varit tyst och inte gett några kommentarer sedan Scuderia Toro Rostos besked igår.
Det har nu framkommit uppgifter om att Jim Clark eventuellt ska ha kontrakt med två olika stall inför nästa 5papp-test - Scuderia Toro Rosto och ZZ Racing International. Detta skulle vara anledningen till tystnaden från ZZ Racing International, men en källa inom teamet uppger att situationen nu är kaotisk och man går igenom dokumentation. Jim Clark själv har ett dygn efter det överraskande beskedet gett några korta kommentarer.
- Jag är inte i en position att förneka beskedet från Scuderia Toro Rosto. säger han. Jag är inte heller i en position att ge ytterligare kommentarer kring beskedet. Det jag kan säga är att jag numera med säkerhet kommer att delta i nästa 5papp-test på Sundsta, med mindre att sjukdom eller skada sätter stopp för mig. Det är det enda jag vill säga just nu, förutom att jag ser mycket fram emot en ny erfarenhet på Sundsta om en dryg vecka.
Jim Clarks manager Fredrik Förgasare är som vanligt mer öppenhjärtig och via en knastrig telefonlinje från en taverna i Italien gastar han fram följande:
- Jim Clark är sanna mina ord en av de stora, och jag har skaffat en extra telefon bara för samtal gällande honom, gapar Herr Förgasare. Alla älskar killen, och han är en talang värdig Allah, Gud och Bernie samt Eder Undertecknad.
Fredrik Förgasare gastar vidare:
- Jag vill poängtera att vi inom managementteamet Karburator alltid jobbar med kretiva lösningar, och låt mig gapa fram em retorisk fråga för er att fundera över. Finns det något som princippiellt hindrar en förare av Jim Clarks oerhörda kaliber att delta för flera team i ett 5papp-test? Fundera lite på det ni under tiden, avslutar Fredrik Förgasare ackompanjerad märkligt nog av en signal påfallande lik den från en telefonautomat som kräver mer pengar.
ZZ Racing Internationals teamchef Jean Gösta Todt har inte lämnat några officiella kommentare om vare sig Jim Clarks påstådda kontrakt med Scuderia Toro Rosto eller ZZ Racing Internationals chanser för ett deltagande i nästa 5-papp test. Vi får anledning att återkomma i frågan. Inga kommentarer har heller getts av FIA för övrigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Jim Clark missar helgens test?
Jim Clarks medverkan i helgens test på Sundsta är högst osäkert sedan han skadat axeln i en couronne-match nu i veckan.
Det var när han skulle göra en avancerad couronne-stöt som något gick sönder i högra axeln och som det ser ut nu så måste han stå över helgens test.
Från Toro Rostos håll är man sparsamma med uttalanden men uttrycker ändå sin frustration över att deras nya förare troligtvis inte kan vara med.
"Det är för tidigt att säga någonting än", säger Toro Rostos stallchef Peter Briatore Larsson och avslutar med "vi letar visserligen efter ytterligare en förare men det ska inte sättas i samband med Jim Clarks axelskada."
Rykten gör gällande att Jim Clarks skada uppstod då han kraschade under en snöskoterfärd och att det är mörkläggning från stallets sida när man säger att det är en couronne-skada.
Samma rykten säger också att snöskoterfärder vore ett brott mot kontraktet med Toro Rosta eftersom det är för stora risker inblandade men båda ryktena avfärdas från Toro Rostos håll.
Jim Clarks medverkan i helgens test på Sundsta är högst osäkert sedan han skadat axeln i en couronne-match nu i veckan.
Det var när han skulle göra en avancerad couronne-stöt som något gick sönder i högra axeln och som det ser ut nu så måste han stå över helgens test.
Från Toro Rostos håll är man sparsamma med uttalanden men uttrycker ändå sin frustration över att deras nya förare troligtvis inte kan vara med.
"Det är för tidigt att säga någonting än", säger Toro Rostos stallchef Peter Briatore Larsson och avslutar med "vi letar visserligen efter ytterligare en förare men det ska inte sättas i samband med Jim Clarks axelskada."
Rykten gör gällande att Jim Clarks skada uppstod då han kraschade under en snöskoterfärd och att det är mörkläggning från stallets sida när man säger att det är en couronne-skada.
Samma rykten säger också att snöskoterfärder vore ett brott mot kontraktet med Toro Rosta eftersom det är för stora risker inblandade men båda ryktena avfärdas från Toro Rostos håll.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Förare sökes!
Scuderia Toro Rosto söker en förare till 5-papptestet i morgon på Sundsta-banan.
Som förare i Toro Rosto får du köra en bil med vinnarpotential och du får även ta del av vår trevliga depågemenskap med trevligt sällskap och god mat, vi har både frukost och lunch i depån.
Tveka inte, utan anmäl intresse till mig via PM.
Scuderia Toro Rosto söker en förare till 5-papptestet i morgon på Sundsta-banan.
Som förare i Toro Rosto får du köra en bil med vinnarpotential och du får även ta del av vår trevliga depågemenskap med trevligt sällskap och god mat, vi har både frukost och lunch i depån.
Tveka inte, utan anmäl intresse till mig via PM.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Läget i ZZ Racing International är minst sagt kaotiskt.
Stallchefen utbrast härförleden att han har saker i sin ägo som tillhör stallet. Dock är stallets framtid med tanke på stallchefens agerande i förra säsongens avslutning att betrakta som mycket osäker.
Rykten gör gällande att Jean Gösta Todt har upplöst stallet och flytt landet. Andra uppgifter gör gällande att han på ett mycket flagrant sätt visar noll respekt för uppgjorde kontrakt vilket ju visade sig redan under förra säsongen.
Det kan inte sägas annat än att framtiden såvl som nutiden ter sig mycket osäker och kaosartad för ZZ Racing International. Sponsorerna har ialla fall redan flytt teamet. Förarna är besvikna och frustrerade över hur deras kontrakt har behandlats. Stallchefen har setts aktivt arbeta med och mot konkurrerande team.
Stallchefen utbrast härförleden att han har saker i sin ägo som tillhör stallet. Dock är stallets framtid med tanke på stallchefens agerande i förra säsongens avslutning att betrakta som mycket osäker.
Rykten gör gällande att Jean Gösta Todt har upplöst stallet och flytt landet. Andra uppgifter gör gällande att han på ett mycket flagrant sätt visar noll respekt för uppgjorde kontrakt vilket ju visade sig redan under förra säsongen.
Det kan inte sägas annat än att framtiden såvl som nutiden ter sig mycket osäker och kaosartad för ZZ Racing International. Sponsorerna har ialla fall redan flytt teamet. Förarna är besvikna och frustrerade över hur deras kontrakt har behandlats. Stallchefen har setts aktivt arbeta med och mot konkurrerande team.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Scuderia Toro Rosto har tagits över av Ark Racing Team under sommaruppehållet, men för närvarande råder stor osäkerhet inför den stundande säsongen.AndersF1 skrev:Hur är läget i teamen innan säsongstarten? (var visserligen smygpremiär för nån helg sedan på Malmby)
Några nya storsatsningar?
Står Gösta för soppan i är också?
Smygpremiären på Malmby avlöpte utan STR:s medverkan och det ser just nu mörkt ut inför loppet på Sundsta om två veckor.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dagens test på Sundsta-banan avlöpte utan större problem för ARK-racing.
Endast en marginellt felinställd bakvagn och en något klen koppling gjorde att placeringen inte riktigt blev vad som förväntats.
Inhyrda hänsynslöse gästföraren från DVS gjorde en bejublad varvtid på 3:37:xx medelst hasplåt men tyvärr höll inte kopplingen för dessa extravaganser och vi blev tvungna att kasta in handuken.
Endast en marginellt felinställd bakvagn och en något klen koppling gjorde att placeringen inte riktigt blev vad som förväntats.
Inhyrda hänsynslöse gästföraren från DVS gjorde en bejublad varvtid på 3:37:xx medelst hasplåt men tyvärr höll inte kopplingen för dessa extravaganser och vi blev tvungna att kasta in handuken.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Hittade lite bilder från gårdagens evenemang.
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tack nisse, i samlingen hittade jag denna, när det forfarande är en helt okej inställning på bakvagnen.Nisse skrev:Hittade lite bilder från gårdagens evenemang.
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Hur lyckas man med detaCheever skrev:Tack nisse, i samlingen hittade jag denna, när det forfarande är en helt okej inställning på bakvagnen.Nisse skrev:Hittade lite bilder från gårdagens evenemang.
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är inte så svårt som man skulle tro...platt skrev:Hur lyckas man med detaCheever skrev:Tack nisse, i samlingen hittade jag denna, när det forfarande är en helt okej inställning på bakvagnen.Nisse skrev:Hittade lite bilder från gårdagens evenemang.
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Problemet är snarare att inte lyckas.platt skrev:Hur lyckas man med detaCheever skrev:Tack nisse, i samlingen hittade jag denna, när det forfarande är en helt okej inställning på bakvagnen.Nisse skrev:Hittade lite bilder från gårdagens evenemang.
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/s ... 301371178/
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Presstopp Extra Extra
DVS Har hittat ett nytt ekipage, och räknar med att komma till start nästa test. Informationen som finns påstår att teamet skall genomföra ett fulldistansprov under morgondagen, där även toppfartssimulleringar skall utföras under testliknade förutsättningar. Därefter skall en omfattande modifiering av hjulupphängning ske. Om det trots omfattande säkerhetsarangemang skulle komma fram bilder på ekipaget så skall vi försöka få fram dem.
Vi förväntar oss att team Maximum attack dyker upp vid nästa test på Sundsta
DVS Har hittat ett nytt ekipage, och räknar med att komma till start nästa test. Informationen som finns påstår att teamet skall genomföra ett fulldistansprov under morgondagen, där även toppfartssimulleringar skall utföras under testliknade förutsättningar. Därefter skall en omfattande modifiering av hjulupphängning ske. Om det trots omfattande säkerhetsarangemang skulle komma fram bilder på ekipaget så skall vi försöka få fram dem.
Vi förväntar oss att team Maximum attack dyker upp vid nästa test på Sundsta
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
ARK-racings utvecklingsavdelning chansade rejält när det var dags för test på Sundstabanan igen idag.
En Peugeot hade införskaffats Men tro det eller ej, det gick riktigt bra - kanske är en lerig bana i norra Roslagen rätt element för en franskbyggd bil?
Vår eminente mek muttrade visserligen några svordomar som skulle kunna vara något i stil med "ohöbart franska bilar ohörbart" med ett något uppgivet tonfall.
Men med endast en kamremsjustering på dryga 1½ timme tuffade fransken på förvånansvärt bra och är dessutm i sådant skick att det för första gången sedan jag började testa bilar inte blev ett depåstopp vid skroten på hemvägen.
(Jag tror att hemligheten om man ska köra franskt är att ha en bra mek med sig, tack Jögga )
En Peugeot hade införskaffats Men tro det eller ej, det gick riktigt bra - kanske är en lerig bana i norra Roslagen rätt element för en franskbyggd bil?
Vår eminente mek muttrade visserligen några svordomar som skulle kunna vara något i stil med "ohöbart franska bilar ohörbart" med ett något uppgivet tonfall.
Men med endast en kamremsjustering på dryga 1½ timme tuffade fransken på förvånansvärt bra och är dessutm i sådant skick att det för första gången sedan jag började testa bilar inte blev ett depåstopp vid skroten på hemvägen.
(Jag tror att hemligheten om man ska köra franskt är att ha en bra mek med sig, tack Jögga )
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Bilen pryder verkligen sin plats på parkeringen här hemma, den ser ut att trivas med sina franska syskon som befolkar (eller heter det bebilar om det handlar om bilar?) parkeringen i vardagslag.
Den lilla röda grodan gick som ett skållat troll och visade upp mycket fina köregenskaper på Sundstas lite lätt ojämna underlag, fram till det ögonblick då DVS-Nisse helt oväntat fick stopp ute på banan... ett stopp som skulle vara i drygt en och en halv timme innan stjärnmekanikern Jögga hade lokaliserat felet och genomfört ett kamremsbyte under minst sagt fältmässiga förhållanden.
För min egen del så blev det en annorlunda dag på banan då jag avhöll mig från att köra (ja, förutom två installationsvarv före loppet) för att istället ägna mig åt det rejsstrategiska arbetet att gå om kring med radio med tillhörande headset och se viktig ut.
Den lilla röda grodan gick som ett skållat troll och visade upp mycket fina köregenskaper på Sundstas lite lätt ojämna underlag, fram till det ögonblick då DVS-Nisse helt oväntat fick stopp ute på banan... ett stopp som skulle vara i drygt en och en halv timme innan stjärnmekanikern Jögga hade lokaliserat felet och genomfört ett kamremsbyte under minst sagt fältmässiga förhållanden.
För min egen del så blev det en annorlunda dag på banan då jag avhöll mig från att köra (ja, förutom två installationsvarv före loppet) för att istället ägna mig åt det rejsstrategiska arbetet att gå om kring med radio med tillhörande headset och se viktig ut.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Det var inte mycket vettigt som kom vidare från den radion. Tror snarare att det var bristen på toppluva som fick Razor att använda headsetet som öronlappar.
Som vanligt tackar jag teamet för möjligheten att få köra ett par varv, men misströstar med antydningarna om att sätta mig som slutman i stället för starter. Vidhåller att det inte går att köra sönder materialet.
Tur att teamet har en eminent kock som ser till att vi blir mätta och belåtna i alla fall. Även om han gjorde ett försök att sätta eld på den långe teammedlemen Cheever tur att han har långt ned till händerna, kocken tömde en dunk bensin på grillen och bad Cheever tända grillen för att flambera ett par hamburgare.
Som vanligt tackar jag teamet för möjligheten att få köra ett par varv, men misströstar med antydningarna om att sätta mig som slutman i stället för starter. Vidhåller att det inte går att köra sönder materialet.
Tur att teamet har en eminent kock som ser till att vi blir mätta och belåtna i alla fall. Även om han gjorde ett försök att sätta eld på den långe teammedlemen Cheever tur att han har långt ned till händerna, kocken tömde en dunk bensin på grillen och bad Cheever tända grillen för att flambera ett par hamburgare.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
ZZ Racing International nystartar, men är hemlighetsfulla
12 månader eller mindre, eller mer, detta är oklart - har gått sedan ZZ Racing Internationals senaste 5papp-framträdande. Teamet har ägnat den senaste perioden åt sina andra verksamheter samt rådgivande roller inom motorsport.
Nu ska man dock stå på startlinjen på Sundsta 27 januari, men man är hemlighetsfulla med sina planer enligt försteföraren och testföraren "LuckyStrike1".
Det ryktas att ni har några riktigt intressanta fordon för övervägande till nystarten av teamets verksamhet?
Det ser väldigt bra ut, det kan jag medge. Alternativen som ligger på bordet ger bra förutsättningar för framgångsrikta tester, framför allt i dessa tider. Men vi kan inte säga mer förrän vi har tagit ett slutgiltigt beslut.
Det sägs att det är en Porsche på gång inom teamet, och en koppling till filmindustrin?
Detta är givetvis ingenting som jag vill kommentera i nuläget. Det är däremot ingen hemlighet att flera av oss i teamet, däribland vårt nyförvärv som begår 5papp-debut, är starka anhängare av Porsche. Men det betyder ingenting i dessa sammanhang nödvändigtvis...
Det pratas även om motorstarka tyska samt amerikanska alternativ för teamet. Är det något du vill utveckla?
Vi utvecklar gärna alternativ, särskilt amerikanska som är i stort behov av utveckling på många områden. Men det är inget jag vill gå in mer på, men det är ju kul med riv och klös.
Du låter både hemlighetsfull och positiv.
Jag tror aldrig vi har stått inför ett 5papp-test med ett bättre helhetsalternativ än vad vi gör nu. Fordon, sponsorer, budget - allt känns fantastiskt bra. Vi har visserligen inte lust att själva vara med, men det får vi lösa på något sätt.
12 månader eller mindre, eller mer, detta är oklart - har gått sedan ZZ Racing Internationals senaste 5papp-framträdande. Teamet har ägnat den senaste perioden åt sina andra verksamheter samt rådgivande roller inom motorsport.
Nu ska man dock stå på startlinjen på Sundsta 27 januari, men man är hemlighetsfulla med sina planer enligt försteföraren och testföraren "LuckyStrike1".
Det ryktas att ni har några riktigt intressanta fordon för övervägande till nystarten av teamets verksamhet?
Det ser väldigt bra ut, det kan jag medge. Alternativen som ligger på bordet ger bra förutsättningar för framgångsrikta tester, framför allt i dessa tider. Men vi kan inte säga mer förrän vi har tagit ett slutgiltigt beslut.
Det sägs att det är en Porsche på gång inom teamet, och en koppling till filmindustrin?
Detta är givetvis ingenting som jag vill kommentera i nuläget. Det är däremot ingen hemlighet att flera av oss i teamet, däribland vårt nyförvärv som begår 5papp-debut, är starka anhängare av Porsche. Men det betyder ingenting i dessa sammanhang nödvändigtvis...
Det pratas även om motorstarka tyska samt amerikanska alternativ för teamet. Är det något du vill utveckla?
Vi utvecklar gärna alternativ, särskilt amerikanska som är i stort behov av utveckling på många områden. Men det är inget jag vill gå in mer på, men det är ju kul med riv och klös.
Du låter både hemlighetsfull och positiv.
Jag tror aldrig vi har stått inför ett 5papp-test med ett bättre helhetsalternativ än vad vi gör nu. Fordon, sponsorer, budget - allt känns fantastiskt bra. Vi har visserligen inte lust att själva vara med, men det får vi lösa på något sätt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
En ytterliggare nyhet är att ZZ Racing International´s stallchef gör debut som förare. Han är ännu inte särskilt välmeriterad men ambitionen är att kunna matcha de bästa konkurenterna. Det har utlovats en teoretisk och praktisk handledning av startfältets troligtvis bästa förare, nämligen Lucky Strike 1.
En annan nyhet som berör trivseln är att en ansökan om att dela på hospitalityverksamheten har lämnats in till ett konkurerande stall. Stallet tillhör en av startfältets i särklass bästa vad gäller den biten. Ett riktigt proffsigt stall vad gäller mat och dryck. Vi ser med glädje fram emot att vår ansökan bifalles. Kock i stallet är "Don Peter", som är både kompetent och trevlig.
En annan nyhet som berör trivseln är att en ansökan om att dela på hospitalityverksamheten har lämnats in till ett konkurerande stall. Stallet tillhör en av startfältets i särklass bästa vad gäller den biten. Ett riktigt proffsigt stall vad gäller mat och dryck. Vi ser med glädje fram emot att vår ansökan bifalles. Kock i stallet är "Don Peter", som är både kompetent och trevlig.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vi ska inte avslöja för mycket av detta förarprogram, som förväntas revolutionera sättet vi hanterar nya förare på inom motorsporten, men den praktiska handledningen består bland annat av fälgkors och domkraft.Gösta skrev:Det har utlovats en teoretisk och praktisk handledning av startfältets troligtvis bästa förare, nämligen Lucky Strike 1.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Efter nogrannt övervägande har ZZ Racing International beslutat sig för att tacka nej till att dela hospitalityverksamheten med ett "konkurerande stall". Främsta skälet till detta är msstankar om sabotage och befarad matförgiftning av oss för att på så sätt skaffa sig fördelar på banan. Detta grundar sig i att det konkurrerande stallets medlemmar är militanta anhängare till Ron Dennis och vi befarar att de låtit sig inspireras av Ron´s arbetsmetoder.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
DVS var ute och testade idag, liten filmsnutt till Gösta så han vet vad som väntar. Vi räknar med att byta till lite högre utväxling under natten, då vi hade problem med att det varva ut för tidigt.
Toyota TTC
Toyota TTC
Senast redigerad av Nisse den lör jan 26, 2008 23:19, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Tuff film snut , hade man klarat halva sträckan hade jag varit gladNisse skrev:DVS var ute och testade idag, liten filmsnutt till Gösta så han vet vad som väntar. Vi räknar med att byta till lite högre utväxling under natten, då vi hade problem med att det vara ut för tidigt.
Toyota TTC
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: sön feb 03, 2008 16:02
Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Racing
Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Racing!
Dagen efter var jag lite mör i kroppen men jag hade en mycket trevlig dag tillsammans med er alla på Sundstabanan.
Efter att Chevver introducerade mig på banan trodde jag mig ana att det fanns en chans till att jag kunde åka ut själv och prestera en respektabel insats. Svårt för mig själv att avgöra med jag hade i alla fall roligt (och om jag inte minns helt fel så var de det viktigaste?)
Eller roligt vet jag egentligen inte om jag kan beskriva det som. Mer blodigt allvar faktiskt. Om det blir en fortsättning i mitt nya intresse så ska jag träna på att inte låta hornen växa fullt lika mycket. Observera betoningen på träna…
För mig var det en ny värld att kasta sig in i. Är van att hantera en hästkraft och det brukar vara mer än nog om det ska bli riktigt bra.
Är rädd för att racingen bet tag i mig lite för snabbt. Lite mer svårtflörtad hade nog inte var helt fel…
Ett extra stort tack till Razer som lät mig vara en del av hans team och till Gösta för att han visade hur en gentleman behandlar sina konkurrenter.
Om jag får chans att trycka gasen i botten på Sundstabanan igen så har du en given spekulant på Peltor-hjälmen Cheever!
På återseende / Verra Lombardi
Dagen efter var jag lite mör i kroppen men jag hade en mycket trevlig dag tillsammans med er alla på Sundstabanan.
Efter att Chevver introducerade mig på banan trodde jag mig ana att det fanns en chans till att jag kunde åka ut själv och prestera en respektabel insats. Svårt för mig själv att avgöra med jag hade i alla fall roligt (och om jag inte minns helt fel så var de det viktigaste?)
Eller roligt vet jag egentligen inte om jag kan beskriva det som. Mer blodigt allvar faktiskt. Om det blir en fortsättning i mitt nya intresse så ska jag träna på att inte låta hornen växa fullt lika mycket. Observera betoningen på träna…
För mig var det en ny värld att kasta sig in i. Är van att hantera en hästkraft och det brukar vara mer än nog om det ska bli riktigt bra.
Är rädd för att racingen bet tag i mig lite för snabbt. Lite mer svårtflörtad hade nog inte var helt fel…
Ett extra stort tack till Razer som lät mig vara en del av hans team och till Gösta för att han visade hur en gentleman behandlar sina konkurrenter.
Om jag får chans att trycka gasen i botten på Sundstabanan igen så har du en given spekulant på Peltor-hjälmen Cheever!
På återseende / Verra Lombardi
Njut av allt som livet erbjuder
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Re: Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Raci
Tack själv.Verra Lombardi skrev:Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Racing!
Ett extra stort tack till Razer som lät mig vara en del av hans team och till Gösta för att han visade hur en gentleman behandlar sina konkurrenter.
Man kan ju hoppas att Enzo läser detta och lär sig något om vad motorsport handlar om. Att det är en sport av och för gentlemän / kvinnor och att man sammarbetar och inte motarbetar. Det viktiga är inte att segra utan att deltaga.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Re: Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Raci
Gösta skrev:Tack själv.Verra Lombardi skrev:Ett stort TACK till ZZ Racing International och Ark Racing!
Ett extra stort tack till Razer som lät mig vara en del av hans team och till Gösta för att han visade hur en gentleman behandlar sina konkurrenter.
Man kan ju hoppas att Enzo läser detta och lär sig något om vad motorsport handlar om. Att det är en sport av och för gentlemän / kvinnor och att man sammarbetar och inte motarbetar. Det viktiga är inte att segra utan att deltaga.
Det som är viktigast är att VINNA och att inte bara deltaga.Då kan man ställa upp i olika patiens tävlingar.
Sammarbete vad är det??
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: sön feb 03, 2008 16:02
Inte alltid så lätt...
Inte alltid så lätt...
Jag som var så nogrann med att se till att alla namnen på stallen blev rätt så att jag missade vem som var vem av er!
Det är ju inte så att jag favoriserar någon men jag trodde att Razor var Enzo. Hoppas att du kan förlåta mig för det var ju trots allt Enzo´s förtjänst att jag fick chansen till att vara med!
Nu vet jag också vem Razor är (vi är ju nästan grannar-på-landet!)
/ Verra L
Jag som var så nogrann med att se till att alla namnen på stallen blev rätt så att jag missade vem som var vem av er!
Det är ju inte så att jag favoriserar någon men jag trodde att Razor var Enzo. Hoppas att du kan förlåta mig för det var ju trots allt Enzo´s förtjänst att jag fick chansen till att vara med!
Nu vet jag också vem Razor är (vi är ju nästan grannar-på-landet!)
/ Verra L
Njut av allt som livet erbjuder
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Re: Inte alltid så lätt...
Verra Lombardi skrev:..........jag trodde att Razor var Enzo.
/ Verra L
Det där kommer Razor aldrig att förlåta dig för.
Han har bättre minne än en belgisk vallhund. Enzo däremot har mycket dåligt minne, han minns knappt att han lånar saker av folk.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tack själv Verra L!
Det var första gången jag hade snabbaste tid i stallet, det brukar annars vara stallets försteförare, den stöddige divan Lucy1 som är snabbast innan han kör in i några SAABar.
Den enda skillnaden mot tidigare var ju att du satt i högerstolen så därmed måste det ju självklart vara din förtjänst att det gick så bra.
Att någon kan förväxla något med Enzo är för mig för övrigt en gåta
Det var första gången jag hade snabbaste tid i stallet, det brukar annars vara stallets försteförare, den stöddige divan Lucy1 som är snabbast innan han kör in i några SAABar.
Den enda skillnaden mot tidigare var ju att du satt i högerstolen så därmed måste det ju självklart vara din förtjänst att det gick så bra.
Att någon kan förväxla något med Enzo är för mig för övrigt en gåta
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: sön feb 03, 2008 16:02
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
ZZ Racing International i ståndsmässig satsning
ZZ Racing International är på banan i Sundsta igen. Denna gång i en av de mest slimmade och ambitiösa satsningarna teamet har gjort hitills. Obekräftade uppgifter gör gällande att några teammedlemmar har setts i Stuttgart, men teamet själva är förtegna.
Det ryktas om ett tyskt märke med mycket starka motorsporttraditioner och kanske bara en enda förare i detta endurancetest av människa och maskin. Till och med en nollstoppare har det pratats om men stallet är som vanligt mycket förtegna.
ZZ Racing International är på banan i Sundsta igen. Denna gång i en av de mest slimmade och ambitiösa satsningarna teamet har gjort hitills. Obekräftade uppgifter gör gällande att några teammedlemmar har setts i Stuttgart, men teamet själva är förtegna.
Det ryktas om ett tyskt märke med mycket starka motorsporttraditioner och kanske bara en enda förare i detta endurancetest av människa och maskin. Till och med en nollstoppare har det pratats om men stallet är som vanligt mycket förtegna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Är detta en hemlig film från ZZ Racing Internationals provkörning?
http://www.youtube.com/watch?v=T2q9p5ygA8c
http://www.youtube.com/watch?v=T2q9p5ygA8c
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag vet inte, jag är mest upprörd att det finns de som spionfilmar andra teams provkörningar. Det var faktiskt en stängd provkörning som var viktig för oss då vi bara är en eller max två förare på lördag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det handlar mer om att vara lite händig.LuckyStrike1 skrev:Det gör vi så fort du talar om var vi kan få tag på ett fungerande exemplar under 5 000 kr ...
Gör som den här killen.
http://www.youtube.com/watch?v=ZHl1Fxqoh-w
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Nyss hemkommen från Sundsta kan jag bara konstatera att riktiga förberedelser lönar sig. Med en potent Ford gjordes ett inhopp hos team ARK där vi trots problem med däcken kunde ta ekipaget i mål på en hedrande andra plats. ZZ internationals Merzedes började ganska tidigt tappa farten och sågs linka med knapp styrfart av banan, LuckyStrike1 kommenterade det med att de i alla fall inte hade oljeläckage.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Andraplats? Grattis Ark Racing! Tyvärr kunde jag inte medverka idag.
Jag måste ändå säga att ZZRI:s hjärntrust gjorde en riktigt strong insats bara genom att komma till start.
Med hela stall-ledningen ( samt tillika en av stjärnförarna ) upptagen med hushållsarbete och kvinnogöra såhär den 8/3 gjorde den mindre toffelhjältedelen av stallet ett strongt jobb att komma till start och dessutom lyckas förstöra en i det närmaste oförstörbar pansarkryssare.
Jag måste ändå säga att ZZRI:s hjärntrust gjorde en riktigt strong insats bara genom att komma till start.
Med hela stall-ledningen ( samt tillika en av stjärnförarna ) upptagen med hushållsarbete och kvinnogöra såhär den 8/3 gjorde den mindre toffelhjältedelen av stallet ett strongt jobb att komma till start och dessutom lyckas förstöra en i det närmaste oförstörbar pansarkryssare.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg